't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N_B_N

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:01

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:22

Lolleke schreef:
@Lootje en Frats.
Heb vanwege die gein inmiddels mijn mails of gesprekken omgegooid. Ik vernoem heel duidelijk dat ik werk zoek en dat ik NIET perse in mijn branche wil werken. Werk is belangrijker dan perse werk op mijn niveau. (niveau 3/4 boeit me ook niet)
Al moet je dit heel helder vertellen en ook nog eens herhalen maar vaak komt het dan wel door...
Niet dat het dan veel oplevert in mijn geval helaas :n

Ik hen een mail terug gestuurd met de vraag of ze me nu niet gingen helpen. Ik had ook gezegd dat ik overal voor open sta. Kreeg ik een mail terug dat ze niets voor me konden doen want ik had geen heftruck rijbewijs. Wat een bull**** er is toch ook wel iets zonder heftruck te doen?

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:42

Astaloca schreef:
Afgewezen bij de uitvaart ;( Teveel sollicitanten op het moment al ;(

Ja dat had ik vorige week ook een afwijzing. Omdat er 130 andere waren. (andere branche hoor)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:47

mmm kreeg net een mailtje van werk.nl dat mijn profiel verloopt en verwijderd wordt als ik niets doe. Nou daar gaan we dan. Hebben jullie ook zo'n problemen met de website werk.nl? Want meestal kost dit me een uur.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:37

Die kun je als het goed is gewoon verlengen hoor? Even een paar vinkjes aanklikken en je profiel is weer voor een paar maanden klaar.

Maargoed, aan werk.nl heb ik in ieder geval niks gehad. Heel UWV niet.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:02

Ben vrij zenuwachtig voor mijn gesprek morgen.
Nog niet eerder last van gehad.
Ik wil het té graag denk ik. :\
Bang om het te verprutsen nu!
Vandaag maar even wat tijd besteden aan relaxation. :=

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:59

Ik heb nu 3 sollicitaties lopen voor:
- Communciatiemedewerker
- Junior communicatieadviseur
- Commercieel medewerker (met communicatieachtergrond)

Maar weer afwachten....

Succes morgen Kyno!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:37

Om nou te zeggen dat je aan UWV helemaal niets hebt... Ik ben blij me ze, want zonder UWV had ik geen uitkering gehad ;) Maar qua hulp bij het zoeken van werk hoef je idd niets van UWV of werk.nl te verwachten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:48

Via uwv kreeg ik ook geen uitkering (zelf gestopt met bijbaan, toen op reis gegaan dus ja, eigen schuld. Voor bijstand doorverwezen naar Gemeente. Na 4 week bellen en mailen omdat ik hier en daar wel dingen opving qua hulp. Dus daar is zoveel tijd overheen gegaan... Werkcoach van UWV heb ik 1x wat van gehoord, daarna nooit weer. Terwijl ik toch echt al mijn dingen deed etc.)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:24

Zo, weer even alles bijgelezen.

Ik ben op dit moment vrijwillig bezig bij een kennis, zij doet de administratie van een bedrijf. Ik hoop dat dat mooi op mijn CV staat....

En anders richten we toch met zijn allen een politieke partij op, zorgen we even dat we in de tweede kamer komen, hebben we weer werk voor de komende jaren :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:29

ruitje schreef:
En anders richten we toch met zijn allen een politieke partij op, zorgen we even dat we in de tweede kamer komen, hebben we weer werk voor de komende jaren :+

_O- _O- _O-
En lossen we meteen het probleem "werkloosheid" op en zorgen ervoor dat de overheidsinstellingen UWV en Werkbedrijf eens goed gereorganiseerd worden en doen wat ze moeten doen :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:44

joyce2 schreef:
Om nou te zeggen dat je aan UWV helemaal niets hebt... Ik ben blij me ze, want zonder UWV had ik geen uitkering gehad ;) Maar qua hulp bij het zoeken van werk hoef je idd niets van UWV of werk.nl te verwachten.

Afgelopen week kreeg ik via Randstad een vacature onder mijn neus voor UWV medewerker.
Je moet dan nagaan of iemand in aanmerking komt voor een WW-uitkering en de hoogte van het bedrag. gevraagd: HBO en gedegen kennis van de wetgeving omtrent ww enzo. Salaris: 9,69 per uur... :roll:
Dat is net iets meer dan het minimumloon! Geen wonder dat er daar zoveel mis gaat. Zodra je iets anders hebt gevonden ben je meteen weer weg en moet er weer opnieuw iemand ingewerkt worden... -O-
Ik moet zeggen dat de UWV medewerker mijn aanvraag keurig heeft behandeld, er zat een kleine storingsfactor in maar die is netjes opgelost. +:)+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:47

patpen schreef:
ruitje schreef:

_O- _O- _O-
En lossen we meteen het probleem "werkloosheid" op en zorgen ervoor dat de overheidsinstellingen UWV en Werkbedrijf eens goed gereorganiseerd worden en doen wat ze moeten doen :')

Nou zeg hee, hebben wij hier even alle problemen opgelost :D :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:03

Oeeh mag ik lid worden? :D Ik houd helemaal niet van politiek maar je hoeft er toch niets voor te kunnen en te doen. :') Af en toe een beetje vergaderen, discussiëren en stennis schoppen. :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:09

