Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:54

Oh, dan zal je vast niet de enige reactie zijn Evelijn...

Ik word zooo moe van de ervaring die ze vragen. Leuke vacature gezien, staat het weer in de functie-eisen: Meerdere ervaringsjaren in de geestelijke gezondheidszorg;

Wat nu, wel reageren terwijl het waarschijnlijk toch geen zin heeft, of gewoon maar laten?

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:55

Ik reageer niet op vacatures waarop de harde eis staat van ervaring eerlijk gezegd... Heb 0,0 ervaring dus voldoe er niet aan en bespaar mijzelf dan maar de teleurstelling :')

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:55

Ja, maar dan hoef ik helemaal nergens meer op te reageren, en zo kom ik natuurlijk nooit aan die ervaring :+ Ja, ik ben nu echt officieel moedeloos.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:59

Je kan altijd reageren, maar de kans op afwijzing is nu eenmaal in die branche gigantisch hoog.

Ik speel nu meer via netwerken :j

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:04

Ik reageer altijd je hoeft maar net iemand te hebben die denkt laten we haar eens uitnodigen voor een gesprek..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:08

@ Diesel: Ik reageer wel, wie weet krijg je wat terug ;). Maar dan reageer ik alleen als ik wel wát ervaring heb in de juiste richting. Weet ik er helemaal niks van, dan is het wat anders ;).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:09

niet geschoten is altijd mis toch?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:15

Ja dat is ook zo... denk dat ik in dit geval ook even iemand probeer in te schakelen, mijn stagebegeleidster werkt voor het zelfde overkoepelende bedrijf en was heel erg over mij te spreken. Misschien dat ik haar morgen eens bel of ze wat voor me zou kunnen betekenen. En anders toch mar gewoon een brief sturen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:16

_Diesel schreef:
Ja dat is ook zo... denk dat ik in dit geval ook even iemand probeer in te schakelen, mijn stagebegeleidster werkt voor het zelfde overkoepelende bedrijf en was heel erg over mij te spreken. Misschien dat ik haar morgen eens bel of ze wat voor me zou kunnen betekenen. En anders toch mar gewoon een brief sturen.

Vraag haar of ze voor jou een netwerkgesprek kan regelen :)
In deze tijd moet je het echt daar voornamelijk van hebben; netwerken. Alleen daarom doe ik nu werkervaring op; ik bouw goede netwerken op!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:19

Wat vuurneon zegt :d
als je gebruik kunt maken van een connectie om je in de kijker te spelen, zeker doen :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:22

Sonja_vR schreef:
Wat vuurneon zegt :d
als je gebruik kunt maken van een connectie om je in de kijker te spelen, zeker doen :j

Absoluut. Ik heb nu via netwerken een paar nieuwe mogelijkheden waarvan ik zeker weet dat daar uiteindelijk een baan uit voort gaat komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:23

Áltijd reageren als er ervaring wordt gevraagd. Nee heb je, ja kun je krijgen en die afwijzing meer of minder...

Doordat ik zonder ervaring wel reageerde op banen waar je ervaring voor nodig had ben ik 1x uitgenodigd voor een juniorfunctie en 1x voor een betaalde werkervaringsplek. Laatste ben ik toen bij aangenomen en heb ik nu een gewoon contract.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:54

ik ben bezig geweest om te kijken of ik de opleiding die ik wou doen toch in voltijd kan doen en dan een klein baantje ernaast zodat ik niet hoef te lenen.. Nu komt alleen dat ik 5 jaar terug een opleiding heb gehad en dus 3 jaar stufi en dus miss maar recht heb op 1 jaar stufi.. :( ik heb ook hier gekeken http://www.v.rou.wenwerknet.nl/ maar zit nog te twijfelen om te mailen, aangezien ik geen moeder of herintreder ben..

