Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:10

Hilda ja dat is zo, maar mijn opdrachten ligen niet in de buurt:)
heb trouwens net even je site bekeken erg gaaf!

ik ben trouwens amateurfotografe. en ben daar geheel eerlijk in. ( ik adverteer nooit, ik word gewoon gevraagt) ook helpt het dat ik ontzettend veel fotografen ken (in diverse genres)
mijn werk word geexposeerd via fotoclub.. ik sta op festival flyers en in bladen (zelfs duitse)
en ik doe er heel eerlijk gezegt geen klap aan.

zo af en toe neem ik eens opdrachtje aan omdat ik leuk vind.
maar ik ben echt een festival en band fotografe en dat zie je ook in me foto's terug dat dat me passie is.

ik verwijs rustig iemand door als ik troevallig iemand weet die in dat genre echt uitblinkt.

@holly, ik snap wat je bedoelt.
als ik heel eerlijk ben als ik iets zoek dan zoek ik echt niet via bokt maar via google.

Nuage

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:32

Ik was jullie opeens kwijt :oo
Nu ben ik er weer gelukkig :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:20

Ik had je het ook wel kunnen vertellen. :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:24

Normaal staat het topic in mijn lijst en had niet eens door dat het eruit was geglipt. Na een week denk ik opeens... mis ik niet een topic? :o

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:44

timokyana schreef:
Mag ik vragen hoe jullie het gedaan hebben met een logo ontwerp?
hebben jullie eerst een aantal voorbeelden laten opsturen met een gemaakt logo?

Wij hebben net een nieuw logo laten ontwerpen door het bedrijf wat op dit moment ook bezig is met onze website. Een logo in dezelfde stijl als het bestaande logo.
Xono jou logo is ook erg gaaf!

De trend is inderdaad dat er veel hobbyisten zijn die alles goedkoper aanbieden als bedrijven. Zij hoeven er vaak niet van te leven en hebben het gewoon als leuk zakcentje.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:49

Wat gaan jullie snel!!
XoNo schreef:
Livvy: klopt, heb ik ook! :D Hoeveel trainingspaarden neem je aan? Rijd je ze op locatie of komen ze bij jou locatie (of iets wat je huurt?) te staan?
Ik train op locatie, en heb geluk dat ik binnen een straal van 8 km hiervandaan 2 fokkers/klanten heb die een of meerdere paarden bij mij in training willen hebben. Nu heb ik drie paarden in training, en samen met mijn eigen twee paarden is dit voorlopig meer dan genoeg, ik wil ook nog tijd over houden voor mijn zadelpasservice en zadelmakerij ;)

Mijn logo heb ik zelf ontworpen en ben er redelijk tevreden over. Zal 'm binnenkort eens showen, maar eerst moet de website klaar. Heb trouwens voor 2 andere ondernemingen ook al hun logo's gedaan, als hobbyist uiteraard :Y)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:13

5 is een mooi aantal Livvy :j Zeker als je er ook nog andere dingen naast hebt :) Hier staat in de planning om deze zomer de stallen te verbouwen en dan heb ik 4 stalletjes in totaal. Vind ik een mooi aantal :+

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:03

Ik heb zowaar 2 paardjes verkocht, dus stalruimte over. :j (en dat moet zo blijven).
Verder erg druk met het omzetten/verplaatsen van Dogsstreetwear naar UK Streetwear. De hulp van Nuage vergemakkelijkt het al wat.

Mooie logos komen voorbij.

De meeste hobbyisten zijn op de lange termijn geen concurrenten. Denk ik.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:07

tja sommige wel sommige niet.

en laten we eerlijk zijn als je iets gaat kopen, dat je zelf ook kijk waar voordeligste is.
je bent immers geen dief van eigen portomoneee.

tiss wel een trend thuis/online winkeltjes.
toen wij jaren geleden begonne was dat nog niet zo

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:12

Even een spam :D

Gisteravond is hier nog net een lentebloempje geboren :D

Afbeelding

Afbeelding

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:14

oh smelt wat een schatje!!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:16

Oei, ik heb een heel groot zwak voor bont (zeker vosbont :+ ) Gefeliciteerd Suelza!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:17

Echt?!? Ik vond het zo jammer dat het geen bruinbonte was!! Ik heb echt een zwak voor bruinbont :D

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:18

Vosbont vind ik echt mooi :j Heb zelf op het moment ook een vosbonte in training staan, maar die ziet er meer grijs uit op het moment :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:03

ach wat een snoepie van een veulie! Gefeliciteerd, zijn het blauwe of roze muisjes?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:15

Is iemand van jullie bekend met de website www.allebedrijvenin.nl? Wij zijn hierdoor telefonisch benaderd met de mededeling dat wij ons aangemeld hebben terwijl we van niks weten. We staan er in als markthandel. Iets wat we er nooit zelf bij zouden zetten. Vind het maar vreemd. Op internet lees je ook vreemde zaken hierover.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:25

Yep ik ken ze. Ze blijven bellen met "geweldige" aanbiedingen voor adverteren. Ik kap alles altijd af van bedrijven die zelf het initiatief hebben genomen.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:46

Suelza schreef:
Even een spam :D

Aaj, die is mooi. Vind bont ook erg leuk!

