't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:09

@Elan: Probeer via zorgpleinnoord.nl eens. Staat wel eens wat tussen.

Ik word knettergek van het zinnetje 'je hebt geen ervaring'. Ja stelletje ****** hoe denken jullie hoe ik aan ervaring komen kan als ik nérgens een kans krijg??? Maargoed, het is alweer dinsdag, laat ik maar weer eens briefjes gaan schrijven. Denk dat ik om de tijd te doden en om bezig te zijn maar aan de slag ga bij een outboundcallcenter. Ben ik tenminste bézig. Of vrijwilliger bij een omroep ofzo. -O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:12

Elan_GV schreef:
Hé pletje.. Nou, dan zou ik nu maar vast beginnen als ik jou was.

Heb mijn dag niet vandaag.. nu doet hotmail het, wil ik op werk.nl inloggen, had een bericht.. kan niet niet woren geauthentiseerd.. Huh? Ik vul toch mijn gebruikersnaam en wachtwoord in? Wat is daar aan te authentiseren??

Grapje zeker? :P

Ik ben 20 weken zwanger van de tweede. Ik heb geen idee hoe het straks gaat en hoeveel uren ik precies kan en wil gaan werken. Dat moet ik eerst af wachten, voordat ik een werkgever zekerheid kan bieden :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:59

Nou, serieus.. normaal gesproken, wist niet dat je zwanger was, dan kun je nu maar beginnen, de meeste zitten al een héle tijd te zoeken naar een baan.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:01

Winged schreef:

Ik word knettergek van het zinnetje 'je hebt geen ervaring'. Ja stelletje ****** hoe denken jullie hoe ik aan ervaring komen kan als ik nérgens een kans krijg??? Maargoed, het is alweer dinsdag, laat ik maar weer eens briefjes gaan schrijven. Denk dat ik om de tijd te doden en om bezig te zijn maar aan de slag ga bij een outboundcallcenter. Ben ik tenminste bézig. Of vrijwilliger bij een omroep ofzo. -O-

Ik heb hem in mijn lijstje van vacature sites!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:33

Elan_GV schreef:
Nou, serieus.. normaal gesproken, wist niet dat je zwanger was, dan kun je nu maar beginnen, de meeste zitten al een héle tijd te zoeken naar een baan.

Ja ik weet dat het bar en boos is.. ik heb bij mijn eerste baan 3 maanden gezocht ongeveer en mijn tweede baan kwam me zo aanwaaien. Het ligt ook wel aan de sector waarin je werkt :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:57

Vinden jullie het ook raar dat er in een vacature staat dat men een christelijke geloofsovertuiging heeft en dat ze verwachten dat dit aspect ter sprake komt in de brief.. zoeken ze nou een geschikt iemand voor de functie of.. :x Ik word uitgerangeerd omdat ik niet getrouwd samenwoon en een kindje heb?? Dussss...
Maar goed, ik heb braaf er in gezet dat mijn geloofsovertuiging bij hun past... O:)

Iemand hier nog aanwezig die m'n brief even wil lezen en me helpen?.. Er zijn wat zinnen die niet lopen en ik krijg er geen structuur meer in..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:03

Elan: bij het Leger des Heils soms? Daar staat altijd bij dat je een christelijke overtuiging "moet" hebben maar dat wil niet zeggen dat je iedere week naar de kerk moet of je bij hun moet aansluiten ;). Ik wil je brief wel lezen om te kijken :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:59

Pfffrt, gisteren gesolliciteerd bij StartPeople voor een baan in de zorg, spreken ze helemaal enthousiast mijn voicemail in, bel ik ze net terug, hebben ze geen werk, waarom bel je dan terug zeg -O- .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:54

Rinske: Opzich wel netjes dat ze wat van zich laten horen toch? Maar had net zo goed via email gekund.

Hier vandaag 2 afwijzingen binnen. Wel met het bericht dat ze mijn gegevens in de portefeuille houden. Het is meer dan niks, maar zo heel veel verder kom ik er ook niet mee. Overigens waren de afwijzingen wel logisch, bij de ene hadden ze meer geschikte kandidaten gevonden (communicatieadviseur) en bij de andere hadden ze al érg veel reacties gekregen waardoor ze al een selectie konden maken.

Ik ga maar weer verder met briefjes schrijven. 't Zou bijna een hobby worden :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:47

Ja alleen zeiden ze bij het inspreken van mijn voicemail dat ze wel interesse hadden, had ik er even bij moeten zetten. Inderdaad is het netjes om wat te laten horen :j , maar niet zo handig om eerst te zeggen dat je interesse hebt, en dan weer niet :P .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:24

Dat is inderdaad vervelend :+ Het is wel of geen interesse inderdaad.

