Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:34

Nogmaals de paar centimeters bij ons is niet te vergelijken.....

Nou als jij als baas dat wil betalen ben je toch goed bezig? :D

En je kan natuurlijk zelf nog de mensen uit bed halen als jij wel kan komen :P

Anique dat zou een goede oplossing zijn blijven slapen, ook dan toon je initiatief

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:35

opisop_shop schreef:
Nou mensen ik houd het voor vanavond voor gezien.
Ben benieuwd hoe de wereld er hier morgen uitziet en hoe het me dan lijkt om de weg op te gaan.
Hoop voor die tijd ook reactie te hebben gekregen van mn baas en anders bel ik even tijdig op om navraag te doen.

Wordt vervolgd :)

waarom reactie van je baas, je neemt toch een vrije dag?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:35

Xantaatje schreef:
Nogmaals de paar centimeters bij ons is niet te vergelijken.....

Nou als jij als baas dat wil betalen ben je toch goed bezig? :D

En je kan natuurlijk zelf nog de mensen uit bed halen als jij wel kan komen :P

Anique dat zou een goede oplossing zijn blijven slapen, ook dan toon je initiatief

Ook ik kan maar op een plek tegelijkertijd zijn :D :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:36

opisop_shop schreef:
Ben benieuwd hoe de wereld er hier morgen uitziet en hoe het me dan lijkt om de weg op te gaan.

Net als nu, er komt vannacht geen sneeuw meer bij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:37

1979 is natuurlijk ook nog maar 30 jaar geleden, wie herinnert zich dat niet als de dag van gisteren? Kom op zeg, dat vind ik niet echt vergelijkbaar.
Wanneer is de laatste keer geweest dat er tientallen centimeters sneeuw is gevallen?

Wanneer is er überhaupt een winter geweest die de titel 'winter' mocht dragen?

Ik vind het niet zo gek dat de hele zut hier dan ontregeld is, men is in Nederland gewoon niet voorbereid op zulke sneeuwval als hier in het noorden is gevallen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:38

Berdien schreef:
1979 is natuurlijk ook nog maar 30 jaar geleden, wie herinnert zich dat niet als de dag van gisteren? Kom op zeg, dat vind ik niet echt vergelijkbaar.
Wanneer is de laatste keer geweest dat er tientallen centimeters sneeuw is gevallen?

Ik vind het niet zo gek dat de hele zut hier dan ontregeld is, men is in Nederland gewoon niet voorbereid op zulke sneeuwval als hier in het noorden is gevallen.

Toen ik 7 jaar geleden op 18 maart tot over mijn knieën in de sneeuw stond vond ik het toch wel even winter hoor. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:38

Een paar jaar geleden toen ik nog is Assen woonde hebben we ook een keer aan het eind van de winter best veel sneeuw gehad, ook wel zo'n 20cm.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:39

KarinvdM schreef:
opisop_shop schreef:

Dan hoop ik maar dat de bussen wel weer gaan rijden morgen :=

KiWiKo

Berdien schreef:

echt Berdien........... ik zweer het je......... ik heb mensen met sneeuwkettingen ziet rijden vandaag :D :D :D

belachelijk :)

loulou

Xantaatje schreef:
Goed lezen! Ik zeg dat degene die wel kunnen komen dan wat harder zouden kunnen werken om de mensen te vervangen waarvoor het onmogelijk is. Sommige rijden in zo goede auto met winterbanden dus misschien wel mogelijk om te komen terwijl andere van openbaar vervoer afhankelijk zijn. Nogmaals ik zeg niet dat je te pas en te onpas thuis kan blijven.

