De tip die ik heb niet gaan lezen wat er staat maar naar de vorm kijken van het woord. Als je weet dat het een lange naam is hoe je de korte namen dus niet naar te kijken.
Bedankt voor de tip, ik ben in ieder geval geslaagd
T ging echt lekker vandaag instructeur zei dat ik er echt feeling voor had en hij normaal niet zo snel ging met nieuwe dingen fijn om te horen
xNathaliee
Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: onbekend
Geplaatst: 06-06-14 20:28
Zo ik heb ook weer rijles gehad nou ging helemaal poedersuiker haha. De auto is 2x afgeslagen voor 't stoplicht op een helling. Daarna meteen voor 't eerst de snelweg op, toen op een plek gereden waar ik amper kom en alles onduidelijk wordt aangegeven. Toen de hellingproef maar even goed op een dijk erin gestampt en daarna 60 over een smalle dijk rijden men ik heb wel volle bak gehad vandaag haha.
Ik heb vandaag ook weer les gehad, ging best goed. Had alleen nog moeite met wegrijden, dus even geoefend en dat gaat nu wel goed! Ik heb alleen moeite met het afrijden op de rotondes, ik moet naar mijn idee dan zoveel doen
Op tijd beginnen, tempo eruit en op een snelheid naderen waarop je het wel kan zien en op zich valt een rotonde naderen wel mee. Ik lees er hier heel veel over maar als je bedenkt vanaf het moment dat je aan komt rijden, wat leren jullie allemaal wat je moet doen? Noem het rijtje eens op van 3/4 rond (linksaf) misschien heb ik nog een tip om het wat minder ingewikkeld te maken.
Ik moet bij het naderen van een rotonde altijd zachtjes remmen, naar z'n 2 schakelen, zo lang mogelijk blijven rollen, dan de rotonde oprijden. Als je in de buurt van afslag komt die je nodig hebt in spiegels kijken en naar fietspad kijken en vervolgens als laatste richting aangeven
Ik ook zachtjes remmen, naar zn twee schakelen en kijken wat er aan komt, richting aangeven naar links, halverwege naar rechts kijken wat eraan komt en dan richting naar rechts aangeven.
Ik hetzelfde als hier boven alleen moet dan remmen tot de 40 en dan schakelen, maar vergeet dan vaak m'n koppeling in te drukken.
tomklover
Berichten: 395
Geregistreerd: 02-05-10
Geplaatst: 09-06-14 22:02
Binnenspiegel buiten spiegel naast(gaslos) richtingaanwijzer naar links aanzetten. Remmen(gepaste snelheid naderen) op tijd terug schakelen. Kijken wat er links en rechts op de rotonde aankomt/staat. Als je er op kan rustig doorrollen en anders op tijd terug naar ze 1. Op de rotonde na de twede afslag richting rechts aangeven. En fietspad / zebra / voetpat beide kanten checken. En de rotonde verlaten als dat kan. En daarna nog een keer binnen en buiten spiegel checken.
Klinkt ingewikkeld maar dat valt mee bij mij gaat het nu allemaal vanzelf. Alles tijdig doen en goed kijken. Dan ben je er eigenlijk al.
Dat sturen kijken en richting aangeven tegelijk vond ik ook drama in het begin maar dat gaat vanzelf beter.
Het is bijna zover! Nog een paar nachten slapen en dan heb ook ik mijn eerste praktijk examen, ben vol vertrouwen dat ik hem gewoon ga halen, ook al heb ik als ik examen doe maar 17 lessen gehad!
Ik heb het ook hoor vanaf het moment dat ik wegrijd zijn de 'zenuwen' weg. En als ik tijdens het lessen zenuwachtig wordt merk ik dat door me zweethanden.
Ik ben even een beetje van slag. Het plan was dat ik maandag af zou gaan rijden, maar een andere leerling zou deze vrijdag al afrijden maar die ligt in het ziekenhuis en mag niet voor het weekend naar huis, net dus besloten dat we ruilen van examen en dus doe ik deze vrijdag al mijn examen, tofffff!
Ik heb morgen m'n theorie, en ik frustreer me dood Ben het totaal niet eens bij sommige oefenvragen met gevaarherkenning. Nu heb ik dr een aantal geoefend en gevaarherkenning haal ik t minimum wel, ben alleen bang voor de verkeersregels & inzicht. 35 van de 40.. Bij oefenen toch rond de 30 goed gezeten.. Duimen dan maar.