't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:00

Ik zou dolgraag naar Amerika willen werken voor een half jaar ofzo. Ben net terug van 3 maanden Kansas en ik heb me wel vermaakt :j en het hotelleven lijkt me ook altijd erg leuk om te doen, niet voor de rest van mijn leven denk ik, maar wel leuk voor een aantal jaren :P weet alleen niet of mijn ouders er blij mee zullen zijn als ik weer naar Amerika ga :')

zuske

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:06

Je kan natuurlijk altijd op gesprek!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:14

:wave:

Ik kom me hier ook melden (als dat mag ;) ).

Ben momenteel bezig met afstuderen (HBO Small Business & Retail Management) en hoop eind oktober helemaal klaar en afgestudeerd te zijn. Ondertussen al een beetje op zoek naar werk, aangezien er natuurlijk wel brood op de plank moet komen ;-)

Ik heb alleen 1 'belemmering' --> ik ben 27 weken zwanger en verwacht 5 december mijn eerste kindje :D

Lastig, lastig dus met het zoeken van een baan. Helemaal als je parttime (liefst 24 of 32 uur) wilt en je verlof op 6 november al begint.

Toch vorige week vrijdag al een sollicitatie de deur uit gedaan die perfect klonk, dichtbij, 24 uur per week, per 1 oktober, maar nog niets van gehoord.

Hoop hier een beetje inspiratie op te kunnen doen en eventueel ook andere tips te kunnen geven! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:24

Gwen, ik zou er dan maar niet te hard op rekenen dat je ook iets gaat vinden voor die tijd... bot gezegd nemen werkgevers echt geen hoogzwangere vrouw aan die al na 1 maand met verlof gaan... Daarnaast wens ik je uiteraard wel hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk! :))

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:29

Nee indd... ik reken er niet op, maar ik kan het wel proberen natuurlijk... niet geschoten is altijd mis ;)

Thanks voor je felicitatie! :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:35

lifaya schreef:
Ik zou dolgraag naar Amerika willen werken voor een half jaar ofzo. Ben net terug van 3 maanden Kansas en ik heb me wel vermaakt :j en het hotelleven lijkt me ook altijd erg leuk om te doen, niet voor de rest van mijn leven denk ik, maar wel leuk voor een aantal jaren :P weet alleen niet of mijn ouders er blij mee zullen zijn als ik weer naar Amerika ga :')

Ik heb daar maar 1 antwoord op en dat is doen!

Ik wou dat ik nog 22 was, dan wist ik het wel.

Hier nog geen positief nieuws. Ik dacht dat het redelijk langs me heen ging dat ik weer thuis kwam te zitten na het faillisement maar helaas....
Zondag met paarden naar Bangkok en ik hoop dat ik daarna weer energie heb om te gaan solliciteren.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:40

Wow, dat klinkt interessant Cowgirl: paarden stewardess. Dus je vliegt met paarden mee over de hele wereld? Hoe is dat?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:40

Ik ben ook op zoek naar een leuke parttime functie met wiselende tijden.
Probleem is dat ze altijd flinke ervaring vragen in de branche en het enige waar ik ruime ervaring in heb is werk in de paarden maar dat ligt nu eenmaal niet voor het oprapen.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:50

Dat is lastig indd Annelies. Wat voor een opleidingen heb je? In welke branche zoek je iets?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:52

Paardenhouderij dus eigenlijk moet het in die branche zijn maarja.
Verder niet maar wil wel graag een (deeltijd) opleiding doen als ik leuk werk vind.
Maar voltijd leren kan nu niet omdat ik jonge kinderen heb.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:54

Ja dat is lastig, in de paarden. Wat mij heel vaak heeft geholpen is gewoon open sollicitaties sturen naar bedrijven (stallen) die je leuk vindt. Zeggen dat je heel enthousiast bent om ben hen te komen werken. Of ze daarvoor open staan. Je kunt het altijd proberen! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:59

Ja heb ik al wat gedaan maar dan is het nog niet makkelijk.
En daarmee ben ik laatst nog lelijk op de koffie gekomen, hadden intresse, hebben me laten proefwerken en hadden daarna ineens geen plek meer. Bleek dat ze in die week gewoon iemand nodig hadden omdat 2 vaste krachten op vakantie waren. Ze wilden de gewerkte dagen in eerste instantie niet eens betalen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:10

Blegh, nu al zakt de moed me meer en meer in mn schoenen en ik ben nog maar een week bezig...

