[ENQ] Hoe vaak gebruik jij je handdoek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak gebruik jij je handdoek?

1 keer
351 (50%)
2 keer
156 (22%)
3 keer
90 (12%)
4 keer
28 (4%)
ongeveer een week
62 (8%)
ongeveer twee weken
5 (0%)
meer
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 695

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:24

Zeg Myra, waarom heb je dit topic nou geopend? Toch niet als bekeerpoging hoop ik? :7

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:26

Myra schreef:
Irma_Maandag schreef:
Gemakzucht en mijn structuur..... daarnaast; vodjes van handdoeken worden poetsdoek of gaan naar het paard. Die wil ik niet in de kast houden.

Dat vind ik geen goede reden. Een handdoek kan je voor 2 euro kopen, koop daar een paar van die je dan apart gebruikt voor op de vloer.

Dat iets een gewoonte is hoeft nog niet te zeggen dat het beter is en dat je dat niet kan veranderen.

Je hebt helemaal gelijk (Vwb gewoontes), maar mijn routine bevalt me. Daarnaast vind ik heel goedkope handdoeken snel lelijk worden. Ik schuif dezelfde handdoeken gewoon door; lichaam, haar, vloer. Mijn vloer is wel nat, maar meestal ( :o ) wel schoon. Dus ik blijf het zo doen zoals ik doe...
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 17-10-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:30

Irma_Maandag schreef:
Myra schreef:
Dat vind ik geen goede reden. Een handdoek kan je voor 2 euro kopen, koop daar een paar van die je dan apart gebruikt voor op de vloer.

Dat iets een gewoonte is hoeft nog niet te zeggen dat het beter is en dat je dat niet kan veranderen.

Je hebt helemaal gelijk, maar mijn routine bevalt me. Daarnaast vind ik heel goedkope handdoeken snel lelijk worden. Ik schuif dezelfde handdoeken gewoon door; lichaam, haar, vloer. Mijn vloer is wel nat, maar meestal ( :o ) wel schoon. Dus ik blijf het zo doen zoals ik doe...

Ja zeg, loop jij je nou te verantwoorden? Jouw handdoekgebruik is meer "standaard" blijkt wel uit dit topic dan dat van de TS. Zij wijkt af. Jij niet. Ik ben nog steeds benieuwd waarom ze dit topic heeft geopend.

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:30

1. Elke dag/Om de dag.

2. 10 min.

3. S'avonds

4. Ja

5. 1x

6. Ja, 2

7. Ja

8. Wel zo fris.

9. 15

10. 4

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:31

Ze mag het gewoon weten; ik blijf het toch doen... ben namelijk eigenwijs.... en een mooie tegenhanger van de standaard.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 23:33

hestejente schreef:
Zeg Myra, waarom heb je dit topic nou geopend? Toch niet als bekeerpoging hoop ik? :7

Nee, niet om mensen te "bekeren".
Maar ik probeer mensen wel aan het denken te zetten waarom ze dit doen; uit gewoonte vind ik niet voldoende. Er wordt zat reclame gemaakt aan stroom besparingen, neem bijvoorbeeld de HIER aktie om je tv ook altijd uit te zetten etc. Wassen op 30 graden...
Hier staat niemand bij stil (weinig).

Irma_Maandag schreef:
Myra schreef:

Je hebt helemaal gelijk, maar mijn routine bevalt me. Daarnaast vind ik heel goedkope handdoeken snel lelijk worden. Ik schuif dezelfde handdoeken gewoon door; lichaam, haar, vloer. Mijn vloer is wel nat, maar meestal ( :o ) wel schoon. Dus ik blijf het zo doen zoals ik doe...

Doet het er toe dat een handdoek voor op de vloer er niet zo mooi als de rest uit ziet? ;)

Ayasha
Blogger

Re: [ENQ] Hoe vaak gebruik jij je handdoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:37

Heb eerder het idee dat je je eigen idealen opdringt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:38

Er mist nog een laatste vraag denk ik:
Doe je de was zelf thuis of heb je nog een moeder/ partner/ ander die de was doet :)

Mijn moeder zou me toen ik nog thuis woonde aan zien komen met twee handoekken per keer, na één keer in de was 8-)

