Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:04

ik denk dat ik dan tzt ook gewoon een aanbieding van vistaprint afwacht
ik ben ook nog in dubio over m'n bedrijfsnaam
het wordt zakelijk maar weet niet zo goed waar ik inspiratie op kan doen voor zakelijke namen
ik vind het al snel een beetje sullig klinken.. moeilijk hoor want een naam is zo belangrijk
jij al ideeen georgette?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:07

Ik moet je eerlijk zeggen dat als ik me bedenk dat ik het eigenlijk wil wijzigen, direct in de knoop raak. Ik heb écht geen inspiratie.

Ik wil een bedrijfsnaam hebben die korter is dan Sieradenwinkel Georgette, maar wel één die wijst op wat ik verkoop, sieraden dus. Dus iets wat kort en pakkend is, maar wat?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:13

wordt jouw naam wel eens afgekort (sjors oid)?
of vind je engelse namen mooi (zoals in jewelry? Georgettes Jewelry)
of iets met je achternaam/initialen GSjewelry.nl ?
heb je veel bijoux? (bijoux georgette) of juist veel collecties? (georgette's collections)
misschien dat je met die woorden of deze ideeen iets kunt?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:28

Omdat ik niet goed weet waar iedereen woont even een vraagje: Wie woont er nog meer in omgeving Barneveld? Ik weet in ieder geval _Michelle_ en Joyce2. Nog meer mensen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:49

Zidore, ik wordt door veel mensen Sjors genoemd inderdaad, maar dat is wel een wat jongensachtige naam natuurlijk, waardoor mensen kunnen denken dat ik mannensieraden verkoop. Ik ben niet zo van het Engels, en heb ook geen eigen collecties, dus dat valt af. Dankjewel voor het meedenken in ieder geval! :)

Trouwens, voor de mensen die artikelen verkopen, je kunt gratis een account aanmaken op bespaarcodes.nl en daar je kortingsacties promoten!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:22

Navanja schreef:
Fuzzy, misschien is het een idee dat je meteen ergens laat zien wat voor producten je hebt. En misschien ligt het aan mij hoor :p maar je "must haves". Wat zijn dat?

Op de beginpagina staan de nieuwste producten, dus daar kun je gelijk een greep zien uit het assortiment. Must Haves zijn dingen die echt "moet hebben" van die lekkere aparte hebbedingetjes!

Remy schreef:
Joyce, wat had je aan je vorige site gedaan om je eerste klanten te krijgen, qua promotie etc?
Heb je al gedacht aan google ads oid?

Aan de vorige site? Totaaaaaaal niets, echt helemaal noppes gepromoot. Deze website is zelfs beter vindbaar met Google dan de vorige, dus daar ligt het ook niet aan. Ben al bezig met Google Ads, heb er een boek erover gelezen en er een uittreksel van gemaakt en heb inmiddels ook al een contactpersoon bij AdWords zitten met wie ik nu een plan aan het opzetten ben. Maarja, voor een nette campagne moet je minimaal 5 euro per dag beschikbaar stellen en de campagne moet je ook zeker een paar weken laten draaien, dus dat kan ik nu nog niet betalen.

Zidore schreef:
ik heb even gekeken maar ik vind (zelf) op een webshop juist fijn dat ik op 1 pagina veel spulletjes zie, kan ik kijken waar ik zin in heb. Bij jouw site moest ik ver doorklikken en al veel over dingen nadenken voordat ik plaatjes zag ;-) weet natuurlijk niet hoe je vorige site er uit zag, maar dit viel me op.

Mijn vorige site was een stuk onoverzichtelijker. Heb deze site ook uitvoerig door meerdere mensen laten testen (zowel door computer "sufferds" zoals o.a. mijn pa en ma, door ICT nerds zoals mijn broertje en zijn vrienden/mede studenten en ook door een stuk of 20 mensen hier op bokt) voordat ik hem daadwerkelijk online gooide en ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog nooit van iemand heb gehoord dat je teveel moet klikken. Je hoeft maximaal 3x te klikken om ergens te komen, meer lagen zitten er niet in! Maar goed, dat is toch voor iedereen persoonlijk, je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Zelf vind ik het bijvoorbeeld vreselijk als ik iets zoek en ik moet 10 pagina's door worstelen om te zien of het product wat ik zoek er tussen zit. Maar ook voor mensen die super snel willen zoeken heb ik een oplossing, namelijk de zoekbalk ;) In elk geval wel bedankt voor het meedenken, want hoe meer meningen, hoe beter het is.