Zoek iig een leuke parttime functie als receptioniste/telefoniste/administratief medewerker regio werkendam/gorinchem/hardinxveld

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:24

ik ben net op gesprek geweest voor een tijdelijke functie voor ongeveer 4 maanden
zijn 2 kandidaten dus 50/50 kans
hoor volgende week meer

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:34

@Annelies: jeetje... dat is inderdaad een vuile streek zeg! Bah! ;(

@Stef: al eens via Twitter gezocht, daar komen ook echt veel vacatures voorbij. Gewoon vacature werkendam intikken etc en dan krijg je ze! :) Via Twitter heb ik ook gereageerd op een vacature :)

@Mar_Nimbus: oeh spannend! Goeie kans dus! :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:20

@Gwen dat wordt misschien lastig maar niets is onmogelijk en in ieder geval super gefeliciteerd met je zwangerschap
@Stef komop je kan het :) iedere nee is er 1 dichter bij een ja
@Nimbus ik duim mee
@Annelies zooooo daar zou ik wel ..... ggrrrrrrrrr

Ik heb net een een gesprek gehad in eerste instantie twijfelde ik of ik wilde gaan maar het was zo'n leuke functie alleen nogal ver weg. Nu na het gesprek zou ik het liefste morgen beginnen (nou ja maandag dan) wat een super gave functie zucht nu maar weer duimen. De CEO is pas de 17e weer beschikbaar dus dan pas een eventueel 2e gesprek

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:58

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk ook dat het lastig wordt om nog ergens aan de slag te kunnen. Misschien kun je wel via een uitzendbureau kortlopende klussen doen? Dan heb je in ieder geval iets.

Dat is een misselijke streek zeg, anneliesdj! :oo

Wat Amerika dingen gelezen, als dat je ding is, zeker doen! Nu kan het nog, als je straks 'vast zit' in een baan doe je dat toch minder makkelijk.

Vandaag mijn laatste dag gehad van een korte klus (1,5 week) via het uzb. Zorgartikelen schoonmaken, was best leuk en het team was ook leuk. Heb iig wel een 'goede recensie' voor het uzb gekregen en als ze nog iemand nodig hebben hoor ik het. Al hoop ik dat het dan niet meer nodig is :Y)

Pff heb nog niks gehoord van mijn twee opties. Eentje wist ik dat het langer ging duren, heb van het weekend de competentie-/capaciteitentest gemaakt en dat ging goed, maar het zou ongeveer 5 dagen duren voor ze bij het bedrijf zelf de uitgewerkte resultaten hadden, dus ga er vanuit dat ik begin volgende week meer hoor. Het andere (werving&selectie)bedrijf heb ik gisteren gebeld, maar die hadden ook nog niks gehoord van het bedrijf waar het om ging.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:00

Ik kreeg net deze mail:
Citaat:
Beste kandidaat,

Werk jij graag in een open en informele werkomgeving? Heb jij minimaal MBO werk- en denkniveau en ben je een echte doorzetter? Dan hebben wij voor jou een uitdagende en commerciële functie als customer care medewerker in Utrecht. Je komt bij deze functie veel in contact met mensen, werkt servicegericht en doet kennis op van de verzekeringsbranche door middel van een aantal trainingen.
Herken jij jezelf hierin? Of wellicht heb je al een baan of past deze functie niet bij jou, maar ken je iemand die wel geïnteresseerd zou kunnen zijn? Laat het ons weten, wij komen graag met jou respectievelijk hem of haar in contact.
Wij zijn bereikbaar per e-mail op: ijsselstein.57@unique.nl of op telefoonnummer 030 - 686 9700. U kunt vragen naar Jasmijn Maijer of Robin van den Hoven.

