sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:37

Ik probeer de secretariaatsgesprekken zo veel mogelijk overdag in te plannen. De "zwaardere" functies zijn wel vaak 's avonds.

Wanneer jouw werkgever op de hoogte is dat jij op zoek bent zullen ze je vaak de ruimte geven om te solliciteren. Uiteraard wordt het dan wel op prijs gesteld wanneer je je afspraken aan het begin of einde van de dag maakt.
Ikzelf geef dit ook altijd aan na een "slecht nieuws gesprek". Het is voor ons namelijk ook niet leuk om iemand slecht nieuws te brengen en niemand heeft er iets aan wanneer je als werkgever stug gaat doen en mensen belemmert in het zoeken van een andere baan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:39

Mijn werkgever weet dat ik op zoek ben.
Ik heb niet heel lang terug een gesprek gehad (voortgang gesprek noemen ze het) om te kijken hoe het ervoor staat. Wat vinden hun en wat vind ik, naar aanleiding daarvan wordt mijn contract niet verlengd. Ze zeiden wel, dan heb je nog even de kans om te zoeken naar een andere baan.

Wat ik er wel aan toe wil voegen.
Ik plan de gesprekken meestal aan het einde van de dag, zodat ik maar een half uurtje of uurtje eerder wegmoet.
Maar vanwege de vele gesprekken, zal dit uitkomen op elke dag een uurtje. Dat kan ik niet maken Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Marchador op 24-07-08 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:42

mijn werkgever heeft me ook vrij gegeven om te kunnen solliciteren, en voor gesprekken melde hij ook al dat ik dat dan maar aan moest geven dan zou geregeld kunnen worden dat ik daar de ruimte voor kreeg.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:21

WenK schreef:
Haha! En niet alle sollicitanten zijn zo netjes aangelegd dat ze hun standaardbrief aanpassen met de juiste naam etc.

En ook niet alle sollicitanten zijn zo netjes dat ze afbellen als ze niet kunnen komen op gesprek.

Offuh, om zich voor te bereiden op een gesprek, dat je daar zit en vraagt: "je bent bekend met de organisatie en de functie?"
"ja" zegt de sollicitant dan.
Dan is mijn volgende vraag vaak: "Kun je me dan in je eigen woorden vertellen waar wij voor staan en wat de functie inhoud?"
En dan stil vallen. Of een functie beschrijven die totaal niet is wat wij beschreven hebben.

oeps dat is wel erg..um niet slim zeg maar Clown

hyawatta schreef:
ik heb gister weer gesprek gehad bij groenrijk alleen nou met de assistent van de directie, directie ias op vakantie, en krijg eind deze week op begin volgende week te horen of ik aan ben genomen of niet.
er waren in totaal 4 sollicitanten en er is er al 1 afgewezen

dus nog in de race Lachen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:13

jeps gelukkig wel.
ben vandaag weer gebeld en moet dinsdag weer op gesprek komen en dan wou hij het salaris enzo bespreken, dus dan ben ik al binnen, zei mn huidige baas ook al dat ik dan binnen ben

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:40

Zou eigenlijk maandag meegaan met een trektocht over de veluwe, maar wegens het niet hebben van vervoer gaat het voor mij niet door.

Maar nu heb ik maandag om 14.00 uur wel een sollicitatiegesprek.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:44

Wat jammer zeg dat die trektocht niet door gaat.

Bij wat voor soort bedrijf heb je sollicitatiegesprek?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:49

Voor de functie administratief medewerker bij een Automatiserings bedrijf.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:57

net als niekmeldingen, kunnen ook hilarisch zijn Scheve mond

kreeg net een sms van mijn collega:

ik sla vandaag even een dag over

Scheve mond Scheve mond Scheve mond

tja en dan sta je met je mond vol tanden
hoe reageer je daar nou op?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:59

Haha ja, wat moet je dan melden he...

In Belgie is dat nog leuker. Dan moeten ze een doktersbriefje hebben. Maar iedere dokter geeft dat briefje als je komt... Daar had ik dus een dame die volgens die dokter echt niet kon werken wegens depressiviteit, maar die WEL in staat was een feestje te bouwen... Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:00

ik heb echt geen idee hoe ik hier op moet reageren Scheve mond

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:06

Wanneer het een van mijn medewerkers zou zijn zou ik dit letterlijk zo melden bij onze arbo-afdeling, met het verzoek tot controle.

