Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:05

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:25

Help.
Afgelopen herfst ben ik drie maanden in Ghana geweest, waar ik lesgegeven heb op een schooltje. Voor "mijn" schooltje zoeken ze engelse leesboekjes, oude tafels en stoeltjes (nieuwe mag natuurlijk ook :P ) en iemand die daar een (LIO) stage of gewoon vrijwilligers werk wil doen. Wie voelt zich geroepen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:05

Gjilke schreef:
@ denice (en ook wel wat voor de rest :P ) : http://www.gjilke.durksz.nl/portfolio.html
Alleen de filmpjes doen het niet meer, ik had de webruimte nodig :D

Dat is nog eens handig :P

Helaas kan ik je verder niet helpen, sorry.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:25

Als ik nu straks mijn NiDo (Nieuwe Docenten) traject ga doen verwacht ik wel wat P-taken terug :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:31

Morgenavond carnaval op school, wel leuk want DAT heb ik nog niet gedaan :D

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:53

Ik heb vakantiee :D Maar volgende week maandag eerst oudergesprekken, dan studiemiddag tot 6 en woensdag opendag/avond. :7

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:48

Ik heb ook lekker vakantie.
Ben maandag ook vrij van stage want ze hebben toetsweek en er is niet zoveel voor mij te doen dus heb ik lekker vrij gekregen :D

Stage bevalt hier nog steeds super
Heb vorige week 1 leerling 1 op 1 les gegeven en dat was ook erg leuk om te doen :)

Urielle en hoe bevalt je baan?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:57

Gjilke schreef:
Help.
Afgelopen herfst ben ik drie maanden in Ghana geweest, waar ik lesgegeven heb op een schooltje. Voor "mijn" schooltje zoeken ze engelse leesboekjes, oude tafels en stoeltjes (nieuwe mag natuurlijk ook :P ) en iemand die daar een (LIO) stage of gewoon vrijwilligers werk wil doen. Wie voelt zich geroepen :D

Lio stage voor de pabo toch? Ik ben namelijk opzoek voor mij Lio, maar dan wel biologie :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:00

Wij hebben volgende week vakantie :)
Gjilke, dat wordt druk!
Verana, fijn dat het goed bevalt!
Ik moet na de vakantie pas lesgeven, nu een beetje verkennen. Morgen krijg ik alle spullen en dan kan ik ook pas gaan voorbereiden. Wel fijn hoor, ik sta zelf te trappelen en dan is het zo zonde als je nog niet kunt beginnen :o
Voelde wel goed hoor, vandaag sprak ik een leerling aan op zijn taalgebruik. 'Ja maar, u hebt helemaal geen gezag! U bent een stagiaire!' 'Ten eerste ben ik wel docent hier, ten tweede moet je ook gewoon naar stagiaires luisteren!' :+

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:08

MieLo schreef:
Gjilke schreef:
Help.

Lio stage voor de pabo toch? Ik ben namelijk opzoek voor mij Lio, maar dan wel biologie :o

Maakt niet uit. Biologie is ook érg leuk, doet een groot beroep op je creativiteit :D Heb daar zelf Science gegeven, dus Nat, Sk en Bio in een.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:55

ooeh klinkt wel interresant :D ik ga er overna denken! :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:45

Omdat er hier toch veel biologen zitten.. :D
Ik ga morgenavond voorlichting geven over mijn opleiding voor leerlingen op mijn stageschool.
Ik moet een half uur vullen, maar om nou een half uur te gaan praten zie ik eigenlijk niet zitten. Weet iemand wat ik nog kan doen? Misschien een klein practicum?
Ik wil ze een beetje zoet houden, kenis laten maken met de opleiding zonder dat ze een half uur naar een verhaaltje moeten luisteren wat ik daar sta af te steken.

[edit] ik heb geen beamer tot mijn beschikking, wel een laptop zonder internet..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:58

Hoeveel leerlingen heb je tijdens die voorlichting?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:00

Geen idee :=
Ik moet drie keer een half uur voorlichting geven.
Maar volgens de personen die het organiseren: "niet zoveel belangstelling". Dus ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten :+

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:04

Misschien eens simpel practicum geven?
Maar red je dat wel in die tijd? Practica die ik altijd had bij bio waren minstens een half uur lang. :=

Even denken hoor, hebben jullie geen makkelijke opdrachten gehad oid? Misschien dat je een opdracht op papier kan zetten, is denk ik wel makkelijker te realiseren dan een heel practicum?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:06

Hier nog iemand!! :)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:25

Natas ik ga eventjes hard voor je nadenken hoor!
je hebt natuurlijk nog geen fysiologie hersenen gehad, daar hebben we een paar korte proefjes gedaan met betrekking tot het oog bv.
zal anders even me reader zoeken ;) kijken wat voor leuks en simpels er in staat.
je zou daar dan 1 of 2 uit kunnen kiezen, om een beetje te laten zien wat voor proefjes je oa krijgt op de opleiding.