Misschien iets voor iemand hier? Geen idee wat het verder inhoudt, dit is de enige info die ik heb...

Wat Amerika betreft: als je de kans krijgt en je wilt graag, zou ik gaan! Ik heb 2x de kans gehad om naar Australië te gaan en beide keren niet gegaan. De eerste keer niet omdat mijn ouders mij te jong vonden (was 16/bijna 17 maar zou bij een Australisch gezin komen wat terug ging omdat ze niet meer konden wennen in Nederland; meisje was een klasgenootje). Jaren later kreeg ik de kans om 3-4 maanden op een schapenfokkerij te gaan werken maar toen was ik net getrouwd. Nog altijd spijt dat ik nooit gegaan ben ;(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:20

Gwen09 schreef:
Wow, dat klinkt interessant Cowgirl: paarden stewardess. Dus je vliegt met paarden mee over de hele wereld? Hoe is dat?

Het is heel leuk om te doen. Je komt nog eens ergens, maakt een hele hoop mee , ontmoet allerlei mensen en me een beetje mazzel zie je ook nog iets.
Maar sommige vluchten zijn wel zwaar. Mijn eerste was bv naar Chili in een stuk door en 4 weken geleden naar Jakarta geweest. Toen heb ik echt dagen gemaakt van min 30 uur.

Zondag word weer een hele lange. Eerst naar Frankfurt met de vrachtwagen en dan op het vliegtuig naar Bangkok. Min 20 uur en dan ook nog nacht. Ik heb wel 2 dagen in Bangkok en als ze bij Lufthansa ook daar gaan staken nog langer :P .

Helaas maar waar kun je er financieel gezien niet van leven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:29

stef schreef:
Blegh, nu al zakt de moed me meer en meer in mn schoenen en ik ben nog maar een week bezig...

Zoek iig een leuke parttime functie als receptioniste/telefoniste/administratief medewerker regio werkendam/gorinchem/hardinxveld

1 week? :x

Bijna 3 jaar hier |(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:34

Cowgirl schreef:
Gwen09 schreef:

Het is heel leuk om te doen. Je komt nog eens ergens, maakt een hele hoop mee , ontmoet allerlei mensen en me een beetje mazzel zie je ook nog iets.
Maar sommige vluchten zijn wel zwaar. Mijn eerste was bv naar Chili in een stuk door en 4 weken geleden naar Jakarta geweest. Toen heb ik echt dagen gemaakt van min 30 uur.

Zondag word weer een hele lange. Eerst naar Frankfurt met de vrachtwagen en dan op het vliegtuig naar Bangkok. Min 20 uur en dan ook nog nacht. Ik heb wel 2 dagen in Bangkok en als ze bij Lufthansa ook daar gaan staken nog langer :P .

hoe ben je daar ooit aan gekomen?
lijkt me echt geweldig!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:01

Citaat:
hoe ben je daar ooit aan gekomen?
lijkt me echt geweldig!

http://www.bokt.nl en dan een oproepje plaatsen ;)

Ik heb daarvoor al diverse bedrijven gemaild,luchtvaartmaatschappijen aangeschreven en 1x via mijn werk op schiphol iemand ontmoet die dat ook deed en die mij toen een adres heeft gegeven.
Toen ik op het dierenhotel op schiphol kon werken was dat echt een droombaan. Helaas na enkele dagen moeten stoppen vanwege mijn rug. Ik heb nog nooit zo gebaald als toen.

Dus ik was er al een aantal jaar mee bezig om dit te vinden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:02

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:24

Cowgirl schreef:
Gwen09 schreef:

Wauw, klinkt echt gaaf! Maar lijkt me indd wel zwaar.... kun je daar niet van rondkomen? Ook niet als je die uren maakt? :oo

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:25

Vanmiddag achter mn sollicitatie van een week geleden gebeld, aangezien ik nog niets gehoord had... ze hadden het wel ontvangen, maar konden niet zeggen over wanneer ik een reactie zou krijgen :o hmm... afwachten maar dus.