Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:20

Ja vind ik ook :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:21

Nogmaals Lisa het is echt niet erg om te concurreren, maar je concurreert niet door 1 cent en 6 cent onder de prijs van iemand te gaan zitten (ineens :P). Dat verschil is dan zo minimaal dat ze ook naar het vertrouwen kijken wat een webshop uitstraalt. Dus kijk eens goed rond naar verschillende webshops en leer er van. +:)+ Bedankt voor je reactie trouwens!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:25

Oh en Lisa, een tip, in je FAQ staat dat ze hun product binnen 7 werkdagen mogen retourneren. Dit is wettelijk vastgesteld op 14 dagen, dit zou je dus even aan moeten passen.

Heb je overigens een nikkeltest gedaan op de producten? Pas ook op met duidelijk vermelden dat ze nikkelvrij zijn. Als iemand hierdoor klachten krijgt kan je misschien problemen krijgen. Een stukje terug staat ook een artikel wat iemand postte over nikkel.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:29

Mear schreef:
Oh en Lisa, een tip, in je FAQ staat dat ze hun product binnen 7 werkdagen mogen retourneren. Dit is wettelijk vastgesteld op 14 dagen, dit zou je dus even aan moeten passen.

Heb je overigens een nikkeltest gedaan op de producten? Pas ook op met duidelijk vermelden dat ze nikkelvrij zijn. Als iemand hierdoor klachten krijgt kan je misschien problemen krijgen. Een stukje terug staat ook een artikel wat iemand postte over nikkel.

Gelukkig dat iedereen zo reageert. Ik zat mezelf al druk te maken.
Ik heb de leverancier gevraagd of het nikkel vrij was. De leverancier zei van wel.
Ja ik zag het. Oke ja dat was niet duidelijk voor mij want er stond voor allern waarborg winkels. Anders 7 volgens mij.

Bedankt voor de tips

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:30

Nou, we zitten hier om van elkaar te leren.. Dat is wat jij net hebt gedaan! Kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen hoor, door zo eerlijk te zijn!! :) +:)+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:34

Maar geld die 14 dagen regel ook voor ruilen? Of alleen retourneren?

@ier ja is niet leuk als iemand een rot gevoel heeft door mij. Dan ga ik me snel schuldig voelen. Dit was de beste manier

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:36

Wij zittenmet prijzen ook hoger dan de meeste andere webshops. Wij houden de adviesprijs aan. Dit mede omdat we het anders niet via dropshipping kunnen leveren. Ook omdat wij niet op prijs willen concurreren, maar op service. Ze kunnen bijna alles wel goedkoper vinden als ze willen, maar we hopen met onze site, overzichtelijk, duidelijk en vol extra informatie toch klanten te trekken die dan ietsje meer willen betalen :))
Tuurlijk gaan we wel acties doen ed. Maar we houden echt vnl de adviesverkoopprijs aan. Bij sommige leveranciers mogen we ook niet onder die prijs verkopen.

En ebay, wij willen er wel paar dingen van bestellen. Vooral om gratis weg te geven. In FB actie's of als leuke goedkope extra op de site. Maar wel in verhouding tot kwaliteit natuurlijk.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:40

Fijn te lezen dat hier gewoon netjes met elkaar omgegaan wordt. Top.

Ik heb mij overigens vandaag (nog) niet ingeschreven bij kvk, dus houd mij voorlopig hier
afzijdig. Ben er wel geweest maar ze hebben me weer aan het denken gezet, na alle gesprekken
met boekhouders/ondernemers e.d. Miss heb ik mij minder goed voorbereid dan ik zelf dacht.
Ik ga in de meeleesmodus :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:45

LisaFaded schreef:
@ier ja is niet leuk als iemand een rot gevoel heeft door mij. Dan ga ik me snel schuldig voelen. Dit was de beste manier

+:)+
Lisa, je komt als ondernemer veel verder door samen te werken met je concurrentie dan ze de duivel aan te doen. Maar zie dat je die les al geleerd hebt.

Ik kom hier trouwens erg graag in het topic om te zien dat iedereen wel met probleempjes kampt, successen boekt of zich gewoon in het haar krabt bij het gedrag van bepaalde partijen (leveranciers, klanten, onderaannemers etc). Zonder (ver)oordelen.

Tegenwoordig hebben de helft van de leveranciers ook zelf een webshop of ze zitten zelf op E-bay, als je dan door vervoerskosten en wisselkoersen net hun bodemprijs niet kan aanhouden, geeft dat dan een slechte indruk? Of hebben consumenten daar nog wel begrip voor in het algemeen? (ik bedoel dus niet prijs x 8 doen zoals eerder voorbeeld).

