Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:53

Heb al te erge dingen over ontgroenen gehoord. Kaarsvet in haar tot aan je tieten laten zitten. De eerste die dat bij mij probeerd krijgt een stomp op zn muil. Ik zou dan een coupe plegen op de mensen die dat flikken bij de nieuwe leden. Nope geen gedoe voor mij

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:35

miss_lizje schreef:
Heb al te erge dingen over ontgroenen gehoord. Kaarsvet in haar tot aan je tieten laten zitten. De eerste die dat bij mij probeerd krijgt een stomp op zn muil. Ik zou dan een coupe plegen op de mensen die dat flikken bij de nieuwe leden. Nope geen gedoe voor mij

Dat is toch bizar.. Wat gaat er dan in die mensen om die dat bedenken!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:47

Ik heb wel gekkere dingen gehoord over ontgroeningen, en niet alleen over disputen die onafhankelijk van de overheid zijn. Zo weet ik dat er in Delft een vereniging is die helemaal niet meer mag ontgroenen omdat ze feuten voor minimaal 5 uur hebben opgesloten in een kruipruimte.

In Utrecht doen alle verenigingen ook nog aan behoorlijk straffe ontgroeningen, maar gaan ze gewoon ergens met z'n allen kamperen in een bos ipv dat ze het in het centrum doen, daar worden ze tenminste niet gecontroleerd.

Het is gewoon niks voor mij, en al ben ik het ermee eens dat het ieders eigen keuze is - en dat als je ervoor kiest je niet mag klagen, ik denk dat ongeacht de verhalen over de ontgroening je toch altijd nog wel schrikt als je echt zo behandeld wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:16

Ik snap niet dat je dat met jezelf laat gebeuren. Daar kan ik echt niet bij met mijn kop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:17

Ik ook niet.. Blijkbaar willen die mensen dan heel graag bij een vereniging want ik zou persoonlijk echt weglopen met de nodige stompen hier en daar als iemand mij zou vertellen dat ik de nacht zou mogen doorbrengen in een kruipruimte met 50 andere feuten. Later :')

Ik heb echt een behoorlijk goed beeld van hoe het eraan toe gaat tijdens de ontgroeningen in Utrecht (zeg niet dat het overal zo gaat) en daar zou ik persoonlijk echt niks mee te maken willen hebben...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:22

Het kaarsvet is bij mijn schoonzusje gedaan. Weken daarna was ze nog kaarsvet van haar hoofd aan het halen. Ook werden ze uit hun slaap gehouden door continu alarm bellen en moesten ze hardlopen midden in de nacht.
Nee, ik snap niet dat mensen zich zo laten vernederen door dit soort ontgroeningen. Hoe de F kan je dat soort zieke dingen al verzinnen als club zijnde en waarom laten mensen zich door dat soort apen ontgroenen? Ik ben daar echt te nuchter voor en heb daar totaal geen behoefde aan. Ik kan ook wel goede vrienden maken zonder dat soort onzin. En zoals ik al zei, ik zal totaal niet geschikt zijn voor ontgroeningen omdat ik dan echt mensen pijn ga doen. Als jij aan mijn tetten wil zitten krab ik met alle liefde jou gezicht open en dan moet je blij zijn als ik het daar bij laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:28

miss_lizje schreef:
Het kaarsvet is bij mijn schoonzusje gedaan. Weken daarna was ze nog kaarsvet van haar hoofd aan het halen. Ook werden ze uit hun slaap gehouden door continu alarm bellen en moesten ze hardlopen midden in de nacht.
Nee, ik snap niet dat mensen zich zo laten vernederen door dit soort ontgroeningen. Hoe de F kan je dat soort zieke dingen al verzinnen als club zijnde en waarom laten mensen zich door dat soort apen ontgroenen? Ik ben daar echt te nuchter voor en heb daar totaal geen behoefde aan. Ik kan ook wel goede vrienden maken zonder dat soort onzin. En zoals ik al zei, ik zal totaal niet geschikt zijn voor ontgroeningen omdat ik dan echt mensen pijn ga doen. Als jij aan mijn tetten wil zitten krab ik met alle liefde jou gezicht open en dan moet je blij zijn als ik het daar bij laat.

