VWO 4 - 2015/2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:03

Enamorada, (hoe heet je ook al weer?), ahw, dat is wel heel poedersuiker! Is het niet mogelijk om te bespreken? Hoe veel minpunten sta je eigenlijk als ik vragen mag?
Femke, dat herken ik vooral van economie of aardrijkskunde haha. Een 9.2 zou ik ook zeker niet herkansen haha. Maar er komen nog meer toetsen, dus misschien moet je er daar nog één van herkansen?
Succes Elise!

enamorada

Re: VWO 4 - 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:41

Guusje :o
4,3 = 4 voor duits, 5,4 = 5 voor wiskunde, 5,4 = 5 voor biologie, 5,3 = 5 voor geschiedenis en met een beetje pech ook een 5 voor m&o aangezien ik de laatste toets echt lang niet af had en minstens 1/3 van de punten mis... Het is gewoon allemaal net niet voldoende.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:03

Ow wat balen, Guusje. Het zijn ook iedere keer net niet afgerond een zes. Zonde! Voor mij werkt inderdaad goed leren en oefenen oefenen oefenen, vooral met natuurkunde en scheikunde.

Krijgen jullie wat hulp met studiekeuze van de decaan en je mentor? Wij hebben dedecaan.net wat echt onzin is. Iedereen doet het, omdat het moet maar ik heb nog echt geeeeeeen idee wat ik wil studeren...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:03

Dat zijn helaas wel veel minpunten. Volgens mij echt te veel voor een bespreekgeval. Sorry! Ik vergeet je naam echt de hele tijd haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:17

Balen Guusje! Ook omdat het (op Duits na) echt veel bijna onvoldoendes zijn..

Femke, wij 'doen' ook dedecaan.net. Helpt inderdaad voor geen meter. :+ Wat voor mij heel erg helpt is studiekeuzetesten, maar ook gewoon lekker rondstruinen tussen de opleidingen en vooral: Open dagen aan de universiteit bezoeken!

Ik mag toch hopen dat je met een 9,2 een gat in de lucht springt. En zeker voor maatschappijleer. :oo Ik sta daar echt niet zo goed voor hoor. Iedereen vind wel dat ik goed sta, maar zou hoger willen, alleen tja, lukt niet echt. :')

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:32

Hahahah ik spring zeker een gat in de lucht. Ik had supergoed geleerd, maar toch niet zo hoog verwacht! De PO was heel veel werk maar ook een 9. Nou, wij (mijn groepje) gingen los in de klas hahahah

Het voordeel voor mij met maat is dat ik heel snel hele teksten uit mijn hoofd leer. Ik begin ongeveer 2 weken van tevoren elke dag een hoofdstuk naast mijn gewone huiswerk. De week voor de toetsweek herhalen en het zit er bij mij super in :)

Bij ons staat ook niet iedereen lekker hoor. Sommige mensen leren minder makkelijk teksten of onderschatten het werk. Of het vak ligt ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:39

Pfoe Femke, ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt! Zo vroeg al beginnen. Ik wilde deze pww ook al heel vroeg beginnen maar uiteindelijk moet ik nu nog aan mijn samenvattingen beginnen. Echt (@#*(@R maar er was steeds weer iets anders dat tussendoor kwam óf we hebben het niet behandeld. Maatschappijleer heb ik wel al samengevat, mja, dat kan ik niet leren want voor de rest moet ik ook nog veel samenvatten. :+

Nice! :D

Wij hadden voor ons PO een 8,3 en daar ben ik ook heel blij mee. :D

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:45

Zeker netjes Desirée.
Ik weet van mezelf dat ik niet tegen stress kan dus dat voorkom ik door vrog te beginnen. Ik ken het beter, hoef minder per dag te doen en heb er dan meer vertrouwen in. En het resultaat helpt ook wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:53

Femke, dat wil ik zelf ook heel graag hoor! Júist om de punten die jij noemt. Alleen, het werkt bij mij gewoon niet. Meestal behandelen we in de eerste 4 weken nog geen proefwerkweekstof, en dan 2 weken veel toetsen en dan is het van: oliebol, ik heb nog maar 2 wk voor de pww.

Heb je een fijn rooster en/of veel hw? Ik ben bijv. elke dag pas 5 uur thuis. 3x per week ga ik dan van 5 tot 6 sporten, dan eten en dan kan ik rond 7 uur beginnen aan mijn hw. Maar dan heb ik dus niet de tijd om ook toetsen voor te bereiden...

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:03

Ik heb vrij veel tijd ja. Ik ben dinsdag en vrijdag om 3u al thuis en de andere dagen rond 4u. Ik sport woensdag (rijles van half5 tot half6) en zaterdag (fitness en hele dag bij verzorgpaardjes). Soms tussendoor tijd om ook even doordeweeks naar verzorgpaardjes te gaan.
Hahaha wauw nou klink ik echt als een nerd maar ik spreek ook veel af met vriendinnen enzo. Eigenlijk best veel vrije tijd.

