Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:10

Ik heb pas 1 telefoontje gekregen van bokt markt.. haha ik was helemaal in de war, was die advertentie al lang weer vergeten :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:00

Echt zonde eigenlijk, het zou een leuke verkooptool kunnen zijn..

Vandaag weer wat stapjes gezet in de afwerking van de winkel, alle lamellenwanden hangen nu op dus het opvullen kan bijna beginnen. Er zijn nog tot woensdag werkmannen en daarna kunnen we beginnen poetsen en uitpakken! Nog 2 weekjes, komt nu heeel erg dichtbij!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:44

@ mallootje, spannend! Het lijkt me super om te zien dat je winkel zo aan het groeien is tot een 'echte' winkel. Straks lekker alles neerzetten en openen maar! Dat het maar een hele leuke en drukke winkel mag worden. Ga je er zelf fulltime instaan?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:24

Yep, ik doe alles alleen, behalve de boekhouding :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:28

...daar moet ik over 10 minuten naar toe... naar de boekhouder. Ben benieuwd of hij er iets van heeft weten te maken :P

Lijkt me ook echt super.. een echte winkel is toch wel heel stoer! :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:54

Het is soms ook wel een beetje dubbel, ik kijk er heeeel erg naar uit maar ben ook wel een beetje bang, want stel dat het niet loopt .. Maar daar gaan we niet vanuit :) heb nu eigenlijk in de aanloopperiode al vrij veel verkocht, aan kennissen maar ook aan onbekenden die via via al bij mij terechtkwamen, dus dat geeft al wat vertrouwen!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:32

Wat zijn je risico’s Mallootje? Is je volledige inkomen afhankelijk van dit succes of heb je ook nog een partner die werkt. Voor mijzelf vind ik het ook enorm moeilijk om te bepalen wanneer je een overstap maakt naar fulltime zelfstandig zijn. Ik heb nu bv de zandwebshop en de Angst & Paard website, maar heb voor beide eigenlijk maar 10% tijd door de weeks, naast ‘het gewone’ werk en de standaard huishoudelijke taken. Komt alle werkzaamheden voor de websites op de avond terecht. Dit heeft tot gevolg dat ik enkel de ‘broodnodige’ dingen kan doen, maar dat het erg moeilijk is om new business op te zetten of bv mijn verdienmodel voor Angst & Paard tot leven te brengen. Maar ja, vanuit 0 inkomsten overstappen is nogal een stap. Van de andere kant weet ik dat ik niet zo kan blijven aansukkelen als ik er echt iets van wil maken. Hebben jullie die stap gewoon op een dag genomen? Baan opgezegd, goed idee en zien wel waar het schip strand?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:43

Ik heb een partner die goed zijn brood verdient, dus als ik een maand niets verdien kunnen we prima door op zijn inkomen alleen.
Maar, ik heb natuurlijk wel heel veel spaargeld in dit project geinvesteerd, en ik heb een investeringskrediet lopen bij de bank, dat afbetaald moet worden. Er moet dus wel geld in het laatje van de winkel komen, anders kan ik de kosten niet dekken.
Ik heb mezelf voorgenomen om me in het eerste jaar een echt minimumloon uit te keren, en misschien af en toe een maandje niets als de verkoop niet helemaal goed geweest is.

Ik heb eerst een ondernemingsplan gemaakt, besproken met boekhouder en bank, en pas toen ik daar een akkoord op papier had én toen ik een geschikt pand gevonden had, heb ik mijn baan opgezegd. Ik wilde dus wel al zeker weten dat ik het zou gaan opstarten, maar hoe het nu gaat lopen kan helaas niemand voorspellen..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:47

heb net even door je webwinkel heen geklikt Mallootje,

plaatje van de deken maten is echt heel onduidelijk. Ook komen de bitten slecht uit op die zwarte achtergrond. Je zou kunnen over wegen om ieder plaatje van de producten en een zelfde formaat wit vierkant te zetten. dat maakt de webshop rustiger en duidelijk om te bekijken.

