1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:37

he verdorie.. heb ik net in de file gestaan, blijkt dat de docent ziek is en we tot half 1 vrij hebben!!
de andere klassen zijn vrij dus ik zit in een vrijwel leeg gebouw...
dan de file maar weer in en thuis lekker uitgebreid ontbijten :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:31

Ah bah dat is altijd zo vervelend, ik heb vandaag mijn HC geskipt, moest eigenlijk van 9 tot 7 maar heb de hele dag dezelfde vrouw die rechtstreeks opleest van de sheet, en gezien ik volgende week weer tentamen heb bereidt ik me liever vandaag voor dan dat ik de hele tijd ga luisteren naar iets wat ik zelf ook wel kan lezen :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:15

Ik meld me hier ook weer is. Drukke tijd gehad. Gisteren Nederlands hertentamen gehad, hoop dat ik 'm wel heb gehaald. Wil toch voor m'n P gaan! We hebben ook project gehad, helaas hebben we die niet gehaald. Althans, inhoud was beoordeeld met een 6,3 maar we voldeden niet aan de formele vormvereisten.. De voetnoten waren niet goed. Was ook moeilijk, eigenlijk geen begeleiding gehad voor dit project dus heel lastig. Nu moeten we het hele project opnieuw doen (en het was al zo'n ge***) in februari terwijl we dan ook een ander project moeten doen.. Heel fijn allemaal.. ;(

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:38

oei balen zeg, dat wordt goed plannen...

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:46

Heb vandaag een lang dagje school, 2 lessen die elk 3 uur duren..

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:51

Dat is balen zeg...

Wij hebben in dit vak logistiek. Best te doen maar ik snap dat lineaire nog wat niet.. Volgende week maar aan de leraar vragen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:57

Ja ik baal dan ook echt.. We hadden 2 weken voor dat project en heb toen al zowat elke dag gezeten.. Vind het echt belachelijk. Bij het eerste project gelijk klaar. Niet Beoordeeld (NB). Je wordt zo ineens in het diepe gegooid met echt 0 begeleiding. Geef ons tenminste nog de kans om die paar voetnoten dan nog te corrigeren..

Logistiek? Bij rechten?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:37

Dat is balen zeg.. Ook een beetje kinderachtig..

Nee, bij Accountancy :)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:22

MyHorseGirl schreef:
Ja ik baal dan ook echt.. We hadden 2 weken voor dat project en heb toen al zowat elke dag gezeten.. Vind het echt belachelijk. Bij het eerste project gelijk klaar. Niet Beoordeeld (NB). Je wordt zo ineens in het diepe gegooid met echt 0 begeleiding. Geef ons tenminste nog de kans om die paar voetnoten dan nog te corrigeren..

Logistiek? Bij rechten?

:(:)
Ik heb datzelfde k*tproject gehad, andere bewoording heb ik er niet voor. Godzijdank gehaald.. No way dat ik het nog een keer ga doen! Inderdaad 0,0 begeleiding, ik heb nog steeds geen flauw idee hoe voetnoten werken. Gelukkig een fanatiekeling in het groepje die dat geregeld heeft, want van school hoefden we dat idd niet te verwachten.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 02:06

@suus_pepper ah okee ik dacht al haha. Heel kinderachtig.. Maar kan er helaas niks aan doen.

@mariska ik baal zo!! Wat voor project moest jij doen? Fijn dat jij het wel hebt gehaald! :) Nee die voetnoten, was dus ook niet goed uitgelegd bij ons.. En hoe kun je dingen fout doen waar je geen weet van hebt? ;) Niet mogelijk dus. Heb het nog besproken tijdens het studentenpanel met de afdelingsleider van Recht propedeuse jaar maar helaas, moeten toch de herkansing in. In februari fijn 2 projecten tegelijk gaan maken. Wordt het resultaat vast veel beter van! :n Vind het echt belachelijk dat de school op die manier toch een steek laat vallen en als je dit aangeeft dan krijg je een flauw antwoord van: ja, dit is nou eenmaal HBO, zelfstandig werken.. Nou fijn. Ga wel MBO-1 opleiding doen.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:34

MyHorseGirl schreef:
@suus_pepper ah okee ik dacht al haha. Heel kinderachtig.. Maar kan er helaas niks aan doen.

@mariska ik baal zo!! Wat voor project moest jij doen? Fijn dat jij het wel hebt gehaald! :) Nee die voetnoten, was dus ook niet goed uitgelegd bij ons.. En hoe kun je dingen fout doen waar je geen weet van hebt? ;) Niet mogelijk dus. Heb het nog besproken tijdens het studentenpanel met de afdelingsleider van Recht propedeuse jaar maar helaas, moeten toch de herkansing in. In februari fijn 2 projecten tegelijk gaan maken. Wordt het resultaat vast veel beter van! :n Vind het echt belachelijk dat de school op die manier toch een steek laat vallen en als je dit aangeeft dan krijg je een flauw antwoord van: ja, dit is nou eenmaal HBO, zelfstandig werken.. Nou fijn. Ga wel MBO-1 opleiding doen.

