Wie heeft er hier een vreemde baan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Wie heeft er hier een vreemde baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:10

Ik heb medicijn orders gelopen, dat was vrij uniek omdat het echt om kleine hoeveelheden ging. Spoedorder voor het ziekenhuis kan rustig bestaan uit; pakje pleisters. Ja echt, gingen op 1 dag rustig 10 van die veel te kleine orders naar hetzelfde ziekenhuis. Duur vervoer, 1 doosje pleisters in een hele grote plastic bak. :D
En hoogtepunt van de week? Elke vrijdag werden je fouten en plein public verteld hahaha.
Hoofd van de vloer had een bijzondere taak; enige wat hij deed was orders printen en in de bakjes leggen. Soms rustig een uur geen order, liep hij weg en toen kwamen ze binnen. Dus ik dacht, wat hij kan, kan ik sneller. Dus heb ik maar op het print knopje gedrukt. :')
Hoewel hij boos was (niveau was erg laag moet ik zeggen) gaf de manager mij groot gelijk haha

O ja en als de pauze voorbij was werd er met een bezem op de vloer gebonkt (kantine zat 1 lager)
Hoogtepunt van mijn carrière :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:20

vuurneon schreef:
Dat heeft toch niets met reclame te maken? :P

Ik had alleen haar laatste post gelezen, maar jammer haha :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:25

Mijn vriend is een paar jaar gladheisbestrijder geweest. Verdient ook heel goed maar je moest 24/7 paraat staan dus je kon niet altijd weg. Ook gebeld worden op de meest idiote tijden en soms zag ik hem dagen niet. Ging ook wel eens mee. Lekker op de vrachtwagen en dan op de snelweg strooien. Verdiende ook erg goed.

Zelf zou ik graag proefdierverzorger willen zijn helaas geen werk in te vinden. En dan het liefste ook nog micro chirurgie erbij doen :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:30

Heb je artikel 9 of 12? Dan zou er toch wel werk in te vinden moeten zijn?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:39

Artikel 12. Valt helaas vies tegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:43

Evelli schreef:
Eleandra schreef:
Gogo-danseres Evelli? :D Is het eerste wat in me opkomt haha.

Leuke poging :+ heb niet echt het figuur voor GoGo dansen :+
Nee, werk in de muziek/reclamewereld en heb gewoon een saaie 40 uurs kantoorbaan :D
Laat ik er maar over op houden.

Zijn vast meer bokkers met vreemde en unieke baantjes :)

reclamejingles maken :') ?

ik had ooit een klasgenootje die bij de radio 'werkte' en daar deed hij altijd vet interessant over :') ... En niemand mocht ooit op zijn laptop, want dan zouden die jingles mss wel uitlekken en dat zou duizenden euro's kosten ...

en jaja, we hadden he hier over Alphen a/d Rijn FM ofzo _O- ... Maar het is me sindsdien wel duidelijk geworden dat het maken jingles ed. een zeer serieuze zaak is 8-)

ik werk op een hondendagopvang... Niet heel boeiend, maar geeft wel leuke gespreksstof altijd :) ... en om in de poepsferen te blijven, ik moet wel honden poep scheppen en soms kots opruimen .... Of konijnen koppen voeren aan sommige honden omdat ze op rauw voer staan :r ... Dat zijn wel dingen, die na een half jaar nog niet echt wennen hoor :r ...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:45

Mijn broer was video editor :) heeft aan vrij grote projecten meegewerkt, best maf om de naam van je broer op de aftiteling te zien staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:49

Ik ben in opleiding tot ervaringsdeskundige!
Volgens sommige mensen ook een zeeeeer vreemde baan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:57

vuurneon schreef:
Mijn broer was video editor :) heeft aan vrij grote projecten meegewerkt, best maf om de naam van je broer op de aftiteling te zien staan :D

dat is wel gaaf... Was ook wel mijn droom altijd.. Maargoed, toen heb ik dat een jaar 'gestudeerd' en toen bleek ik ook nog drie jaar de nodige licht en geluidstechniek te moeten krijgen... :O en de school en mensen waren verschrikkelijk ( naar mijn bescheiden mening :D ) ...

Maar als ik het zo weer zie staan, vind ik het toch wel jammer dat dat nooit iets geworden is :)) Lijkt me nog steeds een heel gaaf beroep :j

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:59

Die mystery shopper,is dat een bepaald aantal vaste uren of is dat oproepbasis oid?

Ben daar wel nieuwsgierig naar geworden :D

Ik heb niet zo'n heel vreemd beroep (meer)
Vroeger wegen uitgezet zodat de asfaltploeg hun werk kon doen.

