Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:30

Gefeliciteerd Mjetterd!
En succes Dimple +:)+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 10:40

Succes Dimple!
En gefeliciteerd Mjetterd :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:58

Succes Dimple!
En Mjetterd gefeliciteerd!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:56

Succes dimple! Niet fijn om zo een gesprek in te gaan! En mjetterd gefeliciteerd! Klinkt leuk in een attractie park.

Hier weer veel afwijzingen. Overvolle markt met mensen die net wat beter in het profiel passen. Dimple, ik wil graag van jouw aanbod gebruik maken om eens naar mijn brief te kijken. Ik stuur je even een pb

Ik heb wel een tijdelijk contract aangeboden gekregen in een andere functie op mijn huidige werk voor een paar uurtjes. Om zo naar ander werk te zoeken vanuit een baan. Ben het alleen niet eens met de voorwaarden. vermoed alleen als ik het weiger dat ik ook geen ww krijg

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:10

Here we go.....

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:29

Hey meiden!
Ik kom mij maar eens melden in het topic. Ik zie al een aantal successen! Maar jammer genoeg ook herkenbare verhalen de afgelopen pagina's die ik gelezen heb.

Ik ben een zojuist afgestudeerd SPH'er (HBO), inmiddels al wéken aan het solliciteren. Helaas zijn er in mijn regio weinig vacatures (ben wel net begonnen met rijlessen, dus hopelijk over enkele maanden mijn rijbewijs), plus de huidige bezuinigingen in de zorg.. -O-

Ik heb nu nog een soort 'bijbaan' in de gehandicaptenzorg, maar mag nog maar enkele uurtjes werken (minimum van contract, wegens bezuinigingen) en verdien dus geen drol. Grote 'mazzel' dat ik als 25-jarige nog thuis kan blijven wonen en dat de vaste lasten mij nog net niet boven het hoofd uit stijgen.
Het liefst zou ik overigens in de gehandicaptenzorg blijven werken, daar ligt mijn ervaring. Maar ik ben ook helemaal verkocht en heb het helemaal naar mijn zin daar! Collega's en teamleider zouden mij graag willen houden en voor meer uren, maar de hogere hand heeft het voor het zeggen en daar wordt stug vastgehouden aan 'tijdelijke contracten moeten eruit aan het eind van hun contract en ze mogen maar het minimum van de contracturen werken' :7

Inmiddels word ik al een beetje moedeloos. Het thuis zitten, weinig voldoening uit dingen kunnen halen (dat heb ik járen uit mijn werk gehaald, maar werk nu zo weinig dat ik mij 99% nutteloos voel), solliciteren, etc.
Ik solliciteer inmiddels ook weer op alles; winkels, horeca, callcenters, zorg, andere sectoren binnen SPH (GGZ, enz.). Maar voor de eerste dingen denk ik inmiddels allemaal al te oud te zijn of te hoog opgeleid, andere vacatures die aansluiten bij mijn opleiding zijn allemaal in andere sectoren waarin ik geen ervaring heb. Ik krijg constant reacties op sollicitaties: "We hebben iemand anders gevonden die beter in het profiel past, veel succes verder".
Verschrikkelijk :x :\ :n

Overigens heb ik ook na zitten denken om misschien een opleiding in een andere richting te doen. Wellicht iets van helpende / verpleegkunde. Dit sluit deels aan bij de gehandicaptenzorg. Maar ik ben van nature helemaal niet zo geïnteresseerd in medische dingen :roll: Ben bang dat als ik eraan begin, dat ik vervolgens erachter kom dat het niets voor mij is :\ Plus dat het redelijk onbetaalbaar zou zijn, tenzij ik via het ziekenhuis een werken/leren-opleiding kan doen. Maar dan zit je weer vast aan die werkgever en als het dan niets is moet ik alsnog het onbetaalbare bedrag zelf betalen >;) (Andere kant: er zijn wel véééél vacatures in te vinden, dus sowieso werk..)

