[HK] VWO Eindexamen 2010 VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lucifer123

Re: [HK] VWO Eindexamen 2010 VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:39

Haha die foto! Geweldig!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:44

Nueve schreef:
Aangescherpt is niet het goede woord trouwens, want versoepeling mag op sommige punten ook van mij.

Bijvoorbeeld dat < 18 jarigen geen stufi/OV-kaart krijgen aan het begin?! Belachelijk !! Ik vind die regel echt zooo nergens op slaan, zijn wij 17 (of jonger) jarigen dan minderwaardig t.o.v. 18jarigen? Dat wij wel al die veel te dure treinkaartjes moeten betalen? Wat denken ze in godsnaam met die regel te bereiken..

Verder vind ik dat ze wel een wat strengere 'deadline' mogen nemen voor hoe snel je je studie hebt afgerond. Kom op zeg, het is toch niet iets wat je eventjes doet wanneer je er zin in hebt.. Als er 5 jaar voor staat, moet het de gemiddelde student toch zeker wel in 6 jaar lukken? Uitzonderingen daargelaten.
Ik denk dat je daarmee een hele hoop onnodig geld verlies mee voorkomt. Mensen moeten zich nu wel beter oriënteren, kunnen minder makkelijk zeggen 'dan begin ik wel met een andere studie volgend jaar' want dat 1/3e de verkeerde keuze maakt vind ik toch echt wel heel veel. Wellicht ligt ook deels de fout bij voorlichting e.d., dat kan ik niet zo beoordelen maar toch. Er zijn een hele hoop studenten die zeggen 'ik ga dit doen en ik zie wel of ik het af maak..'

En zo kan ik nog een hele hoop dingen bedenken..

En verder..

Hmm als je naar de uni gaat krijg je wel ov ook al ben je geen 18. ;) Hmm en studiekeuze, mij lijkt psychologie heel leuk, maar wie weet valt het toch nog tegen als je het een tijdje doet. Kan daar wel inkomen eigenlijk. :) maargoed, ik vind het dan weer achterlijk dat ik een basisbeurs krijg omdat mijn pa ook gewoon leuk verdiend, dat het daarop gebaseerd wordt terwijl ik vrijwel geen contact heb met mn pa. :=

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:48

Gittekit schreef:
Nueve schreef:
Aangescherpt is niet het goede woord trouwens, want versoepeling mag op sommige punten ook van mij.

Bijvoorbeeld dat < 18 jarigen geen stufi/OV-kaart krijgen aan het begin?! Belachelijk !! Ik vind die regel echt zooo nergens op slaan, zijn wij 17 (of jonger) jarigen dan minderwaardig t.o.v. 18jarigen? Dat wij wel al die veel te dure treinkaartjes moeten betalen? Wat denken ze in godsnaam met die regel te bereiken..

Verder vind ik dat ze wel een wat strengere 'deadline' mogen nemen voor hoe snel je je studie hebt afgerond. Kom op zeg, het is toch niet iets wat je eventjes doet wanneer je er zin in hebt.. Als er 5 jaar voor staat, moet het de gemiddelde student toch zeker wel in 6 jaar lukken? Uitzonderingen daargelaten.
Ik denk dat je daarmee een hele hoop onnodig geld verlies mee voorkomt. Mensen moeten zich nu wel beter oriënteren, kunnen minder makkelijk zeggen 'dan begin ik wel met een andere studie volgend jaar' want dat 1/3e de verkeerde keuze maakt vind ik toch echt wel heel veel. Wellicht ligt ook deels de fout bij voorlichting e.d., dat kan ik niet zo beoordelen maar toch. Er zijn een hele hoop studenten die zeggen 'ik ga dit doen en ik zie wel of ik het af maak..'

En zo kan ik nog een hele hoop dingen bedenken..

En verder..

Hmm als je naar de uni gaat krijg je wel ov ook al ben je geen 18. ;) Hmm en studiekeuze, mij lijkt psychologie heel leuk, maar wie weet valt het toch nog tegen als je het een tijdje doet. Kan daar wel inkomen eigenlijk. :) maargoed, ik vind het dan weer achterlijk dat ik een basisbeurs krijg omdat mijn pa ook gewoon leuk verdiend, dat het daarop gebaseerd wordt terwijl ik vrijwel geen contact heb met mn pa. :=

Dat is niet waar ;) Volgensmij gaat het per kwartaal. Als je voor 1 juli geboren bent krijg je in september ov en anders pas later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:49

Nee hoor ik moet daar nog op wachten (OV).. :n

Ik ben echt van mening dat wanneer mensen zich beter later voorlichten, verder allemaal bijvoorbeeld een meeloopdag doen en echt gewoon actief bezig zijn met een studiekeuze, dat een heleboel verkeerde keuzes voorkomen kunnen worden.