Ook in de thuiszorg kunnen jullie elkaar opvangen en de zorg aanpassen. Ik ben kraamverzorgende en ook in deze tak doen we dat nu

das helemaal mooi, omdat ik investeer in een goede auto en winterbanden en mijn collega het geld uitgeeft aan een vakantie en daarom een kleine auto rijdt met zomerbanden of helemaal geen auto, moet ik maar wat harder werken. dacht het niet :+
Laatst bijgewerkt door loulou op 17-12-09 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosaa

Wij zijn verplicht moeten gaan. Ik woon in Den Ham, Overijssel, en werkt in Bataviastad ( Lelystad ). Deze ritjes duren normaal 1,5 uur ongeveer, maar vandaag meer als 3 uur over gedaan. We stonden compleet in de file in te sneeuwen, om ons heen slibten auto's alle kanten op, en enorm veel wegen afgesloten door ongelukken. Uiteindelijk veelste laat toch aangekomen, maar zijn eerder naar huis gegaan om de rit in het licht te doen, ipv het donker. Een ramp om er te komen, maar begrijpelijk van het management..

Anoniem

Ik ben in november 2005 terug door hevige sneeuwval een paar dagen thuis geweest.
Ik woon midden in het Kroondomein nabij Apeldoorn en er waren hier zoveel bomen omgevallen dat de wegen echt afgesloten waren.
Omdat het overal chaos was stonden we zo'n beetje onderaan het hulplijstje van de brandweer...
Dan heb je dus gewoon geen keuze :D

Citaat:
Noodhulp voor gestrande reizigers

vrijdag 25 november 2005 22:50

Politie, brandweer en het Rode Kruis bieden hulp aan gestrande reizigers. Als gevolg van het extreem slechte weer zijn veel reizigers nog steeds niet op hun plaats van bestemming aangekomen en gevreesd wordt dat dit vannacht ook niet meer zal lukken.

Het Rode Kruis deelt dekens en warme drank uit aan automobilisten die al urenlang in de file staan. Hoewel de files in de loop van de avond afnamen, bleef de hevige sneeuwval in het oosten en zuiden van het land voor overlast zorgen.

In Apeldoorn is inmiddels een crisiscentrum opgericht. 'Het wordt steeds kouder. De toestand van mensen die stilstaan op Veluwse wegen, begint zorgelijk te worden,' zei een woordvoerder van de politie. De stad was vrijdag tot laat in de avond hermetisch afgesloten van de buitenwereld.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:41

KarinvdM schreef:
opisop_shop schreef:

hier sneeuwt t anders nog op dit moment ;)

Maar ik zit morgen lekker thuis te werken (was toch al het plan). Heb nog een flinke stapel cijfers in te voeren en dat gaat toch t fijnste als ik niet om de 5 minuten iemand aan t bureau heb staan.
Veel mensen hebben bij ons morgen ook vrij, die nemen vaak de vrijdag voor de kerstvakantie al vrijaf namelijk. Gelukkig hadden we wel gister de kerstborrel en niet vanavond (anders had ik taxi kunnen spelen vrees is, voor de mensen die niet meer naar huis konden lopen (:) )

En kan me herinneren dat een jaar of 3 geleden en 4 jaar geleden ook heel NL in de stress schoot door de sneeuw.
Vorig jaar werd er nog ernstig gespeculeerd over een elf-stedentocht.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:42

loulou schreef:
Xantaatje schreef:
Goed lezen! Ik zeg dat degene die wel kunnen komen dan wat harder zouden kunnen werken om de mensen te vervangen waarvoor het onmogelijk is. Sommige rijden in zo goede auto met winterbanden dus misschien wel mogelijk om te komen terwijl andere van openbaar vervoer afhankelijk zijn. Nogmaals ik zeg niet dat je te pas en te onpas thuis kan blijven.