Ik hoop uit dit topic weer een beetje moed te kunnen halen, om vooral niet op te geven met solliciteren.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:46

Hier ook dezelfde sector Droomster, is gewoon een lastige tijd nu..
Van mijn afstudeerklasgenoten zijn er maar enkele aan het werk in de zorg, de rest er buiten of werkloos :\
En dan zijn we al bijna 2 jaar afgestudeerd..

Verpleegkunde is denk ik wel een goede zet, ben je toch in wat meer sectoren inzetbaar en sluit inderdaad ook aan bij de gehandicaptenzorg :j
Wel fijn dat je die bijbaan nog hebt, al is het maar voor een paar uurtjes, staat toch goed op je cv ;)

Jammer van de afwijzingen Deco :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:48

Dan zou ik niet voor helpende gaan, eerder voor verpleegkunde

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:56

Droomster schreef:
Ik hoop uit dit topic weer een beetje moed te kunnen halen, om vooral niet op te geven met solliciteren.

Moet lukken! Snap wel heel goed dat je er zo moedeloos van wordt als ik je verhaal zo lees :(:)

Ik heb er weer een reactie uit gedaan vandaag & helaas ook weer een afwijzing binnen gekregen. M'n LinkedIn profiel wordt wel goed bekeken, nu nog iemand vinden die onder de indruk raakt :')

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:09

Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier :) en wil me graag aansluiten bij dit topic!

Ik ben afgestudeerd communication & multimedia design, en sinds 1,5 maand op zoek naar een baan. Ik heb er wel een aantal sollicitaties uit gedaan, op enkelen helemaal geen antwoord gehad, sommigen hadden geen vacatures en ook een keer afgewezen omdat ik 'niet de beste kandidaat was' (gezien portfolio/werkervaring). Maar helaas nog nergens op gesprek geweest.. Heb wel m'n CV mooi vormgegeven en krijg daar wel complimenten over van mensen. Maar helaas te weinig werkervaring, maar ja je moet ergens starten he!

Heb me afgelopen tijd thuis niet verveeld, maar wil wel graag werkervaring opdoen. Ben na m'n studie al maanden naar het buitenland geweest, maar ben bang dat ik me de komende tijd toch een beetje ga vervelen. Zit al rond te kijken voor evt. cursussen die ik thuis kan doen, of een nieuwe (korte en niet te dure) studie.

Droomster, ik zie dat jij dat nieuwe-studie idee ook hebt. Jammer dat het duur is en je dan nog geen geld binnenkrijgt.. :)

Even een vraag: is iemand van jullie weleens benaderd via LinkedIn? Ik heb een redelijk ingevuld profiel met veel connecties, maar ben nog nooit benaderd. Terwijl ik soms van anderen hoor dat ze wel via LinkedIn een aanbod krijgen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:18

Welkom Art of Living. ik denk dat het afhankelijk is van de branche. Ik merk wel dat mensen mij opzoeken nadat ik heb gesolliciteerd. Heb op mn cv ook een verwijzing naar Linkedin geplaatst

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:28

Anneert schreef:
Welkom Art of Living. ik denk dat het afhankelijk is van de branche. Ik merk wel dat mensen mij opzoeken nadat ik heb gesolliciteerd. Heb op mn cv ook een verwijzing naar Linkedin geplaatst

Dankje Anneert. :) Ja dat zie ik ook weleens, als ik een sollicitatie eruit doe dat diegene op m'n LinkedIn kijkt. Maar ik ben nog nooit door een headhunter benaderd terwijl ik de indruk krijg dat dit vrij vaak voorkomt :) Ik lees wel tips op internet om m'n profiel te optimaliseren.

