Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Heb wel ervaring in het werk maar niet in de theorie. Volgens onze accountant zou ik mba moeten gaan doen. Alleen is er de eis dat ik pdb moet hebben. Aangezien ik bkb in 2000 heb gehaald is deze ook achterhaald
Citaat:Om tot het examen MBA te kunnen worden toegelaten, moet de kandidaat in het bezit zijn van één van de volgende stukken:
*Het Praktijkdiploma Boekhouden (PDB®) of cijferlijsten waaruit blijkt dat voor alle vier de schriftelijke onderdelen van PDB® (financiële administratie, kostprijscalculatie, periodeafsluiting en bedrijfseconomie) een voldoende cijfer (zes of hoger) is behaald, afgegeven door de Nederlandse Associatie voor Praktijkexamens.
*Het mbo-diploma niveau 4 of hoger.
*Het havo- of vwo-diploma.
*Een reeds behaald MBA-certificaat of een MBA-cijferlijst van de Associatie.
*Kandidaten die in het bezit zijn van een in het buitenland behaald diploma dat gelijkwaardig is aan een van de hierboven in punt 1. tot en met 3. genoemde diploma’s kunnen toelating vragen bij het bestuur van de Associatie voor Praktijkexamens. Voorwaarde is dat deze kandidaten een verklaring Internationale Diploma Waardering (http://www.idw.nl) of een verklaring van de Geldergroep overleggen kunnen, dat de behaalde diploma’s gelijkwaardig zijn aan een van de in punt 1. tot en met 3. genoemde diploma’s.
*Een bewijs van inschrijving waaruit blijkt dat de kandidaat staat ingeschreven bij een Hogeschool voor een hbo-opleiding waarvan MBA onderdeel uitmaakt.

ga financiele administratie doen in januari. Druk aan de (thuis)studie..
Het is ook geen programma dat je gewoon even aan kunt schaffen, en op het werk hebben we Exact (dat kan ik dromen.. maarja, daar heb ik niks aan natuurlijk)