PraktijkDiploma Boekhouden (PDB)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pattyy_

Re: PraktijkDiploma Boekhouden (PDB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:32

is er ook iemand die de opleiding PDB via het NTI volgt?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:28

Inmiddels PDB afgerond, maar ik heb 'm via 't NTI gevolgd. :j

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:08

Passie gefeliciteerd!

Nope Pattyy_ niet via NTI

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:01

oh jammer! mocht er ergens nog iemand zijn die dit ook via de NTI volgt hoor ik het graag!

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:00

Ik wil me ook melden :-). Heb wel ervaring in het werk maar niet in de theorie. Volgens onze accountant zou ik mba moeten gaan doen. Alleen is er de eis dat ik pdb moet hebben. Aangezien ik bkb in 2000 heb gehaald is deze ook achterhaald ;(

Maar nu twijfel ik waar ik het ga doen. Of bij Arcus college in de avond of bij icm opleidingen. Wie heeft er ervaring van deze opleiders?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 20:05

Je moet PDB hebben of een havo of vwo diploma of mbo-niveau-4 diploma.. Het gekke was toen ik PDB wilde gaan doen, dat ik eerst BKB/BKC moest gaan halen... Maar met mijn HAVO kon ik wel gelijk aan MBA beginnen! Dit toch maar niet gedaan, wegens toen nog weinig ervaring in de boekhouding!

Website Associatie:
Citaat:
Om tot het examen MBA te kunnen worden toegelaten, moet de kandidaat in het bezit zijn van één van de volgende stukken:
*Het Praktijkdiploma Boekhouden (PDB®) of cijferlijsten waaruit blijkt dat voor alle vier de schriftelijke onderdelen van PDB® (financiële administratie, kostprijscalculatie, periodeafsluiting en bedrijfseconomie) een voldoende cijfer (zes of hoger) is behaald, afgegeven door de Nederlandse Associatie voor Praktijkexamens.
*Het mbo-diploma niveau 4 of hoger.
*Het havo- of vwo-diploma.
*Een reeds behaald MBA-certificaat of een MBA-cijferlijst van de Associatie.
*Kandidaten die in het bezit zijn van een in het buitenland behaald diploma dat gelijkwaardig is aan een van de hierboven in punt 1. tot en met 3. genoemde diploma’s kunnen toelating vragen bij het bestuur van de Associatie voor Praktijkexamens. Voorwaarde is dat deze kandidaten een verklaring Internationale Diploma Waardering (http://www.idw.nl) of een verklaring van de Geldergroep overleggen kunnen, dat de behaalde diploma’s gelijkwaardig zijn aan een van de in punt 1. tot en met 3. genoemde diploma’s.
*Een bewijs van inschrijving waaruit blijkt dat de kandidaat staat ingeschreven bij een Hogeschool voor een hbo-opleiding waarvan MBA onderdeel uitmaakt.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:30

Ik heb MBA ook gedaan zonder PDB, maar met mbo4 (in n totaal andere richting). Omdat ik destijds in de ww zat heb ik wel zelf n boek BKB doorgewerkt, en dat was voor bedrijfsadministratie wel erg handig. Maar ik heb alles in 1x gehaald gelukkig! Dus het kán wel..

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:39

Ik heb ook al een mbo4 diploma dus zou ook MBA mogen doen. Maar om dezelfde reden als Coentjuh dit ook niet gedaan.

Volgende week zit ik nu in de klas.

Waar in midden-limburg kom je vandaan cassagrande?
Ik kom uit noord limburg en ga in gemert pdb doen.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:55

Ik woon in de omgeving van weert. Ik wilde inderdaad ook mba doen maar na discussie met het associatie moet ik toch eerst pdb doen. Och echt erg vind ik het niet. Wat herhaling kan geen kwaad :)

Mijn gevoel zegt om voor icm opleider te gaan maar ik zou graag weten of iemand daar iets heeft gedaan en wat hun ervaring ermee was.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:03

Zo ga zo maar eens naar m'n eerste les. Ben erg benieuwd.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:39

Wat is het rustig hier, hoe gaat het met iedereen in de opleiding?

