Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:40

tante_t schreef:
@11a jouw site is inderdaad aan de drukke kant maar wel overzichtelijk.

Thanks! Ik denk dat dat drukke er wel af gaat als de foto's er weer uit zijn! Eens kijken wat ik er mee kan!
nadita schreef:
Ik ben in 2010 mijn eigen paardendekenwasserij annex reparatie-atelier begonnen.
Mijn eerste jaar was een groter succes dan ik had durven hopen.
Ook nu is het jaar alweer goed begonnen. Ondanks dat het winterperiode is en alle paarden nog onder dek staan, heb ik toch wel redelijk wat werk. Vooral reparatiewerk.
Mijn doel voor 2011 is om te proberen om het aantal gewassen dekens van 2010 te verdubbelen.
http://www.paardendekenwasserij-reiderland.nl
Als er nog iemand tips of ideeëen heeft wat betreft mijn website, dan hoor ik dat graag.

Je website ziet er niet slecht uit! Jammer dat je een standaard Joomla template hebt gebruikt, maar deels snap ik dat wel, omdat het wel werkt.
De enige opmerking die ik eigenlijk heb is dat ik het jammer vind dat je helemaal geen foto's op je website gebruikt, behalve bij wassen... Daar staat een foto op die bij mij overkomt als een oud wasmachine in een garage... En daarnaast is ie behoorlijk scheef. Ik bedoel dit niet vervelend en misschien zie ik dit eerder omdat ik fotograaf ben, maar ik vind het geen toegevoegde waarde.
Omdat ik er geen verstand van heb, zou ik denken "Oh, maar das ongeveer dezelfde wasmachine als wij hebben" en dan stop ik hem daarin. Niet dat dat gaat lukken, maar ik denk dat het mijn punt wel duidelijk maakt...

Verder is het heel duidelijk!

XoNo

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:59

11A: die foto heeft ze er waarschijnlijk net na mijn tip opgezet :D Het idee is goed, maar ik snap wat je bedoelt 11A. Foto kan kwalitatief beter, recht op de foto en eventueel focussen op dat deel wat de machine anders maakt dan degene die bij mij in de bijkeuken staat (dat fancy display bijvoorbeeld :) ) :D Misschien erbij vermelden dat er 10kg (ik noem even een zijstraat ofzo) en misschien zit er nog bepaalde beveiliging in waardoor dekens niet beschadigen ofzo. Ik noem even wat hoor, ik heb geen idee hoe zo'n machine in elkaar steekt :))

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:30

Zo, ik heb de rij foto's aangepast. Er staan nu een paar staande en 2 vierkante. Het enige jammer is dat ie de ruimte ertussen niet automatisch even groot maakt, maar dit is wel beter. En ik denk dat ik ze dan gewoon elke 2 weken verander en wissel tussen liggende foto's en staande foto's.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:37

Ik vind de social media wel heel goed, krijgen wij ook.
Kan je de foto's niet rond laten lopen op je site 11A?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:47

Zomaar een ideetje A11. Hond vooraan en foto 1 of 2 naar 1 na laatst.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:30

Bokt is even naar de onderkant van mijn to-do-list verschoven en nu moest ik zo maar 18 pagina’s bijlezen. :o

@SaskiaKur: welkom

Vragen over webshops en linken naar hosting, daar kan ik niemand mee helpen.
Mijn man heeft mijn website gebouwd en de hosting geregeld. Ik weet er genoeg van om zelf wijzigingen op de site te kunnen doen en voor de rest raadpleeg ik mijn persoonlijke helpdesk.

EA maak ik geen gebruik van, dus ik heb geen probleem met de veranderingen.

@timokyana en Soraya85: ook welkom

@Samantha: leuke website, maar ik sluit me bij de anderen aan dat de foto’s voor verbetering vatbaar zijn. De geruite achtergrond is wel veel leuker dan wit, maar het is daardoor lastiger om de producten duidelijk op de foto te krijgen.

O_FUN_ ik heb je toegevoegd op Twitter.
Ik ben daar te vinden onder JolandaScheepen maar ben nog niet erg actief. Facebook en LinkedIn heb ik ook. Ook daar ben ik nog passief. Hyves heb ik nooit wat mee gedaan.
Als ik binnenkort meer tijd heb, zal ik de social media eens aan mijn dagelijkse agenda gaan toevoegen.