Ik zoek trouwens ook vaak op twitter naar vacatures. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:31

Nog niet voorgekomen AoL :n Wel vaak dat iemand m'n Linkedin bekijkt naar aanleiding van een reactie op een vacature. 15 Maanden is wel lang joh...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:42

Ik heb een vraagje. Mijn contract ( tijdelijk van 5 maanden ) verloopt 22 maart, ik weet nog niet of ik verlenging krijg en ben wel al aan het solliciteren just incase. Echter ben ik afgelopen zaterdag eerder naar huis gegaan vanwege rugpijn. En echte flinke pijn, die naar boven trok en waar ik zelfs druk van op de borstkas kreeg. Nu heb ik een bevriend iemand die orthomanuele geneeskunde studeert en die zegt dat ik van wat ze kon zien scheef sta, waarschijnlijk vanuit mijn bekken.

Nu heb ik een afspraak bij een orthomanueel arts over 2 weken. Maar wat nu? Wat als ik niet volledige dagen kan werken? Hoe moet ik dat regelen met mijn werk? Of moet ik mijzelf er door heen slepen uit angst dat mijn contract niet verlengd wordt?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:49

Darah3 schreef:
Hier ook dezelfde sector Droomster, is gewoon een lastige tijd nu..
Van mijn afstudeerklasgenoten zijn er maar enkele aan het werk in de zorg, de rest er buiten of werkloos :\
En dan zijn we al bijna 2 jaar afgestudeerd..

Verpleegkunde is denk ik wel een goede zet, ben je toch in wat meer sectoren inzetbaar en sluit inderdaad ook aan bij de gehandicaptenzorg :j
Wel fijn dat je die bijbaan nog hebt, al is het maar voor een paar uurtjes, staat toch goed op je cv ;)

Jammer van de afwijzingen Deco :(

Wat een verschrikking he. Van mijn lichting (had afgelopen juli af moeten studeren, dus andere klasgenoten waren al iets eerder klaar) zijn er toch al een groot aantal aan het werk. Maar niet binnen de gehandicaptenzorg, voornamelijk jeugdzorg en GGZ. Maar inderdaad ook een deel dat er nog steeds buiten werkt. De sociale sector is niet makkelijk in ieder geval. Jij bent dus ook zoekende binnen deze sector?

@Art of Living: Ja, een beetje hetzelfde schuitje. Alleen een totaal andere branche! Helaas geldt dit verhaal niet alleen voor jouw studie en die van mij, maar heb ik ook vriendinnen die thuis zitten uit andere branches (psychologie, toerisme, rechten, etc.). Constant het gebrek aan ervaring als excuus of iemand die beter in het profiel past.

Wat betreft helpende / verpleegkunde. Het zou een slimme zet zijn als je kijkt naar de arbeidsmarkt. Maar wat mij tegenstaat is dat ik dus eigenlijk helemaal niet van medische houdt :+ Ik zou het denk ik wel kunnen, maar ben bang dat het tegen gaat staan omdat het niet hetgeen is wat ik het liefst zou willen. Dus de overweging om dat te gaan doen, vind ik toch een lastige. Plus dure studiekosten, plus dat je er gelijk de eerstkomende (3 a 4) jaren aan vast zit / mee bezig bent.

Zouden jullie erover denken om jezelf om te scholen / op te leiden tot een beroep waarvan je weet dat het je niet helemaal aan het hart gaat, maar dus eigenlijk puur omdat je er werk in gaat vinden?
Ik vind het een moeilijke kwestie, aangezien ik altijd baantjes en stages heb gehad die mij echt aan het hart gingen en ik altijd met veel plezier naar toe ging.