Persoonlijk vindt ik hem erg zwart wit. maar dat is smaak denk ik :)
Over algemeen vindt ik de opzet van de webwinkel wel heel mooi! +:)+
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 24-09-12 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:48

Het is het handigste (vind ik) om de eerste tijd flink wat vrije tijd naast je normale werk er in te stoppen, en als je nieuwe project dan gaandeweg goed gaat lopen, de uren van je normale baan terug te schroeven zodat je die meer kunt investeren in je eigen zaak.

Totdat je merkt dat je volledig voor de zaak kunt gaan :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:20

Wat vreemd dat het plaatje van de dekenmaten niet scherp is, hier doet hij het gewoon.. Moet ik even nakijken! Met de foto's zijn we inderdaad druk bezig, maar door alle andere werkzaamheden is dat nu zo'n klusje dt ik doe als ik eens een half uurtje tussendoor heb :)
Bedankt voor de tips!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:11

Afgelopen weekend heb ik op Woefstok festival gestaan en wat een succes was dat! De opkomst was hoger dan ik in eerste instantie had verwacht en ook de verkoop ging heel erg goed. Mijn vriend stond samen met een goede vriendin van mij bij de kraam en ik stond op een ander veld, waar mensen een deel van mijn spullen konden "testen". Zo konden we klanten naar elkaar doorsturen en dat werkte super goed. Mensen waren heel enthousiast en vonden het tof dat ze de dingen uit konden proberen, voordat ze het kochten.

Uiteraard had ik ook weer een leuke actie: Mensen konden een foto maken van hun hond bij de kraam, of bij mijn "test plek", die ze vervolgens door moeten mailen en ik zet ze volgende week online op mijn Facebook pagina. De foto met de meeste likes wint een goodiebag. Er zijn een stuk of 20 mensen geweest die heel enthousiast een foto hebben gemaakt (wel minder dan ik gehoopt had, heb namelijk ruim 200 mensen een flyer gegeven en de actie uitgelegd), maar ik heb pas 5 foto's binnen gekregen... Maar wie weet wat er verder nog binnen gaat komen! Aankomende zaterdag sta ik weer op een evenement, dus dan herhaal ik de actie en wellicht komen er dan nog wat foto's bij. Zit alleen eraan te denken om deze keer zelf de foto's te maken en de email adressen van de mensen op te schrijven, dan vergeten ze in elk geval niet om de foto op te sturen ;)

Ook de nieuwsbrief "actie" was een groot succes, iedereen die zich in heeft geschreven krijgt via de mail een kortingscoupon voor 10% korting in de webshop. Er hebben zich 28 mensen ingeschreven voor de nieuwsbrief! Normaal zit ik rond de 5 of 6 inschrijvingen op evenementen.

Verder ook leuke nieuwe contacten opgedaan! Ik ga waarschijnlijk samenwerken met iemand die halsbanden en tuigen maakt van koeienhuid (speciaal voor grote honden) en binnenkort ga ik even een kop thee drinken met iemand die hondenmassages geeft hier in Amersfoort. Eens kijken of we elkaar kunnen promoten. Verder ook weer even met wat mensen uit mn netwerk kunnen spreken (is toch altijd leuk om mensen in real life te zien), dus het was een super zinvolle dag! Het evenement is ook op TV geweest, maar helaas kwam ik elke keer net niet in beeld ;)

Even iets heel anders: Ik laat mijn Fuzzylicious mail naar Gmail versturen, maar Gmail controleert maar iets van 1x in het uur of er nieuwe berichten binnen zijn gekomen op mijn Fuzzylicious account. Iemand enig idee of je ergens iets aan kan passen, zodat vaker controleert op nieuwe mails? Ik doe dat nu elke keer handmatig, maar dat vind ik erg omslachtig...