@Soraya85: als je een ondernemersplan hebt, kun je ook eens met een belastingadviseur gaan praten om te kijken of het interessant is om bij de KvK in te schrijven of als freelancer aan de slag te gaan. Zo iemand kan het hele plaatje overzien.

@Memuska: welkom Carolien

@lievelies: welkom

holly schreef:
Hoe kijken jullie tegen het plaatsen van een foto en een "wie ben ik" tekst op je site aan? Wanneer wel en wanneer niet?

Er zijn websites waarbij je geen enkel idee hebt of het een eenmanszaak is of een bedrijf met 15 man personeel, dat vind ik irritant. Ik zal niet snel contact opnemen met zo’n bedrijf. Ook omdat er ondernemers zijn die alleen werken maar hun website in de wij-vorm hebben.

Hoeveel info er op moet staan van de ondernemer hangt van het type bedrijf af.
Als iemand die les geeft of paarden traint, dan vind ik het wel interessant om te weten of dat iemand van 18 is of iemand van 50, wat voor ervaring/opleiding iemand heeft etc.
Bij een webshop waar je zelf spullen uit kunt zoeken en geen advies nodig hebt (zoals bij sieraden), vind ik het minder belangrijk om te weten wie er achter zit.
Zodra het om producten gaat waar je advies bij nodig kunt hebben, is achtergrondinfo over de ondernemer wat mij betreft noodzakelijk.

@Yucca: wat een gaaf idee van die vogelhuisjes

@Hilda79: vanaf prijzen zijn alleen maar handig als je voor zo’n prijs ook al echt iets krijgt, dus je simpelste trouwpakket voor bruidsparen met een klein budget

Wildgirl schreef:
[LZP] Hoe zit dat nou precies met een eigen bedrijfje....
Zouden jullie ondernemers mij hiermee kunnen helpen?

Voor jou hetzelfde advies als voor Soraya85. Ga met je plannen naar een belastingadviseur.
Die kan e.e.a. objectief bekijken. De belastingdienst doet dat niet.

@nuage: opzet van je website is leuk. Lekker overzichtelijk. Ander (duidelijker) lettertype kan het wel leesbaarder maken. In je prijslijst is het misschien handig om bij je kilometervergoeding te vermelden vanaf welke postcode dat berekend wordt.
Op mijn scherm ziet de layout er overigens iets anders uit dan op de printscreen die je liet zien.

@nadita: welkom. Leuk dat je al zoveel werk hebt met de paardendekens.

Pfew! Ik ben weer bij. :D
Ik weet niet of het gaat lukken om dit topic bij te houden maar ik ga het op zijn minst proberen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:03

Uhm wat wilde ik ook alweer vragen...

Oh ja,
Kunnen mensen uit het buitenland ook klant bij jullie worden en welke landen zijn dat dan?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:15

Bij mij kan iedereen klant worden en kunnen ze via een bankoverschrijving geld overmaken.
Maar eigenlijk heb ik alleen Belgie en ga daar ook meer op richten. O.a. met een franse versie van de shop en een vorm van Ideal maar dan voor belgië : ebanking of mister cash.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:25

Ik heb via bokt wel eens klanten uit Belgie of Duitsland.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:53

Wij staan in belgie en duitsland ook op wedstrijden dus ook duitse en belgiesche klanten.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:18

XoNo schreef:
11A: die foto heeft ze er waarschijnlijk net na mijn tip opgezet :D Het idee is goed, maar ik snap wat je bedoelt 11A. Foto kan kwalitatief beter, recht op de foto en eventueel focussen op dat deel wat de machine anders maakt dan degene die bij mij in de bijkeuken staat (dat fancy display bijvoorbeeld :) ) :D Misschien erbij vermelden dat er 10kg (ik noem even een zijstraat ofzo) en misschien zit er nog bepaalde beveiliging in waardoor dekens niet beschadigen ofzo. Ik noem even wat hoor, ik heb geen idee hoe zo'n machine in elkaar steekt :))

Dank 11Afotograaf en XoNo, ik heb hem er gelijk weer afgehaald :')
Zal proberen een betere foto te maken.
Haha, het is echt geen gewone machine, hij is ruim 1,5 meter hoog ;)
Ik ga zeker met jullie tips aan de slag.!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:20

holly schreef:
Uhm wat wilde ik ook alweer vragen...

