Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nueve schreef:Aangescherpt is niet het goede woord trouwens, want versoepeling mag op sommige punten ook van mij.
Bijvoorbeeld dat < 18 jarigen geen stufi/OV-kaart krijgen aan het begin?! Belachelijk !! Ik vind die regel echt zooo nergens op slaan, zijn wij 17 (of jonger) jarigen dan minderwaardig t.o.v. 18jarigen? Dat wij wel al die veel te dure treinkaartjes moeten betalen? Wat denken ze in godsnaam met die regel te bereiken..
Verder vind ik dat ze wel een wat strengere 'deadline' mogen nemen voor hoe snel je je studie hebt afgerond. Kom op zeg, het is toch niet iets wat je eventjes doet wanneer je er zin in hebt.. Als er 5 jaar voor staat, moet het de gemiddelde student toch zeker wel in 6 jaar lukken? Uitzonderingen daargelaten.
Ik denk dat je daarmee een hele hoop onnodig geld verlies mee voorkomt. Mensen moeten zich nu wel beter oriënteren, kunnen minder makkelijk zeggen 'dan begin ik wel met een andere studie volgend jaar' want dat 1/3e de verkeerde keuze maakt vind ik toch echt wel heel veel. Wellicht ligt ook deels de fout bij voorlichting e.d., dat kan ik niet zo beoordelen maar toch. Er zijn een hele hoop studenten die zeggen 'ik ga dit doen en ik zie wel of ik het af maak..'
En zo kan ik nog een hele hoop dingen bedenken..
En verder..
Gittekit schreef:Nueve schreef:Aangescherpt is niet het goede woord trouwens, want versoepeling mag op sommige punten ook van mij.
Bijvoorbeeld dat < 18 jarigen geen stufi/OV-kaart krijgen aan het begin?! Belachelijk !! Ik vind die regel echt zooo nergens op slaan, zijn wij 17 (of jonger) jarigen dan minderwaardig t.o.v. 18jarigen? Dat wij wel al die veel te dure treinkaartjes moeten betalen? Wat denken ze in godsnaam met die regel te bereiken..
Verder vind ik dat ze wel een wat strengere 'deadline' mogen nemen voor hoe snel je je studie hebt afgerond. Kom op zeg, het is toch niet iets wat je eventjes doet wanneer je er zin in hebt.. Als er 5 jaar voor staat, moet het de gemiddelde student toch zeker wel in 6 jaar lukken? Uitzonderingen daargelaten.
Ik denk dat je daarmee een hele hoop onnodig geld verlies mee voorkomt. Mensen moeten zich nu wel beter oriënteren, kunnen minder makkelijk zeggen 'dan begin ik wel met een andere studie volgend jaar' want dat 1/3e de verkeerde keuze maakt vind ik toch echt wel heel veel. Wellicht ligt ook deels de fout bij voorlichting e.d., dat kan ik niet zo beoordelen maar toch. Er zijn een hele hoop studenten die zeggen 'ik ga dit doen en ik zie wel of ik het af maak..'
En zo kan ik nog een hele hoop dingen bedenken..
En verder..
Hmm als je naar de uni gaat krijg je wel ov ook al ben je geen 18. ;) Hmm en studiekeuze, mij lijkt psychologie heel leuk, maar wie weet valt het toch nog tegen als je het een tijdje doet. Kan daar wel inkomen eigenlijk.maargoed, ik vind het dan weer achterlijk dat ik een basisbeurs krijg omdat mijn pa ook gewoon leuk verdiend, dat het daarop gebaseerd wordt terwijl ik vrijwel geen contact heb met mn pa.
NieneWiep schreef:Nueve schreef:Nee hoor ik moet daar nog op wachten (OV)..
Really? Normaal krijg je gewoon het volgende kwartaal pas stufi & ov als je nog 17 bent. Je hoeft niet te wachten tot je verjaardag.
Kiki schreef:Goeienavond!
Hoe is het hier?
Ik heb niet echt bijgelezen, heerlijk uitgerust dit weekend en vandaag de hele dag in pyama rond gehangen.
Daar had ik behoefte aan
Hoe gaat het met de Fransozen (?) en de Grieken hier?