Trouwens, als je wacht op een kortingsactie van Vistaprint, ik heb super veel van die bonnen liggen dat je maar 5 euro betaald voor de hele riedel. Is gewoon zo'n link die je meerdere keren kan gebruiken geloof ik, dus die kan ik je zo doorgeven!

@Georgette: Ik ga me gelijk ff aanmelden op die site, had er nog nooit van gehoord!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:24

ff een vraagje tussendoor: Is een jaarrekening verplicht om te hebben als eenmanszaak?
Ik heb vandaag die van mij van 2010 binnen gekregen zonder dat ik wist dat ie er aan kwam... Hij ziet er behoorlijk duur uit en ben ook bang dat ie dat is, dus wil ff weten of het een verplicht iets is, zodat ik mijn boekhouder hierover kan aanspreken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:28

Ik vind ook niet dat je veel hoeft te klikken hoor op je site , vind hem wel fijn opgezet :)

Lekker simpel het dier aanklikken , dan de productgroep... vind alleen het aantal artikelen nog wat beperkt.

Ik heb wel een graftakkehekel aan van die websites waar je gewoon even het assortiment in fotootjes wilt zien , bvb. als je aan het rondkijken bent voor een servies ofzo :P

En dan moet je 10x klikken en een keuze maken uit een rijtje merken :?

Wat kan mij het merk nou schelen , ik wil gewoon zien wat ze hebben :P

Dan kun je dus elke keer een merk aanklikken en 3 serviesjes zien , weer terug , weer een merk aanklikken , 4 serviesjes...enz.

Dat is zo klantonvriendelijk / arbeidsintensief dat de lol er meteen vanaf is :=

Heb dat bij jou totaal niet , de site is ècht gewoon helemaal prima vind ik :j

Maar wat was je vorige websitenaam dan ook alweer ? :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:38

*zwaait naar iedereen en leest weer verder mee*
Wat het brommen van de kattenfontein betreft, zet m eens op een kurken onderlegger of handdoek, dat scheelt enorm in het brommen :) ik heb zo'n ronde cat-it en die doet het al 3 jaar braaf.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:58

Van wie heb je die gekregen en hoezo "ziet er duur uit"?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:22

11A : Ik meen dat een jaarrekening als in een enorm uitgewerkt luxe rapport niet per-sé hoeft , wel moet je natuurlijk een overzichtje hebben van de belangrijkste resultaten / totalen van het boekjaar.

Maar er is vast iemand die er meer over weet want ik heb echt de ballen verstand van boekhouden op serieus niveau :o

Cissy : bedankt voor de tip , maar helaas , het is gewoon echt het motortje....het wordt erger naarmate er minder water in zit en hem even een tik geven wil ook wel eens helpen , maar echt urenlang verdraagbaar wordt hij sowieso niet , irritant gezoem de hele tijd :P

Ik moet hem eigenlijk eens verplaatsen.
Naar buiten , ofzo :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:42

@Pmarena: Tsja, helaas nog niet voldoende budget om de boel rete vol met producten te stoppen, maar er word stukje bij beetje aan gewerkt! Dat is soms wel een nadeel van alles uit eigen voorraad moeten leveren...

@Hilda: voor wie was jou post bedoelt?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:47

Degene die zegt "ziet er duur uit". 11a dus.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:49

pmarena, gewoon zorgen dat er genoeg water in zit en regelmatig de haren uit het motortje vissen scheelt ook enorm! :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:08

Wat gaat de tijd snel zeg! Vandaag weer vele uurtjes in mijn atelier doorgebracht om showmodellen te maken maar ik heb de lat voor mijzelf zo hoog liggen dat er heel veel tijd in gaat zitten voor ik ze wil gaan aanbieden. Ze moeten gewoon perfect zijn!