Ik ga zo bezig met sollicitatiebrief nummer 6 deze week. Bedacht mij zojuist wel: Hoe meer brieven je verstuurd, hoe vaker je een afwijzing krijgt. Maargoed, heb 'maar' 1 baan nodig. Heb zelf ondertussen wel 1 favoriet waarop ik mijn hoop heb gevestigd, is alleen 1 voor 28 uur.... Maar 't lijkt mij zo leuk!

In ieder geval: Ik ga mee met het weeknummer.
Week 2: 2 sollicitaties
week 3: 3 sollicitaties
Week 4: 4 sollicitaties
Week 5: 5 sollicitaties
week 6: 6 sollicitaties

Vind het zo ook wel goed voor deze week, ga vanmiddag mijn rijtje met brieven ook weer opsturen naar de gemeente. Vind het wel prima met 6 :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:38

Wow Winged 6 sollicitaties? Je gaat goed! Hopelijk komt er snel iets uit!

Ik probeer te solliciteren op 2 vacatures, maar de site werkt niet mee. Kan iemand van jullie hier wel iets doen nadat je op 'solliciteren' hebt gedrukt? Ik krijg een half wit scherm
http://www.zoekcollega.nl/Vacatures/Vac ... fault.aspx

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:53

Hier gaat hij gewoon verder! Misschien computer even opnieuw opstarten?

Naja, laten we het er maar gewoon op houden dat ik aan het werk wil / sollicitatiebrieven schrijven mijn hobby is geworden. Geef mijzelf morgen lekker vrij. Vind het wel prima!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:53

Woehoeeee ik mag maandag op gesprek bij achmea :):)
uitzendbureau gaf aan dat ik me goed moest voorbereiden.
Ik krijg eerst gesprek met 2 managers en daarna met 2 werknemers op de werkvloer.

En ik moest me bewijzen en aantonen dat ik commercieel ben want dat kunnen ze op mijn cv niet echt uitmaken.

Wish me luck?! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:55

Succes!!!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:59

Oeh spannend Daniella, vooral omdat ze zeggen dat je je goed moet voorbereiden!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:02

ja idd... Het is wel echt een functie die ik graag wil hebben. Maar het is vooral zo:
Ik werk op het reisbureau en veel mensen denken, reisjes verkopen en meer niet. Alleen het is echt wel een hele commerciele baan, en vooral in deze tijd.

Je moet mensen echt overtuigen om bij jou te boeken en niet via internet bijvoorbeeld.
We moeten zoveel mogelijk extra's verkopen zoals autohuur, reisgidsen, verzekeringen, excursies en noem maar op. Alleen dit weten veel niet en ik denk, de mensen bij achmea ook niet.

Dus in dat opzicht denk ik dat ik ze wel kan overtuigen :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:48

Winged schreef:

Ze zoeken nog wel voor 2 dagen in de week een vrijwilliger als baliemedewerker bij het dierenasiel in zuidwolde.
http://www.dierenbescherming.nl/vacatur ... okaal/1006

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:51

Succes Daniella!!! Waar zou je dan komen te werken, in groningen? Daar zochten ze toch nog een clubmanager?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:55

Nee in leeuwarden is dit, functie: front desk manager

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:04

Annastacia: Als vrijwilliger zit ik liever bij een omroep (ivm mediaervaring ;) ) Zuidwolde is mij ook net te ver uit de richting ivm benzinekosten (woon bij Assen)

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:42

Ik meld mij ook.

Begin december ontslag genomen bij mijn oude baan omdat ik aan de slag kon bij een oudere werkgever in een hogere functie. Na een paar dagen werkzaam geweest te zijn kreeg ik de mededeling dat het bedrijf mij niet meer kon betalen en dus zit ik NU zonder baan. Ik solliciteer mij een slag in de rondte en kreeg vandaag een afwijzing betreft ervaring. Ik ben 24, afgestudeerd etc.. Hoe kan ik ooit ervaing opbouwen als ze alleen maar mensen zoeken MET ervaring.

Ik heb een uitkering aangevraagd (vaste lasten + huur). Nu is de vraag, heb ik daar recht op? herkent iemand zich in deze situatie?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:58

Uitkering kan lastig worden omdat je net ontslag hebt genomen, maar misschien heb je ook geluk omdat je nu bent ontslagen. Woon je alleen? Dan heb je in ieder geval recht op bijstand...

En ervaring? Ik ken het..

Kun je niet terug naar je vorige werkgever?

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:09

@Winged: Nee, ik woon samen met mijn vriend... Mijn vorige werkgever heeft helaas al iemand aangenomen. Het is zooooo frusterend allemaal! STRESSSS ik had wel al bericht van UWV met de vraag of ik een aantal documenten wil opsturen, dit gedaan dus nu afwachten! =(

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:57

Lastige situatie Femmie, maar denk dat je wel een uitkering krijgt omdat je bent ontslagen. Het enige waar je rekening mee moet houden is omdat je nog niet zo oud bent je nog geen recht hebt op heel veel maanden uitkering. Tegen dat probleem ben ik namelijk ook aangelopen...

Succes iig!