Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:51

Bij ons zijn er voor zover ik weet nog geen gestopt.
Nieuwe er bij kan ook niet, omdat het een lotingstudie is.

Alleen als je 1 toets niet haalt na de her, moet je stoppen met de opleiding. Anders haal je nooit meer je studiepunten.

Mooi cijfer Sanne!! Inderdaad hopen dat de volgende ook zo zijn!

Marit

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:58

Bij ons zijn er na de vakantie 3 gestopt uit de klas :j

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:59

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:04

Mandy92 heel erg herkenbaar. Ik heb precies dezelfde opleidingen gedaan als jij en ik vraag me ook af wat ik op het HBO doe :+ Ook ik wil eigenlijk helemaal niet meer naar school en ik vind het HBO ook heel erg moeilijk.

Wat ik nu aan het doen ben is rustig rondkijken voor een baan. Als ik iets vind en ik word aangenomen dan ben ik weg bij school (en dan niet meteen iets wat in mijn vakgebied ligt, want dat is er op dit moment niet, maar bijvoorbeeld 32 uur per week werken bij de Ikea vind ik ook al prima).

Ik zou even met je SLB'er praten en jezelf ook echt afvragen waarom je de studie bent gaan doen. Is het omdat je geen werk had, of omdat je het toch wel wilde?

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:06

Ik doe het omdat iedereen zegt dat je zonder hbo nergens bent. Dat je niks aan de mbo diploma heb omdat ze toch alleen maar hbo'ers willen! Daarnaast spreekt de opleiding mij natuurlijk ook wel aan, maar het 4 jaar studeren zie ik echt tegen op.. Ik kan de motivatie ook niet meer vinden om te leren. Als ik klaar ben met het hbo ben ik 25 .. en dan, dan ben je nog ouder, je hebt aardig wat kennis maar nog geen ervaring...

Maar ik kan gewoon geen baan vinden, ik heb natuurlijk wel gewoon mijn bijbaantje.. Maar wil dan wel iets voor echt 28-40 uur oid. En het liefste ook nog in de richting van M&C...

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:09

Bij ons zijn er 5 van de 110 gestopt hoorde ik van de week

Beetje jammer dat er eentje daarvan in ons projectgroepje zat...

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:13

In mijn klas is er nog maar 1 meisje gestopt, dat omdat ze net een eigen huisje gekocht had en toch niet rond kon komen als ze ook d'r studie nog moest betalen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:21

Bij onze eerste jaars zijn er al een aantal gestopt, uit onze klas nog geen een :) Andere klas is een meisje na 2 weken al gestopt volgens mij.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:21

Anoniem schreef:
Mooi cijfer sanne!

Bij ons is een meisje op de dag dat we het project in moesten leveren gestopt.. Ander meisje na de tweede dag en andere na de eerste week..
Er zijn ook ineens in de tweede/derde week 4 nieuwe bijgekomen, maar 3 zie ik nooit meer in de lessen of op tentamens xD

Ik ga eens proberen te leren voor tentamen maandag! Is psychologie, pedagogiek en sociologie in 1... Psy en peda vind ik leuk en socio snap ik het boek niet... stressss

Welk boek heb je voor sociologie? :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:40

_Judith schreef:
Super! Was dat voor dat Excel?

Ja voor Excel inderdaad :)

Waren wel veel wisselende cijfers, veel hoge cijfers maar ook een aantal onvoldoende. Dan begin je toch niet met een lekker gevoel aan je tentamenweek :(:)

Ik zei net nog dat er nog niemand was gestopt, NU is er wél iemand gestopt haha.
Hij ziet de opleiding toch niet zitten, wil meer richting sport ipv economie.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:16

Bij ons is er ook iemand gestopt, die wil de theaterschool gaan doen, ook iets heel anders :)

Heeft er iemand een ezelsbruggetje om efficiëntie en effectiviteit te onthouden, ik haal ze telkens door elkaar :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:17

Hij heeft eerst een sportopleiding op het MBO gedaan, en nu wil hij fysiotherapie doen geloof ik.

