't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:06

Jeetje wat een pech dag heb jij gehad zeg lynndenise :(:) ik hoop dat je een goede terug reactie krijgt naar je sollicitatie :j

Op staande voet jeetje je hoord het steeds meer, zelfs met een contract is niets meer veilig zijn zo 4 anderen die je baan over kunnen nemen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 06:47

Cer schreef:
Op staande voet is nogal wat, heeft ie het aangevochten?

Dat weet ik niet. Maar zie diegene er wel voor aan.
Maar goed, als ze je eenmaal de laan uit hebben geschopt kom je daar ook echt niet meer terug.
Het is dit jaar namelijk niet de eerste die het overkomt.

joyce2

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:01

Hmm, ik heb nog steeds niets gehoord van het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Dat meisje zei dat ik de volgende dag wel terug gebeld zou worden, maar ik denk dat er toch wat meer aanmeldingen zijn binnengekomen dan ze dachten ;) Ik kon het me al niet voorstellen dat ik binnen een dag uitgenodigd zou worden om op gesprek te komen. Maar goed, ik zoek ondertussen gewoon verder!

Ik baal alleen als een stekker, want ik ben dus nog werkzaam bij dat andere bedrijf, maar ik mn loon is al 2 dagen te laat... Normaal staat het er altijd de 24ste op! Ik hoop dat ik het snel krijg, want anders moet ik bij mn ouders gaan lenen om de vaste lasten op tijd te kunnen betalen... Ik hoop niet dat dit een wraakactie van ze is, omdat ik nog steeds ziek thuis zit...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:04

Mijn ervaring met een normale salarisdag in het weekend is dat ik het altijd op dinsdag krijg. Meestal na 1 uur. Kun je niet aan een collega vragen of haar salaris al wel binnen is?

Jammer dat je nog niks hebt gehoord van het bedrijf. Misschien komt het nog!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:07

Annastasia: Je wilt daar weg, hoe moeilijk is het dan om gewoon voor de time beeing je mond te houden en je ding te doen...? :) Of hij nou wel/niet terug kan hij kan het wel aanvechten en wat loon voor terug vangen.

mmarrijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:38

Hallo iedereen,
Ik meld mij ook aan!
mijn contract wordt niet verlengd, en ik ben vanaf 1 december werkloos!
Doe nog wel een deeltijdstudie personeel en arbeid ernaast.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:55

Oh veel mensen die per 1 dec thuis zitten.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:56

Ik al per 1-11, maar heb nog niets weer gevonden, vrijdag laatste werkdag..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:06

Wat vinden jullie?
Eerst contract tekenen en dan pas zeggen dat je de eerste week van januari een vakantie had geboekt? Of zou dat raar staan. Ik heb deze vakantie al tijdje geboekt dus kan er niet onderuit.
En weet dus ook al tijdje dat ik ga. Zouden ze het raar vinden dat ik dit dus pas vertel nadat ik het contract heb getekend. Of zou ik dit even moeten doormailen voor ik ga tekenen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:10

Meteen zeggen dat je vakantie geboekt hebt. Is toch logisch....kan allemaal.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:18

Ik ga er aankomende maandag heen dan zeg ik dat meteen? of moet ik dat nu al gaan mailen? het duurt nog twee maanden voor ik op vakantie ga en dan werk ik daar pas een maand :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:19

Ik had het zelf al tijdens sollicitatieprocedure gezegd.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:23

ja daar heb ik verder niet eens over nagedacht eigenlijk.
Was waarschijnlijk zo zenuwachtig dat het me zo is ontgaan.
Doordat ik zo zenuwachtig was haalde ik zelfs me loon door elkaar ze vroeg per maand en ik gaf per 4 weken op. Dat is inmiddels goed opgelost.
hhmm toch even mailtje sturen dan?
Ben zo bang dat ze dan ineens zeggen ja sorry maar dan hoef je niet meer te komen. Maargoed... dat hebben ze toen ik dat mailde over me loon ook niet gedaan terwijl dit misschien wel minder erg is :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:25

Ik zou gewoon even bellen.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:29

patpen schreef:
Beroepsomschrijving industrieel naaister:
Een Naaister houdt zich bezig met het maken en/of repareren van stukken die uit stof zijn gemaakt. Deze stukken kunnen kleding vormen, maar ook dekens of kussens. Naaisters doen dit verstelwerk met de hand of met een naaimachine.
Afhankelijk van de functie kan het zo zijn dat een Naaister vooral bezig is met reparaties of controles, of met het volledig in elkaar zetten van een kledingstuk. Om dit te kunnen doen, zal ze moeten weten hoe je patronen moet gebruiken, hoe je knopen en ritsen aan kan zetten en hoe je zelfstandig het idee van een ontwerper om kan zetten naar een bruikbaar kledingstuk.
Werken met grote stukken of met de industriële naaimachine kan fysiek zwaar zijn. Zo ziet het werk er aan de ene kant erg voorzichtig uit, met het gebruik van de goede steken en creëren van de perfecte pasvorm, terwijl men aan de andere kant ook grove ingrepen zal uitvoeren.

