Ontslag door crisis... wie nog meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Re: Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:34

zijn jullie ook gemaild door dagblad trouw ofzo? ik kreeg een mailtje via dit topic. Of ik wilde meewerken aan een interview? Iemand bekend mee?

Hoedan ook mijn broer en vriend hebben gelukkig weer werk nu mijn vader nog.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:54

Ben nog niet ontslagen, wel per 1 juni want dan word ik weer 100% arbeidsgeschikt verklaard door de arbodienst.

Vorig jaar overspannen thuis komen zitten, november weer helemaal beter na therapie etc. Wilde reintegreren, bedrijf kwam met advocaat op de proppen om mij te kunnen ontslaan.

Kon helaas niet voor ze omdat ik nog in ziektewet zat.
Heb mezelf laten reintegreren door 4 dagen per week vrijwilligerswerk te doen (tja moet toch wat als bedrijf niets aan reintegratie wilt doen, ook niet via outplacement of wat dan ook en had geen zin in rechtzaak).

Ben al vanaf december aan het solliciteren, niets, nada, noppes.
7 jaar werkervaring in toerisme, van reserveringsmedewerkster tot accommodatie inkoopster. MBO en HBO diploma.

Maar ik ben te ervaren??? dus te duur.

Vanaf juni dus ook in de WW.

Weet niet of het met de crisis te maken heeft, maar ik denk van wel.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:59

CIV schreef:
Klinkt allemaal goed Denk4Ever, dan hebben we beide vrijdag ons 2de gesprek, spannend := Succes in ieder geval

jij ook succes dan :D

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 22:00

Pelryo schreef:
zijn jullie ook gemaild door dagblad trouw ofzo? ik kreeg een mailtje via dit topic. Of ik wilde meewerken aan een interview? Iemand bekend mee?

Ja heb ik ook gehad.. vandaag ook weer een mailtje van hem (omdat ik in eerste instantie zei dat ik best wou helpen)
Maar weet nu niet zo goed wat ik er mee moet doen :o

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 06:53

Ik ben ook door hem benaderd, alleen heb dus sinds vorige week een nieuwe baan.
Dus doe er verder niets mee.
DenK4ever en CIV, ik zal duimen voor jullie.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:01

Ooh ben helemaal happy! Ben net het huis-aan-huis blad aan het lezen (toevallig doe ik anders nooit) en daar staat me toch een supervacature in!!

En bij mij om de hoek ook!

Productmanager touroperator! Niet eindverantwoordelijk en ook geen inkoper maar wel alles wat ik in mijn vorige functie ook deed!!

Ga morgenochtend meteen bellen en brief met CV sturen!
Wou dat het al morgenochtend was...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:55

Denk4ever, hoe is je gesprek gegaan? Mijn gesprek duurde 1,5 uur, ze dwaalden ook regelmatig af naar zaken die niet direct in verbinding stonden met het sollicitatiegesprek dus het duurde iets langer. Hoor zsm iets, als het iets wordt, zal ook nog wel een 3de gesprek volgen want salaris etc. is nog niet besproken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:49

Ben nog gebeld en ze bieden me een contract aan, denk dat ik daar erg blij mee mag zijn in deze tijd. Volgende week woensdag arbeidsvoorwaardengesprek.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:19

Ik wil iedereen sterkte en succes wensen met hun zoektocht naar een baan!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:09

CIV schreef:
Denk4ever, hoe is je gesprek gegaan? Mijn gesprek duurde 1,5 uur, ze dwaalden ook regelmatig af naar zaken die niet direct in verbinding stonden met het sollicitatiegesprek dus het duurde iets langer. Hoor zsm iets, als het iets wordt, zal ook nog wel een 3de gesprek volgen want salaris etc. is nog niet besproken.

Nou.. ik kwam eigenlijk in een gesprek terecht die ik niet verwachte :D
Korte uitleg, ik heb gesolliciteerd bij een hypotheekadvies bureau... maar de eigenaar daarvan heeft ook nog een makelaarskantoor.
En wat kreeg ik vandaag te horen, ik pas precies in het profiel voor medewerkster bij het makelaarskantoor :P
Dus in plaats van tweede gesprek was het eigenlijk een nieuw gesprek waarin ze vroegen of ik er oren naar zou hebben...
Nou dat heb ik wel :D
Was wederom een erg leuk gesprek en heb er nu des te meer een goed gevoel bij, de functie waar ze me nu voor in gedachten hebben spreekt me nog meer aan dan waar ik op solliciteerde :P

Uiterlijk dinsdag komen ze er op terug :):)

Maar dat is ook wat CIV, dat ze dan zo afdwalen en eigenlijk de dingen die van belang zijn nog niet eens besproken... dat is best jammer...
Wat voor gevoel heb je er zelf bij??

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:10

CIV schreef:
Ben nog gebeld en ze bieden me een contract aan, denk dat ik daar erg blij mee mag zijn in deze tijd. Volgende week woensdag arbeidsvoorwaardengesprek.

Ow! kijk eens aan!!!
Dat is lekker dat ze zo snel gebeld hebben!!
Hopelijk is het gesprek woensdag ook naar wens :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:13

Tja het is eigenlijk raar, maar ik heb dankzij de crisis eindelijk weer werk. Na anderhalf jaar thuis ben ik aan de slag gegaan bij het UWV. Booming buisiness op het moment.....

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:13

UWV heeft op het moment inderdaad genoeg te doen ja!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:22

mrie schreef:
Tja het is eigenlijk raar, maar ik heb dankzij de crisis eindelijk weer werk. Na anderhalf jaar thuis ben ik aan de slag gegaan bij het UWV. Booming buisiness op het moment.....