Ik douche bijna dagelijks 's avonds, gebruik één a twee handdoeken in de week. Gebruikte handdoeken deel ik niet met mijn vriend. Ik moet er niet aan denken zoveel handdoeken te gebruiken en zoveel extra water en wasmiddel te gebruiken om het weer te wassen. En dan ben ik helemaal geen moraalridder ofzo hoor. Maar het scheelt mezelf gewoon een heleboel werk ook nog, ik zie een win-win situatie :)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:39

Nog een goede vraag dan: of ze vervolgens ook in de droger gaan... (In het kader van energiebesparing)

(nb. ik wil geen handdoek van 2 euro... die moet ik binnen no-time vervangen)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 23:43

Bienotje schreef:
Maar het scheelt mezelf gewoon een heleboel werk ook nog, ik zie een win-win situatie :)

Precies, ik zou hier ook helemaal krankzinnig worden als student die alles deelt met anderen :)
Niet alleen voor het besparen doe ik dit -eigenlijk wel dus, maar naast energie ook vooral tijd en moeite.

@ Irma_Maandag: dat is zeker een goede! Ik zal eens kijken of ik die er nog bij kan doen.

@ Pharagirlke: dan kom ik misschien verkeerd over, maar ik probeer het wel een beetje bewust te maken en in ieder geval aan te kaarten (ik ben ook maar 1 van de 4 mensen die er langer mee doet uit de 400)

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:48

1. Hoe vaak douche je?
elke dag

2. Hoe lang douche je ongeveer?
8 minuten

3. Wanneer op de dag douche je?
's avonds

4. Gebruik je zeep of douchegel elke keer tijdens het douchen?
ja

5. Hoe vaak gebruik je 1 handdoek?
1x

6. Gebruik je meerdere handdoeken per keer?
ja één voor me lichaam en één voor me haar

7. Deel je handdoeken met anderen (familie of partner)?
nee

8. (wat van toepassing is) - Waarom gebruik je je handdoek minder/meer dan 3 keer?
Vindk niet zo fris

9. Hoe oud ben je?
23

10. Met hoeveel personen woon je thuis inclusief jezelf?
4

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:48

1. Hoe vaak douche je?
1x per dag

Dat ligt eraan, de ene keer vrij snel maar als ik een beetje rozig ben toch wel wat langer O:) Maar gemiddeld zo'n 10 a 15 minuten denk ik

's Avonds

Ja

2 a 3 keer

Nee

Nee

8. (wat van toepassing is) - Waarom gebruik je je handdoek minder/meer dan 3 keer?
Omdat ik zonde vind om een handdoek na 1 keer gebruiken gelijk in de was te gooien. Ten eerste zijn alle handdoeken dan zo weer op, en ten tweede kun je dan wel blijven wassen.

9. Hoe oud ben je?
17

Officieel gezien 5, maar m'n broers studeren allebei dus doordeweeks zijn we altijd met z'n 3en

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:12

1. Hoe vaak douche je?
Elke dag
Ongeveer 10 minuten/kwartiertje
's Ochtends of 's avonds
Ja
Voor m'n haar gebruik ik wel vaker, voor de rest maar 1 keer
2, maar 1 daarvan gebruik ik vaker
Nee
Voor m'n haar doe ik alleen als een 'tulband :P ' om m'n hoofd en wordt alleen nat van m'n haar. Leg ik daarna op de verwarming en is die zo weer droog
9. Hoe oud ben je?
20
6

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:28

1. Hoe vaak douche je?
3x in de week

Ong 30 minuten

In de avond

Nee

1x

Nee, aan 1tje heb ik voldoende.

Nee, mijn handdoek is mijn handdoek, PUNT!

Omdat ik het gewoon vies vind om een handdoek 2x of meer te gebruiken. Laten we er rekening mee houden in dit geval dat je niet elke dag maar om de dag douched.. Dan ligt je handdoek lekker in te trekken van je afdroogvocht en jekkes.. Allemaal bacterieen te kweken volgens mij.. Echt niet dat ik mijn handdoek 2x gebruik alvorens het te wassen...

9. Hoe oud ben je?
19

4

Ik wil ook nog even zeggen dat ik het hele topic bijna gelezen heb en ook ik vind dat er vragen missen. Jij wilt diepgang met deze enquete maar je stelt geen vragen die deze diepgang vereisen. ''Gewoonte vind ik niet voldoende'' Ja en? Stel dan echt vragen die ons meer laten nadenken. Bij deze vragen krijg ik meer het idee alsof het om een brugpieper gaat die met een paar simpele vragen een 6-je wilt scoren..