Vooral niet in zee gaan met Bedrijven.... Maar goed dat heb je niet gedaan lees ik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:49

@Suelza: Wat een knap veulen! Ook ik vind dat vosbonte erg mooi, maarja, smaken verschillen ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:50

Zie ik daar gewoon opeens Marnix voorbij komen :D :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:53

Suelza, wat een leuk veule maar ook een aparte manier van op de wereld komen. Lettelijk in de armen geworpen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:03

We hebben wel een e-mail ontvangen waarin we ons account nog even moeten activeren. Dit hebben we uiteraard niet gedaan. Nu lees ik wel op internet dat de telefoongesprekken opgenomen zijn en dat dat ook geldig is. Ik ga ze zo een e-mail sturen waarin ik een schriftelijke bevestiging vraag van het feit dat wij geen premium vermelding hebben afgesloten.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:11

Yucca schreef:
Maakt het voor de klant uit dat of ze met een bedrijf van doen hebben of een hobbyist? Zo zit ik nu even te denken, want daar zou je ergens dan je voordeel uit moeten halen...
Na-apen gebeurd overal helaas...je zult dan zelf steeds weer met iets nieuws moeten komen, je kan het ze moeilijk verbieden na te apen.

Afhankelijk van de branche waar je in zit, kan het uitmaken of je met een bedrijf of een hobbyist te maken hebt.

In de (paarden)fotografie is er natuurlijk een ongelofelijk aanbod van "fotografen", maar als je even verder kijkt op de diverse websites zie je dat er veel zijn die alleen in de schoolvakanties kunnen of in de weekenden, zonder eigen vervoer, alleen binnen een x aantal kilometers rondom hun woonplaats komen etc.
Dat zijn al geen serieuze concurrenten.
Er is een groep amateurs die goedkoop of gratis werken maar wel heel goeie kwaliteit leveren, maar als dat mensen zijn die een gewone baan hebben, dan kunnen die ook niet zomaar op een doordeweekse dag een opdracht doen.
Dus je echte concurrenten zijn er al veel minder. Verder is het typisch een branche waarin smaak een belangrijke rol speelt. En de mensen die niet heel veel verschil zien tussen diverse fotografen zullen iemand kiezen die niet te ver weg zit, vanwege de reiskosten.

Ik heb al vaker de vraag gesteld: "hoe onderscheid je je als prof tussen de hobby-fotografen?" maar dat loopt overal op discussies uit wat nou precies een prof is en wat een amateur is. Misschien is het beter om de vraag te stellen: "hoe onderscheid je je van je collega's?".
En ik denk dat dat voor iedere ondernemer geldt, ongeacht de branche waar je in werkt.

@11AFotograaf: van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Mariska. *\o/*

@Hilda: mooi dat je al zoveel boekingen hebt voor bruidsreportages. En gefeliciteerd met je baan. Handig om dat erbij te doen, dat ligt er minder druk op de fotografie.

@Nuage: leuk dat je ons weer gevonden hebt :D

henla_tent schreef:
De trend is inderdaad dat er veel hobbyisten zijn die alles goedkoper aanbieden als bedrijven. Zij hoeven er vaak niet van te leven en hebben het gewoon als leuk zakcentje.

Maar als hobbyist kun je niet overal inkopen. Dus als je spullen verkoopt i.p.v. diensten aanbiedt, dan kun je bij andere partijen inkopen. Qua assortiment kun je je dan onderscheiden van hobbyisten.

Lovepaints schreef:
De meeste hobbyisten zijn op de lange termijn geen concurrenten. Denk ik.

Dat denk ik ook.
Vaak zijn het scholieren/studenten die een zakcentje willen verdienen. Als ze klaar zijn met school/studie en een echte baan hebben, zullen er veel afhaken.
irritantje schreef:
tja sommige wel sommige niet.
en laten we eerlijk zijn als je iets gaat kopen, dat je zelf ook kijk waar voordeligste is.
je bent immers geen dief van eigen portomoneee.

Dat zal voor een deel van klanten zo zijn, maar ik vind de prijs van een artikel niet per definitie het belangrijkste. Het gaat mij om de prijs-kwaliteitverhouding. En afhankelijk van het product of de dienst vind ik service, advies, garantie, duurzaamheid etc. ook belangrijk.

Suelza schreef:
Gefeliciteerd! *\o/*

Allebedrijvenin.nl kende ik niet. Ik zie dat ik er ook in sta. Maar ik zie ook dat er niemand in het dorp is die een logo o.i.d. heeft toegevoegd. Denk dat ze er nog niet aan toegekomen zijn onze regio te bellen....

Pfew, ik ben weer bij. :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:34

Ik sta er ook in, denk dat ze gewoon een dump van de kvk erin hebben gegooid ofzo.

Ik heb al vaker van dit soort telefoontjes gehad. Ben ik altijd binnen 30sec klaar mee :D "Nee, geen interesse" "Kunt u mij vertellen waarom u geen interesse heeft?" "Nee, goedemiddag!". :')

Suelza: gefeliciteerd met je veulen!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:57

het is zo vervelend zo hebben wij jaren last gehad van bouwbedrijf wat voor ons het nummer had..
van aanvragen tot hele bouwtekening (ook op de fax binnen) opdrachten en afspraken. terwijl wij dit nummer al echt jaren al hebben ook.. nou kom er eens vanaf.. moeilijk hoor.