Hier nog 1 hoor! Wat doe je bij het UWV?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:28

Haha, wat grappig! Ik ben sinds 6 weken Werkcoach. Kwam er voor een gesprek en binnen 5 minuten vroeg ze of ik intresse had in haar baan... Nu al een flinke caseload!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:59

Hier nog een werkloze.. Waar ik ook solliciteer, word overal afgewezen. Bij de uitzendbureau's hebben ze niks voor me (sta bij 4 stuks ingeschreven en geen van allen heeft werk ondanks ik elke week op de stoep sta) en nergens geen vacatures in de kranten enzo... Word er moedeloos van. Wat ben ik blij dat ik als invalkracht bij de krant ben begonnen vorig jaar en die dus aan heb gehouden. Kan ik iig mijn rekeningen en paard betalen.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:32

Ik zoek iemand die ontslagen is door de crisis en bereidt is mee te doen aan een interview. Ik zie dat trouw ook al gemaild heeft?
Dit interview door mij en mijn klasgenoten is dus niet bedoelt om openbaar te maken. Maar alleen omdat we geinteresseerd zijn in je verhaal en er een goed interview van willen maken. Dus wie wel geinterviewd wil worden, graag pben :D

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:41

Vorige week vrijdag was bij mij op het werk een vergadering(ik was hier niet bij ik zat op school), daarin werd vertelt dat ze voortaan nog maar met 4 mensen door gaan inplaats van 6. Dus mijn collega die daar werkt, veel doordeweeks maar heeft een 0 uren contract, vroeg dus hoe het dan met haar zat. Toen werd dus even medegedeeld dat alle oproepkrachten eruit worden gegooit.
Dit willen ze vanaf 1 juni doen, dus ik vraag me af wanneer nou eens op word gebeld door mijn teamleider.
Dus ik ga ook maar opzoek naar wat anders!

Succes voor de rest die ook nog op zoek zijn naar werk, en voor diegene die werk hebben gevonden ben ik erg blij voor ze!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:42

Wat erg zeg voor de mensen die ontslagen zijn, veel sterkte.

Gelukkig heb ik nog geen problemen, afkloppen.

Maar wat ik zo erg vind is, die buitenlanders komen maar raak naar nederland en gaan onze werk inpikken en kosten ons land ook nog eens geld en ruimte, want ze moeten ook gehuisvest worden (van onze belastinggelden), en gaan om de zoveel tijd weer terug naar hun eigen land en komen weer hierheen om werk en geld in te pikken, want ze zijn niet naar hier geemigreerd hoor, maar enkel en alleen om te werken, en problemen te veroorzaken.

Als als al die Poolse, Roemeense, en weet ik veel wat nog meer, gewoon in hun eigen land bleven, dan hadden we allemaal snel werk gevonden, in de schoonmaaksector, in de landbouwsector enzo, tot er iets beters is waar je je papieren voor had gehaald (diploma), hebben we tenminste geld/baan, om van te leven.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:51

Mijn man belde mij zonet. Met de "leuke"mededeling
dat er 10 procent van het bedrijf waar hij werkt wordt
ontslagen. Wie wat wanneer weten we nog niet.
We zullen niet de eerste en ook niet de laatste zijn.
Bereid me alvast een beetje voor. Mocht dit idd zo zijn
kunnen we helaas denk ik de paarden sport vaarwel zeggen
(vooral voor de kids zal dit een klap zijn) Maar je mag
al blij zijn als je je huis kunt houden. Dus als we de buikriem
moeten aantrekken. tja .... moet er nog niet aan denken ;(

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:13

Nou,bij mij begint de angst nu ook door te slaan.. Vrijdag is mijn laatste werkdag, hoor veel via via van,daar moet je solliciteren..maar uiteindelijk hebben ze toch niks nodig...
Sta al ingeschreven bij verschillende uitzendbureau's..ik hoop dat ik snel iets leuks heb gevonden..wat maakt mij echt niet veel uit..als ik maar lekker bezig ben!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:29

Citaat:
tot er iets beters is waar je je papieren voor had gehaald (diploma), hebben we tenminste geld/baan, om van te leven.

En DAT is nou precies het hele eieren eten, Ragdollcat. 'Tot er iets beters is', en daarna mogen de Poolse/Roemeense en weet ik veel waar ze vandaan komen werknemers onze oerhollandse rotbaantjes weer gaan doen, tegen een veel te laag salaris en voor een hoeveelheid uren wat geen mens zou willen hoor.
Dit soort kortzichtige opmerkingen kun je beter voor je houden. Het feit dat velen nu zonder baan zitten is de schuld van de overheid/maatschappij, maar beslist niet van buitenlandse werknemers.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:47

Zo stond ik vanavond bij een vacature avond van het UWV.. samen met mijn poolse (ex) collega :(:)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:47

Ik heb morgen mijn laatste dag, transportbedrijven worden ook hard getroffen helaas.. Ook druk op zoek naar een leuke administratieve baan in mijn eigen omgeving... HELLUP

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 05:37

Ragdollcat schreef:
Als als al die Poolse, Roemeense, en weet ik veel wat nog meer, gewoon in hun eigen land bleven, dan hadden we allemaal snel werk gevonden, in de schoonmaaksector, in de landbouwsector enzo, tot er iets beters is waar je je papieren voor had gehaald (diploma), hebben we tenminste geld/baan, om van te leven.

Net alsof nederlanders dat werk willen doen... nederlanders zijn daar simpelweg te lui voor. waarom werken als je ook een uitkering kunt trekken?
De vraag naar die mensen is niet voor niks zo groot.

Trouwens, wat denk je dat een baas liever wil... een betrouwbare buitenlander, of een nederlander die zeurt en toch weer gaat zodra hij iets beters vindt.Eerst hand in eigen boezem steken, dan pas discrimineren meissie.