NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haikelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:02

Hallo,
Ik wil graag de opleiding HBO paardensport gaan doen, iemand hier ervaring met deze opleiding?
Mijn probleem is namelijk dat ik geen echte 'springruiter' ben.. Tot de 80cm kan ik alles aan maar als het hoger word krijg ik angst en lukt het gewoon niet meer. :o
weet iemand tot welke hoogte de lessen gaan? Zijn de leraren hier erg streng over?
alvast bedankt ;)

Natashaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:42

annelinnie schreef:
Horse en leisure rijden op schoolpaarden idd, geloof niet eens dat ze graag eigen paarden willen! Ik heb het hele jaar nog geen eigen paard gezien bij de H&L!

En tja, er is altijd wel wat, bij elke opleiding. Ik ben zeer tevreden over het HBO, kan er niet over klagen. Het is gewoon wel zo dat je het rijden in 3 jaar moet halen, en das nog wel ff aanpezen!

Die krijg je nog te zien }>
Binnekort neem ik de mijne mee zovaak als het kan, was overigs geen probleem, vonden ze wel leuk!

Anoukk_

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:05

Ik wil volgend jaar graag de Masterclass gaan volgen in deurne, houd dit topic ook al even in de gaten, en zie heel veel verschillende ervaringen / meningen.

Ga volgende week zondag naar de open dag, ben benieuwd wat ik daar te horen krijg

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:13

is het trouwens mogelijk stage te lopen in het buitenland? :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:34

Ja

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:37

Oke, dankjewel :D

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:37

haikelover schreef:
Hallo,
Ik wil graag de opleiding HBO paardensport gaan doen, iemand hier ervaring met deze opleiding?
Mijn probleem is namelijk dat ik geen echte 'springruiter' ben.. Tot de 80cm kan ik alles aan maar als het hoger word krijg ik angst en lukt het gewoon niet meer. :o
weet iemand tot welke hoogte de lessen gaan? Zijn de leraren hier erg streng over?
alvast bedankt ;)

hier ben ik ook erg benieuwd naar :j

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:40

Maar daarom krijg je toch juist les?!
Zoiets kan je dan toch leren? Zou zonde zijn om daarom de opleiding te laten schieten.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:53

iemand die naar de opendag gaat zondag de 29e ?

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:14

Ik ga ook naar de open dag. Het lijkt me wel heel leuk om te doen, maar de zekerheid op een goede baan is hierbij klein. Daarom ga ik eerst een opleiding als laborant doen, en kijk daarna nog verder naar misschien instructrice of paardenhouderij. Ook is het daar niet veel western, dus ga dan ook even vragen hoe het op de western daar zit.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 16:31

Goede keuze drafbalk.

Ik ben nu ook nog bezig met mijn opleiding Manager, en studeer als het goed is in mei af, dus dan ga ik lekker naar Deurne! heb het altijd geroepen dat ik dat wilde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:56

Ik ga ook een andere opleiding doen, heb een mooi aanbod gekregen. Denk maar zo, ik kan altijd nog een goed paard kopen en wedstrijden gaan rijden haha :D

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:03

Bizzybijtje schreef:
Ik ga ook een andere opleiding doen, heb een mooi aanbod gekregen. Denk maar zo, ik kan altijd nog een goed paard kopen en wedstrijden gaan rijden haha :D

wat voor andere opleiding als ik vragen mag ?:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:04

Iets wat totaal niet met paarden te maken heeft :j In het ziekenhuis, op de radiologie-afdeling :)

EDIT: Tenzij je iets breekt natuurlijk tijdens het rijden... Dan heeft het er wel mee te maken :))

pony_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:18

Moet je paard perse min. 5 jaar zijn ?
Mag je er ook heen met een haflinger heen ? :P
Kan je er ook met een vmbo diploma heen ?
Hoeveel kost 't ?
Blijf je daar dan heel de week, of moet je gewoon iedere dag weer naar huis ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:20

Ja.
Nee.
Ja.
Zie website.
Ligt aan de opleiding.