Mijn ideale baan weet ik, ik pas precies in het plaatje, iedereen is overtuigd van mijn capaciteiten. Maar er zijn geen vacatures op het moment en gezien de bezuinigingen is het onzeker wanneer deze ooit wel komen -O- Tijd om daarop te wachten heb ik financieel gezien gewoon niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:52

Amandavd schreef:
Ik heb een vraagje. Mijn contract ( tijdelijk van 5 maanden ) verloopt 22 maart, ik weet nog niet of ik verlenging krijg en ben wel al aan het solliciteren just incase. Echter ben ik afgelopen zaterdag eerder naar huis gegaan vanwege rugpijn. En echte flinke pijn, die naar boven trok en waar ik zelfs druk van op de borstkas kreeg. Nu heb ik een bevriend iemand die orthomanuele geneeskunde studeert en die zegt dat ik van wat ze kon zien scheef sta, waarschijnlijk vanuit mijn bekken.

Nu heb ik een afspraak bij een orthomanueel arts over 2 weken. Maar wat nu? Wat als ik niet volledige dagen kan werken? Hoe moet ik dat regelen met mijn werk? Of moet ik mijzelf er door heen slepen uit angst dat mijn contract niet verlengd wordt?

Eerst vallen, dan pas gaan liggen. Gewoon gaan werken en kijken hoe ver je komt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:04

Cowboy55 schreef:
Amandavd schreef:

Eerst vallen, dan pas gaan liggen. Gewoon gaan werken en kijken hoe ver je komt.

Ik wilde sowieso gaan werken, daar niet van. Ik vraag mij alleen af wat de procedure gaat worden als ik door de rugpijn niet kan werken, of verschilt dat per bedrijf?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:35

Bedankt allemaal :)

Gomir, gefeliciteerd! Al een keuze kunnen maken?

Astaloca hoe was je gesprek?

Ais, hopelijk vind je snel iets nieuws! Nu kun je je in ieder geval vol op het solliciteren storten!

Odetje, nog iets gehoord? Fijn dat er zich in ieder geval een andere kans voordoet!

Ais, ik heb morgen een gesprek voor een MBO-functie (woonbegeleider gehandicaptenzorg) terwijl ik WO afgestudeerd ben. Heb in mijn brief aangegeven dat ik graag in de praktijk met de cliënten wil werken en me in contact met hen wil ontwikkelen. Ben er ook van overtuigd dat ik uiteindelijk een betere gedragskundige ben als ik weet hoe het is om op een groep te staan en dagelijks met bepaald gedrag/ drukte etc. om te gaan. Je kunt nog zo'n goede adviezen geven, het moet ook kúnnen. Dat ook kort in mijn brief vermeld. Dus mijn advies zou zijn om het in je brief eerlijk aan te geven en ook waarom het je leuk lijkt en waarom je er zelf ook van kan leren. Ben ook nog aan het twijfelen of ik zal reageren op een vacature bij het UWV, een traineeship. Moet alleen wel nú besluiten :p

Mjetterd, gefeliciteerd!!

Droomster, het is heel erg moeilijk op het moment :(:) ik ben vanaf oktober aan het solliciteren (ook voorkeur richting gehandicaptenzorg), nu dus pas wat reactie. Welke regio zoek je? Ik zie namelijk best vaak vacatures in de gehandicaptenzorg voorbij komen, wel op MBO niveau maar dan kun je altijd nog doorgroeien binnen de instelling.. Helpende gaat er helemaal uit heb ik gehoord. Moet allemaal weer een stapje hoger opgeleid. Als je een BBL traject overweegt zou ik proberen dit binnen de gehandicaptenzorg te doen in plaats van een ziekenhuis :j Zijn wel mogelijkheden voor, alleen nu ook moeilijker natuurlijk :\ Succes in ieder geval en geef de moed niet op!!

Art of Living, welkom en succes!

Amandavd, oei dat is wel heel erg balen! Zou je nu als het éven kan niet ziek melden. Had jouw baas ook niet zo vervelend gereageerd? sterkte :(:)

Dimple, ik duim voor je!!! Laat je straks weten hoe het ging? *\o/*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:46

Yvonne, echt top hoe jij iedereen iets terug bericht! Ga ik ook proberen te doen!