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:39

Het siert je, Lisa, dat je zo netjes je excuses aanbiedt! Dat vind ik echt getuigen van begrip, super. Zou niet iedereen je nadoen. Die 14-dagen regel geldt voor alle webshops, en ook voor zowel ruilen als retourneren. Ik bok mobiel nu dus kan even niet zo makkelijk een bron vinden, maar Google even op zichttermijn webshops. Er staat een hoop tegenstrijdige informatie, maar de bronnen van de rijksoverheid houdt in ieder geval 14 dagen aan. En dat is vrij betrouwbaar ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:43

Ik heb hetzelfde als Szan, veel producten hebben een vaste verkoopprijs. Hoger doen ze niet moeilijk over, lager vaak wel ;) Ik zie dat andere ondernemers in mijn branche vaak een heel stuk hoger, of een heel stuk lager zitten qua prijs. Meestal hang ik ergens tussenin en dat vind ik wel prima. Als de klant vraagt hoe ik aan mijn prijs kom, kan ik daar heel duidelijk in zijn. Door de adviesprijs aan te houden weet ik ook dat ik een eerlijke prijs bied aan mijn klanten en dat ik mijzelf niet in de vingers snij. Net als wat hier eerder ook al aangekaart werd, misschien ben ik in sommige gevallen iets duurder, maar in ruil daarvoor krijgen mensen hele goede service en kunnen ze in een fijne, gebruiksvriendelijke en veilige omgeving shoppen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:14

Lastig hoor prijzen.
Met producten met een richtprijs ok maar alles daarbuiten???
Ik heb voortdurend het er moeilijk mee. De een zegt Jeetje wat duur en een ander zegt dat het goedkoop is. Wat moet je er nou mee.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:28

Tja, wat voor de één duur is, is voor de andere goedkoop. Je kan niet voor iedereen goed doen.
Belangrijk is denk ik te bedenken wat je zelf wil verdienen van daaruit je prijs te bepalen.

Trouwens Hilda, het gesprek op Facebook is toch privé? Want het staat op mijn eigen timeline. Niet dat ik daar vanalles ga zeggen en dat iedereen dat leest, haha.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:37

Ja hoor is volledig geheim.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:07

LisaFaded schreef:
Zijn hier ook mensen die een winkel hebben en geen webwinkel. Ben ik eigenlijk wel benieuwd na. Misschien dat jullie aan franchise doen?

Jep, wij hebben een winkel. Maar doen niet aan franchise. Wel willen wij zelf nieuwe filialen gaan openen.
Maar wij zitten niet in jouw branche :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:50

Ik had de discussie over het prijzen vechten een beetje gemist.. Maar wel goed van je Liza dat je je excuses aanbiedt.

Anyway, wij hebben gisteren onze eerste bestelling retour moeten meenemen. Menn wat baal ik er van. We hadden een bestelling voor een big bag zand boven in het land en de vrachtwagen is daar naar toe gereden en kon niet lossen. Er hingen kabels boven de weg, waardoor de kraan van de vrachtwagen niet omhoog kon takelen. Als hij al wel naar boven zou kunnen, kon hij vervolgens niet naast de wagen lossen.
Het lukte echt niet, ook nog een paar straten verder geprobeerd en na wat heen en weer gebeld is besloten om de lading mee terug te nemen. Maar ja, alle kosten zijn natuurlijk gemaakt, de klant krijgt het geld terug van het zand, maar de zandkosten vormen maar een heel klein percentage van alles kosten die wij hebben gemaakt. Transport is erg duur in deze tijden en de marges zijn al niet groot. Hoe dan ook, echt heel vervelend. Op de website staat vrij duidelijk vermeld dat we met groot transport komen en dat de vrachtwagens +/- 18 meter zijn. Maar ja, dat maakt het niet minder vervelend. Ik hoop dat we het goed hebben opgelost, ook richting de klant, maar je voelt je er toch altijd rot om (ik tenminste).
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 07-02-13 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:54

Kan ik me voorstellen Mellis! Maar kan je niet leren uit deze ervaring i.e. in je leveringsvoorwaarden opnemen dat jullie kosten verhalen wanneer leveren niet mogelijk blijkt en daar een aantal richtlijnen bij geven? Zodat mensen van tevoren wel eens kunnen bedenken dat dat niet gaat lukken? Heel veel verhuisfirma' s werken zo (vanaf het moment dat we iets moeten optillen rekenen we extra, als het een eerste verdieping betreft katsjing, wij sleuren NIKS de trap af etc)