SpikkelFire schreef:
Oeeh mag ik lid worden? :D Ik houd helemaal niet van politiek maar je hoeft er toch niets voor te kunnen en te doen. :') Af en toe een beetje vergaderen, discussiëren en stennis schoppen. :D

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd hoor! Tenslotte moeten er wel een aantal leden zijn voor een beetje partij :D
En hier en daar wat vergaderen (op kosten van de gemeenschap hè!), wat dingen doorspreken onder het genot van een hapje en drankje (anders dan vergaderen) en flink foeteren moet toch te doen zijn :j. Wij zullen Den Haag wel eens reorganiseren _/-\o_

Maar ik wil alleen meedoen als ik een eigen chauffeur krijg hoor :=. En kledinggeld; tenslotte moet "onze" partij wel een beetje representatief zijn _O-

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:11

Silvia schreef:
joyce2 schreef:

Afgelopen week kreeg ik via Randstad een vacature onder mijn neus voor UWV medewerker.
Je moet dan nagaan of iemand in aanmerking komt voor een WW-uitkering en de hoogte van het bedrag. gevraagd: HBO en gedegen kennis van de wetgeving omtrent ww enzo. Salaris: 9,69 per uur... :roll:
Dat is net iets meer dan het minimumloon! Geen wonder dat er daar zoveel mis gaat. Zodra je iets anders hebt gevonden ben je meteen weer weg en moet er weer opnieuw iemand ingewerkt worden... -O-
Ik moet zeggen dat de UWV medewerker mijn aanvraag keurig heeft behandeld, er zat een kleine storingsfactor in maar die is netjes opgelost. +:)+

Maar werk is werk, toch?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:19

Ehm sylvia wat is er mis met dat werk dan? :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:02

patpen schreef:
SpikkelFire schreef:

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd hoor! Tenslotte moeten er wel een aantal leden zijn voor een beetje partij :D
En hier en daar wat vergaderen (op kosten van de gemeenschap hè!), wat dingen doorspreken onder het genot van een hapje en drankje (anders dan vergaderen) en flink foeteren moet toch te doen zijn :j. Wij zullen Den Haag wel eens reorganiseren _/-\o_

Maar ik wil alleen meedoen als ik een eigen chauffeur krijg hoor :=. En kledinggeld; tenslotte moet "onze" partij wel een beetje representatief zijn _O-

Met jou kan ik praten! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:39

Ik heb weer een sollicitatiegesprek voor leerling :D Moet ook wel toegeven dat het flex werk best irritant is want als je even niet je sms kan beantwoorden de diensten gelijk verdwenen zijn. Maar ik heb pas 25,5 uur gewerkt vorige week.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:23

Astaloca schreef:
Ehm sylvia wat is er mis met dat werk dan? :=

Er is helemaal niets mis met dat werk! Maar ik vind het uurloon belachelijk laag.
Je hebt toch een behoorlijke verantwoording en als je iets niet goed beoordeelt of te laat heeft dat flinke consequenties voor de ww-aanvrager. Dat mag best wel gewaardeerd worden met een beter salaris.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:27

Dat kun je altijd toch nog vragen naarmate je langer je contract hebt?
Misschien is het voor jou laag.. maar toch. Ik zou niet klagen :)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:32

Winged schreef:
Via uwv kreeg ik ook geen uitkering (zelf gestopt met bijbaan, toen op reis gegaan dus ja, eigen schuld. Voor bijstand doorverwezen naar Gemeente. Na 4 week bellen en mailen omdat ik hier en daar wel dingen opving qua hulp. Dus daar is zoveel tijd overheen gegaan... Werkcoach van UWV heb ik 1x wat van gehoord, daarna nooit weer. Terwijl ik toch echt al mijn dingen deed etc.)

Ook ik kreeg geen uitkering te kort gewerkt (ivm onderbrekingen) en ik woon samen dus mijn vriend moet mij maar onderhouden was hun reactie.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 23:10

Astaloca schreef:

Nog geen 10 euro bruto voor een HBO functie? Ik hou meer over met mijn WW uitkering! Ik zou alleen voor zo'n loon gaan werken als het echt niet anders kan, maar als ik de keuze heb zoek ik liever verder naar iets wat beter betaald. En dan ben ik niet eens een HBO'er....

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:26

joyce2 schreef:
Astaloca schreef:

Nog geen 10 euro bruto voor een HBO functie? Ik hou meer over met mijn WW uitkering! Ik zou alleen voor zo'n loon gaan werken als het echt niet anders kan, maar als ik de keuze heb zoek ik liever verder naar iets wat beter betaald. En dan ben ik niet eens een HBO'er....

En die goede mensen moeten wel beslissen of je een uitkering krijgt en hoeveel.
Volgens mij komen er alleen maar starters af op zo'n salaris, die elke keer op hun beurt weer de typische beginnersfouten maken. Zou gauw iemand ervaring heeft loopt ie weg naar een functie die beter betaalt. Dus geen wonder dat er zoveel fout gaat met uitkeringen....

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:50

http://www.werkindeapotheek.nl/Home/index.aspx

Voor mensen in de regio Utrecht, Hilversum, Amersfoort of Ermelo die een BBL opleiding zoeken start binnenkort een versnelde opleiding tot apothekersassistente aan het ROC Amersfoort.