Zoals je het verteld komt het op mij over dat je collega niet wil werken vandaag.

Wat je ook nog kunt doen, om het vriendschappelijker te houden is haar even bellen. Vragen of ze zich ziek meld of vrij vraagt.

Overigens is het bij ons wel regel dat je mij persoonlijk belt wanneer je je ziek meld, dus smsjes zijn niet accoord en doorgeven aan je collega ook niet. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:12

ik ben coordinator van de afdeling
office manager en baas zijn allebei op vakantie

ga het als de baas terug is maar weer eens aankaarten want stond eigenlijk even met mijn bek vol tanden Scheve mond

geen idee over die arbodienst, nog nooit gehoord dat we die hebben (werk hier al 2 jaar)

damn ..................

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:13

bij mij op het werk is het zo dat je afbeld, en dat kan bij de leidinggevende binnendienst zijn of bij de directie zelf.

ik doe een collega van mij dan ff een sms en bel ik later nog even en vermeld het ook in de sms en de baas zelf bel ik even.

heb toen met de overlijding van de opa van mn vriend, mijn collega avonds gebeld, aangezien hij als eerst op kantoor is, en of hij het aan de baas door wou geven en het was al iets van 23.00uur geweest.
daarna smste mn baas al dat ik maar rustig aan moest doen en maar zien wat ik de volgende dag deed.
maar volgende dag wel even gebeld dat ik wel een halve dag kwam werken.

maar zoals de buitendienst is dus gewoon ziekmelden bij de directie en ook bij de leidinggevende binnendienst, zodat de binnendienst het kan melden bij de arbo

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:13

als iemand zich ziekmeld worden ze ook gewoon ziek gemeld bij de arbo, en wordt het niet vertrouwd dan wordt idd snel controle op gezet

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:24

Evelli schreef:
ik ben coordinator van de afdeling
office manager en baas zijn allebei op vakantie

ga het als de baas terug is maar weer eens aankaarten want stond eigenlijk even met mijn bek vol tanden Scheve mond

geen idee over die arbodienst, nog nooit gehoord dat we die hebben (werk hier al 2 jaar)

damn ..................

Heb jij nu de verantwoording over de ziekmeldingen etc? Zo ja, wat doe je met de ziekmeldingen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:26

directie is op vakantie Knipoog office manager ook Knipoog

dus directie kan niet bellen

wenk: heb de ziekmelding doorgegeven aan de administratie en ben nu nog aan het nadenken hoe ik hier verder mee om moet gaan
gezien dit altijd door de officemanager of baas geregeld wordt en die nog de komende 3 weken afwezig zijn

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:30

Nou ik ga nu ook naar een gesprek, bij uitzendbureau helaas maar wel gericht voor een functie. Ben benieuwd....
Gelukkig ben ik werkloos dus heb ik tijd zat, weet nog hoe moeilijk het was om altijd vrij te vragen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:31

succes

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:32

succes nuage!
Laatst bijgewerkt door Keet op 25-07-08 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:32

Succes! Lachen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:51

Evelli schreef:
directie is op vakantie Knipoog office manager ook Knipoog

dus directie kan niet bellen

wenk: heb de ziekmelding doorgegeven aan de administratie en ben nu nog aan het nadenken hoe ik hier verder mee om moet gaan
gezien dit altijd door de officemanager of baas geregeld wordt en die nog de komende 3 weken afwezig zijn

Je hebt het hele verhaal doorgegeven??? Dan zullen zij het als het goed is verder afhandelen.

Succes Nuage!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:55

ja heb doorgegeven dat hij een dag overslaat
zal het smsje ook maar bewaren voor als de baas straks weer terug is

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:22

Nou gesprek ging goed, baan klinkt leuk. Nu afwachten of ik op gesprek mag komen Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:24

nou ik hoop het ook voor je!

heb mijn collega een sms erug gestuurt dat ziekmelden telefonisch gaat bij het bedrijf en dat dit weggeschreven wordt als vrije dag