Zo had ik een tijd terug twee verzendfratsen op een week:
- verstuurde een bubbelenveloppe, zat na 2 dagen terug in de bus. Hadden ze gewoon terug gestuurd naar afzender (ja, volgens de post is afzender = bestemming), mij dus. Ja, was de uitleg van de post, de postzegels zaten er te dicht bij (juist ja, het adres waar het heen moet is 3 keer zo groot als dat van mij, en ik zet nog AFZENDER bij mijn eigen adres).
- klant krijgt doos van mij via kiala, doet het aan de onderkant open, stopt er iets anders in en plakt aan de onderkant nieuw verzendlabel via kiala voor een andere persoon. Krijg ik vervolgens de doos terug, omdat kiala het oude verzendlabel leest... :')

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 09:07

Haha, die laatste foxy. Heb het 2 keer moeten lezen. Zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt. Stond je niet raar te kijken toen je het pakje kreeg?

Mear 8 x goedkoper? Als iedereen veel duurder is dan jij, zou je je dan niet even afvragen of jij misschien te goedkoop bent?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:08

Kosten verhalen is op zich niet van toepassing. De klant krijgt niet nog een rekening. Maar het is altijd dubben tussen service en jezelf niet teveel in de vingers snijden. Het transport is tenslotte gewoon geweest en gaat ook weer terug, al die kosten zijn gewoon gemaakt. Wij krijgen enkel zand terug, niet de benzine e.d.. Maar mensen kennen toch een beetje de ala bol.com voorwaarden, maar een big bag zand is geen envelop die je op de post doet. Ons ‘lichtste pakketje’ weegt 330 kilo, en het zwaarste 1800 kilo, dat vraagt hele andere logistieke handelingen en planning.

In de FAQ en transport & leveringen pagina staat in mijn ogen duidelijk met welk transport we komen en dat we altijd vragen om hier rekening mee te houden. Als we vooraf weten dat het lastig gaat worden kunnen we nog een kleiner vrachtwagentje inzetten. Maar dan moeten we het uiteraard wel vooraf weten. Hopelijk gaat het niet teveel voorkomen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 09:15

Op het moment zelf is het frut Mellis, maar achteraf denk ik altijd, ach hebben we dat ook eens gehad. In die zin dat je dit punt kunt verbeteren.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:20

Of vraag om een duidelijk overzichtsfoto van de locatie voordat je gaat leveren?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:23

Balen Mellis.... Maar eerlijk gezegd, als ik zoiets zou bestellen, zou ik niet in de FAQ kijken. Ik heb immers geen vraag, ik bestel gewoon iets. Misschien kan je er in de toekomst iets in een extra mail ofzo zetten? Dat als mensen zoiets bestellen, ze eerst nog een mail krijgen van "Kan er wel geleverd worden?"

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:26

Hé wat balen Mellis... Inderdaad volgende keer iets er bij zetten.. desnoods dat ze akkoord moeten gaan (per mail) dat je daar kan leveren, mocht het niet zo zijn dat het 50/50 is ofzo...

@ holly: Nee, ik zit (vind ik) goed kwa prijs/kwaliteit verhouding. Ik kan veel meer winst maken hoor, maar daar doe ik het niet voor. Ik doe dit juist voor het faire.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:31

Maar mear, misschien niet echt leuk om te horen, maar daarmee help je wel de economie én degenen die er wél van moeten leven om zeep. Ik zie het tegenwoordig heel veel, alles moet maar goedkoper en gratis en zolang mensen er iets aan overhouden is het genoeg. Maar iets er aan over houden is bij lange na niet genoeg voor de mensen die er echt van moeten rondkomen. Maar omdat andere mensen er niet van rond hoeven te komen en dat kleine beetje winst als heel erg fijn en extra zien, kunnen mensen het overal goedkoper halen en gaan de mensen die het voor het 'echie' doen over de kop....

De prijs van een product word door méér bepaald dan enkel de inkoop waarde en dat word weleens vergeten geloof ik. Je denkt dus dat je fair bezig bent, maar tegenover de echte ondernemer ben je verre van fair bezig......

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 09:35

Dat zat ik ook te denken Lalidan, een bevestigingsmail ofzo met daarin een kopje "heeft u gedacht aan..." onze vrachtwagen is x breed en x hoog.

Mear, dan snijd je jezelf toch in de vingers? Het is natuurlijk niet voor niks dat andere er veel meer voor vragen, er moet immers nog van alles van betaald worden.
Misschien heb je het in één van de vorige topics ook gelezen, te goedkoop is ook niet verstandig.