't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:44

Ik meld mij hier ook maar..

Ik sta op drie invallijsten van verschillende stichtingen om aan het werk te gaan in het basisonderwijs.. Ik zit nog steeds thuis en hoop zó dat ik snel aan het werk mag... Ik ben erg gemotiveerd om eindelijk aan het werk te gaan na al die jaren studeren.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:30

Ik kom me hier ook maar melden...

Heb tot half juni op internationale dressuur stal gewerkt, deze konden mij echter helaas niet meer betalen, en ze hebben me moeten laten gaan.
Werk momenteel nog 8 uur op een manege (deed ik icm de dressuur stal) maar dat contract loopt in december af...
Tot nu toe redelijk rond kunnen komen, maar dat gaat nou toch wel erg krap worden.
Al driftig op zoek naar iets nieuws, maar helaas nog niks kunnen vinden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:42

pfff ik ben nu aan het kijekn op randstad.nl en studentenwerk.nl maar ik kan gewoon niks vinden dat binnen mijn straatje past. Vaak zoeken ze iemand met ervaring enzo, ik heb geen ervaring als receptioniste maar wil het best proberen.....

Wie heeft er nog meer speciale sites met vacatures?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:46

oja, met die lijst van de OP ben ik al bezig :) zoek vooral naar uitzend bureau's

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:46

*komt even binnen vallen*

studentjob.nl

Ik wordt helemaal plat gespammed met vacatures. Ik heb me uitgeschreven omdat ik inmiddels wat gevonden heb via creyfs

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:50

Ik ben ook weer opzoek!
Ik neem momenteel alles aan..

Zowel:
Omgeving Alblasserdam/Sliedrecht/Dordrecht
als
Omgeving Beilen,assen,hoogeveen (midden drenthe dus)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:58

Ook als ze om ervaring vragen gewoon reageren, nooit geschoten is altijd mis.

Ik word net gebeld voor een vacature waar haast bij is. Reisafstand is eigenlijk te ver naar mijn zin en ook nog eens op een ernstig druk traject (liever een uur laagvliegen dan een uur stilstaan). Voor het perfecte profiel zou dat geen probleem zijn, maar als ik het vlug overlees dan ben ik bang dat ik mezelf hier weer over de kop ga werken. En dan is het een heel beknopt profiel.
Okee, ik sta erom bekend eerst in paniek te raken voordat ik de overeenkomsten zie, maar ik ben bang dat dit echt `over my head´ is. Ze zoeken iemand met een ´strong PowerPoint pitch`, wat dat ook moge zijn. Nou weet ik aardig mijn weg in PowerPoint en anders maak ik mezelf dat wel snel meester, maar presenteren is echt niet aan mij besteed.
En ik gok dat er ook iemand voorgesteld gaat worden die op papier een vele betere kandidaat is dan ik en ook nog eens in die stad woont dus ik betwijfel of het wel enig nut heeft.
Ik zoek weer uitvluchten......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:01

Jollie: in gorinchem vragen ze medewerkers voor de klantenservice van vgz

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:02

denk dat je in staat moet zijn een krachtige en overtuigende powerpoint moet kunnen samenstellen met de juiste slogan en teksten om iemand dus aan de juiste zijde te laten komen :j

iets als "beter een hond die trouw op je wacht dan een vriend die niet naar je smacht" voor een anti-vreemdgaan campagne
:') weet ik veel :') verzin het ook maar uit mijn duim.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:03

Ik ben vandaag op gesprek geweest voor de klantenservice van de V&D ze zei dat ze ons smiddags zou laten weten wat er verder ging gebeuren. Nog gee 15 min later ben ik al gebeld dat ik aankomende week dinsdag al kennismaking heb bij V&D met collegas :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:04

gefeliciteeeeerddddd!!!! *\%/* super!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:05

Ja tis maar tijdelijk maar dan heb ik iig iets :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:06

idd... Ik zie het zuur in voor mij ... Ik wil ook kijken of ik in januari weer kan beginnen met een HBO opleiding... Ik mis de sociale activiteiten en gezien de banenmarkt toch poedersuiker is kan ik beter nog een opleiding doen :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:09

Iets is beter dan niets ;) Geeft ook meer rust dat je nu iig tijdelijk onder de pannen bent.

Ik weet niet goed wat ik met die vacature aan moet, zijn best wel heel veel raakvlakken, maar een paar punten brengen mijn lichtelijk in paniek. Ik wil niet te hoog inzetten om straks weeeeer op zoek te moeten. Ik weet dat ik goed ben in mijn werk, maar ik heb ook een paar zwakke punten die mij iedere keer weer de das om doen. En iedere keer wordt ik nog onzekerder dan ik al ben wat het nog moeilijker maakt voor mij om ergens tussen te komen.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:59

Ik heb misschien een stage.. Ik mag iig op gesprek komen. Daar ben ik al heeeel blij mee!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:01

stef schreef:
Jollie: in gorinchem vragen ze medewerkers voor de klantenservice van vgz

Dit is dan weer iets te ver weg...

