Examenstress Belgische bokkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miek140

Re: Examenstress Belgische bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:47

ik ben tot 6 uur doorgegaan, om 10 uur mn bed weer uitgesprongen. Nu nog even herhalen, en dan om half 2 examen...

Maar ik heb net de allerslimste jongen uit mn klas gesproken en die zei dat hij maar vast aan het volgende vak is begonnen omdat hij niet door de cursus heen kwam...

Dus het ligt iig niet aan mij :=

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:07

heel veel succes voor diegenen die seffens / strax moeten gaan!
voor diegene die al bezig zijn: ik duim!
voor diegene die al geweest zijn: hoe ging het??

ik ga nu nog een laatste tekstje lezen, al mijn spulletjes pakken en dan vertrek ik rustig naar de campus :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:13

Ik ben vanmorgen al geweest. Vragen vielen op zich wel mee. Waren 5 vragen, 3 wist ik goed, 1 wist ik half en 1 wist ik amper. Denk dat het dus kantje boordje zal zijn.

Nu heb ik 12 (!) dagen vrij tot het volgende examen. Ga dus een paar dagen rustig aan doen maar niet te lang of ik geraak niet meer in gang.

Heb vanacht toch 2u geslapen en ben nu klaarwakker, ga dus inpakken en naar huis voor ik mijn klop krijg.

Veel succes iedereen.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:24

Klinkt wel goed he, Thioro!
Amai, 12 dagen!
Luxe! Al zou ik iets te rustig doen dan, mezelf kennende!

Hoe ging het bij de rest?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:38

net mijn GIP gaan doen en het ging super :D
ik stond wel weer kletsnat van het zweet maa ik heb me deze keer iets of wat kunnen kalm houden :+
nu ga ik wat slapen en dan tegen 2u terug naar school :+

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:04

@ tessyke : leuk dat het wel goed is gegaan met je gip. Idereen zweet daar :) dus die zweetoksels zijn ze wel gewoon.
@thioro : Je zal er wel door zijn; 3.5 /5 = 7/10 = erdoor :)

Ik heb morge mijn eerste examen :)

xx

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:09

Fijn dat het bij de meesten goed ging!
Ik moet morgen pas rond 14u op school zijn. Kan ik morgenochtend nog mijn vak leren(is aardrijkskunde én echt niet veel :n ) en vandaag voor frans werken :)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:22

bluh morge aardrijkskende en geschiedenis leren ...

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:24

miek140 schreef:
ik ben tot 6 uur doorgegaan, om 10 uur mn bed weer uitgesprongen. Nu nog even herhalen, en dan om half 2 examen...

Maar ik heb net de allerslimste jongen uit mn klas gesproken en die zei dat hij maar vast aan het volgende vak is begonnen omdat hij niet door de cursus heen kwam...

Dus het ligt iig niet aan mij :=

6u vanochtend? :oo Ben jij dan niet gigantisch moe? :o

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:37

Ik ben er ook weer :D
frans: heeeeel zenuwachtig dus weer veel te veel fout gelezen en t trok ni echt op frans maar k ga er wel door zijn beweerde hij
beeld: ik had het gevoel dat ik mij heel hard moest verdedigen omda mijn partner van het groepswerk had gezegd da zij bijna alles gemaakt had (da ik wel mee had gewerkt, maar da zij toch het meeste gedaan had) ... maar ik heb wel duidelijk laten merken op een subtiele manier dat zij haar deel allemaal thuis had liggen van de tekenschool en docent deed ook niet echt vies dus ik denk dat dat ook nog wel voldoende moet zijn ... het uitleggen ging namelijk wel heel goed xD

morgen Nederlands en communicatieve vaardigheden ... blok blok ... vanaaaaaaaaaaf NU :)

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:39

ohwja!! heel blij te lezen dat je GIP goed ging tessyke!!
en thioro: weet je hoe de puntenverdeling over de 5 vragen was? want 3,5 / 5 klinkt helemaal niet slecht ...

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:42

Armaris schreef:
Fijn dat het bij de meesten goed ging!
Ik moet morgen pas rond 14u op school zijn. Kan ik morgenochtend nog mijn vak leren(is aardrijkskunde én echt niet veel :n ) en vandaag voor frans werken :)

Is het morgen geen woensdag?
Of zat jij al in het hoger?

Het klinkt allemaal positief vandaag precies *D

Ik blijf plakken bij mij statistiek, het gaat niet vooruit!!!
Misschien moet ik ook maar Nalu beginnen drinken ofzo...

5 minuutjes pauze en weer door tot een uur of 3 :\

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:43

Morgen is het woensdag ja :) Ik vat je vraag even niet?

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:14

Armaris schreef:
Morgen is het woensdag ja :) Ik vat je vraag even niet?

