Nou als jij als baas dat wil betalen ben je toch goed bezig?

En je kan natuurlijk zelf nog de mensen uit bed halen als jij wel kan komen

Anique dat zou een goede oplossing zijn blijven slapen, ook dan toon je initiatief
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
opisop_shop schreef:Nou mensen ik houd het voor vanavond voor gezien.
Ben benieuwd hoe de wereld er hier morgen uitziet en hoe het me dan lijkt om de weg op te gaan.
Hoop voor die tijd ook reactie te hebben gekregen van mn baas en anders bel ik even tijdig op om navraag te doen.
Wordt vervolgd
Xantaatje schreef:Nogmaals de paar centimeters bij ons is niet te vergelijken.....
Nou als jij als baas dat wil betalen ben je toch goed bezig?![]()
En je kan natuurlijk zelf nog de mensen uit bed halen als jij wel kan komen![]()
Anique dat zou een goede oplossing zijn blijven slapen, ook dan toon je initiatief
Berdien schreef:1979 is natuurlijk ook nog maar 30 jaar geleden, wie herinnert zich dat niet als de dag van gisteren? Kom op zeg, dat vind ik niet echt vergelijkbaar.
Wanneer is de laatste keer geweest dat er tientallen centimeters sneeuw is gevallen?
Wanneer is er überhaupt een winter geweest die de titel 'winter' mocht dragen?
Ik vind het niet zo gek dat de hele zut hier dan ontregeld is, men is in Nederland gewoon niet voorbereid op zulke sneeuwval als hier in het noorden is gevallen.
Berdien schreef:1979 is natuurlijk ook nog maar 30 jaar geleden, wie herinnert zich dat niet als de dag van gisteren? Kom op zeg, dat vind ik niet echt vergelijkbaar.
Wanneer is de laatste keer geweest dat er tientallen centimeters sneeuw is gevallen?
Wanneer is er überhaupt een winter geweest die de titel 'winter' mocht dragen?
Ik vind het niet zo gek dat de hele zut hier dan ontregeld is, men is in Nederland gewoon niet voorbereid op zulke sneeuwval als hier in het noorden is gevallen.
Xantaatje schreef:Goed lezen! Ik zeg dat degene die wel kunnen komen dan wat harder zouden kunnen werken om de mensen te vervangen waarvoor het onmogelijk is. Sommige rijden in zo goede auto met winterbanden dus misschien wel mogelijk om te komen terwijl andere van openbaar vervoer afhankelijk zijn. Nogmaals ik zeg niet dat je te pas en te onpas thuis kan blijven.
Ook in de thuiszorg kunnen jullie elkaar opvangen en de zorg aanpassen. Ik ben kraamverzorgende en ook in deze tak doen we dat nu
Citaat:Noodhulp voor gestrande reizigers
vrijdag 25 november 2005 22:50
Politie, brandweer en het Rode Kruis bieden hulp aan gestrande reizigers. Als gevolg van het extreem slechte weer zijn veel reizigers nog steeds niet op hun plaats van bestemming aangekomen en gevreesd wordt dat dit vannacht ook niet meer zal lukken.
Het Rode Kruis deelt dekens en warme drank uit aan automobilisten die al urenlang in de file staan. Hoewel de files in de loop van de avond afnamen, bleef de hevige sneeuwval in het oosten en zuiden van het land voor overlast zorgen.
In Apeldoorn is inmiddels een crisiscentrum opgericht. 'Het wordt steeds kouder. De toestand van mensen die stilstaan op Veluwse wegen, begint zorgelijk te worden,' zei een woordvoerder van de politie. De stad was vrijdag tot laat in de avond hermetisch afgesloten van de buitenwereld.
KarinvdM schreef:opisop_shop schreef:Ben benieuwd hoe de wereld er hier morgen uitziet en hoe het me dan lijkt om de weg op te gaan.
Net als nu, er komt vannacht geen sneeuw meer bij.
loulou schreef:Xantaatje schreef:Goed lezen! Ik zeg dat degene die wel kunnen komen dan wat harder zouden kunnen werken om de mensen te vervangen waarvoor het onmogelijk is. Sommige rijden in zo goede auto met winterbanden dus misschien wel mogelijk om te komen terwijl andere van openbaar vervoer afhankelijk zijn. Nogmaals ik zeg niet dat je te pas en te onpas thuis kan blijven.
Ook in de thuiszorg kunnen jullie elkaar opvangen en de zorg aanpassen. Ik ben kraamverzorgende en ook in deze tak doen we dat nu
das helemaal mooi, omdat ik investeer in een goede auto en winterbanden en mijn collega het geld uitgeeft aan een vakantie en daarom een kleine auto rijdt met zomerbanden of helemaal geen auto, moet ik maar wat harder werken. dacht het niet
KiWiKo schreef:[
echt Berdien........... ik zweer het je......... ik heb mensen met sneeuwkettingen ziet rijden vandaag![]()
![]()
![]()
belachelijk
KarinvdM schreef:Faline schreef:@ KiWiKo Ja alleen hebben we hier over t algemeen zachte winters, heeft met klimaat enzo te makenHoe vaak hebben we hier nou werkelijk met extreme omstandigheden te maken gehad? (Jaja, de hel van 63... toen leefde ik nog niet eens
)
Je kan niet verwachten dat men dan overal er goed op ingespeeld is.