Desondanks vind ik het wel leuk om mee te helpen aan enquetes voor schooldoeleinden en heb toch maar naar waarheid de vragen beantwoord. Maar lieve bokker, de volgende keer graag meer diepgang... Krijg je dat van ons ook... ;)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:48

1. Hoe vaak douche je?
Verschilt per dag wat ik doe, minimaal 3 keer per week (dan ben ik bij de paarden geweest) sowieso, en soms elke dag (soms 2x op dezelfde dag).
Ene keer kwartiertje, andere keer dik half uur.
's Avonds
Ja
één keer
Ja meestal 2.
Gebruikte handdoeken niet, schone wel ;)
Ik gebruik een handdoek minder dan 3 keer omdat ik meer dan één keer gebruiken vies vind.
9. Hoe oud ben je?
16
5

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 03:31

ik vond de topic alleen al leuk om te lezen hoe vaak iemand doucht haha :9

maar 2x per dag vind ik wel overdreven, douch dan bijvoorbeeld s'avonds en smorgens met een washandje even snel alles verfrissen *D

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 03:48

1. Hoe vaak douche je?
1x per dag, sla heel af en toe een dagje over.

5 a 10 minuten

's avonds, maar als ik een dagje heb overgeslagen douche ik de volgende ochtend gelijk.

Ja.

1 a 2x

Nee.

Nee.

Wij gebruiken altijd een handdoek voor het afdrogen en leggen hem daarna voor de douche op de grond, zodat de volgende vanuit de douche op deze handdoek kan stappen. Een enkele keer neem ik mijn handdoek mee naar mijn kamer en dan neem ik hem de volgende keer weer mee naar de badkamer om me er vervolgens weer mee af te drogen.

9. Hoe oud ben je?
19

4

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 05:46

Nou hier heeft het niet alleen met gewoonte te maken.

Wij wonen op een oude koude boerderij.
Met een ouderwetse douche..

Na het douchen is de vloer altijd behoorlijk vochtig, waardoor handdoeken als droog functie voor de vloer werken.
Daarbij is de vloer heeeeel koud aan je blote voetjes..

En doordat het zo koud is sla ik altijd 1 handdoek om mijn haar en 1 om mijn lichaam!

Doordat het zo koud is drogen ze ook niet binnen 12 uur.

Daarom gebruik ik 2 handdoeken, en gebruiken we ze maar 1x.

De reden dat ik vaak douche is omdat ik erg snel zweet.
Ik wil niet dat mensen mij gaan ruiken.

De reden dat ik er lang onder sta is omdat het zo fiets koud is...... brrr.... ik vind de douche dan veelste lekker warm.

Smorgens sta ik er vaak minder lang onder omdat ik dan geen tijd heb.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 06:03

1. Hoe vaak douche je?
5x per week. Soms vaker, soms een keertje minder.

10 minuten.

S ochtends.

Douchegel.

minimaal 2x.

Soms, bij het haren wassen.

Alleen als verder alle andere handdoeken in de was zitten. Maar liever niet.

Ik heb van huis uit meegekregen om hem minimaal 2x te gebruiken.
Je lijf is schoon na het douchen dus waarom ook niet?

9. Hoe oud ben je?
22

2

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 07:31

friendly schreef:
Ik wil ook nog even zeggen dat ik het hele topic bijna gelezen heb en ook ik vind dat er vragen missen. Jij wilt diepgang met deze enquete maar je stelt geen vragen die deze diepgang vereisen. ''Gewoonte vind ik niet voldoende'' Ja en? Stel dan echt vragen die ons meer laten nadenken. Bij deze vragen krijg ik meer het idee alsof het om een brugpieper gaat die met een paar simpele vragen een 6-je wilt scoren..

Desondanks vind ik het wel leuk om mee te helpen aan enquetes voor schooldoeleinden en heb toch maar naar waarheid de vragen beantwoord. Maar lieve bokker, de volgende keer graag meer diepgang... Krijg je dat van ons ook... ;)

Dit hier is niet het hele onderzoek, maar een klein onderdeel. Bokt is natuurlijk ook een bepaalde groep mensen (voornamelijk vrouwen, en misschien douchen die wel vaker, veel jonge mensen, etc), maar ik was gewoon nieuwsgierig en misschien dat ik dit mee kan nemen.
Dit ga ik ook op straat vragen, puur een kwantitatief onderdeel.
Daarnaast ga ik een kwalitatief onderzoek doen maar dat doe ik niet via internet.