Ik had hetzelfde project he, HS Leiden. :)
Snap het wel dat ze willen dat we zelfstandig zijn, maar ze pakken het niet iets te verkeerd aan naar mijn mening. Geen uitleg geven en dan de fouten die daaruit voortvloeien afstraffen. Ja zo leer je er wel van, maar nou net op de verkeerde manier. :P Achteraf ben ik echt blij met mn groepje. Ex-journalistiek student die de hele lay-out heeft geregeld inclusief de taalfouten en de voetnoten. :)
Alvast veel sterkte met de herkansing. :(:)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:51

Vinden jullie de tijd ook zo snel gaan!? Ik ben al met de laaste lesweek bezig van blok 2.. We zitten dus eigenlijk al bijna op de helft van het eerste jaar!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:43

Ja Birgit_, het gaat echt onwijs snel! Wij beginnen ook bijna aan de 3de periode, dus tweede helft van het jaar.. Helaas heb ik 4 januari een herkansing ..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:51

Ik vind dit jaar echt super snel gaan. Heb woensdag mijn laatste lesdag (tot 12.10 uur).
Dan hebben we donderdag een adviesbrief die geschreven moet worden en ingeleverd als cijfer.
Na de kerstvakantie direct heel de week tentamens en de week erna herkansingen. Vervolgens alweer P3.
Voor je het weet is het schooljaar alweer voorbij !! :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:09

Als je geen gezeur met lay-out, voetnoten of referenties wilt, dan is LaTeX-taal heel handig om in te werken. :j

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:07

Wat is dat voor een programma Puissance?
Kun je dat ergens downloaden?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:31

Ik ben a.s vrijdag al klaar met blok 3 en ga na de vakantie naar blok 4 de tijd gaat inderdaad erg snel!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:41

xlisza schreef:
Wat is dat voor een programma Puissance?
Kun je dat ergens downloaden?

Het is een codetaal die je in verschillende programma's kunt schrijven. :j Ik gebruik LaTeXila, is wel voor op Linux. Voor Windows/Mac heb je ook genoeg programma's ervoor.
LaTeX is even wennen als je tekstverwerkers zoals Word gewend bent, maar het is echt heel fijn (vind ik zelf) en vrijwel alle (exacte) wetenschapsartikelen worden erin gemaakt, dus wel handig om "alvast" te kunnen. :P
Leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/LaTeX
Downloadlink: http://www.latex-project.org/ftp.html

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:18

Birgit__ schreef:
Vinden jullie de tijd ook zo snel gaan!? Ik ben al met de laaste lesweek bezig van blok 2.. We zitten dus eigenlijk al bijna op de helft van het eerste jaar!

ja zeker snel!
Nu afronding inventarisatie verslag en na de kerst alweer tentamens van blok 2
Op naar de zomervakantie *\o/* :')

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:29

Ja het gaat vies snel... Morgen statistiektoets en vrijdag bloktoets van 1.2.1. In februari deel 2... pffffffff kan het allemaal niet bij houden, ben wel heel erg toe aan vakantie!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:58

Statistiek gehaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:01

Gefeliciteerd! :D

Ik heb morgen SPSS en vrijdagavond statistiek (methodeologie)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:31

Succes dan!! Ik vind het wel meevallen, vind het wel leuk haha! SPSS ook wel :+

Toets van vrijdag zie ik wel tegenop

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:04

Ik heb vrijdag statistiek... :(:)

En ons tweede semester begint bijna, en had er even geen rekening mee gehouden maar mag dus weer nieuwe boeken aanschaffen à 370€... Pff, ik dacht eindelijk geld over te houden deze maand maar nee hoor, dag spaarrekening.. :+

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:24

M_ariskaa schreef:
Ik had hetzelfde project he, HS Leiden. :)
Snap het wel dat ze willen dat we zelfstandig zijn, maar ze pakken het niet iets te verkeerd aan naar mijn mening. Geen uitleg geven en dan de fouten die daaruit voortvloeien afstraffen. Ja zo leer je er wel van, maar nou net op de verkeerde manier. :P Achteraf ben ik echt blij met mn groepje. Ex-journalistiek student die de hele lay-out heeft geregeld inclusief de taalfouten en de voetnoten. :)
Alvast veel sterkte met de herkansing. :(:)

Oja natuurlijk. Sorry blond.. :+

Tijd gaat inderdaad echt heeeeeeeeeeeeeeeel erg snel. Bijna te snel eigenlijk!