Die sm meesteres lijkt me ook wel wat! 3dagen werken en goed betaald krijgen,even met manlief over hebben en kijken of ze hier ook zoiets zoeken :o

Werken in de uitvaartzorg lijkt me ook erg leuk maar tot nog toe geen werk erin kunnen vinden |(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:03

Menino, mijn broer is daar nu boventallig geworden. Zijn teveel mensen, te weinig werk helaas. Geweldig beroep, absurde uren, bijzondere klanten maar ook daar is weinig werk.
Hij is nu logistiek bezig, werk in die branch is schaars helaas.
Maar goed, hij heeft wel leuke mensen mogen ontmoeten en leuke dingen gedaan! Geweldige ervaring :)
(en wij vonden het ook helemaaaaaal niet erg om een rondje media park te doen :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:06

klopt, en die opleiding ging ook nergens over. Telkens als we bij een bedrijf op bezoek gingen, om met mensen in die beroepssector te praten, bleken ze er allemaa geen specifieke opleiding voor gehad te hebben. Niet heel motiverend als jij nog 4 jaar moet....

En het is idd een moeilijke branche :) Mss maar eter dat het niets met die opleiding is geworden :D ... Ben blij dat ik nu een HAVO diploma heb, ipv zo'n kennelijk, weinigzeggend ROC-diploma :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-12 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:06

Heb ook wel eens gemystery shopt :D erg grappig :D
Dav: het is over het algemeen oproepwerk :j

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:15

Haha geweldige beroepen komen hier voor!

het vreemdste bijbaantje wat ik heb gedaan was beddenafwasster in het ziekenhuis :') en ja dat was soms ook echt vies werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:25

Het vreemdste wat ik heb gedaan is in een wormenkwekerij werken.
Wormen op soort/lengte sorteren in bakjes op afwegen tot een bepaald gewicht, daarna bedding ( modder) in de bakjes doen, dekseltje erop en dan in een grote doos :P

edit; typo

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:24

Robijntjah schreef:

Mijn moeder is ervaringsdeskundige en ik weet nog steeds niet wat het inhoud :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:25

Ghostattack schreef:
Robijntjah schreef:

Mijn moeder is ervaringsdeskundige en ik weet nog steeds niet wat het inhoud :')

Soort CrashTestDummy?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:27

Ik ken teveel mensen die ervaringsdeskundige zijn; overal kom je ze tegen hahah :P
Of schrijven een boek.

Zoals het woord al zegt; je hebt zelf ervaring met iets vervelends, daar krijg je een opleiding bij en je bent deskundig. Zelf drugs verslaafd geweest bijvoorbeeld, dus kun je opgeleid worden om te werken in een verslavingskliniek omdat jij dan een lage drempel bent voor die mensen en spreken ze je sneller aan.
Kan voor elke kwaal, ziekte, stoornis :)
Maakt het gesprek wat prettiger,

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:44

ik wil gaan werken in de postmortale zorg, dus het verzorgen van overledenen.... hoor je ook niet elke dag hea :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:48

vuurneon schreef:
Ik ken teveel mensen die ervaringsdeskundige zijn; overal kom je ze tegen hahah :P
Of schrijven een boek.

Zoals het woord al zegt; je hebt zelf ervaring met iets vervelends, daar krijg je een opleiding bij en je bent deskundig. Zelf drugs verslaafd geweest bijvoorbeeld, dus kun je opgeleid worden om te werken in een verslavingskliniek omdat jij dan een lage drempel bent voor die mensen en spreken ze je sneller aan.

Ah, oke ik snap hem :j Mijn moeder heeft inderdaad iets meegemaakt. Dankje voor de duidelijke uitleg :D als mijn moeder het uitlegt dan snap ik er niks van :')

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:49

Ik heb niet zozeer een apart beroep, maar je hoort het niet heel vaak.
Ik ben namelijk banketbakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:59

Ghostattack schreef:
vuurneon schreef:
Of schrijven een boek.

Ah, oke ik snap hem :j Mijn moeder heeft inderdaad iets meegemaakt. Dankje voor de duidelijke uitleg :D als mijn moeder het uitlegt dan snap ik er niks van :')

Hoeft niet zozeer zo specifiek te zijn, kan ook gewoon door meerdere ervaringen op verschillende gebieden.
En je krijgt er gewoon een opleiding bij voor begeleider specifieke doelgroepen (zeg maar spw4) met extra certificaat ervaringsdeskundigheid!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:00

Krijg spontaan honger. Maar wat bak je dan zoal en word je dan brood niet een keertje zat?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:51

Jaamie. Banketbakker. Ik heb een stage gedaan in een ijssalon. Dat is echt niet goed voor je lijn. Moest elke doort ijs proevencom aan de klanten te kunnen vertellen hoe het smaakte en die smaken wisselde elke dag gedeeltelijk...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:54

@dribbel: vreselijk! :')