Zucht... Zucht... Zucht...
In augustus 2011 deed ik een (superkleine) tekstrevisie voor een bedrijf in de buurt. Factuur werd verzonden op 7 september en ik verwachtte de betaling dus uiterlijk 7 oktober. Helaas, helaas zijn we intussen 26 januari en nog altijd geen halve euro gezien, ondanks diverse herinneringen en telefoontjes. Bleek dat de mevrouw die toen de opdracht geregeld had intussen ontslagen is en dat zij die opdracht helemaal niet aangevraagd had bij haar oversten. Let wel, het gaat hier om het onnoemelijke, onmenselijke bedrag van 69 euro dus jullie begrijpen dat dit voor een (toch wel zeker middelgrote) onderneming een héééééél groot probleem is. Ik ben het stilaan beu en heb nu een laatste mail gedaan. Als het eind volgende week niet op mijn rekening staat maak ik de boel over aan mijn advocaat (is een vriend van mijn schoonmoeder en die regelt zo'n zaken voor een flesje wijn
). Gaat me puur om het principe...
Ah ha, mail terug dat het klaar staat voor betaling volgende week. GUT WAT SNEL!! Het zal me benieuwen of het ook daadwerkelijk aankomt...