Alvast succes!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Liinn schreef:Oeeeh, ik zocht dit topic
Ik moet donderdag op... Elke dag ben ik nu een oefenexamen aan het maken en de theorie aan het doorlezen die ik nog niet helemaal lekker ken, maak nu telkens ong. 3 fouten, ben daar wel heel blij mee, maar zegt natuurlijk nog niets..
Wie moet ook binnenkort op?
__denise schreef:Eerste keer leek het opzich wel oké te gaan, hoefde niet te veranderen, kon vaak meteen intoetsen, niet ernaast gedrukt.
Wat ik tijdens het oefenen wel heb is dat ik er vanuit ga dat het om een scooter gaat (omdat ikzelf ook scooter ga rijden), terwijl het in die situatie om een snor gaat (niet goed lezen dus). Maar als het voorgelezen wordt heb ik er niet zo last van.
Ben blij als ik het heb. Ben niet eens zo zenuwachtig voor praktijk, maar die theorie pfffff. Zal veel stress uit m'n kop halen als het voorbij is.

__denise schreef:Inderdaad. En logisch nadenken staat bij mij op 1, denk vaak veel te moeilijk
Ben zelf dan wel zo'n iemand die dan gewoon paar uur achter de PC gaat zitten ipv zitten oefenen, maar dan wel zorgen maken of ik het wel ga halen of niet.
Dus ik ga maar eens een oefenexamentje doen haha!
__denise schreef:Inderdaad. En logisch nadenken staat bij mij op 1, denk vaak veel te moeilijk
Ben zelf dan wel zo'n iemand die dan gewoon paar uur achter de PC gaat zitten ipv zitten oefenen, maar dan wel zorgen maken of ik het wel ga halen of niet.
Dus ik ga maar eens een oefenexamentje doen haha!

__denise schreef:Ja, dit was m'n tweede keer. Had 12 fout. Maar raakte helemaal in de stress omdat iedereen meteen antwoordde en ik heel erg twijfelde, waardoor ik dus telkens ging weizigen enzo. Wist toen ik bij vraag 15 was al dat het niet goed zou gaan.
Heb volgende week maandag theorieles, heb dat nog niet gehad, dus kijken wat ik daar mee bereik. Week erna weer examen. Denk dat het wel beter gaat dan. Thuis gaat het wel, zo'n oefentoets, dus denk dat het wel slimme oplossing is zo. We shall see
( Ik kreeg eerst te horen dat ik ook nog een nieuwe zou krijgen die het voor zijn eerste x deed (exemenitor) toen werd het allemaal nog erger
sst nu is de scooter al gestart en mag het niet meer helaas en nu rijden 
Echt een topman!
Dat is toch juist beter dan dat je plat door de bocht gaat? Dat zou pas gevaarlijk zijn.
Clairetjuhz schreef:__denise schreef:Ja, dit was m'n tweede keer. Had 12 fout. Maar raakte helemaal in de stress omdat iedereen meteen antwoordde en ik heel erg twijfelde, waardoor ik dus telkens ging weizigen enzo. Wist toen ik bij vraag 15 was al dat het niet goed zou gaan.
Heb volgende week maandag theorieles, heb dat nog niet gehad, dus kijken wat ik daar mee bereik. Week erna weer examen. Denk dat het wel beter gaat dan. Thuis gaat het wel, zo'n oefentoets, dus denk dat het wel slimme oplossing is zo. We shall see
Ik heb er ook 5 keer over gedaan! 3x is niet altijd scheepsrecht nee![]()
Theorie lessen hebben bij mij heel erg geholpen! Ik wist eigenlijk alles en met oefenen ging alles gewoon perfect soms 0 fout maar bij het examen klap ik dicht.
Het afrijden vond ik juist het minst moeilijk![]()
De heen weg ging echt verschrikkelijk ( Ik had nog anderhalfuur les voor het examen) alles wat fout kon gaan ging gewoon fout door de zenuwen.
Ik stond daar onder had afdakje boos op mezelf met een beetje traantjes( Ik kreeg eerst te horen dat ik ook nog een nieuwe zou krijgen die het voor zijn eerste x deed (exemenitor) toen werd het allemaal nog erger
![]()
Gelukkig kwam er een hele lieve exemnitor naar mij toe die heeft mij eerst heel eventjes apart genomen en een goed gesprek met mij gehad. Waarom was ik bang om te zakken? Hij legde ook uit : Als je een keer door rood rijd ben je helemaal niet gezakt, ik kijk dan vooral hoe je reageert als jij netjes doorrijd en netjes een veilige plek zoekt om te wachten is er niks aan de hand! Maar als je midden op het kruispunt stil gaat staan van k*t ik ben door rood gereden dan is het wel fout. Ook als ik een bordje zou missen voor op het fietspad te gaan maakt het helemaal niet uit. Door hem werd ik wel weer even rustig. Hij zei ook eigenlijk als jij gewoon normaal rijd en niet gevaarlijk dan ben je al geslaagd en zat daar ECHT?![]()
Is het serieus zo makkelijk?![]()
Het bleek achteraf ook nog eens mijn exeminator te zijn hij heeft geruild omdat hij merkte dat ik steeds rustiger begon te worden bij hem.
normaal rijd je rijinstructeur ook mee maar ik heb alleen met hem gereden omdat 3 voor mij teveel was.
Ook vlak voor het wegrijden gaan ze normaal allemaal vragen stellen over de scooter : Waar moet de benzine in? Waar zit het motorblok? Waar zit de remschijf etc. Wij zaten al op onze scooters en ik heel droog eh moet je niet vragen stellen over de scooter?sst nu is de scooter al gestart en mag het niet meer helaas en nu rijden
Ik reed af bij het CBR in Rijswijk. Ik hoefde maar 10 minuten te rijden we zijn naar de herenstraat Rijswijk gereden en weer terug. Ik heb echt heel erg geluk gehad met deze exeminator!Echt een topman!
Zakken om te grote bochten maken?Dat is toch juist beter dan dat je plat door de bocht gaat? Dat zou pas gevaarlijk zijn.
__denise schreef:Praktijk ben ik helemaal niet zenuwachtig voor. Rijschool zei dat bij hun bijna nooit iemand op zakt en ik weet van mezelf dat ik eigenlijk zo opstap en weg rijdt. Heb al een keer op scooter gereden en reed eigenlijk ook zo weg. Het is inderdaad gewoon beetje geluk hebben met je examinator.
Mijn zus had gisteren examen voor auto (praktijk) en gehad ook een hele chille man die gewoon grapjes ging maken en gewoon leuk praten enzo.
Maar maak mezelf meer gewoon gek ofzo