pony_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:44

Dankjewell

pony_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:44

Heeft er iemand na de opleiding nog een goede baan gevonden, ik zou heel graag iets met springen gaan doen

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:33

Hoihoi, ik heb even door het topic gekeken en het een en andere door gelezen. Ik heb wat vraagjes, en misschien dat jullie mijn kunnen helpen of tips/advies geven? Ik wil er geen nieuw topic voor open maken dus ik denk ik schrijf het hier even.
Ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding dierenverzorging niveau 2, op het helicon in nijmegen (mbo) en hoop mijn diploma te halen over een paar maandjes. Daarna wil ik graag nog paardenhouderij niv 3 doen, en daarna wou ik graag door naar deurne, maar weet nog niet hoe of wat. Ik wil graag mijn diploma halen om les te geven (priveles op locatie of op een manege oid) en ik wil graag kijken of ik ergens een cursus kan volgen voor extensions zetten bij paarden, want daar ligt toch echt mijn passie (heb ook de kappersopleiding gevolgd maar gestopt ivm kappersexceem) hoe, wat en waar kan ik dit het beste doen? Is het wel nodig om naar deurne te gaan voor mijn diploma als instructrise? De hoge kosten en hoge eisen schrikken mij namelijk een beetje af. En ik wil graag mijn paard tegen die tijd intern overal mee naartoe nemen (tinker) kunnen jullie mij wat tips geven/helpen? Is het ueberhaupt wel zinvol op op het helicon waar ik nu zit nog paardenhouderij niv 3 te doen? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en bedankt voor het lezen :)
Pb's zijn ook erg welkom!
Groetjes luisa

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:00

Luisa, als je het vooral doet voor instructeur kun je veel beter de ORUN cursussen gaan volgen. Scheelt je enorm in prijs. :)

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:12

Krijg je daarbij nogsteeds studie financiering? Of valt dat niet onder studie? En ook iemand een idee hoe ik iemand vind waarbij ik een cursus extensions zetten kan volgen?
Oh en nog iets. Als je idd beter via/bij orun je diplloma voor lesgeven kunt halen, waarom gaan zoveel mensen dan naar deurne?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:30

Nee voor Orun krijg je geen stufi, is ook een cursus en geen opleiding.

Meeste gaan niet alleen puur voor het lesgeven naar Deurne, maar ook het er om heen. Rijden, stal management etc...
Ook mag je met een Tinker niet naar Deurne (de sport opleiding dan).

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:36

Ik wil ook geen sport opleiding doen, maar als je later bvb zelf met tinkers zou willen fokken, moet je dan ook een opleiding volgen? En is er bvb ook een opleiding voor exterieur/toiletteren e.d. ? Wel erg stom/jammer dat tinkers niet mee mogen, alsof ze minder zijn als een kwpn'er..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:56

Dan kom je denk ik eerder uit bij Horse & Leisure.
Als je wil fokken (met wat voor ras dan ook), hoef je echt geen opleiding gehad te hebben.
Exterieur beoordelen heb je een cursus voor, maar dat is gericht op het rij en sport paard (KWPN) en wordt in vrijwel alle opleidingen wel meegenomen. Toiletteren wordt ook in vrijwel alle opleidingen mee genomen, maar dat stelt eigenlijk weinig voor. Kan je binnen een paar uur leren bij iemand die het kan en het je wil uit leggen. Op Deurne wordt toiletteren ook weer toe gericht op het rij/sport paard.

Een Tinker (en andere koudbloeden) zijn gewoon simpel weg minder geschikt voor de sport, waar Deurne toch wel groot gedeelte op gericht is. Dus eigenlijk ook vrij logisch dat ze deze niet op school op de sport opleidingen willen.

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:37

Zoo, word proppen zondag om bij de opendag te komen. Ga pas later ivm wedstrijd.
Heeft er trouwens iemand foto's van de kamers van de flat? Ben ik al een tijd naar op zoek maar die kan ik nergens op het internet vinden. Heeft er toevallig iemand of weet iemand waar die te vinden zijn? Ben namelijk wel een beetje benieuwd hoe het er uit ziet...