Scooter-examen, wie is er mee bezig? - deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marrjjollein

Re: Scooter-examen, wie is er mee bezig? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:22

Gefeliciteerd! :D

Alvast succes! :))

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:16

Succes inderdaad, rustig blijven is mijn grootste tip, toen ik ging stressen door de tijdslimiet kon ik niet meer nadenken. :')

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:55

En vaak is je eerste ingeving wel goed, en rustig blijven is inderdaad het allerbelangrijkste! :)

Ik was bij mijn examen (toen voor de 3e keer) zo rustig dat ik voor de grap bijna expres 1 fout wou doen omdat ik wist dat ik het toch wel haalde :')

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:45

Marrjjollein schreef:
En vaak is je eerste ingeving wel goed, en rustig blijven is inderdaad het allerbelangrijkste! :)

Ik was bij mijn examen (toen voor de 3e keer) zo rustig dat ik voor de grap bijna expres 1 fout wou doen omdat ik wist dat ik het toch wel haalde :')

Hahaha :')

Gefeliciteerd Mariska!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:15

Oeeeh, ik zocht dit topic :D

Ik moet donderdag op... Elke dag ben ik nu een oefenexamen aan het maken en de theorie aan het doorlezen die ik nog niet helemaal lekker ken, maak nu telkens ong. 3 fouten, ben daar wel heel blij mee, maar zegt natuurlijk nog niets..

Wie moet ook binnenkort op? :D

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:24

Liinn schreef:
Oeeeh, ik zocht dit topic :D

Ik moet donderdag op... Elke dag ben ik nu een oefenexamen aan het maken en de theorie aan het doorlezen die ik nog niet helemaal lekker ken, maak nu telkens ong. 3 fouten, ben daar wel heel blij mee, maar zegt natuurlijk nog niets..

Wie moet ook binnenkort op? :D

Ik morgen....

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:10

Het lukt jullie wel jongens, laat je vooral niet gek maken door anderen! :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:19

Haha laat me meer gek maken door mezelf :')

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:20

Dat had ik ook. _O-
Je kan het echt, en lees altijd eerst goed de vraag voordat je klakkeloos antwoordt! :D

Oja, nog een tip: kijk nog even na of je wel wat hebt ingetoetst, ik drukte een keer ernaast en had dus niks ingevuld, kwam ik nog net voor de vraag voorbij was, achter. :')

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:26

Eerste keer leek het opzich wel oké te gaan, hoefde niet te veranderen, kon vaak meteen intoetsen, niet ernaast gedrukt.

Wat ik tijdens het oefenen wel heb is dat ik er vanuit ga dat het om een scooter gaat (omdat ikzelf ook scooter ga rijden), terwijl het in die situatie om een snor gaat (niet goed lezen dus). Maar als het voorgelezen wordt heb ik er niet zo last van.

Ben blij als ik het heb. Ben niet eens zo zenuwachtig voor praktijk, maar die theorie pfffff. Zal veel stress uit m'n kop halen als het voorbij is. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:27

__denise schreef:
Eerste keer leek het opzich wel oké te gaan, hoefde niet te veranderen, kon vaak meteen intoetsen, niet ernaast gedrukt.

Wat ik tijdens het oefenen wel heb is dat ik er vanuit ga dat het om een scooter gaat (omdat ikzelf ook scooter ga rijden), terwijl het in die situatie om een snor gaat (niet goed lezen dus). Maar als het voorgelezen wordt heb ik er niet zo last van.

Ben blij als ik het heb. Ben niet eens zo zenuwachtig voor praktijk, maar die theorie pfffff. Zal veel stress uit m'n kop halen als het voorbij is. _O-

Goed lezen is idd echt een valkuil!
Geloof in je zelf, rustig nadenken en goed drukken, dat ga ik doen :')

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:32

Inderdaad. En logisch nadenken staat bij mij op 1, denk vaak veel te moeilijk :j
Ben zelf dan wel zo'n iemand die dan gewoon paar uur achter de PC gaat zitten ipv zitten oefenen, maar dan wel zorgen maken of ik het wel ga halen of niet.
Dus ik ga maar eens een oefenexamentje doen haha!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:40

__denise schreef:
Inderdaad. En logisch nadenken staat bij mij op 1, denk vaak veel te moeilijk :j
Ben zelf dan wel zo'n iemand die dan gewoon paar uur achter de PC gaat zitten ipv zitten oefenen, maar dan wel zorgen maken of ik het wel ga halen of niet.

