Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:26

Annebe, vistaprint heeft ook simpele sites waar je in ieder geval info op kwijt kunt. Lijkt me beter dan helemaal niks.

Ik heb dat boek even door gebladerd, maar ben er nog niet in begonnen. Ik moet dus gaan omschakelen bij het lezen.

Georgette

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:18

Paan, hoe ga jij met je sieraden?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:00

Paan schreef:
Annebe, vistaprint heeft ook simpele sites waar je in ieder geval info op kwijt kunt. Lijkt me beter dan helemaal niks.

Ik heb dat boek even door gebladerd, maar ben er nog niet in begonnen. Ik moet dus gaan omschakelen bij het lezen.

Met een half dagje zelfstudie zet je iets beters in elkaar :X

Maar ik ben het wel met je eens dat niets niet kan nee. Ik google zelf alles voor ik er bestel/heen ga/op andere wijze mn geld uitgeef.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:23

Zo, na een hele dag en avond aan het werk (achter de pc) tijd voor een boekje lezen in bed.

Pfff, morgen weer een druk programma. Heb een to-do-lijst met 12 dingen die ik MOET doen morgen...:+
Van betalingen tot foto's bewerken, tot beursaankleding afmaken en paaseitjes kopen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:56

Dat wordt een kleine marathon voor jou vandaag Yucca, succes!

Ik heb weer "nieuws": ik ging net even langs bij zo'n koffie/thee hut in het bos, daar had ik een tijdje geleden wat koekjes met kaartjes neergezet. Ik was heel nieuwsgierig hoe dat gegaan was en het bleek dat alles binnen een uur al weg was! Dus ik stond daar nog even met de eigenaren over te praten en toen vroegen ze of we misschien samen konden werken. Ze willen heel graag zakjes met snacks voor honden gaan verkopen, maar hebben zelf geen tijd om dat in te kopen en leuk in te pakken. Ik mag nu een opzetje gaan maken om te laten zien wat voor soort snacks ze kunnen gaan verkopen, wat de kosten daar voor zouden zijn, etc. en ik mag ook mijn eigen kaartjes erbij doen om reclame te maken voor de shop.

Mocht dat goed gaan lopen, dan willen ze eventueel ook een hoek in gaan richten met spulletjes uit de shop die ze daar kunnen verkopen (bijv. ballen, werpstokken en andere leuke kleinigheidjes) en mag ik eens in de zoveel tijd met een kraampje op hun terrein komen staan. Echt ontzettend leuk, want het is daar altijd razend druk met honden liefhebbers!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:00

Georgette schreef:
Paan, hoe ga jij met je sieraden?

Op dit moment is het erg rustig. Jammer, maar dat hadden we wel ingecalculeerd. De eerste 3 maanden van een nieuw jaar zijn vaak rustig. Nu dus tijd voor andere zakelijke dingen. We hebben wel weer een aantal markten geboekt en ik moet 2 dames benaderen voor een party. Verder lekker aan het kijken naar nieuwe leveranciers, kijken wat nu de beste mogelijkheid is voor adverteren/reclame etc. En straks er weer volop tegen aan. Gelukkig hoef ik er nog niet van te leven. ;)

Georgette, hoe gaat het met jouw verkopen? Verkoop jij nog wel wat via Bokt? Dat ligt bij mij helemaal op z'n gat. Van een leuke omzet iedere maand via bokt tot € 0. :n

Gisteren een workshop Social Media gehad maar dan vooral gericht op het werven van nieuwe collega's. Erg leuk en heb er voor ons bedrijf ook nog wel een paar kleine bruikbare tips uit kunnen halen. Die moet ik nu verder uitwerken/oppakken.

Joyce, dat zijn leuke dingen. Hopelijk pakt het goed uit.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:40

Iemand van jullie ook mail zogenaamd van PayPal gehad dat je geld kreeg?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 15:10

Effies pauze met een bakje cornflakes.

Leuk Joyce. Jij maakt ook altijd weer iets grappigs mee.

Nee niet gehad Hilda.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:22

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:53

Leuk Joyce! Hoop voor je dat dat lekker gaat lopen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:54

@Paan: Ik verkoop ook niets meer via Bokt, echt jammer!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:11

Hoi Joyce, wat leuk, waarschijnlijk zal dat zeker wel extra verkopen gaan opleveren!
Ik ben bezig met iets soortgelijks bij een schoonheidsstudio in de buurt, spannend!

Momenteel nog flink aan het prutsen met de voorpagina van mijn webwinkel.
Het is nog helemaal niet naar mijn zin en wel heel erg druk, ik wil er ook zoveel op vermelden :+
Voor nu stop ik er maar even mee, even een frisse neus halen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:06

Joyce, wat leuk zeg! Hopelijk gaan ze akkoord met je opzet en genereer je straks een hoop omzet.