_/-\o_ _/-\o_ :') Kaarsvet over mijn tetten? Daar moet ik je toch even wat beter voor leren kennen := Ik zou daar ook echt over flippen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:35

Inderdaad ziek.. Zowel het verzinnen als het je laten gebeuren.. Hoeveel zelfrespect heb je dan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:41

hahaha, nee sorry was ik niet vanplan Emmaa_ en mijn zinsopbouw had ook weer gefaald. Het kaarsvet is bij mijn schoonzusje gedaan. Het aan tetten zitten bij een oudklasgenootje die moest zonder bh in een nat tshirt bier rond brengen dat ze boven haar hoofd moest dragen en de heren knepen dan soms in de tiet. Hoe verzin je toch zo iets? En hoe werk je daar vrijwillig aan mee. zonder agressief te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:42

Ja dat snap ik! Maar kaarsvet over welk lichaamsdeel dan ook, gepaard met knijpen in mijn tieten, thanks but no thanks :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:57

Gelukkig zijn de ontgroeningen niet overal zo erg :=

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:05

De studievereniging waar ik bij zat/zit had wel een eerstejaarsweekend, maar die was niet verplicht als je lid wilde worden. Al is het wel een soort kennismakingsweekend natuurlijk! Is natuurlijk wel veel drinken en dat soort dingen, maar je mocht zo ver gaan als je zelf wilde en je werd nergens toe gedwongen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:07

Uberhaupt als iemand zonder toestemming aan mijn borsten wil zitten.. Denk dat je dan toch een vet probleem hebt..

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:20

DaisyDarling schreef:
Ze zeikt toch niets af? Maar bij een vereniging gaan is niet verplicht, dus als je ervoor kiest om het wel te doen, moet je imo ook niet klagen. Je kunt je vereniging vrij uitkiezen en dus ook letten op de strafheid van hun ontgroeningen. Zoals jij al zei, gekke dingen gebeuren vaak bij disputen met weinig controle. De mate van controle/verbintenis aan een overheidsinstantie kun je gewoon terugvinden lijkt mij en daarmee kun je dan rekening houden.

Ik bedoelde dat ook meer in het algemeen. De quote was puur omdat antwoord te kunnen geven :)

Het is inderdaad waar dat je kunt kiezen hoe en wat. Al hoewel ik zelf bij het eindhovense corps zit wat lang niet zo is als het utrechtse of delftse of wat dan ook maar toch wel de strafste van eindhoven. Ik sprak gisteren nog met iemand van de inauguratiecommissie bij ons en die zeggen ook: er wordt echt streng gecontroleerd vanuit de TU en daarmee dus ook door de overheid plus wij verliezen ons gezicht op het moment dat we echt belachelijke dingen gaan doen en deze naar buiten komen.

miss_lizje schreef:

Ik vraag me af wat voor vereniging ze dan zit. Kaarsvet is gewoon belachelijk, er moet minimaal 5u geslapen worden per nacht. Bij ons mag je de feut niet aan raken, gebeurt dit wel en zeker als het op plaatsen zijn die echt niet kunnen komt er een rechtsprekend college over en leidt dit eigenlijk altijd tot een langedurige schorsing, de meeste bedenken zich bij ons dan wel twee of drie keer voordat ze zoiets zullen doen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:49

Al die gekke dingen geven maar weer aan hoe moeilijk het is om verantwoordelijk met macht om te gaan. Heel erg jammer, beetje gek/moeilijk/zwaar mag van mij best, maar laat een mens aub in zijn waarde.
Studiegenoten van mijn vriend bij Geneeskunde in Amsterdam moesten door de ontgroening van het koor heen. Ze zaten te huilen toen ze erover vertelden zei mijn vriend. Dat is wat mij betreft too much :7