Zijn er mensen die in januari ook in eindhoven examen gaan doen?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 14:13

Nee niet in eindhoven :) ga financiele administratie doen in januari. Druk aan de (thuis)studie..

Grappig, mijn collega doet nu ook de Basiskennis boekhouden via een andere instantie. En die heeft gewoon 16 hoofdstukken MINDER als dat ik toen had!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:30

toevallig ben ik nu bezig met de opdrachten! bij mij gaat het wat moeilijk... heb steeds wel een reden/smoesje om het leren uit te stellen, maar het 1e boek heb ik na vandaag uit dus hopelijk weer goede moed om met het volgende boek wel fanatiek te beginnen

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:48

Nog steeds niet bezig. Bij verschillende opleiders had ik me voor klassikaal ingeschreven, maar nergens in Limburg of Eindhoven ging deze studie door. Er waren te weinig inschrijvingen. Ik baal daar toch echt ontzettend van. Nu maar hopen dat er in februari wel wat gaat starten.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:39

In een straal van hoeveel km rondom Eindhoven wil je cursus gaan volgen? Ik volg de cursus in Gemert en die gaan met vrij weinig mensen al van start en kunnen nu al bijna met zekerheid zeggen dat ze februari weet starten.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:24

Gemert is voor mij wel erg ver. Ik woon tussen Belgie en weert in. Ik was dus aan het kijken omgeving Maastricht, sittard, roermond en eindhoven. En alles wat er tussen in ligt :-)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:09

Dan is gemert inderdaad erg uit de richting. Was zelf eigenlijk ook aan het kijken in noord-limburg, maar was allemaal erg onzeker. Deze konden zekerheid geven dat ze startten. En voor mij gelukkig nog goed te doen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:02

ik zit in Alkmaar op het horizon college. Ik volg nu Financiele administratie maar ik loop echt tegen problemen aan.

bijna iedereen in de klas werkt er dagelijks mee maar ik niet. ik heb een totaal andere functie maar wil in de toekomst
een baan in deze branche.

Ik snap er werkelijk bar weinig van. moet echt op zoek naar iemand die mij kan helpen want dit wordt niets zo.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:36

En iedereen druk aan de studie voor de examens?

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:43

@ simongek: Tegen welke problemen loop je aan? Misschien kan ik je helpen?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 16:38

Ja en al flink stress (finan adm) de allerlaatste!!! En jullie?

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:58

ik ben bezig met het programma Accountview, krijg hierbij opdrachten om een hele administratie aan te leggen en daarna ook daadwerkelijk te gaan boeken etc.

is er toevallig al iemand die de studie via het NTI volgt of is Puera nog de enige die hem hier heeft gevolgd? (en ook al af heeft gemaakt)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:29

Ik volg BKB via Studieplan, maar ben begonnen voor mijn verhuizing. Was toen nog niet aan het Accountview deel toe, maar inmiddels wel, en kan nu het cd'tje met software nergens meer vinden. Heb alles op zijn kop gezet maar hij is echt weg |o Het is ook geen programma dat je gewoon even aan kunt schaffen, en op het werk hebben we Exact (dat kan ik dromen.. maarja, daar heb ik niks aan natuurlijk)
Is er een bokker die de studie inmiddels heeft afgerond en waarvan ik het cd'tje kan overnemen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:16

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:26

Hier ook al flinke examenstress, moet financiele administratie en kostprijscalculatie. Maak iedere dag van ieder vak een oefen examen en dat gaat op zich goed. Zit normaal rond de 7, vandaag was een baaldag zat ik rond de 5. Morgen en overmorgen nog ff een paar oefenexamens maken en goed in de theorie duiken. Maar heb gelukkig 2 kansen, ga dinsdag en dan de week erna avondexamens, lang leve een baas die het vergoed.