Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Like_peres schreef:Als jij ergens gaat werken kan het zijn dat je in een proeftijd zit.
2 maanden proeftijd en daarna een vast contract van bijvoorbeeld een jaar ofzo..
Dan gaan ze kijken of ze je willen behouden, dat is vaak wel zo in supermarkts, want dat had ik ook toen ik bij de bas ging werken..
Citaat:Een proeftijd dient altijd schriftelijk te zijn vastgelegd. Is dat niet het geval, dan is er geen sprake van een proeftijd – tenzij er in de collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) die van toepassing is verklaard op de individuele arbeidsovereenkomst, een proeftijd is opgenomen.
Soms ook geeft de CAO aan dat werkgever en werknemer zelf een proeftijd kunnen bepalen. In dat geval moet de werkgever een proeftijd met de werknemer overeenkomen en de afspraak schriftelijk in de individuele arbeidsovereenkomst vastleggen.
De wettelijke proeftijd is twee maanden. Op deze regel bestaan twee uitzonderingen. Ten eerste mag de duur van een proeftijd niet langer zijn dan één maand als het gaat om een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd en die bepaalde tijd is korter dan twee jaar. Ook bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd waarbij het einde van de overeenkomst niet op een kalenderdatum is gesteld, mag de proeftijd niet langer dan één maand zijn. Afwijking van deze twee uitzonderingen is alleen bij CAO mogelijk.
Spreken partijen een proeftijd af die afwijkt van wat de wet zegt of van wat in de CAO is bepaald, dan is het proeftijdbeding nietig.
Thirsa_ schreef:Leuk Nuage, hopen dat het wat wordt! Ik werk ook bij het UWV (WERKbedrijf) en door alle drukte zijn ze regelmatig opzoek naar personeel. Ik vind het er erg leuk
Nuage schreef:Zo ik ben net gebeld door Randstad dat ze me gaan voorstellen voor een baan bij het UWV. Dat is mooi, kan ik zelf even orde op zaken stellen daar![]()
Randstad was zó laks dat ik een beetje uit mijn slof was gesloten van de week. Zegt die kerel net "Uuhh ja ik ga je voorstellen want je bent uuhh erg gemotiveerd. Dat merken we uuhh aan het vele contact wat we met je mogen hebben"
Whahahahhaha dus stalken helpt
Nuage schreef:Wel leuk al de felicitaties maar ik heb nog geen baan he
Volgende week 2 gesprekken, ben benieuwd!
Apoc dat klinkt als een hele leuke baan! Wat voor functie is het?