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:14

Mijn schoonzusje zat in Delft, ze moesten op een grote trap zitten en met kaarsen heen en weer zwaaien, en de persoon boven je drupte dan kaarsvet op de persoon onder zich. Maar aangezien ze bij verschillende verenigingen zat en ook bij enkele weer gestopt is weet ik niet precies welke het was.
Weet niet meer welke vereniging dat was. Haar 5 uur slaap kreeg ze wel, maar niet aaneengesloten. Oude klasgenootje was ontgroening inderdaad ergens verweg op een kamp ofzo. Dan is er amper toezicht.

Bijna iedereen die ik ken en is ontgroent hebben ook zitten huilen toen ze er over vertelde. Des te meer rede voor mij om nog meer dat soort rare clubs te vermijden.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:34

Lieve HBO'ers,

Voor een onderzoek voor mijn opleiding Voeding en Diëtetiek ben ik op zoek naar vrouwelijke -opkamerswonende- studenten tussen de 16 en 25, die voor mijn drie dagen een eetdagboek bij zouden willen houden.

Mocht je meer informatie willen, graag een PB! :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:54

Debbels schreef:
Lieve HBO'ers,

Voor een onderzoek voor mijn opleiding Voeding en Diëtetiek ben ik op zoek naar vrouwelijke -opkamerswonende- studenten tussen de 16 en 25, die voor mijn drie dagen een eetdagboek bij zouden willen houden.

Ik ben inmiddels voorzien :)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:50

Debbels schreef:
Lieve HBO'ers,

Je mag me pb'en :j

Ik begin nu pas te beseffen hoe achterlijk veel ik moet gaan doen. Valt best zwaar weer studeren :=

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:59

Haha ja mij ook hoor. Heb hiervoor MBO geprobeerd, maar daar hoefde ik nooit wat te doen :P echt wel wennen ja

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:08

Ik moet ook weer wennen op HBO :') Ben vaak zo gaar aan het eind van de dag, vooral na stage. Dan zit ik op de bank als ik thuis kom, val bijna in slaap en dan bedenk ik me dat ik nog vanalles moet gaan lezen enzo en voorbereiden voor de lessen. :Z xD Nu ook zo'n moment xD Gelukkig volgende week hele week vrij, dan heb ik alleen 1,5 dag stage. Dus dan kan ik even goed alles bijwerken enzo.
Bij mij is het ook zo dat ze meteen al in het begin vanalles gaan opgeven enzo omdat we 2e jaars zijn :') bij 1e jaar gaan ze vaak toch eerst meer een inleiding geven enz, nu springen we meteen in het diepe xD Even wennen na 3 jaar MBO :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:19

Voorbereiden vind ik zo iets wat ik toch niet doe maar eigenlijk wel moet doen. :x

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:20

Als ik de lessen goed voorbereid hoef ik in de les helemaal niks te doen omdat we dan precies hetzelfde doen als ik thuis doe. Maarja hoe meer je het hoort hoe beter het blijft hangen zullen we maar zeggen he..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:24

Ik bereid nu nog netjes voor, maar 60 bladzijdes lezen, is toch lastig met een concentratie stoornis :') net als anderhalf uur hoorcollege, maar ze proberen wel interactie te maken met leerlingen, dus soms helpt dat. Naast voorbereidend lezen, moet ik ook al veel opdrachten maken, maak ik die niet, ben ik de sjaak haha. Dus ik moet wel. Wij gaan vrijdag op bedrijfsbezoek, en dan moet ik mezelf in een tenue de ville hijsen. In pak, inclusief panty. Ik heb er zo geen zin in haha _O-

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 20:28

Ik ben mezelf aan het verplichten om voor elk hoorcollege voor te bereide n. Ik denk dat ik het anders echt niet trek met de tentamens. Dus here we go!
Ik heb morgen alleen 's ochtends stage dus wil s middags alles een beetje gaan bijwerken