Ook in de thuiszorg kunnen jullie elkaar opvangen en de zorg aanpassen. Ik ben kraamverzorgende en ook in deze tak doen we dat nu

das helemaal mooi, omdat ik investeer in een goede auto en winterbanden en mijn collega het geld uitgeeft aan een vakantie en daarom een kleine auto rijdt met zomerbanden of helemaal geen auto, moet ik maar wat harder werken. dacht het niet :+

Tja zo kan je het ook zien, zou je collega dat ook zeggen als jij door omstandigheden vrij moet hebben?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:42

KiWiKo schreef:
[
echt Berdien........... ik zweer het je......... ik heb mensen met sneeuwkettingen ziet rijden vandaag :D :D :D

belachelijk :)

_O- als ik die om had gehad was ik in elk geval niet mn afslag voorbij gegleden :D

Ik ga morgen gewoon weer wat eerder de weg op. En rij de file op de a28 maar weer tegemoed :Z

Kan toch niet alle mensen die juist nu een beetje zon hebben voor een dichte deur laten staan :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:44

Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat met mijn werk..
Ik moet 15 km en het ligt nogal in de middle of nowhere en weet niet of er gestrooid word eerlijk gezegt. :+
We moeten over een dijk heen waar je behoorlijk vanaf kunt glijden én een eind langs het water zonder vangrails of iets dergerlijks.

Maargoed, ik vermoed dat het morgen érg druk gaat worden en ik wil ze niet laten stikken.
Nu ligt hier geen 30 cm, maar er ligt toch wel 15 cm.
Dat word nog leuk, ik hoop dat er behoorlijk gestrooid is.
Ik ben afhankelijk van mijn moeder die mij weg moet brengen, als die niet de weg op wil houd het op.
Openbaar vervoer komt er niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:45

inge81 schreef:
hier sneeuwt t anders nog op dit moment ;)

Da's waar maar opisop_shop zit in het hoge noorden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:47

KarinvdM schreef:
Faline schreef:
@ KiWiKo Ja alleen hebben we hier over t algemeen zachte winters, heeft met klimaat enzo te maken :') Hoe vaak hebben we hier nou werkelijk met extreme omstandigheden te maken gehad? (Jaja, de hel van 63... toen leefde ik nog niet eens :'))
Je kan niet verwachten dat men dan overal er goed op ingespeeld is.

Extreem? Noem je dit al extreem? Het komt niet vaak voor dat er 20-40 cm sneeuw valt, maar echt extreem wil ik het niet noemen.
1979 was veel extremer en de ijzelwinter ook.

In het hele land rijden amper treinen, er rijden geen intercity's meer, ook in de delen waar maar weinig sneeuw ligt. Ik snap het echt niet. :n

Voor Nederlandse begrippen is het vrij extreem ja.
En die andere verhalen ken ik ook wel ja, van mn ouders. In 1979 leefde ik ook nog niet :') Oeps en dan ben ik weer het 'broekie' dat een ongezouten en niet onderbouwde mening komt geven zeker... doei. Er ligt hier in FRIESLAND (waar de meest mensen die nu commentaar hebben dus niet wonen) meer dan een halve meter sneeuw, hoe vaak komt dat hier voor? Dus ja voor Nederlandse begrippen extreem! Broekies van nu hebben hier 0,0 ervaring mee en dan is het levensgevaarlijk.
Ik ben extreem veel op de weg, ook wel in Duitsland enzo en ik kan je vertellen dat ik het zelden zo glad heb meegemaakt. Zeg maar gerust nooit. En met mij waarschijnlijk nog velen. Hoe kun je dan hier op voorbereid zijn als je het nooit meegemaakt hebt?

En zoals ik al zei, ik was wel gewoon naar school gegaan, daar krijg ik niet voor betaald. Maar ik heb een goeie auto en over het algemeen veel rij-ervaring, maar ook met slipcursussen, omdat je dat als rij-instructrice allemaal meekrijgt tijdens je opleiding. Ik kan me dus best redden in deze omstandigheden. Maar het is toch niet zo moeilijk om je in de situatie van een ander in te leven? Die misschien geen ervaring hebben, geen goede auto, of helemaal geen rijbewijs en in het noorden dus ook geen OV meer.