Als het om omgeving rotterdam e.d gaat moet ik op zoek naar woonruimte..
Dus t moet wel echt serieus zijn, zodat ik ook echt n woning kan aannemen.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:04

ik ben een stille lezer die zich af en toe meldt

gisteren had ik een leuke een UZB belde dat ze een tijdelijke functie open hadden ik krijg regelmatig commentaar dat ik veel tijdelijk banen heb gehad dus ik zeg nou ik zoek liever nog even door werd ze toch vervelend van "nou die waren er niet hoor tenzij ik zelf wat had want zij wisten van niets" eeeehhhhhhhh pardon ik vind het ook heel spannend over een maand is mijn contract afgelopen maar dan hoeft ze toch nog niet zo te reageren???

deze week weer 3 gesprekken en vorige week ook een paar ...... begin echt mega aan mezelf te twijfelen ..... als iemand me nou eens aan wilde nemen ;(

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:11

Heb maandag sollicitatie gesprek. Dus ben heel erg benieuwd. Kan ik in ieder geval 3 dagen per week aan de slag. En heb nog 2 dagen een bijbaantje.
Dus kan dan alsnog fulltime aan het werk. Zou wel fijn zijn, dan kan ik eindelijk gaan samen wonen met mijn vriend.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:16

@RM: wat onprofessioneel :oo Ja, er is weinig, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de minpunten op je CV niet wilt aanvullen. Van de andere kant kan je het feit dat je wilt werken wel weer tot een pluspunt omdraaien, maar zo'n goede verkoper ben ik ook niet.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:21

Tsjah.. Werk is werk zou ik denken. Je zou het ook kunnen omdraaien in iets positiefs. Ik ben flexibel, veel ervaring, pas me makkelijk aan.. Toch RM? Je gaat iig niet op de bank zitten, dus dat spreekt voor je.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:46

Falona schreef:
@RM: wat onprofessioneel :oo Ja, er is weinig, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de minpunten op je CV niet wilt aanvullen. Van de andere kant kan je het feit dat je wilt werken wel weer tot een pluspunt omdraaien, maar zo'n goede verkoper ben ik ook niet.

Dat klopt ik zeg dan ook altijd dat ik liever vanuit een baan werk zoek als dat ik thuis zit maar omdat ik met 4 banen nog in gesprek ben wilde ik een hele tijdelijke functie nu niet meteen aangaan. Dat verandert over 2 weken helemaal dan ga ik ook zeker weer op tijdelijke functies in

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:47

Astor schreef:
Heb maandag sollicitatie gesprek. Dus ben heel erg benieuwd. Kan ik in ieder geval 3 dagen per week aan de slag. En heb nog 2 dagen een bijbaantje.
Dus kan dan alsnog fulltime aan het werk. Zou wel fijn zijn, dan kan ik eindelijk gaan samen wonen met mijn vriend.

oohhhh dubbel doel dus (baan en samenwonen) :) heel veel succes

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:56

Dit lijkt me nog best leuk :oo
Alleen de activiteiten zijn me niet duidelijk en voor hoelang :')
http://www.studentjob.nl/vacatures/5138 ... in-amerika

En of je een diploma moet hebben in het toerisme of een andere diploma ook voldoet :') Mijn engels is prima, ben natuurlijk net 3 maanden in Amerika geweest. Vraag me ook af of het visum word betaald door hun gezien het 100 euro per maand is ongeveer :')

edit: laatste zinnetje niet gelezen, maar is nog steeds niet duidelijk welke opleiding je moet hebben gedaan :P Ik heb iig niks in die richting gedaan :') al lijkt het me wel erg leuk

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:57

lifaya schreef:
Dit lijkt me nog best leuk :oo
Alleen de activiteiten zijn me niet duidelijk en voor hoelang :')
http://www.studentjob.nl/vacatures/5138 ... in-amerika

En of je een diploma moet hebben in het toerisme of een andere diploma ook voldoet :') Mijn engels is prima, ben natuurlijk net 3 maanden in Amerika geweest. Vraag me ook af of het visum word betaald door hun gezien het 100 euro per maand is ongeveer :')

edit: laatste zinnetje niet gelezen, maar is nog steeds niet duidelijk welke opleiding je moet hebben gedaan :P Ik heb iig niks in die richting gedaan :') al lijkt het me wel erg leuk

super leuk als je het echt wil gewoon solliciteren als het niet past kan je altijd nog nee zeggen toch

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:59

Jollie, wat zoek je precies? Kreeg vandaag iets aangeboden in Rotterdam en en papendrecht, maar dat is voor mij weer te ver.
Wordt net wel gebeld met de vraag wat mijn religie is. Ze zochten iemand voor een bedrijf met reformatorische grondslag.
Gaat m dus niet worden :n