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:07

@ Joyce, ik weet dat je dit wel in kunt stellen. Dus ik ging net even kijken waar het ook al weer stond... maar ik kan het niet vinden.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:08

Heel leuk Joyce! Moet echt fijn zijn als je zo'n goed weekend achter de rug hebt!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:07

Spannend, Mallootje, lijkt me ontzettend gaaf om een "stenen" winkel te hebben. Zeker net of je winkeltje speelt maar dan veel leuker :D

Wat leuk dat je een succesvolle dag hebt gehad op Woefstok, Joyce! Op zich zijn dat soort dagen altijd leuk en er is altijd wat te kleppen maar je gaat er natuurlijk in de eerste plaats als ondernemer naartoe, dus als je goede omzet draait is dat wel een flinke opsteker en goed voor je netwerk :j Ik heb een tijdje geleden een site gezien met een hele lijn van koeienhuidhalsbanden, heel apart, beetje PC Hooft-ish 8-) Eigenlijk zou ik ook op dat soort markten moeten gaan staan maar daar heb ik de tijd gewoon niet voor -O-

vwb de boktmarkt, die heb ik een tijdje aangekeken, ik was eigenlijk van plan om mijn halsbanden en frontriemen via bokt te proberen te verkopen maar de lust is me vergaan. Ik verkoop veel beter via mijn persoonlijke netwerk in de paarden- en hondenwereld, op concoursen als mijn dochter mijn frontriemen op haar pony hangt en mensen vragen waar ze die vandaan heeft, van mond tot mond reclame en de halsbanden vooral via mijn klanten in de salon.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:21

Hihi winkeltje spelen, het voelt niet als spelen iig :D

Misschien kunnen we met zn allen de bokt markt gaan boycotten tot EA terugkomt :P

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:29

De markt boycot zichzelf al, wie wil er nu een tweede marktplaats? Ik ben zelf op zoek naar een zadel maar via de markt zal ik die zeker niet gaan kopen :n Op de een of andere manier had ik bij EA veel meer het gevoel dat het kopen veiliger was doordat je vragen in het topic kon stellen en ook de antwoorden voor iedereen te lezen waren.
Dat voorkwam een hoop gesjoemel omdat de verkoper zich ervan bewust was dat iedereen mee kon lezen.

Kopen via internet is toch al een risico, via het EA systeem was dat risico beduidend minder had ik het idee.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:30

Klopt, het was ook gewoon veel aangenamer om doorheen te gaan..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:39

Ik doe ook he-le-maal niets meer via de Markt, ik koop niets en ik bied ook niets meer te koop aan (behalve dat er misschien nog wat oude advertenties open staan). EA voelde voor mij inderdaad ook veiliger en gezelliger! Als ik wil zoeken in een "Markt" systeem, ga ik wel naar Marktplaats, want daar is het 10x beter uitgevoerd. Ik blijf de Markt gewoon een slap aftreksel vinden van Marktplaats... Heel zonde...

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:44

Hey hallo! Ik was dit forum een beetje uit het oog verloren, maar ik meld mij weer. Paard&Lifestyle volledig omgegooid en het gaat wel goed. Zijn met spannende dingen bezig t.o.v. de Hoefslag, maar daar kan ik nog niks over zeggen :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:54

Bokt Markt wat is dat....
Oftewel ik deel jullie mening.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:10

Zouden particuliere bokt-verkopers wel blij zijn met de markt? Want als ook de 'gewone' bokker het maar niets vindt, wordt het tijd om de boel af te voeren denk ik... Modjes? ;-)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:08

Heb nu wat rondgespit, maar bestuur hier houdt koppig vol dat EA niet terug komt. Schieten ze zichzelf toch serieus mee in de voet denk ik. Zo zag ik dat je op mp bv moet betalen voor een advertentie waarin je een zadel verkoopt. Hier zou dat toch helemaal KASSA KASSA zijn??? En van die extra middelen, kunnen medewerkers betaald worden toch? Misschien moet het beheer hier in het topic maar eens kijken voor goede ondernemingstips...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:29

Haha Foxy.

En dan is de planning ook nog dat er voor betaald moet worden. Haha, haha, mmm, not.
Als koper gebruik ik het 100% niet meer.
Als verkoper plaats ik heel af en toe nog een adv, maar dat is alleen als ik er toevallig aan denk en ook wat tijd over heb, maar dan heb je het ook wel gehad. Ik steek er verder ook geen tijd meer in want er kijkt toch niemand naar en dat zie ik ook terug in de bezoekersoverzicht van mijn site.
Ik durf ook te zeggen dat ik tegenwoordig minder vaak op bokt kijk en ook veel minder rond kijk/scroll als voorheen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:30