Theaterschool is inderdaad ook heel iets anders haha

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:42

Mijn tentamens beginnen maandag, spannend! Heb er 3, valt wel mee, maar ben zo veel aan het leren voor de eerste 2 dat ik nog niet begonnen ben aan de laatste.. Oeps.. Nouja!

Zie wel al hele mooie cijfers voorbij komen hier! :D

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:47

Mijn tentamenweek is voorbij :D
Nu nog afwachten of het ook een beetje goed gegaan is

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:47

Ik heb nog maar 1 tentamen en 1 presentatie, en daaromheen heb ik nu 2 weken vrij _O- Voor dat ene tentamen hoef ik niks meer te doen dus eigenlijk alleen woensdag die presentatie.. Zeeer relaxed :) Ik heb een extra week vrij omdat ik al genoeg SRP punten heb waar de andere studenten er nog een moeten halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:51

Heb vandaag voor het eerst echr super goed kunnen leren :) alleen jammer dat sociologie ook in de toets voor komt... Peda en psychologie heb ik alles doorgenomen en geleerd etc :) iets minder stress hoop ik maandag!

Heerlijk marit dat je niets meer echt hoeft te doen! Hoe doe je dat? ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:02

Heel goed voorbereiden en na elk college een samenvatting maken die ik af en toe doorlees :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:41

Bij ons zij er ongeveer 20 al gestopt van de 200. Best veel al in de 2de week. Ook bij de duale zijn er al mensen gestopt na een week.

Vadaag me laaste tentamen gehad :) ging wel redelijk denk ik. Denk wel een voldoende maar geen hoge. Nu alleen donderdag nog even laten zien dat ik weet hoe de knopjes vam de ct werken en weet hoe ik iemand moet neer leggen er op en dat is het.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:47

Bij ons is vandaag de vierde gestopt, de vijfde trouwens als je diegene meetelt die nooit op is komen dagen. Maar van de hele opleiding zullen het er vast een stuk meer zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:49

Marit schreef:
Heel goed voorbereiden en na elk college een samenvatting maken die ik af en toe doorlees :D

Waar haal je de discipline vandaag?! Ga het vanaf periode 2 ook helemaal anders aanpakken.. altijd die stress wil ik niet meer hahah

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:51

Peuk schreef:
Oooh haha. Ja ik zie nu dat ik dat er niet bij heb gezet, dacht van wel. := In Den Bosch dus haha.

Ben jij al begonnen met psychologie? Ik vind het zo vreemd dat we van hoofdstuk 2 alleen 2.3.2 en 2.3.3 moeten lezen..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:07

Quir, nee :n . Was ten strengste verboden want dan was die vraag sowieso fout. Dan kun je dus nog beter gokken op een Ja of een Nee dan dat doen.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:15

Dat wil ik nu ook gaan doen, na ieder college een samenvatting.. nu moest alles een week voor de tentamens! Drama was dat, en dat wil ik niet nog een keer!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:52

Ik heb me ook enorm verkeken. Zo'n hele week stage hakt er best wel in en dan daarna gelijk tentamens is echt niet handig en heel veel stressen.
Ga het de volgende periode ook anders aanpakken, proberen alles bij te houden zodat ik voor die week stage alles al heb..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:53

Ellee schreef:
Quir, nee :n . Was ten strengste verboden want dan was die vraag sowieso fout. Dan kun je dus nog beter gokken op een Ja of een Nee dan dat doen.

Oh okee,

Wij krijgen wel stelling, ja/nee/vraagteken. Maar vind het lastig dat vraagteken te gebruiken... Als je gokt heb je namelijk toch altijd 50/50, maar als die fout is gaat er wel een punt vanaf en moet je 1 goed hebben om weer op nul uit te komen. Lastiggggg, maandag het tentamen.