Ik heb nu een advertentie bij commercieel op Bokt gezet waar ik niet alleen duurdere, luxere riemen aanbiedt maar ook goedkopere opties die toch kwalitatief heel leuk zijn, voor de wat kleinere budgetten.
Ooit komt de tijd dat ik vooral in het hogere segment wil zitten maar voor nu vind ik dit ook erg leuk.

Lekker gesnuffeld naar luxe fournituren, en ook wat gevonden. Bij schoenmakers/tassenmakersgroothandels. Wat raar dat er geen tuigmakersgroothandels te vinden zijn... De adressen waar ik terecht kan voor leer en gereedschap in Nederland zijn echt op 1 hand te tellen. Gelukkig heb ik nu een paar vaste adressen maar die heb ik echt moeten zoeken...
Misschien maar eens een vakantie boeken naar Amerika, daar hebben ze genoeg, en daarna ga ik door naar china!

Zucht.. ik heb zoveel ideeën, en echt een brandende ambitie om mijn lederbusiness tot een succes te maken maar de tijd gaat veel te snel...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:45

11A: je jaarrekening is nodig om je aangifte IB te kunnen doen. Bij mijn aangifte IB is ook een uittreksel van de jaarrekening meegestuurd.
Jij bent toch al een paar jaar bezig? Hoe kan het nou dat je voor het eerst een jaarrekening ziet?? :o

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:53

11AFotograaf schreef:
ff een vraagje tussendoor: Is een jaarrekening verplicht om te hebben als eenmanszaak?
Ik heb vandaag die van mij van 2010 binnen gekregen zonder dat ik wist dat ie er aan kwam... Hij ziet er behoorlijk duur uit en ben ook bang dat ie dat is, dus wil ff weten of het een verplicht iets is, zodat ik mijn boekhouder hierover kan aanspreken.

Een jaarrekening is voor een eenmanszaak niet verplicht, maar als je een boekhouder hebt "krijg" (lees:betaal) je deze wel. Uit de jaarrekening blijkt o.a. of je winst of verlies hebt en dit wordt weer meegenomen in je IB aangifte.

Edit: Als er pagina's met grafieken, kengetallen en indexcijfers in staan... Dit is totaal overbodig. Wat er op zn minst in moet staan is de opbouw van je eigen vermogen, balans (activa / passiva) en de winst & verliesrekening (resultatenrekening) en een btw suppletie.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 01:07

pmarena schreef:
Ik vind ook niet dat je veel hoeft te klikken hoor op je site , vind hem wel fijn opgezet :)

Lekker simpel het dier aanklikken , dan de productgroep... vind alleen het aantal artikelen nog wat beperkt.

Ik bedoelde het meer zoals pmarena het hier zegt. Dat als je bijv. bij honden bent. En dan bij slapen, dat je dan 3 subcategorieen hebt (kussens, kleden, manden) en vanuit daar niet naar een ander kan klikken en in die 3 categorieen elk minder dan 10 artikelen hebt.

Dan zou ik zelf alleen een onderdeel 'slapen' maken en pas als er meer artikelen zijn de subcategorie (als dat allemaal kan natuurlijk én betaalbaar is)

Als ik naar luxe-artikelen voor m'n huisdier kijk, dan kijk ik gewoon op een site het liefste naar wat foto's. Als je dan categorieen kan aanklikken is dat fijn en een zoekfunctie is ook fijn. Maar als ik een pagina heb met artikelen dan heb ik het liefste die pagina zo vol mogelijk zodat ik lekker plaatjes kan kijken (ipv diverse pagina's waar je op moet klikken) maar dat is wat ik vind natuurlijk ;) Je hebt ook sites waarbij je kunt aangeven hoeveel artikelen je per pagina wil zien (dat vind ik ook erg fijn). Maar geen idee wat dat bij je websitebouwer allemaal kost en of dat haalbaar is natuurlijk.

