Opleiding Dokterassistent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Opleiding Dokterassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:12

Ach niet teveel drukte om maken marije de presentaties bij capabel stellen niets voor.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:16

hier helaas nog steeds geen bbl plek kunnen vinden op de opleiding aan een roc te kunnen gaan volgen.
Ben nog druk verder aan het zoeken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:03

Orrie_VBW schreef:
Nou heb mn boeken besteld en 9 februari is de 1ste schooldag *\o/*

+:)+

Marije : Bij Roc stellen de presentaties ook niet zoveel voor, ik vind t meestal wel leuk :)
Waar doe je m over ?

Horsii : Wil je evt geen BOL gaan doen ? Is meestal gemakkelijker voor stageplek

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:58

Nee maak me er ook niet druk om hoor, heb nog nooit zo weinig aan een presentatie gedaan haha! Ik doe hem over meniere :)

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:44

he succes iedereen nog met de opleiding! Ik heb niet het heeeeele topic bijgelezen, maar bij deze mijn bijdrage:
Ik heb ook de opleiding gedaan via Capabel. Op zich vond ik het inhoudelijk erg leuk, voor de rest kwaliteit van de leraren erg wisselend. Van heel goed en interessant naar schandalig saai zonder inhoud.
Voor de rest wel goed naar mijn zin gehad en uiteindelijk dan in augustus 2010 mijn diploma aangevraagd.

Een tip voor mensen die nog een stage zoeken, zoek iig een stage in een huisartsenpraktijk (of een gedeelte).
Ik heb heel mijn stage op een verloskunde afdeling in het ziekenhuis gelopen. Het was lastig om een plekje te vinden en toen dit was het eerste waar ik een ja op kreeg. (en geloof me, ik heb alles afgebeld in de regio Utrecht) Verloskunde afdeling was ontzettend leuk maar achteraf baal ik daar ontzettend van. Het brede van je opleiding sluit je eigenlijk gelijk af. Ik weet alles van de theorie nog wel, maar dat moet ik nu allemaal weer opnieuw ophalen en mee aan de slag. Daarnaast dat je dan niet 'breed' meer bent, kom je eigenlijk nergens meer aan de slag of heel moeilijk, althans niet in een huisartsenpraktijk!
Misschien dat het ook wel aan de tijd ligt en crisis enzo maar dat was best lastig.Solliciteren heeft dan ook echt wel eventjes geduurd. (gelukkig nu aangenomen bij ontzettend leuke kleine praktijk en dan ga ik ook nog eens de diabeteszorg opzetten)

Ervaring kun je niet toveren. Haal die ervaring dus uit je stage! (dus als je denkt ook in een huisartsenpraktijk te willen werken, doe je stage dan daar) Andersom is het volgens mij makkelijker (van HAP naar een ziekenhuis)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:15

Hoi hoi,

Ik doe nu ook onderwijsassistent en wil er ook mee stoppen. Maar ik wil de opleiding vepleegkunde gaan doen.
Ik heb het topic een beetje doorgespit en ik dacht ik plaats het hier maar, ik kon ook niet echt andere topics vinden die er beter bij aansloten.

Maar ik wil dus de opleiding verpleegkunde gaan doen (of dierenartsassistente paraveterinair). Maar ik
zou dan wel graag de kant op willen gaan van werken en leren. Hebben sommige van jullie dit ook gedaan en hoe beviel dit?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:40

Voor doktersassistente is het heel moeilijk om een stage plek te krijgen, laat staan een werkplek. ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is als bij jouw opleiding..
Voor mij is het dan ook niet gelukt om een werkplek te vinden.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:38

Ik wou eerst ook werken & leren doen.
Maar bij het intake gesprek zei ze dat dat haast onmogelijk is, omdat er geen HA zou zijn die een assistente betaald, die nog niks weet en alles moet leren.
Nu ga ik BOL deeltijd volgen en we krijgen een stageadres van school.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:53

Orrie_VBW schreef:
Ik wou eerst ook werken & leren doen.
Maar bij het intake gesprek zei ze dat dat haast onmogelijk is, omdat er geen HA zou zijn die een assistente betaald, die nog niks weet en alles moet leren.
Nu ga ik BOL deeltijd volgen en we krijgen een stageadres van school.

Ik heb idd ook gekeken om via BBL door te gaan leren, ben in juni klaar met mijn Verzorgende IG opleiding en doktersassistent lijkt me echt kei-leuk. Helaas gaat dat niet lukken dus, wil niet meer voltijd naar school (ivm studieschuld die ik dan terug moet gaan betalen)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:11

Kytha je kunt naast de opleiding prima werken. 1 dag in de week naar school en minimaal 2 dagen in de week stage.
Ik werkte naast de opleiding nog ondanks dat ik toen een kleintje van een paar maand oud had.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:17

Ja klopt BOL is niet altijd de hele dag school. Als je de verkorte - sprint opleiding doet dan heb je maar 1 dag school en vaak krijg je wel een vergoeding voor je stage , plus is er nog tijd om erbij te werken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:20

Nou die vergoeding zou ik ook niet te hard op rekenen niet in de huisartsenwereld

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:26

In het ziekenhuis wel :) En in de vakanties gewoon betaald :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:54

Huisartsenwereld zit iets anders in elkaar. Krijg je wel een vergoeding dan mag je daar heel blij om zijn

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:58

Ik doe idd de verkorte opleiding en die is 2 jaar.
Omdat ik er ook gewoon moet bij blijven werken en dus niet hele dagen naar school kan.

Bij ons op school, proberen ze 1 stage bij een ha en 1 stage bij een zh oid.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 01:59

Je kan de opleiding ook in 1 jaar doen dan ben je helemaal snel klaar.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:28

Is dat niet heel zwaar? Helemaal nu er ook wiskunde, engels en nederlands weer bij zit?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:02

Ik doe hem in 1 jaar en als je jezelf een schop onder je kont kunt geven is het goed te doen, maar je moet wel thuis aan de slag!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:08

Ik ga de opleiding in anderhalfjaar doen. eerste 20 weken 3 dagen school, en na de vakanie 2 dagen school en 3 dagen stage.. Ben benieuwd hoe ik het ga vinden!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:20

Ik vond het makkelijk de opleiding ik heb er alleen langer over gedaan ivm stage.

Nerderlands zat er wel bij in maar het meeste weet je wel. Wiskunde zat er niet bij.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:15

Jup ik vind het ook makkelijk maar er zijn ook mensen in de klas die het wel wat lastiger vinden, maar het blijft gewoon een kwestie van je werk bijhouden, dan is het supergoed te doen!

Wiskunde zit er bij mij inderdaad ook niet bij, als je dit schooljaar nog bij capabel begint heb je dat ook niet, alleen in de nieuwe opleiding na de zomervakantie

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:31

Bij ons op school (ROC) is wiskunde al verplicht. Vorig jaar nog niet

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:15

Vandaag had ik mijn eerste dag!
Tot nu toe gaat alles naar mijn zin :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:06

Wat hebben jullie allemaal gedaan de eerste dag ?
Ik heb net weer cijfers terug voor rekenen en anatomie beide een 8+ vooral voor rekenen was ik daar heel blij mee want dat is normaal niet mn beste vak :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:07

Ik hoor volgende week mn cijfer van mijn tweede intake-examen maar denk weer een 10 :P