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:56

1. Hoe vaak douche je?
Iedere dag, soms twee keer per dag.

5-15 minuten.

's Avonds.

Ja, maar niet elke dag.

Van m'n moeder moet ik 'm eigenlijk een week gebruiken, maar vaak verwissel ik 'm toch na 3/4 dagen.

Nee.

Nee.

8. (wat van toepassing is) - Waarom gebruik je je handdoek meer dan 3 keer?
Dat is nu eenmaal de regel thuis (mijn moeder wordt al helemaal gek van de hoeveelheid vuile was elke keer). En als je goed gedoucht hebt, dan komt er volgens mij niet zo veel vuil op je handdoek dat je 'm niet nog een keer kan gebruiken.

9. Hoe oud ben je?
13

5

ik vraag me af waarom mensen niet gewoon een douchematje gebruiken zodat je niet uitglijdt. Ik heb het idee dat handdoeken bestwel kunnen slijten als je er elke keer op gaat staan. :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:31

Myra schreef:
friendly schreef:

Dit hier is niet het hele onderzoek, maar een klein onderdeel. Bokt is natuurlijk ook een bepaalde groep mensen (voornamelijk vrouwen, en misschien douchen die wel vaker, veel jonge mensen, etc), maar ik was gewoon nieuwsgierig en misschien dat ik dit mee kan nemen.
Dit ga ik ook op straat vragen, puur een kwantitatief onderdeel.
Daarnaast ga ik een kwalitatief onderzoek doen maar dat doe ik niet via internet.

Dus er zijn meer vragen... Er is meer diepgang... Zoals? Vertel het ons... Ik ben nieuwsgierig.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:50

1. Hoe vaak douche je?
Elke dag

10 minuten/kwartier

's ochtends of 's avonds

Ja
1x

Ja, namelijk 2.

Nee

Ik vind het frisser om elke keer een schone handdoek te gebruiken.

9. Heb je een droger en gebruik je deze ook voor de handdoeken?
Ja

10. Hoe oud ben je?
17

11. Met hoeveel personen woon je thuis inclusief jezelf?
4

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:39

1. Hoe vaak douche je? 6 keer per week. Soms een keer minder, soms een keer vaker.

2. Hoe lang douche je ongeveer? 10 minuten

3. Wanneer op de dag douche je? meestal 's ochtends, maar als ik nog ga rijden dan na het rijden.

4. Gebruik je zeep of douchegel elke keer tijdens het douchen? Ja

5. Hoe vaak gebruik je 1 handdoek? Ik ben geloof ik een smeerkees als ik de antwoorden hier zo lees... ik gebruik 2 handdoeken per week meestal. 1 voor m'n haar en 1 voor m'n lijf en die wissel ik op gegeven moment af.

6. Gebruik je meerdere handdoeken per keer? als ik mijn haar was wel. (ca 2x per week)

7. Deel je handdoeken met anderen (familie of partner)? Nee

8. (wat van toepassing is) - Waarom gebruik je je handdoek minder/meer dan 3 keer? In principe ben je schoon als je onder de douche uitkomt, dus waarom steeds een nieuwe gebruiken? Scheelt veel was.

9. Heb je een droger en gebruik je deze ook voor de handdoeken? Nee

10. Hoe oud ben je? 24

11. Met hoeveel personen woon je thuis inclusief jezelf? 2

Bedankt![/quote]

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:35

Myra schreef:
1. Hoe vaak douche je?
3/4 keer in de week

Als ik het koud heb lang en anders minuut of 10

Als ik tijd heb :+ in het weekend vaak smiddags, door de weeks eigenlijk altijd 's avonds.
Ja.
1 keer.
Ja, één voor mn haar, één voor gewoon
Nee
Zo is me dat geleerd.
9. Heb je een droger en gebruik je deze ook voor de handdoeken?
Ja
10. Hoe oud ben je?
17
11. Met hoeveel personen woon je thuis inclusief jezelf?
2
Bedankt!