Verder vind ik je site echt retemooi! Schitterende foto's, mooie zwarte achtergrond, helder en leuke artikelen. hoop niet dat je me verkeerd begrepen hebt? was goed bedoeld :o

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 06:23

Ff snel een reactie vanaf m'n telefoon. Ik heb deze jaarrekening 'gekregen' van mijn boekhouder en het is de eerste keer dat ik er 1 zie omdat 2010 mijn eerste volledige jaar was. Ben nu net 2 jaar bezig ;-)
ik heb idd geen grafieken, maar gewoon veel rijen met cijfers... Ik had dit eigenlijk niet verwacht, aangezien mijn IB in maart al opgestuurd was...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:53

@Zidore: Je kan ondertussen wel naar een andere Categorie klikken, als je in de balk kijkt, onder Cats & Dogs, krijg je daarna de hoofd categorie en de balk daaronder weer de subcategorie, daar kun je altijd naar overklikken en krijg je gelijk de foto's te zien.

De optie met hoeveel artikelen per pagina wil ik er niet in hebben, want ik heb een hekel aan veel scrollen, dus heb expliciet een limiet aan artikelen per pagina doorgeven, zodat mensen producten niet over het hoofd zien in zo'n lange lijst! En ik maak zelf die subcategorie, ik kan het ook allemaal door elkaar heen plaatsen, heb ik ook een tijdje gedaan, maar vond ik toch te rommelig worden.

Dus ik hoef niet te informeren naar hoe duur dat soort aanpassingen zijn, omdat ik dat zelf niet wil ;) Maar nogmaals, bedankt voor het meedenken. No hard feelings hoor!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:33

11AFotograaf schreef:
Ff snel een reactie vanaf m'n telefoon. Ik heb deze jaarrekening 'gekregen' van mijn boekhouder en het is de eerste keer dat ik er 1 zie omdat 2010 mijn eerste volledige jaar was. Ben nu net 2 jaar bezig ;-)
ik heb idd geen grafieken, maar gewoon veel rijen met cijfers... Ik had dit eigenlijk niet verwacht, aangezien mijn IB in maart al opgestuurd was...

Oeps, ik dacht dat je al langer bezig was. :o
Het is gebruikelijk dat je je jaarrekening bij je aangifte IB krijgt omdat je de balans en de V&W nodig hebt voor je aangifte.
Ik zou maar eens bellen met je boekhouder waar dit nu vandaan komt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:09

cissy schreef:
pmarena, gewoon zorgen dat er genoeg water in zit en regelmatig de haren uit het motortje vissen scheelt ook enorm! :)

Ik weet het :j

Ben aan mijn 3e toe omdat ik echt graag een fonteintje voor de katten wil , zie ze er veel meer van drinken dan uit een drinkbakje , heb me rotgepoetst , vanalles geprobeerd , constant water op niveau houden...en het scheelt allemaal wel iets inderdaad maar het blijft een erg aanwezige brom als je er binnen een paar meter vanaf zit....beetje in de categorie bromvlieg , die word je ook zat op een gegeven moment :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:11

joyce2 schreef:
@Pmarena: Tsja, helaas nog niet voldoende budget om de boel rete vol met producten te stoppen, maar er word stukje bij beetje aan gewerkt! Dat is soms wel een nadeel van alles uit eigen voorraad moeten leveren...

Maar er moet toch iets mogelijk zijn met producten die je niet per-sé op voorraad hoeft te leggen , maar die de leverancier in bvb. 2 dagen bij je kan hebben ?
Ik weet eigenlijk niet hoe andere online dierenshops dat doen ? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:20

Remy : goede advertentie , duidelijke voorbeeldfoto's +:)+

Vind alleen het bovenste halsbandje er zo ontmoedigend uitzien qua kwaliteit door de binnenkant die zo gerimpeld over komt....de rest ziet er allemaal super mooi en kwaliteitsvol uit , als dat nu net vertekend op die foto of je had net een wat brokkelig stukje leer dat je anders niet hebt zou ik die foto vervangen :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:52

Joyce , heb je nou al weer wat verkocht ?

Anders heb ik nog wel wat gezien op je site dat ik eventueel zou willen bestellen , in het kader van ondernemers moeten elkaar een beetje helpen :P

Dat leuke blauwe muispiep-balletje trouwens met licht , lekkere aanbeveling is dat dat katten er in het donker lekker mee kunnen spelen , daar zit je op te wachten van die kamertijgers die door je huis heen denderen terwijl je op bed ligt :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 14-09-11 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt