Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat voor mij heel erg helpt is studiekeuzetesten, maar ook gewoon lekker rondstruinen tussen de opleidingen en vooral: Open dagen aan de universiteit bezoeken!
Ik sta daar echt niet zo goed voor hoor. Iedereen vind wel dat ik goed sta, maar zou hoger willen, alleen tja, lukt niet echt.

Dat is echt een droomrooster voor mij. 
Op dinsdag heb ik ook 8 uur alleen hebben we dan 45 min rooster dus ben ik 16:15 thuis. Maar goed, dat is alsnog laat.
Meestal uurtje of 10/11.
en heb weinig tijd nodig om te vertrekken.(om 7.20 ga ik richting school)
) Ik zou het echt veel fijner vinden als ik zelf kon bepalen naar welke lessen ik zou willen. Want bij sommige lessen is het gewoon totaal NIET nuttig en dat is zo jammer van mijn tijd.
Meestal kan ik pas na het eten beginnen, daar baal ik van want dan ben ik meestal ook moe.. In het weekend moet ik eigenlijk alles doen, maar dan plan ik ook leuke dingen, want daar heb ik doordeweeks geen tijd voor.
Dus zo gaat het cirkeltje een beetje rond.

Dat sporten lukt niet standaard 3x per week, maar ik streef er wel naar minimaal 2x per week te gaan. 
Tot die tijd doe ik mijn best, en als ik extra motivatie heb ga ik door.
Als ik heel moe ben heb ik ook die instelling... Dan is het óf: boeien, ben moe laat ik het maar doen want heb nergens anders zin in. Of: Waarom doe ik dit allemaal, waarvoor stress ik zo veel etc. Pacific schreef:Oh dit is zo herkenbaar!Ik heb zoveel respect voor jullie allebei, Dees en Femke! Femke omdat je jezelf er toe kan zetten direct uit school aan je huiswerk te gaan, weken van tevoren kan leren voor een toets... Plannen is één ding, maar je er ook aan houden..![]()
Desirée omdat je je, ondanks je lange dagen alsnog zó inzet voor school en daarnaast ook nog drie keer in de week een uur kan sporten![]()
Echt petje af
Spoiler:
Ik zit dit jaar een beetje met een f uck it all instelling, kan net zoals jou Femke slecht tegen stress en weet dat ik dat kan voorkomen door op tijd te beginnen maar ik doe het gewoon niet. Zou mezelf eigenlijk eens een schop onder mn kont moeten geven en weer terug moeten naar mijn inzet van vroeger
en ik doe ook vaak helemaal niks in lessen, maar ik heb met mezelf afgesproken: als ik mezelf al zover heb dat ik van plan ben om wat te gaan doen, dan ga ik dat ook doen. Anders vind ik het zo zonde van alle moeite die ik besteed om mezelf te motiveren om aan mn bureau te gaan zitten en de boeken erbij te pakken
Mag ik je een PB sturen? Vooral wat betreft die laatste alinea, daar heb je wel een punt namelijk.
), toen vervolgens wél alvast wat aan een herkansing voor SE gedaan van volgende week vrijdag, na het avondeten direct een schrijfopdracht afgemaakt en nu heb ik mezelf vrij gegeven, ook al wilde ik nog wiskunde bijwerken (heb morgen blokuur tussenuur dus dan maar even flink aan de slag).
Natuurlijk mag je altijd PB'en
(Of appen). Kunnen we elkaar misschien nog een beetje motiveren.
Tijdens mijn SOG heb ik ondertussen zoveel studietips zitten opzoeken.... Deetjeeuh schreef:Wow, 7,5 gemiddeld. Super goed joh!Natuurlijk mag je altijd PB'en
(Of appen). Kunnen we elkaar misschien nog een beetje motiveren.
Tijdens mijn SOG heb ik ondertussen zoveel studietips zitten opzoeken....
) en dan krijg je een pbtje!
ik heb series kijken voor mezelf een hele poos goed gepraat met: time you enjoy wasting is not wasted time