Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:43

Wel stoer dat je al zo druk bezig bent zeg!

Ik zoek in een lastig te plaatsen branche, hoveniers/tuinontwerpers kan, maar evt. ook architectenbureau's.
Maar eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat ik moet zoeken, bij de goudengids kan ik er wel achter komen wat er hier in de buurt zit, maar dan? Ik weet dat ik niet super uniek ben, maar hoe maak ik een goed overzicht van mijn concurrentie?
En wat geeft de consument eraan uit, hoe ziet de markt eruit?
Laatst bijgewerkt door Yucca op 26-10-10 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:43

oehoehoeh...
mijn site is in de maak <3

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:52

@MDH: Gefeli! Tof he, als het eindelijk vorm begint te krijgen :D

@Yucca: als je weet wat er in je omgeving zit, weet je dus ook hoe "uniek" jij bent. Als er veel mensen zijn die hetzelfde doen, moet jij wat gaan verzinnen, waarom jij anders bent dan de rest. Ga kijken op de websites of in de winkels van je concurrenten, wat bieden ze aan, hoe bieden ze het aan en hoe kan jij dat beter of anders doen?

En wat betreft erachter komen wat de consument er aan uitgeeft, dan zou je een enquete kunnen maken, k zou niet weten hoe je er anders achter kunt komen (tenzij je uit ervaring weet hoe en wat, of als je mensen kent die zo'n soort bedrijf hebben en jou inzicht willen geven in het financieele gebeuren).

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:07

Echt een raar gesprek. Je zou haast denken dat ze niet willen verkopen. Maar de aanhouder wint Joyce. Jij hebt het mail adres en kunt weer verder. Kun je niet ergens een ander mail adres aanmaken ipv een hotmail? Ik vind persoonlijk hotmail etc niet echt professioneel overkomen. Als je al de domeinnaam voor je site hebt geclaimd, kun je daar dan geen mail adres aanhangen?? Ben niet zo thuis in dat soort dingen hoor, dus ik roep maar wat. :(:)

Nu even koken en eten en straks weer verder met nieuwe spullen op mijn site te zetten. Heb er al behoorlijk wat opstaan, maar moet nog veel. En er is ook nog e.e.a. wat onderweg is naar mij toe. Dus daar ben ik deze week wel druk mee. Maar wel weer helemaal leuk hoor al die nieuwe spulletjes. Hoop van 't weekend echt aan de slag te kunnen met het verwerken van m'n enquete. Heb al wat kleine dingetjes doorgevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:11

Ik zou niet eens meer zaken wíllen met een bedrijf dat me zo behandelt... :=

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:15

Joyce, inderdaad, eigenlijk wist ik dat wel van dat uniek zijn, maar ik had het nog niet zo direct tegenover mijn directe concurrentie geplaatst.

Ik krijg meteen weer inspiratie! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:24

@Paan: Ik werk op dit moment nog met Gmail, omdat ik idd nog wacht op het online gaan van mn site. Want dan kan ik een info@fuzzylicious.nl email gaan koppelen aan outlook! Ik ga vrijdag gelijk even aan die gasten vragen of ze dat niet al gelijk kunnen regelen, want dit is zo irritant! Maarja, ik weet dus niet of het al mogelijk is.... En ik wil ook alvast iets van een logo in beeld met "binnenkort online" op de beginpagina van mn site, want als leveranciers er nu naartoe surfen, staat er alleen dat de website gereserveerd is.

@Nouks: Ernstig he.... Maarja, ze hebben nou eenmaal iets dat ik wil hebben ;) Normaal gesproken zou ik gelijk zoiets hebben van zoek het lekker uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:49

En dat is echt niet ergens anders te krijgen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:52

Nouks/Anouk, mag ik vragen hoe jou dagen gevult zijn, erg vol, heb je volle dagen nodig om rond te komen?
En hoelang ben je nu zelfstandig?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:59

Joyce, het klinkt nogal ongeinteresseerd zeg! Maar eigenlijk kijk ik er niet van op, het verbaast mijzelf eigenlijk ook (sinds ik actief bezig ben) hoe weinig geinteresseerd leveranciers zijn om iets aan je te verkopen! Alsof het ze gewoon geen reet kan schelen?

Ik heb weken geleden een firma gemaild over prijzen, kreeg een automatische mail toegestuurd met een of andere link ... werkte niet. Ik aantal keren teruggemaild, geen reactie. En da's niet de enige, dat is meer regel dan uitzondering tot nu toe!