Oh ja,
Kunnen mensen uit het buitenland ook klant bij jullie worden en welke landen zijn dat dan?

Ik heb best veel klandizie uit Duitsland, omdat ik vlak aan de Duitse grens woon. :j

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:21

nadita schreef:

Behalve erbij vermelden wat er bijzonder is aan de wasmachine, kun je dan misschien zelf bij de wasmachine op de foto.
Dan is het meteen duidelijk hoe groot dat ding is. Als je niet heel geposeerd in beeld wil, kun je ook een deken in dat ding stoppen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:31

JolandaS schreef:
nadita schreef:

Behalve erbij vermelden wat er bijzonder is aan de wasmachine, kun je dan misschien zelf bij de wasmachine op de foto.
Dan is het meteen duidelijk hoe groot dat ding is. Als je niet heel geposeerd in beeld wil, kun je ook een deken in dat ding stoppen.

Haha, ik ga er zelf niet bij op de foto ;)
Maar zou wel graag tips van de fotografen onder jullie willen ontvangen, hoe een goede en mooie foto te maken voor op mijn website.
De machine staat inderdaad in de garage, tegen een stenen muur aan, met daarachter alle leidingen en draden van de water- en stroomvoorziening. Dat staat niet mooi als dat er ook opkomt....

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:38

zwarte doek erachter hangen zodat je de leidingen niet ziet en je wasmachine komt mooier uit. Ook al ligt de kracht van de foto niet bij de wasmachine.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:17

Rustig dagje hierzo :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:21

Ik vroeg niet uit welke landen je klanten hebt, maar uit welke landen men bij jou klant kan worden ;)
bv allen belgie en duitsland dus, of de lidstaten, of gewoon alles....

hoe denken jullie inmiddels over EA?

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:36

Bij ons gewoon alle landen,

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:07

Bij mij ook alles.

Tja dat EA ben er eigenlijk niks blij mee.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:25

Waarom zou je met zo'n open europa niet bij iemand uit een ander land klant kunnen worden? Ik hoop zelfs een keer een engelse versie van mijn website te kunnen maken zodat ook Amerika bij mij klant kan worden! Zie daar geen grenzen in!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:32

Ik doe ook vertalingen O:)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:03

HorseRunner schreef:
Tja dat EA ben er eigenlijk niks blij mee.

Hier sluit ik me ook bij aan. Vind het nog steeds raar dat je niet meer in een topic kan reageren. Wat mij nog meer verbaasd is dat iemand lid kan worden van Bokt en gelijk bij Commercieel een advertentie kan plaatsten. Denk dat ze daar eerder wat aan hadden kunnen doen dan het niet reageren in een topic. Ik kwam 4 boktnamen tegen die ieder een advertentie hebben geplaatst bij Commercieel die allen naar de zelfde site verwijzen. En deze personen hebben nog nooit eerder gereageerd in een topic oid. Laat ze daar ook maar een regel voor maken dat je minimaal 25 goede reacties moet hebben geplaatst voor je bij EA mag adverteren. (moest even m'n gal hier over spugen }> )

Nadita, er is hier vast wel een fotograaf die graag een mooie foto van je machine kan maken voor je. En anders kennen ze vast wel iemand in het Grunniger Land die dat voor je kan. Je woont bij de grens in de buurt? Mmm, daar ken ik zo niemand. Wel iemand die bij de stad in de buurt woont.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:16

Ik hoop dat ze het gewoon weer terugdraaien al zal dat wel niet. Ben het helemaal met je eens Paan!

Nou weer een leuk werkdaagje gehad. Heb je vakantie van je werk, ben je weer aan de slag voor jezelf. :D Wel weer wat producten in de shop toegevoegd, en weer een aantal manege's in mijn administratie gezet.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:45

Klopt Paan, daar heb ik twee pb's aan de mods aan gewijd. Leuk geprobeerd; nickname edelsieraden, korting, muranoglas, kettingen etc. aanmaken en daarmee ff Commercieel mee bevuilen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:21

3 daarvan heb ik ook aangegeven. Later kwam Korting er nog bij. Ik vind het absoluut niet kunnen. Ik heb er overigens nog niks van gehoord en de advertenties staan nog bij Commercieel. Om dit soort dingen te voorkomen moet je iets doen van minimaal 25 nuttige post voor je daar kunt plaatsen. En met nuttig bedoel ik ook nuttig.