Hoe kan het dat jij elke dag pas om 5u thuis bent dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:07

Femke, ooh ik ben zo jaloers op jou rooster! :oo Dat is echt een droomrooster voor mij. :')

Ik heb elke dag school tot 16:15, dus tegen de tijd dat ik thuis ben is het 16:50/17:00. :P Op dinsdag heb ik ook 8 uur alleen hebben we dan 45 min rooster dus ben ik 16:15 thuis. Maar goed, dat is alsnog laat.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:10

Jeetje wat een dagen zeg.ik moet wel altijd om 8.10 beginnen maar alsnog. Pfoeee mijn ergste dag was eerst donderdag tot half 5 maar dat is veranderd. En dat is bij jou bijna dagelijks! Respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:16

8:10 is ook wel vroeg zeg! Ook best wel knap dat je dat kan! Maar scheelt dat je veel smiddags kan doen en dan savonds redelijk vroeg naar bed kan denk ik?

Ik heb naast elke dag zo lang ook nog eens 8 tussenuren! Dan zal je zeggen: In die tussenuren kan je een boel doen. Maar dat valt helaas toch vies tegen... Meestal leer ik dan nog voor een toets die ik die dag heb, of heb ik bijles. Dus dan is alles toch al gauw opgevuld. :+

Verder begin ik wel 2 dagen om 9:20 en 1 dag om 10:10, maar die slaap heb ik ook wel nodig omdat ik 's avonds niet extreem vroeg naar bed ga. :P Meestal uurtje of 10/11.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:22

Jullie beginnen dan inderdaad wel veel vroeger. Ik heb er nu maar 3 per week maar vorige rooster 7. Bij ons op school is het vrij eenvoudig om zelfstandig voor een vak te werken waar je goed opstaat in je tussenuur in plaats van de les bijwonen. Dit verschilt wel per leraar hoor!
Ik stop na het avondeten met huiswerk en ga lekker ontspannen. Om 9u naar boven en ik slaap ook rond een uur of 10/11. Ik sta om 6.45 op want ik kan 's ochtends vrij vroeg actief worden ;) en heb weinig tijd nodig om te vertrekken.(om 7.20 ga ik richting school)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:01

Het gaat ook niet perse om dat ik het niet kan, maar meer om hoe productief ik dan ben. (Meestal niet zo. :+) Ik zou het echt veel fijner vinden als ik zelf kon bepalen naar welke lessen ik zou willen. Want bij sommige lessen is het gewoon totaal NIET nuttig en dat is zo jammer van mijn tijd.

Heerlijk dat je na het eten kan stoppen zeg! :oo Meestal kan ik pas na het eten beginnen, daar baal ik van want dan ben ik meestal ook moe.. In het weekend moet ik eigenlijk alles doen, maar dan plan ik ook leuke dingen, want daar heb ik doordeweeks geen tijd voor. :P Dus zo gaat het cirkeltje een beetje rond.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:49

Ach als je het maar red!ik wil zo vaak iets skippen, gewoon omdat docenten letterlijk het boek opdreunen of omdat je mag "leren voor de toets". Sorry maar dat gaat beter thuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:54

Of als leraren gewoon over iets compleet anders praten dan de lesstof. :')

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 20:22

Ik heb zoveel respect voor jullie allebei, Dees en Femke! Femke omdat je jezelf er toe kan zetten direct uit school aan je huiswerk te gaan, weken van tevoren kan leren voor een toets... Plannen is één ding, maar je er ook aan houden.. _/-\o_
Desirée omdat je je, ondanks je lange dagen alsnog zó inzet voor school en daarnaast ook nog drie keer in de week een uur kan sporten :oo

Echt petje af +:)+

Spoiler:
Ik zit dit jaar een beetje met een f uck it all instelling, kan net zoals jou Femke slecht tegen stress en weet dat ik dat kan voorkomen door op tijd te beginnen maar ik doe het gewoon niet. Zou mezelf eigenlijk eens een schop onder mn kont moeten geven en weer terug moeten naar mijn inzet van vroeger :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:25

Gerbrich, dat ben ik helemaal met je eens! Dat er aan kunnen houden is zo lastig. :P :D
En thanks. :D Dat sporten lukt niet standaard 3x per week, maar ik streef er wel naar minimaal 2x per week te gaan. :j

Dat heb ik sommige periodes ook zeker Gerbrich! Misschien helpt het voor jezelf om op vaste tijden bepaalde dingen te doen en ook te stoppen op een bepaald moment? Zo leer ik nooit meer na 9 uur. Jammer als ik het niet af heb, maar dan wil ik ook nog even rusten. :P Tot die tijd doe ik mijn best, en als ik extra motivatie heb ga ik door.