Haha, je haalt me de woorden uit de mond. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:52

__denise schreef:

Haha, zo ben ik ook altijd met huiswerk :)

Maar ben je geslaagd? :D

Ik heb vandaag nog examentraining gehad bij de rijschool, 2de toetsen gemaakt, bij de 1ste 6 fouten en de 2de 3 fouten, op zich wel tevreden mee, maar ga toch naar maar even oefenen :P

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:55

3 maal is scheepsrecht zeggen ze toch altijd.....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:16

__denise schreef:
3 maal is scheepsrecht zeggen ze toch altijd.....

Jammer zeg! Hoeveel fout?
Laatst bijgewerkt door Geryon op 03-10-11 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:36

volgens mij niet want ze ging nu voor der 2de keer en anders zou ze wel wat vrolijker reageren denk ik :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:41

Ooh ik dacht dat ze voor de derde keer ging!

Ik zal even mijn post wijzigen:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 05:22

Ah jammer!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:18

Ja, dit was m'n tweede keer. Had 12 fout. Maar raakte helemaal in de stress omdat iedereen meteen antwoordde en ik heel erg twijfelde, waardoor ik dus telkens ging weizigen enzo. Wist toen ik bij vraag 15 was al dat het niet goed zou gaan.
Heb volgende week maandag theorieles, heb dat nog niet gehad, dus kijken wat ik daar mee bereik. Week erna weer examen. Denk dat het wel beter gaat dan. Thuis gaat het wel, zo'n oefentoets, dus denk dat het wel slimme oplossing is zo. We shall see :)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:33

__denise schreef:
Ja, dit was m'n tweede keer. Had 12 fout. Maar raakte helemaal in de stress omdat iedereen meteen antwoordde en ik heel erg twijfelde, waardoor ik dus telkens ging weizigen enzo. Wist toen ik bij vraag 15 was al dat het niet goed zou gaan.
Heb volgende week maandag theorieles, heb dat nog niet gehad, dus kijken wat ik daar mee bereik. Week erna weer examen. Denk dat het wel beter gaat dan. Thuis gaat het wel, zo'n oefentoets, dus denk dat het wel slimme oplossing is zo. We shall see :)

Ik heb er ook 5 keer over gedaan! 3x is niet altijd scheepsrecht nee :n
Theorie lessen hebben bij mij heel erg geholpen! Ik wist eigenlijk alles en met oefenen ging alles gewoon perfect soms 0 fout maar bij het examen klap ik dicht.

Het afrijden vond ik juist het minst moeilijk :')
De heen weg ging echt verschrikkelijk ( Ik had nog anderhalfuur les voor het examen) alles wat fout kon gaan ging gewoon fout door de zenuwen.
Ik stond daar onder had afdakje boos op mezelf met een beetje traantjes :o ( Ik kreeg eerst te horen dat ik ook nog een nieuwe zou krijgen die het voor zijn eerste x deed (exemenitor) toen werd het allemaal nog erger :=
Gelukkig kwam er een hele lieve exemnitor naar mij toe die heeft mij eerst heel eventjes apart genomen en een goed gesprek met mij gehad. Waarom was ik bang om te zakken? Hij legde ook uit : Als je een keer door rood rijd ben je helemaal niet gezakt, ik kijk dan vooral hoe je reageert als jij netjes doorrijd en netjes een veilige plek zoekt om te wachten is er niks aan de hand! Maar als je midden op het kruispunt stil gaat staan van k*t ik ben door rood gereden dan is het wel fout. Ook als ik een bordje zou missen voor op het fietspad te gaan maakt het helemaal niet uit. Door hem werd ik wel weer even rustig. Hij zei ook eigenlijk als jij gewoon normaal rijd en niet gevaarlijk dan ben je al geslaagd en zat daar ECHT? :oo
Is het serieus zo makkelijk? _O-
Het bleek achteraf ook nog eens mijn exeminator te zijn hij heeft geruild omdat hij merkte dat ik steeds rustiger begon te worden bij hem.
normaal rijd je rijinstructeur ook mee maar ik heb alleen met hem gereden omdat 3 voor mij teveel was.

Ook vlak voor het wegrijden gaan ze normaal allemaal vragen stellen over de scooter : Waar moet de benzine in? Waar zit het motorblok? Waar zit de remschijf etc. Wij zaten al op onze scooters en ik heel droog eh moet je niet vragen stellen over de scooter? :+ sst nu is de scooter al gestart en mag het niet meer helaas en nu rijden :')

Ik reed af bij het CBR in Rijswijk. Ik hoefde maar 10 minuten te rijden we zijn naar de herenstraat Rijswijk gereden en weer terug. Ik heb echt heel erg geluk gehad met deze exeminator! <3 Echt een topman!