Ik vrees dat het redelijk lopende band werk zal zijn: iemand naait de pijpen, een ander zet de rits in, dat soort dingen. Bovendien moet je dus wel goed met de naaimachine om kunnen gaan (ander soort dan de huisnaaimachine) en toch ook goed met de hand kunnen naaien. Mogelijk veel verstelwerk.

Oh tanks! Ik had ook wel even verder kunnen zoeken dan m'n neus lang is :+

Lijkt me vervelend werk :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:36

Er staat gewoon geen ruk aan parttime baantjes op internet :(

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:41

Nope niks part-times hierzo in t zuid oosten....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:42

*begint zich dan toch wel zorgen te maken*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:43

Het is gewoon altijd zo wat je zoekt is er niet. Toen ik fulltime zocht, zag ik regelmatig leuke parttime banen!!! :(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:22

Zonnetje81 schreef:
Annastasia: Je wilt daar weg, hoe moeilijk is het dan om gewoon voor de time beeing je mond te houden en je ding te doen...? :)

Doe ik ook zeker, sinds ik terug ben van mijn vakantie doe ik mijn ding en verder lever ik nergens meer commentaar op, of maak notities van dingen die niet kloppen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:23

Ja gewoon hun de indruk geven dat je nergens mee zit :+

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:28

Ik lees nu over vakantie's aangeven en dergelijke.

Wat vinden jullie als je een chronische ziekte hebt moet je dat dan ook aangeven? Ookals dit geen invloed heeft op je werk? Moet je dat dan aangeven in het eerste gesprek?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:31

Als dat geen invloed heeft zou ik niks zeggen. Wat heb je dan?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:35

Zou het niet meteen aangeven, als het toch geen invloed heeft..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:44

@Lynn: Ik heb net een collega gesmst en die had het maandag al op haar rekening staan! Aan de ene kant wil ik nog wel een dagje wachten, wellicht hebben ze het vandaag overgemaakt, aan de andere kant is het misschien wel verstandig om er gelijk achteraan te gaan...

@Anne_mieke: Ik zou even bellen of mailen, hoe eerder ze het weten hoe beter! Het is heel normaal dat je al een vakantie hebt geboekt, jij kon toch ook niet weten hoe de zaken zouden gaan lopen? Alleen is het wel zo netjes om dat zsm door te geven!

@Ash: Ik zou het niet doen, als jij er geen hinder van ondervind tijdens het werken, dan hoeven ze het ook niet te weten. Je kunt het altijd een keer ter sprake brengen als je er eenmaal werkt. Ik heb zelf bijv. met vlagen last van migraine, heb een lichte scoliose en ik heb een soort hartritmestoornis. Daar ga ik het echt niet over hebben bij een sollicitatiegesprek, als ik last van migraine heb (een paar keer per jaar) is het even kiezen op elkaar, medicatie innemen en dan kan ik met wat mazzel gewoon doorwerken. Ik kan prima functioneren, dus ik wil niet dat iemand denkt "oooh daar heb je zo'n zielig geval dat om de haverklap ziek is". Zo gooi je je eigen glazen in, terwijl dat nergens voor nodig is, want je kunt gewoon net zo functioneren als ieder ander.

Het is een ander verhaal wanneer je niet goed kunt werken door je ziekte. Zo had ik ooit een collega met rugklachten, ze had dat niet aangegeven bij haar sollicitatiegesprek en na een maandje (toen ze net door haar proeftijd heen was) ging ze gelijk de ziektewet in, want ze had pijn in haar voeten en onderrug. Ja halloooo, dan moet je niet in een winkel gaan werken!! Het ergste was nog dat ze al eerder een staand beroep had gehad, waarbij dit ook al was gebeurt, dus ze wist gewoon dat het zou gaan gebeuren.

En ik heb een collega gehad die een auto ongeluk had gehad, dat heeft ze netjes bij haar sollicitatiegesprek aangegeven, want soms kon ze geen zware dingen tillen, of boven haar macht dingen doen. Verder kon ze normaal functioneren, maar ze vond het wel netjes om dat aan te geven, omdat ze soms niet alle werkzaamheden uit zou kunnen voeren en dan wisten we in elk geval hoe dat kwam.