En succes Dimple

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Droomster schreef:Ik hoop uit dit topic weer een beetje moed te kunnen halen, om vooral niet op te geven met solliciteren.
Anneert schreef:Welkom Art of Living. ik denk dat het afhankelijk is van de branche. Ik merk wel dat mensen mij opzoeken nadat ik heb gesolliciteerd. Heb op mn cv ook een verwijzing naar Linkedin geplaatst
Darah3 schreef:Hier ook dezelfde sector Droomster, is gewoon een lastige tijd nu..
Van mijn afstudeerklasgenoten zijn er maar enkele aan het werk in de zorg, de rest er buiten of werkloos
En dan zijn we al bijna 2 jaar afgestudeerd..
Verpleegkunde is denk ik wel een goede zet, ben je toch in wat meer sectoren inzetbaar en sluit inderdaad ook aan bij de gehandicaptenzorg![]()
Wel fijn dat je die bijbaan nog hebt, al is het maar voor een paar uurtjes, staat toch goed op je cv![]()
Jammer van de afwijzingen Deco
Amandavd schreef:Ik heb een vraagje. Mijn contract ( tijdelijk van 5 maanden ) verloopt 22 maart, ik weet nog niet of ik verlenging krijg en ben wel al aan het solliciteren just incase. Echter ben ik afgelopen zaterdag eerder naar huis gegaan vanwege rugpijn. En echte flinke pijn, die naar boven trok en waar ik zelfs druk van op de borstkas kreeg. Nu heb ik een bevriend iemand die orthomanuele geneeskunde studeert en die zegt dat ik van wat ze kon zien scheef sta, waarschijnlijk vanuit mijn bekken.
Nu heb ik een afspraak bij een orthomanueel arts over 2 weken. Maar wat nu? Wat als ik niet volledige dagen kan werken? Hoe moet ik dat regelen met mijn werk? Of moet ik mijzelf er door heen slepen uit angst dat mijn contract niet verlengd wordt?
Cowboy55 schreef:Amandavd schreef:Ik heb een vraagje. Mijn contract ( tijdelijk van 5 maanden ) verloopt 22 maart, ik weet nog niet of ik verlenging krijg en ben wel al aan het solliciteren just incase. Echter ben ik afgelopen zaterdag eerder naar huis gegaan vanwege rugpijn. En echte flinke pijn, die naar boven trok en waar ik zelfs druk van op de borstkas kreeg. Nu heb ik een bevriend iemand die orthomanuele geneeskunde studeert en die zegt dat ik van wat ze kon zien scheef sta, waarschijnlijk vanuit mijn bekken.
Nu heb ik een afspraak bij een orthomanueel arts over 2 weken. Maar wat nu? Wat als ik niet volledige dagen kan werken? Hoe moet ik dat regelen met mijn werk? Of moet ik mijzelf er door heen slepen uit angst dat mijn contract niet verlengd wordt?
Eerst vallen, dan pas gaan liggen. Gewoon gaan werken en kijken hoe ver je komt.
ais schreef:Haha, ik denk dat er dan meer bij Scapino gaan solliciterenZoekt toch fijner verder :p
Ik heb er vandaag al weer drie vacatures uit gedaan
Ik zoek inspiratie voor een vacature 'flink onder mijn niveau', maar het lijkt me wel oprecht een leuke vacature. Maar ik ben dus heel bang dat ze me af zullen gaan wijzen vanwege mijn niveau... Iemand tips daarvoor?
Ik ben WO-afgestudeerd en dit is een functie waarvoor de MBO vragen (callcenter werk, maar geen vervelend callcenter werk). Maar als ik eerlijk ben lijkt die functie me leuker dan sommige WO-functies. Maar hoe maak ik dat zij dat óók geloven en dat ze niet bang zijn dat ik binnen no time weer weg ben....?
Edit: een van mijn sollicitaties van vanmorgen is trouwens naar een bedrijf waar hier veel mensen geen fan van zijn.... UWV
Droomster schreef:Wat een verschrikking he. Van mijn lichting (had afgelopen juli af moeten studeren, dus andere klasgenoten waren al iets eerder klaar) zijn er toch al een groot aantal aan het werk. Maar niet binnen de gehandicaptenzorg, voornamelijk jeugdzorg en GGZ. Maar inderdaad ook een deel dat er nog steeds buiten werkt. De sociale sector is niet makkelijk in ieder geval. Jij bent dus ook zoekende binnen deze sector?