En dat van die hoogte van de beurzen.. Tja ik weet het ook niet. Ik krijg ook enkel de basisbeurs en toevallig betalen mijn ouders dan wel lekker alles voor me, maar er zullen ook zat zijn bij wie het niet gebeurt. Dat mogen ze ook weleens gelijk gaan trekken.
Die drang om altijd maar te moeten nivelleren..

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:51

Jongenssss wat een inhoudelijke gesprekken! Dit kunnen mijn dode hersencelletjes niet aan <3

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:52

Ik ben al heel de dag Private Practice aan het kijken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:52

Joonsel schreef:
Ik ben al heel de dag Private Practice aan het kijken :')

Ik las Private Spice _O-

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:55

Flowerpull schreef:
Jongenssss wat een inhoudelijke gesprekken! Dit kunnen mijn dode hersencelletjes niet aan <3

Je bent niet de enige :D

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:56

haha mijn hersencelletjes kunnen zich altijd heeel druk maken om de stufi. Ik ken mensen die het veel beter hebben dan wij thuis die een hogere stufi krijgen en daar kan ik me heeeel boos om maken. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:57

Betaalt je pa trouwens niet mee aan je studie e.d.? Want daar kun je dan wel iets tegen indiene.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:58

Nueve schreef:

Really? Normaal krijg je gewoon het volgende kwartaal pas stufi & ov als je nog 17 bent. Je hoeft niet te wachten tot je verjaardag.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:59

Mijn vader betaald allimentatie en dat vinden ze genoeg. Maar dan wordt er niet bij bedacht dat mijn moeder alleen staand is met 3 dochters en zich de pleuris in werkt om rond te komen, aangezien ik de enige ben die allimentatie krijgt, en die is ook echt niet heul hoog. En sowieso als ik er iets aan wil doen moet ik een heeeel veel papieren gaan laten ondertekenen enz door vaders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:01

NieneWiep schreef:
Nueve schreef:

Really? Normaal krijg je gewoon het volgende kwartaal pas stufi & ov als je nog 17 bent. Je hoeft niet te wachten tot je verjaardag.

Ja weet ik, maar dat is toch een belachelijke regel? Waarom krijgt niet gewoon iedereen die gaat studeren stufi & OV bij aanvang van de studie? Werkelijk waar, ik snap het echt niet hoor..

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:23

Ik moet mn stufi en ov is aan gaan vragen geloof ik. :P

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:42

:oo Moet ik ook nog doen inderdaad. Zit het elke keer uit te stellen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:44

Hoi jongens! Dit weekend hier nauwelijks geweest, beetje veel uitgeweest en weggeweest. Ben ik nu verbannen uit het topic?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:46

JA. Je mag hier niet meer komen!

OV&stufi heb ik al aangevraagd :j

Ben nu Pinkpop aan het kijken <3

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:46

Nee hoor schattie <3 zijn er meer veel uitgeweest (ikke ook)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:51

Kiki schreef:
Goeienavond! :D
Hoe is het hier?
Ik heb niet echt bijgelezen, heerlijk uitgerust dit weekend en vandaag de hele dag in pyama rond gehangen.
Daar had ik behoefte aan :+

Hoe gaat het met de Fransozen (?) en de Grieken hier? :(:)

Ca va bien! J'ai pendu un bain, donc je me sens très relâché! Nous sommes capable d'obtenir un chiffre suffisant! Nous pouvons y faire! *\o/*

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:51

:= ik heb frans, maar geeen idee wat dat betekend. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:53

Ik heb geen Frans en snap 't redelijk? _O-

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:54

Chris schreef:
Hoi jongens! Dit weekend hier nauwelijks geweest, beetje veel uitgeweest en weggeweest. Ben ik nu verbannen uit het topic?

Ja. Dag.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:55

Hihi, ik moet bekennen dat mijnwoordenboek.nl me wel eventjes geholpen heeft O:)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:57

Ik snap er de ballen van :') Moet goed komen morgen dus.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:58

Succes morgen! :))