Een andere hele leuke is Genes in a bottle, alleen duurt dat practicum lang, is het erg duur (ong 75 euro per klas geloof ik, door alle enzymen die in het pakket zitten), en kun je dat niet voor morgen regelen :(

Welkom Lisette :D

Mijn schooldipje is best erg op dit moment zeg :oo
geen zin om aan me huiswerk te gaan, geen zin om te leren en ook even geen zin in stage enzo ;(

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:26

Ik doe ook veel biologie-dingen in mijn stages :j Na de vakantie ga ik met de kleuters aan de gang met een drijf-zink-practicum :))

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:27

leuk :D volgemns mij is het ontzettend leuk om met kleuters practica te doen :D

Binnenkort maar eens wat foto's maken op mijn stageschool, ook van de practica enzo.

Beetje rare vraag misschien, maar ergens in april heb ik het over voortplanting met mijn kids en daarbij wil ik condoom-estafette houden. Aan condooms komen is geen enkel probleem, alleen nu met ik nog standaards hebben waar ze op kunnen oefenen met het erom doen. zelf hebben wij van die kartonnen frutsels op school waar niets mee te beginnen is :o dus wie o wie heeft een simpele oplossing?
1 ding, ze moeten stevig staan en niet omvallen (ivm die estafette dus ;) )
Laatst bijgewerkt door MieLo op 19-02-09 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:28

MieLo schreef:
geen zin om aan me huiswerk te gaan, geen zin om te leren en ook even geen zin in stage enzo ;(

Hier hetzelfde hoor... heb m'n laatste periode geen enkel tentamen gehaald... :\
Moet voor dinsdag een les voorbereiden waar ik totaal niets over weet, ben al de hele dag over 1 paragraaf aan het doen... :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:29

Is het ook! De betrokkenheid is echt méga, en daar op in te spelen is gewoon heerlijk als leerkracht! (Goh, ik heb duidelijk een voorkeur voor leeftijd :') )

Alhoewel mijn minor waarschijnlijk mens&maatschappij op het VMBO wordt haha :') wil gewoon breed opgeleid zijn, zie daarna wel verder :Y)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:30

Tellie schreef:
MieLo schreef:

Hier hetzelfde hoor... heb m'n laatste periode geen enkel tentamen gehaald... :\
Moet voor dinsdag een les voorbereiden waar ik totaal niets over weet, ben al de hele dag over 1 paragraaf aan het doen... :=

ooeh we gaan elkaar gewoon steunen hierin :D jij motiveert mij, en ik jou :=
Ik ben nu bezig met een opdracht over wikipedia, beetje rare opdracht, maar het schiet gelukkig al op :)
hierna nog een astrologie-opdracht (allebei natuurwetenschappen), blegh :(

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:32

Petulan schreef:
Is het ook! De betrokkenheid is echt méga, en daar op in te spelen is gewoon heerlijk als leerkracht! (Goh, ik heb duidelijk een voorkeur voor leeftijd :') )

Alhoewel mijn minor waarschijnlijk mens&maatschappij op het VMBO wordt haha :') wil gewoon breed opgeleid zijn, zie daarna wel verder :Y)

Ik weet nog niet wat mijn minor wordt, moet ik nog even bekijken.
ik wil voor mijn afstudeerproject trouwens een onderzoek doen met betrekking tot paarden als dat mogelijk is :D

en breed opgeleid is altijd handig ;)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:32

Trouwens is biologie een zware opleiding om te doen, zit er namelijk al een tijdje over na te denken om die na m'n opleiding in deeltijd te gaan doen.

tasjee_bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:33

Hallo,

Ik ben Natascha, 16 jaar
wil graag de PABO gaan doen.
Ik doe op dit moment 1e jaars spw3, wil hierna graag onderwijsassistent niveau 4 doen.
Om daarna de PABO te gaan doen.
Iets wat ik al jaren wil. :)
Loop op dit moment pep (vergelijkbaar met stage) in groep 2 op een basisschool.

Ik zag jullie topic, en leek me wel leuk om ervaringen te delen, en vooral om van jullie te leren hoe het is. :)