Extreem? Noem je dit al extreem? Het komt niet vaak voor dat er 20-40 cm sneeuw valt, maar echt extreem wil ik het niet noemen.
1979 was veel extremer en de ijzelwinter ook.
In het hele land rijden amper treinen, er rijden geen intercity's meer, ook in de delen waar maar weinig sneeuw ligt. Ik snap het echt niet.
Xantaatje schreef:loulou schreef:
das helemaal mooi, omdat ik investeer in een goede auto en winterbanden en mijn collega het geld uitgeeft aan een vakantie en daarom een kleine auto rijdt met zomerbanden of helemaal geen auto, moet ik maar wat harder werken. dacht het niet
Tja zo kan je het ook zien, zou je collega dat ook zeggen als jij door omstandigheden vrij moet hebben?
Faline schreef:KarinvdM schreef:Extreem? Noem je dit al extreem? Het komt niet vaak voor dat er 20-40 cm sneeuw valt, maar echt extreem wil ik het niet noemen.
1979 was veel extremer en de ijzelwinter ook.
In het hele land rijden amper treinen, er rijden geen intercity's meer, ook in de delen waar maar weinig sneeuw ligt. Ik snap het echt niet.
Voor Nederlandse begrippen is het vrij extreem ja.
En die andere verhalen ken ik ook wel ja, van mn ouders. In 1979 leefde ik ook nog nietOeps en dan ben ik weer het 'broekie' dat een ongezouten en niet onderbouwde mening komt geven zeker... doei. Er ligt hier in FRIESLAND (waar de meest mensen die nu commentaar hebben dus niet wonen) meer dan een halve meter sneeuw, hoe vaak komt dat hier voor? Dus ja voor Nederlandse begrippen extreem! Broekies van nu hebben hier 0,0 ervaring mee en dan is het levensgevaarlijk.
Ik ben extreem veel op de weg, ook wel in Duitsland enzo en ik kan je vertellen dat ik het zelden zo glad heb meegemaakt. Zeg maar gerust nooit. En met mij waarschijnlijk nog velen. Hoe kun je dan hier op voorbereid zijn als je het nooit meegemaakt hebt?
En zoals ik al zei, ik was wel gewoon naar school gegaan, daar krijg ik niet voor betaald. Maar ik heb een goeie auto en over het algemeen veel rij-ervaring, maar ook met slipcursussen, omdat je dat als rij-instructrice allemaal meekrijgt tijdens je opleiding. Ik kan me dus best redden in deze omstandigheden. Maar het is toch niet zo moeilijk om je in de situatie van een ander in te leven? Die misschien geen ervaring hebben, geen goede auto, of helemaal geen rijbewijs en in het noorden dus ook geen OV meer.
Zoals ik al tig keer zei, aanstellen is niet nodig, maar het gevaar opzoeken ook niet. Alleen de weg op uit noodzaak.
Faline schreef:Voor Nederlandse begrippen is het vrij extreem ja.
En die andere verhalen ken ik ook wel ja, van mn ouders. In 1979 leefde ik ook nog nietOeps en dan ben ik weer het 'broekie' dat een ongezouten en niet onderbouwde mening komt geven zeker... doei. Er ligt hier in FRIESLAND (waar de meest mensen die nu commentaar hebben dus niet wonen) meer dan een halve meter sneeuw, hoe vaak komt dat hier voor? Dus ja voor Nederlandse begrippen extreem! Broekies van nu hebben hier 0,0 ervaring mee en dan is het levensgevaarlijk.
Ik ben extreem veel op de weg, ook wel in Duitsland enzo en ik kan je vertellen dat ik het zelden zo glad heb meegemaakt. Zeg maar gerust nooit. En met mij waarschijnlijk nog velen. Hoe kun je dan hier op voorbereid zijn als je het nooit meegemaakt hebt?
En zoals ik al zei, ik was wel gewoon naar school gegaan, daar krijg ik niet voor betaald. Maar ik heb een goeie auto en over het algemeen veel rij-ervaring, maar ook met slipcursussen, omdat je dat als rij-instructrice allemaal meekrijgt tijdens je opleiding. Ik kan me dus best redden in deze omstandigheden. Maar het is toch niet zo moeilijk om je in de situatie van een ander in te leven? Die misschien geen ervaring hebben, geen goede auto, of helemaal geen rijbewijs en in het noorden dus ook geen OV meer.
Zoals ik al tig keer zei, aanstellen is niet nodig, maar het gevaar opzoeken ook niet. Alleen de weg op uit noodzaak.