Ik ga dus - net als jij nu - maar weer aan de telefoon hangen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:19

@HF: Ik vind het ook verbazingwekkend hoe onklantvriendelijk sommige mensen zijn... Kijk, als je een zeurende weet ik het wat bent, oke (en dan nog...). Maar we zijn notabene potentieele klanten, de mensen waar ze hun boterhammetje van kunnen betalen! Pff.... En idd, als er niet op je mailtjes gereageerd word, moet je er maar weer achteraan bellen... Succes met bellen en neem alvast een kalmeringstablet, hahaha.

@Nouks: voor zover ik weet is het nergens anders te krijgen. Ik heb de gehele leverancierslijst van de branchevereniging doorgespit en ze zijn de enige die Kong verkopen helaas.... Maarja, misschien moet ik Kong zelf eens een mailtje sturen, zij zullen wel weten wie de distributeurs zijn!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 19:35

Ja , het blijft toch wel lastig. Bij het bedrijf dat ik daarnet bedoelde kan ik moeilijk zeggen "voor jou tien anderen" , want er zijn niet zoveel groothandels in reform en dergelijke. Misschien dat de arrogantie daar ook een beetje wegkomt.

Soms snap ik het echt niet hoor. Misschien heb ik het eerder al eens in mijn frustratie geschreven. Heb inmiddels een aantal mensen benaderd over computerzaken (simpele dingen, netwerkje + server installeren, barcode scanner aan de praat helpen). Er zijn tig bedrijfjes die zich daarmee bezig houden, met dat soort service. Nou ... service is het dus al niet echt, want van de helft heb ik helemaal niets meer gehoord.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:30

Oh vraagje, ben het eigenlijk soort van vergeten...BTW die ik moet afdragen, moet ik dat nou zelf overmaken of krijg ik daar nog een acceptgirootje voor? :)

HF: bij de meeste IT bedrijven is het contact erg slecht, mijn ervaring is dat de meeste mensen die ik ken, die in de IT werken, sociaal niet erg sterk onderlegd zijn :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:51

Is inderdaad wel zo wat XoNo zegt, achter de meeste IT'ers moet je aanbellen, die leven een beetje in hun eigen wereldje.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:52

Hallo, was ik ook weer eens! :D

Heb lately wel meegelezen hoor, maar weinig te vertellen en mee te kletsen eigenlijk. Vind het wel tof om te zien hoe iedereen lekker bezig is met opstarten of daadwerkelijk aan de gang met het bedrijf!

Ik weiger af te nemen van leveranciers zoals die waar Joyce over spreekt. Ik heb nu 3 vaste leveranciers plus af en toe bij uitzondering wat losse leveranciers en dat gaat prima. Zit er wel nog te azen op ééntje met een interessant merk, die zal ik zo eens mailen ;)

De zaken gaan hier wel goed. Vandaag is mijn lief gaan praten met iemand die mogelijk wat kan betekenen betreffende meer opslagruimte. Hopelijk wordt dat wat, dan kunnen we ook wat actiever de markt in.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met belastingen wanneer we de winsten niet nemen, maar in de boeken laten staan om later terug te investeren? Het lijkt ons wel oké voor de bank en eventuele financiering in de toekomst als we eigen vermogen bij elkaar hebben gewerkt..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:41

XoNo schreef:
Oh vraagje, ben het eigenlijk soort van vergeten...BTW die ik moet afdragen, moet ik dat nou zelf overmaken of krijg ik daar nog een acceptgirootje voor? :)

HF: bij de meeste IT bedrijven is het contact erg slecht, mijn ervaring is dat de meeste mensen die ik ken, die in de IT werken, sociaal niet erg sterk onderlegd zijn :D

Maarreh ... en IT-ter ken toch wel e-maile ? :=
Of ben ik nou blont :o?

Maar goed, ik mail er nog 1x achteraan, als hij dan weer niets laat horen dan neem ik een ander. Heb inmiddels een naam via via via ...

Chubby , je antwoord heb ik niet, maar kan het in het volgende gesprek met de administrateur weleens vragen, moet er toch nog heen (kan ff duren ;-) )

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:56

XoNo schreef:

Als het goed is heb je eerder (roze) een brief met acceptgiro ontvangen. Als je deze niet meer hebt is het ook geen probleem.
Je moet dan het bedrag overmaken naar de Belastingdienst en het nummer (betalingskenmerk) erbij zetten dat bij je aangifte staat. Dat zijn 4x 4 cijfers. Je betaling moet voor de 31ste bij de Belastingdienst binnen zijn. ;)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:06

Mijn website is af!! :D

*sorry voor het binnenvallen*

http://www.karaktervol.info/

Ik kan nu officieel beginnen met karakteranalyses maken tegen betaling!