Voel je je zelf wel goed? :) Als ik heel moe ben heb ik ook die instelling... Dan is het óf: boeien, ben moe laat ik het maar doen want heb nergens anders zin in. Of: Waarom doe ik dit allemaal, waarvoor stress ik zo veel etc.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:41

Pacific schreef:
Ik heb zoveel respect voor jullie allebei, Dees en Femke! Femke omdat je jezelf er toe kan zetten direct uit school aan je huiswerk te gaan, weken van tevoren kan leren voor een toets... Plannen is één ding, maar je er ook aan houden.. _/-\o_
Desirée omdat je je, ondanks je lange dagen alsnog zó inzet voor school en daarnaast ook nog drie keer in de week een uur kan sporten :oo

Echt petje af +:)+

Spoiler:
Ik zit dit jaar een beetje met een f uck it all instelling, kan net zoals jou Femke slecht tegen stress en weet dat ik dat kan voorkomen door op tijd te beginnen maar ik doe het gewoon niet. Zou mezelf eigenlijk eens een schop onder mn kont moeten geven en weer terug moeten naar mijn inzet van vroeger :=

Oh dit is zo herkenbaar!
Mijn cijfers zijn goed, maar ik heb er misschien 1x een boek voor aangeraakt.
Vanaf morgen toetsweek en ik ben net 30 min aan het "leren" en zoals je merkt zit ik nu al weer op bokt....
Vraag me af hoe we hier vanaf kunnen komen

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:50

Tsja ik gok inderdaad jezelf een schop onder de kont geven. En als ik dan merk dat iedereen in de toetsweek tot 11u zit te leren, dan slaap ik al lekker. Dan weet je waar je het voor doet. Gewoon dingen al afgehandeld. Nou is het niet dat ik me altijd aan de planning hou hoor ;) en ik doe ook vaak helemaal niks in lessen, maar ik heb met mezelf afgesproken: als ik mezelf al zover heb dat ik van plan ben om wat te gaan doen, dan ga ik dat ook doen. Anders vind ik het zo zonde van alle moeite die ik besteed om mezelf te motiveren om aan mn bureau te gaan zitten en de boeken erbij te pakken ;)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 20:27

Goeie tips Desirée, heb besloten er wat mee te gaan doen haha :D Mag ik je een PB sturen? Vooral wat betreft die laatste alinea, daar heb je wel een punt namelijk.

Vandaag uit school eerst weer gesogt en netflix gekeken ( |o :') ), toen vervolgens wél alvast wat aan een herkansing voor SE gedaan van volgende week vrijdag, na het avondeten direct een schrijfopdracht afgemaakt en nu heb ik mezelf vrij gegeven, ook al wilde ik nog wiskunde bijwerken (heb morgen blokuur tussenuur dus dan maar even flink aan de slag).
Volgens mij heb ik vandaag al meer gedaan dan de afgelopen week bij elkaar :')

Vind ik heel knap van je Femke, dat je jezelf er dan toch toe kunt zetten!
Elise, dat dus! Ik sta een 7,5 gemiddeld oid dus ik red het ook prima zo, maar elke keer die stress, de vermoeidheid (en in mijn geval ook nog lichamelijke klachten) wanneer je 's avonds laat nog aan een toets moet beginnen, bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:29

Wow, 7,5 gemiddeld. Super goed joh! :oo Natuurlijk mag je altijd PB'en :D (Of appen). Kunnen we elkaar misschien nog een beetje motiveren. :') Tijdens mijn SOG heb ik ondertussen zoveel studietips zitten opzoeken....

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 20:33

Deetjeeuh schreef:
Wow, 7,5 gemiddeld. Super goed joh! :oo Natuurlijk mag je altijd PB'en :D (Of appen). Kunnen we elkaar misschien nog een beetje motiveren. :') Tijdens mijn SOG heb ik ondertussen zoveel studietips zitten opzoeken....

Ik kan best aardig dingen in mijn hoofd stampen in korte tijd, maar het nadeel daarvan is dat ik het weer vergeet en dat zal me uiteindelijk wel een achterstand opleveren ben ik bang. Gemiddelde heb ik inderdaad echt niet over te klagen verder, ik zocht het op zonet voor ik dat bericht typte en moest toch even twee keer knipperen :')

Thanks, zal eerst je blauwe bessen muffins maken van het recept dat je in het school lunch topic stuurde ( :D ) en dan krijg je een pbtje!

Jij doet iig nog redelijk nuttige dingen tijdens je sogmomentjes :') ik heb series kijken voor mezelf een hele poos goed gepraat met: time you enjoy wasting is not wasted time :Y)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:34

Mijn pb box staat ook open! Hebben we nu al een groepsapp?
En wat zijn sogmomentjes?