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:03

Ja altijd proberen, maar voorbereid zijn op een afwijzing ;)!
Ik heb vandaag ook weer twee sollicitaties gedaan, waarvan één via een connectie.
Blijft maar afwachten!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:04

Woehoeeeeee ik werd net gebeld door dat bedrijf dat een stageplek had. Stage lopen kon niet omdat ik afgestudeerd ben, maar nu willen ze me een contract geven voor 32 uur. Reiskosten worden dan niet vergoed, want het kost hen al een stuk meer nu ze me het minimum loon moeten geven (stagevergoeding is 300 euro brutto). Vrijdag ga ik erheen om alles door te spreken. Stiekem vind ik het wel heel spannend, want het komt nu wel heel dichtbij! En het was mijn eerste sollicitatie die ik de deur uitdeed.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:05

Dank jullie voor de tips. Morgen maar eens achteraan bellen dan, en weer beginnen aan de volgende brief! Werkt wel motiverend zo..
Spannend he, dat afwachten Saskia_? Ik vind het altijd lastig om niet gelijk heel enthousiast te worden, dan valt een afwijzing weer zo tegen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:22

Cer schreef:
En Suzanne, als je met de directeur mag praten, is dat toch al heel veelbelovend :j

Hm ja maar het is natuurlijk een functie als directiesecretaresse. :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:24

Dankzij de informatie van annastasia gister gelijk even twee brieven gestuurd naar functies als coördinator en bestuurslid bij een vrijwilligersorganisatie die bezoeken brengt aan gedetineerden hier in de buurt. Dit komt natuurlijk mooi overeen met mijn opleiding en het lijkt me een relevante/nuttige nevenactiviteit. :j Ik ben benieuwd!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:11

ik zou vandaag horen als ik was aangenomen of niet..
kreeg net een sms dat ze morgen contact met me opnemen inzake de sollicitatie...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:11

Spannend alja!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:12

Ik val even binnen! Wij zoeken per zsm een secretaresse voor een tijdelijke functie. Dit inverband met uitval door ziekte van een collega (tijdsbestek is dus lastig aan te geven). Ons bedrijf is gevestigd in Utrecht. Mocht iemand een tijdelijke secretaresse functie zoeken in Utrecht pb me even voor meer info!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:18

Hoi!

Gisteren sollicitatiegesprek gehad. Ze hadden 150 brieven ontvangen, waaruit 6 sollicitanten over gebleven zijn. Ik was de 1e van de 6 die op gesprek kwam. Gesprek ging voor mijn gevoel goed. Zat met 3 mensen aan tafel, dus dat is ook best heavy! En poe, poe, wat een moeilijke vragen soms. (vragen als motivatie, wat verwacht je van deze baan, slechte en goede eigenschappen, wat zouden mijn oud collefa's over me zeggen als ze die belden, waarom moeten we jou kiezen e.d.)
Hoor next woensdag of ik door ga naar een 2e gesprek en de assessment.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:47

Spannend Alja.

Voor jou ook Cindyrella. Wel goed dat je iig al op gesprek mocht komen.

Ik ga morgen maar even shoppen voor wat kantoorkleren. Kan slecht in de zelfde kleren naar het 2e gesprek gaan lijkt me. Hoe doen jullie dat normaal?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:47

Nerootje schreef:
Ik val even binnen! Wij zoeken per zsm een secretaresse voor een tijdelijke functie. Dit inverband met uitval door ziekte van een collega (tijdsbestek is dus lastig aan te geven). Ons bedrijf is gevestigd in Utrecht. Mocht iemand een tijdelijke secretaresse functie zoeken in Utrecht pb me even voor meer info!

Ja dat wel maar niet voor tijdelijk helaas. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:43

Suzanne, beter iets dan niets toch? Wie weet wat daaruit voort vloeit en ondertussen kun je ook nog verder solliciteren.
_Sim_ schreef:
Ik hoor 8 van de tien keer niks.....

Ik heb echt van iedereen wat gehoord :j Meestal een ontvangstbevestiging en een afwijzing/uitnodiging. (Bijna allemaal per mail, een enkele per post)