Ik lees trouwens wel mee, maar kan vragen vaak niet beantwoorden.. ben nog een beginner :Y)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:10

Zijn wij even snel met die btw ... ;-) (voor de verandering). Ik heb'm al terug.

Resultaat: 0 euro ....

Hmmmmmmmmmm

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:53

Wij krijgen 6 euro terug :+

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:03

M'n vader heeft m'n administratie weer gedaan, ik krijg geloof ik 39 euro terug. Volgens hem is de onderneming te klein om ooit te hoeven betalen, ongeacht winst/verlies.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:16

Leedebee, dankje voor je uitleg, dat klopt wat je zegt, daar had ik helemaal niet meer aan gedacht, ga ik vanavond meteen even doen :D Ik heb aardig wat gekocht en geinvesteerd, maar moet alsnog 44 euro btw bijbetalen :\ Nja, dan gaan de zaken goed denk ik maar, dan zijn sowieso de uitgaven kleiner dan de inkomsten, dus dat is een goed teken :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:53

Taartjeh schreef:
Mijn website is af!! :D

*sorry voor het binnenvallen*

http://www.karaktervol.info/

Ik kan nu officieel beginnen met karakteranalyses maken tegen betaling!

Ik lees trouwens wel mee, maar kan vragen vaak niet beantwoorden.. ben nog een beginner :Y)

Leuke site! Ik heb hem even doorgelezen en heb wel wat op te merken ;)
Je presenteert jezelf niet echt goed, als ik als klant jou "wie ben ik en wat doe ik" lees,
zou ik persoonlijk afhaken en verder zoeken naar een ander.

Je zegt namelijk 30 paarden te hebben geanalyseerd voor een werkstuk en daarvan had
je er maar 7 goed. Dan denk ik dus, oohw, laat maar zitten, dan is de kans bij mijn paard
groter dat ze het niet goed heeft, dan wel goed...

Persoonlijk zou ik de tekst wat veranderen, bijv. op deze manier:

Ik ben Tara, 17 jaar jong en ik doe op dit moment 6vwo.

Ik ben begonnen met het maken van karakter analyses voor een onderzoek van school.
We mochten hiervoor een vrij onderwerp kiezen en aangezien ik wel eens wat had gelezen
over het maken van karakteranalyses, was ik erg benieuwd of dit ook echt zou kloppen!
Door het onderzoek ben ik erg geinteresseerd geraakt in het maken van analyses en ben ik
mij er steeds meer in gaan verdiepen. Zo is Karaktervol ontstaan!

Intussen ben ik klaar met het praktijk onderzoek, ik heb zo'n 30 paarden geanalyseerd.
Bij het overgrote deel van de paarden klopte mijn analyse voor 80% tot 100%

Ik gebruik een combinatie van de methodes van Linda Tellington-Jones, Klaus Hempfling en Eric Laarakker.
In hun boeken kan je ook extra informatie vinden over de karaktertypes en hun kenmerken.

naja, zoiets dergelijks, zo kom je namelijk professioneler over! Maar ik heb rete haast, ik moet over 10 min.
in de auto zitten, heb mn brood nog niet op en moet ook nog mn haar fohnen, hahaha. Misschien dat andere
bokkers nog wat toe kunnen voegen/kunnen veranderen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:48

Bedankt Joyce! :D
Ik zat een beetje te klooien met de analyse resultaten, aangezien ik nog niet alle resultaten terug heb (ik moet er nog 9 terugkrijgen).
En des te meer ik er heb gedaan, des te beter het gaat, dus ik verwacht dat de laatste wel ruim voldoende/goed zijn.

Ik heb ook nog wel wat dingen te verbeteren aan de website, dus daar ga ik vandaag mee verder :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:26

Georgette, vraagje aan jou, heb jij enig idee waar ik simpele, houten vogelhuisjes voor een erg lage prijs kan kopen, en dan heb ik het over een euro of 1, 2 ?
Waarschijnlijk moet ik dan bij een groothandel ofzo zijn, maar ik kan ze nog niet echt vinden op internet!