Ze bedoelt gewoon dat je in het middelbaar woensdagnamiddag vrij hebt ;)

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:37

Ohjeee ik ben nu pas thuis en moet nu geschiedenis beginnen leren maar het is superveel en ik weet zelf niet of ik rond ga komen met de tijd die ik (niet) heb :/ Veel succes allemaal studeren!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:45

Nei, in het hoger onderwijs wordt woensdag gewoon overgeslagen :P .
Ik heb niet echt een idee van de puntenverdeling maar geloof dat die prof het allemaal nogal evenredig houdt, gelijke verdeling over de vragen en gelijke quoteringen naargelang volledigheid van de antwoorden.
Het zal er natuurlijk vanaf hangen hoe zwaar hij tilt aan die ene vraag die ik ongeveer niet beantwoord heb.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:53

Als ik dat zo hoor ben ik echt blij dat bij ons de puntenverdeling op het examen vermeld staan..

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:02

Deze prof in questie heeft ook een *euhm* apart gevoel voor humor en hij kan heel vrolijk zijn en plots omslaan in heel slecht gezind.
Hij geeft in meerdere jaren les en in het lagere jaar zijn de examens sinds dit jaar mc (meest hatelijke examenvorm ooit). Vroegen die van het lager jaar (faculteit heeft klein infrastructuurprobleem dus bij examens worden meerdere jaren samen geplaatst etc) hoe de puntenverdeling dan was op de mc-vragen en of er een giscorrectie was.
Antwoord van de prof: punten per goed antwoord en als meerdere antwoorden mogelijk punt eraf voor fout antwoord. Giscorrectie ging dan eerst afhangen van het weer (vond hij zelf een heel grappige vondst) maar meldde dan dat hij eerst ging kijken wat de algemene resultaten waren voor heel de groep en adh daarvan een giscorrectie instellen zodat 75% erdoor was (of meer als iedereen het heel goed deed), maar er ging zeker een giscorrectie zijn omdat hij het anders oneerlijk vond voor de betere studenten. En dat was een serieus antwoord.

Laten we zeggen dat ik blij zal zijn met een 10/20 :7 .

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:13

Wat is de vervelendste vraag die jullie ooit hebben gehad ?

--> bij mij was het , beschrijf eens wat je dit jaar hebt geleerd aan de hand van de sociale ontwikkeling . Dat was dus héél de cursus sociale wetenschappen *zucht *

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:31

Geschiedenis ging bij mij wel goed. Gelukkig was het mondeling en hielp de leerkracht je goed opweg als je ergens vastzat.
Nu nog fysica leren :(

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:35

Haha, de vervelendste oefening die ik ooit heb gehad was er eentje van veevoeding! Hoe je de voedselbehoefte moest berekenen ofzoiets. Ik snapte er geen jota van en heb maar blanco afgegeven :p Had wel nog 10/20 omdat de rest van het examen meerkeuze was :7

Bij ons waren giscorrecties vorig jaar ook heel leuk. 1 prof vond het nodig om het zo te doen:
Goed antwoord = +1
Fout antwoord = -2
Laatst bijgewerkt door RavenIris op 09-06-09 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:45

+2 voor een fout antwoord wil ik ook wel :+ .

Zo'n veevoederoefening heb ik ook een keer gehad.
Mijn moeilijkste vraag ever weet ik niet zo direct (gewoon allemaal :P ). Vragen a la 'schrijf heel u cursus op' zijn idd niet zo prettig.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:46

Thioro schreef:
+2 voor een fout antwoord wil ik ook wel :+ .

Zo'n veevoederoefening heb ik ook een keer gehad.
Mijn moeilijkste vraag ever weet ik niet zo direct (gewoon allemaal :P ). Vragen a la 'schrijf heel u cursus op' zijn idd niet zo prettig.

Haha, woeps :+ Heb het even gewijzigd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:02

Goh, mijn vervelendste ooit was wel: wat heb je dit jaar geleerd? Ehm, niets? >;)
En mijn domste examens: Duits! Had 3/4 van het jaar geen les gehad, krijgen examen maar dan opgesteld door andere leerkracht.
Heb meer dan de helft niet ingevuld maar had wel mooi 70% Heb nooit gevraagd hoe dat kwam :+

2jaar terug werd ik betrapt op spieken op mijn examen gedragswetenschappen. De vernedering was er wel(heel de zaal zag het) en heb mijn examen opnieuw moeten maken. Wat bleek? Het werd niet gequoteerd dus of ik er nu door was of niet telde niet mee(was vast dat laatste). Toch weer lekker een voordeel :D En dat ik het uur ervoor heb gespiekt op mijn examen cultuur hebben ze nooit geweten :P

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:06

ai ai, ik ga seffens in slaap vallen denk ik boven mijn boeken :D

moeilijkste vraag ooit weet ik ook niet meer ...
ik had ook een keer nog een samenvatting naast me op de vensterbank liggen (per ongeluk, wist het écht niet meer!) ... halverwege het examen vraagt lkr wat er eigenlijk op de vensterbank ligt. Heb me nog nooit zo hard geschaamd!! maar ze merkte wel dat ik echt verschoten was dat er een samenvatting naast me lag en had volgens mij ook al in het oog gehouden of ik ernaar keek of niet dus mocht gewoon verder met het examen (nadat ik het had weggestopt natuurlijk xD)