Paan, heel gek, maar bij mij is januari altijd één van de drukste maanden met verkoop van sieraden. Een maand waarvan je denkt dat mensen wel even zijn uitgeshopt na al die feestdagen en het geld op is. Februari kakt het vaak weer in. Ik ben ook nog altijd op zoek naar nieuwe leveranciers, lukt jou dat een beetje? Bestel je dan online of ga je echt naar de groothandel?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:33

Goede actie, Joyce. Je ziet hoe zo'n balletje kan rollen. Toch jammer dat Bokt niet of slecht verkoopt.

@kellyenxena; de link in je onderschrift doet het niet. Even aanpassen?!

Wil iemand nog eens kijken naar mijn site http://www.barfbrabant.nl en wat er nog anders moet of mist melden!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:47

Ik heb er nog even een keertje naar gekeken en ik vind dat beige vlak aan de linkerkant zo leeg. Komt daar nog wat in te staan? en het plaatje dat voor Barfbrabant staat, kan je de achtergrond daar niet doorzichtig van maken? Staat denk ik net even iets netter! En misschien de menuknoppen nog wat opvallender maken? Op mijn computer is het vrij klein en moeilijk leesbaar, net als je tekst "vers voor viervoeters", maar dat zou aan mijn computer kunnen liggen.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:29

Ik weet het, maar sommige dingen kan ik gewoon niet veranderen, het is en blijft een bijna gratis site. wel vervelend. Ik zal eens contact opnemen met de helpdesk, misschien zie ik iets over het hoofd. Of ik ga een hele nieuwe layout nemen. Wordt aan gewerkt.
Bedankt voor de feedback.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 03:02

@ joyce2: Leuk nieuws! Zo kan het balletje snel rollen ineens. Spannend, toch weer wat extra kansen!
@ Lovepaints: Ik weet niet wat je allemaal wel en niet aan kan passen, dus misschien heb je niets aan mijn tips. Ik ga in ieder geval met Joyce me dat het beige stuk in ieder geval met iets opgevuld moet worden. Nu lijkt het net alsof dat blok nog niet af is en er nog foto's en/of tekst in moet komen. Het logootje (dat hondenpootje) heeft nu als opvulling een witte kleur. Wellicht kan iemand dat witte gedeelte transparant maken? Het is maar een klein puntje van afwerking, maar ik vind dat persoonlijk al meteen veel professioneler staan ;) Daarnaast gebruik je ook verschillende lettertypen op verschillende pagina's, komt wat slordig over.. Verder vind ik het een duidelijke website, overzichtelijk en het is meteen duidelijk waar het over gaat! :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:21

Bedankt voor de feedback, weinig tijd vandaag, probeer vanavond er weer voor te gaan zitten. Dat grijze blok is erg storend dus ga kijken wat ik er mee kan doen.
Even wat anders, dochter van 6 heeft haar 1e groepsles op de manege gehad en is helemaal blij van dat uurtje staan/zit oefenen en over balkjes stappen. Ik heb ze zelf niet zien rijden maar ben blij dat ze het leuk vond. *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:04

Aaah wat super schattig zeg! Leuk dat ze het zo naar haar zin heeft gehad!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:00

Wat leuk Joyce! Dat is wel een potentieel leuke grote klant in wording... als die koekjes al zo snel op waren! :) Lekker warm houden zoiets!

Hier al grote vorderingen met nieuwe logo, leuk leuk leuk! Verheug me al op bestellen van diverse leuke dingen met mijn eigen logo! Wel spannend maar ook erg leuk.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:22

Dank je Joyce. Ik hoop ook dat het een lang vervolg krijgt.

En Cissy, niets leuker maar ook frusterend om met je logo ed bezig te zijn. Het moet altijd anders. beter, leuk én hartstikke vermoeidend.

Voor de liefhebber nog één keer een blik op mijn nieuwste en hopelijk laatste versie van http://www.barfbrabant.nl
Ben er zelf wel over te spreken, maar nu jullie nog.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:29

Vind dit er al een stuk beter uitzien!
Enige wat ik zelf weg zou halen zijn de foto's op de voorpagina. Neem aan dat dit je eigen honden zijn? Foto's zijn leuk in het "voorstel" stukje maar zou voor op de hoofdpagina iets wat professionelere foto's gebruiken. Maar goed, dit is iets persoonlijks.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:57

Foto's aangepast, je ziet, ik draai er me hand niet meer voor om. Ga het steeds beter snappen. Wil je nog een keer kijken of je dit beter vind? Ik vind dit een mooie foto.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:04

Persoonlijk vind ik dit beter zo, erg netjes !

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:05

Mooi dan laat ik het zo even staan. Bedankt en nog een fijne avond/weekend.