Dat was ik inderdaad met die vervelende baas. Daarom ga ik mij ook zeker niet ziek melden. Alleen vrees ik dat ik met een werk dag van 9 uur en een half uur pauze, waar ik de gehele dag moet lopen en staan nu niet ga vol houden. Ik ga het zeker wel proberen, maar omdat ik 4 jaar geleden al een keer door mijn rug gegaan ben moet ik eerlijk bekennen dat ik het niet wil forceren.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:47

Yonne, is die traineeship een werkervaringsplaats?

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:07

Nee moet je ook zeker niet doen! Je moet nog je hele leven met je rug doen dus daar moet je ook aan denken. Hoe vervelend ook, wat niet kan dat kan niet. Heb er niet echt verstand van maar als je met je rug komt te zitten ben ik bang dat je baas je contract met een andere reden niet gaat verlengen :=

Nee wat ik nu bedoel is echt een Traineeship Anneert en dus ook betaald. Alleen niet echt in ons vakgebied..

Misschien is voor andere starters hier de startersbeurs nog interessant? In mijn woonplaats zijn ze helaas 'op'.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:10

Succes!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:14

ais schreef:
Haha, ik denk dat er dan meer bij Scapino gaan solliciteren ;) Zoekt toch fijner verder :p

Ik heb er vandaag al weer drie vacatures uit gedaan :)

Ik zoek inspiratie voor een vacature 'flink onder mijn niveau', maar het lijkt me wel oprecht een leuke vacature. Maar ik ben dus heel bang dat ze me af zullen gaan wijzen vanwege mijn niveau... Iemand tips daarvoor?
Ik ben WO-afgestudeerd en dit is een functie waarvoor de MBO vragen (callcenter werk, maar geen vervelend callcenter werk). Maar als ik eerlijk ben lijkt die functie me leuker dan sommige WO-functies. Maar hoe maak ik dat zij dat óók geloven en dat ze niet bang zijn dat ik binnen no time weer weg ben....?

Edit: een van mijn sollicitaties van vanmorgen is trouwens naar een bedrijf waar hier veel mensen geen fan van zijn.... UWV

Ik heb ook een tijdje bij een callcenter gewerkt, maar er zaten een hoop jongeren tussen die nog studeren of net klaar waren en de meesten waren hoogopgeleid.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:15

Droomster schreef:
Wat een verschrikking he. Van mijn lichting (had afgelopen juli af moeten studeren, dus andere klasgenoten waren al iets eerder klaar) zijn er toch al een groot aantal aan het werk. Maar niet binnen de gehandicaptenzorg, voornamelijk jeugdzorg en GGZ. Maar inderdaad ook een deel dat er nog steeds buiten werkt. De sociale sector is niet makkelijk in ieder geval. Jij bent dus ook zoekende binnen deze sector?

Nou inderdaad, jammer dat het zo gaat. Ik hoop dat de sector over een paar jaar weer wat aantrekt :j
Ik ben inderdaad ook zoekende in de gehandicaptenzorg. Aan het begin van mijn opleiding wilde ik niets liever dan de psychiatrie in, maar na een stage in de gehandicaptenzorg was ik verkocht :))

Wat betreft omscholing, ik zou graag ook een studie erbij willen doen om mijn kansen te vergroten en mezelf te blijven ontwikkelen. Máár... ik wil niet langer dan een jaar studeren (liefst korter) en ik zou niet weten wat ik moet kiezen :\ Heb al een aantal gidsen thuis liggen van thuisstudies, ik wik het liefst iets wat wel erkend wordt (dus een HBO-module ofzo en geen 'pret'cursus).

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:16

Vanmiddag ben ik dan eindelijk terug gebeld door mijn oude stagebedrijf, ik krijg morgen per mail een contract toegestuurd, op 0 uren basis voor 3 dagen in de week.
Niet helemaal wat ik wou, maar goed, eerst de voorwaarden maar bekijken morgen