Zoals ik al tig keer zei, aanstellen is niet nodig, maar het gevaar opzoeken ook niet. Alleen de weg op uit noodzaak.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:50

Xantaatje schreef:
loulou schreef:

Tja zo kan je het ook zien, zou je collega dat ook zeggen als jij door omstandigheden vrij moet hebben?

ik sta altijd klaar voor mijn collega's bij 'omstandigheden, maar ik vindt dit wel heel makkelijk gedacht.
als je zelf geen fatsoenlijk vervoer hebt dan regel je dat familie, de buurman of een kennis je brengt en anders zoek je lekker werk op loopafstand.
ik investeer in mijn veiligheid. dat je dat niet doet moet je zelf weten, maar dat betekend niet dat je daardoor je verantwoordelijkheid niet meer hoeft te nemen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:50

Afbeelding
maart 2005
Het sneeuwt nu inderdaad veel minder vaak dan vroeger. (gelukkig! :D )

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:53

Faline, ik kom uit heerenveen en hier ligt nu zo'n 40 cm...
ik pieker er niet over om thuis te blijven :n winterbanden en gezond verstand brengen me netjes naar mijn werk hoor

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:54

Faline schreef:
KarinvdM schreef:
Extreem? Noem je dit al extreem? Het komt niet vaak voor dat er 20-40 cm sneeuw valt, maar echt extreem wil ik het niet noemen.
1979 was veel extremer en de ijzelwinter ook.

In het hele land rijden amper treinen, er rijden geen intercity's meer, ook in de delen waar maar weinig sneeuw ligt. Ik snap het echt niet. :n

En die andere verhalen ken ik ook wel ja, van mn ouders. In 1979 leefde ik ook nog niet :') Oeps en dan ben ik weer het 'broekie' dat een ongezouten en niet onderbouwde mening komt geven zeker... doei. Er ligt hier in FRIESLAND (waar de meest mensen die nu commentaar hebben dus niet wonen) meer dan een halve meter sneeuw, hoe vaak komt dat hier voor? Dus ja voor Nederlandse begrippen extreem! Broekies van nu hebben hier 0,0 ervaring mee en dan is het levensgevaarlijk.
Ik ben extreem veel op de weg, ook wel in Duitsland enzo en ik kan je vertellen dat ik het zelden zo glad heb meegemaakt. Zeg maar gerust nooit. En met mij waarschijnlijk nog velen. Hoe kun je dan hier op voorbereid zijn als je het nooit meegemaakt hebt?

En zoals ik al zei, ik was wel gewoon naar school gegaan, daar krijg ik niet voor betaald. Maar ik heb een goeie auto en over het algemeen veel rij-ervaring, maar ook met slipcursussen, omdat je dat als rij-instructrice allemaal meekrijgt tijdens je opleiding. Ik kan me dus best redden in deze omstandigheden. Maar het is toch niet zo moeilijk om je in de situatie van een ander in te leven? Die misschien geen ervaring hebben, geen goede auto, of helemaal geen rijbewijs en in het noorden dus ook geen OV meer.

Zoals ik al tig keer zei, aanstellen is niet nodig, maar het gevaar opzoeken ook niet. Alleen de weg op uit noodzaak.

winterbanden doen het hem :) echt :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:55

Faline schreef:

En daar ben ik het helemaal mee eens. Het vetgedrukte geld voor veel van mijn klasgenoten/kennisen en mij. Geen auto en ander mogelijkheid tot vervoer gezien het OV er ook uit ligt. Ik was gezegend met een vrije dag maar zij allemaal niet.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:56

Ik woon in een dorp 20 km van Groningen en ik werk in Groningen. Vandaag was ik gelukkig vrij maar ik weet niet of ik morgen wel naar m'n werk durf te rijden. Heb vandaag alleen even auto gereden om m'n auto van de garage te halen (moest voor APK) maar dat vond ik al doodeng, slipte paar keer weg.
Maargoed, de A7 zal wel wat sneeuwvrij zijn dus als ik langzaam rij dan kom ik er vast wel veilig.
Ik denk alleen dat ik het niet red om precies om 7:30 op m'n werk te zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:57

ik vind het schandalig dat het ov eruit ligt.......... dit soort omstandigheden moeten ingecalculeerd zijn