Zakken om te grote bochten maken? 8)7 Dat is toch juist beter dan dat je plat door de bocht gaat? Dat zou pas gevaarlijk zijn.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:41

Praktijk ben ik helemaal niet zenuwachtig voor. Rijschool zei dat bij hun bijna nooit iemand op zakt en ik weet van mezelf dat ik eigenlijk zo opstap en weg rijdt. Heb al een keer op scooter gereden en reed eigenlijk ook zo weg. Het is inderdaad gewoon beetje geluk hebben met je examinator.
Mijn zus had gisteren examen voor auto (praktijk) en gehad ook een hele chille man die gewoon grapjes ging maken en gewoon leuk praten enzo.

Maar maak mezelf meer gewoon gek ofzo :))

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:58

Clairetjuhz schreef:
__denise schreef:

Ik heb er ook 5 keer over gedaan! 3x is niet altijd scheepsrecht nee :n
Theorie lessen hebben bij mij heel erg geholpen! Ik wist eigenlijk alles en met oefenen ging alles gewoon perfect soms 0 fout maar bij het examen klap ik dicht.

Het afrijden vond ik juist het minst moeilijk :')
De heen weg ging echt verschrikkelijk ( Ik had nog anderhalfuur les voor het examen) alles wat fout kon gaan ging gewoon fout door de zenuwen.
Ik stond daar onder had afdakje boos op mezelf met een beetje traantjes :o ( Ik kreeg eerst te horen dat ik ook nog een nieuwe zou krijgen die het voor zijn eerste x deed (exemenitor) toen werd het allemaal nog erger :=
Gelukkig kwam er een hele lieve exemnitor naar mij toe die heeft mij eerst heel eventjes apart genomen en een goed gesprek met mij gehad. Waarom was ik bang om te zakken? Hij legde ook uit : Als je een keer door rood rijd ben je helemaal niet gezakt, ik kijk dan vooral hoe je reageert als jij netjes doorrijd en netjes een veilige plek zoekt om te wachten is er niks aan de hand! Maar als je midden op het kruispunt stil gaat staan van k*t ik ben door rood gereden dan is het wel fout. Ook als ik een bordje zou missen voor op het fietspad te gaan maakt het helemaal niet uit. Door hem werd ik wel weer even rustig. Hij zei ook eigenlijk als jij gewoon normaal rijd en niet gevaarlijk dan ben je al geslaagd en zat daar ECHT? :oo
Is het serieus zo makkelijk? _O-
Het bleek achteraf ook nog eens mijn exeminator te zijn hij heeft geruild omdat hij merkte dat ik steeds rustiger begon te worden bij hem.
normaal rijd je rijinstructeur ook mee maar ik heb alleen met hem gereden omdat 3 voor mij teveel was.

Ook vlak voor het wegrijden gaan ze normaal allemaal vragen stellen over de scooter : Waar moet de benzine in? Waar zit het motorblok? Waar zit de remschijf etc. Wij zaten al op onze scooters en ik heel droog eh moet je niet vragen stellen over de scooter? :+ sst nu is de scooter al gestart en mag het niet meer helaas en nu rijden :')

Ik reed af bij het CBR in Rijswijk. Ik hoefde maar 10 minuten te rijden we zijn naar de herenstraat Rijswijk gereden en weer terug. Ik heb echt heel erg geluk gehad met deze exeminator! <3 Echt een topman!

Zakken om te grote bochten maken? 8)7 Dat is toch juist beter dan dat je plat door de bocht gaat? Dat zou pas gevaarlijk zijn.

Indd ik hoop dus dat ik ook een andere en net zoon leuke als jou heb! Ben wel erg zenuwachtig hoor 14 oktober heb ik opnieuw praktijk ben echt bang dat ik opnieuw zak :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:24

__denise schreef:
Praktijk ben ik helemaal niet zenuwachtig voor. Rijschool zei dat bij hun bijna nooit iemand op zakt en ik weet van mezelf dat ik eigenlijk zo opstap en weg rijdt. Heb al een keer op scooter gereden en reed eigenlijk ook zo weg. Het is inderdaad gewoon beetje geluk hebben met je examinator.
Mijn zus had gisteren examen voor auto (praktijk) en gehad ook een hele chille man die gewoon grapjes ging maken en gewoon leuk praten enzo.

Maar maak mezelf meer gewoon gek ofzo :))

Ik ben mezelf nu ook al gek aan het maken, moet ik niet doen echt heel erg slecht...

Maar voor degene die praktijk al hebben gehad, hoelang hebben jullie daarvoor kunnen oefenen, ik bedoel hoeveel x? :)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:28

Heb in de ochtend les gehad in totaal denk 4 uur en daarna examen :)