Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:07

Zijn er inderdaad mensen die een tussenjaar gaan doen? :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:08

TREKTOCHT IN IERLAAAAAAAAAAAAAAAAND! :D en een weekje ponykamp begeleiden! :D

Cherso/Lloret/Blanes-zooi doe ik wel als ik een leuke groep studie-freunden heb, ben niet super close met de mensen uit m'n klas. Zit niet echt met mensen in de klas waarmee ik het langer dan 3 dagen uit zou houden, dus doe maar geen cherso dan := Maarja, wilde wel een soort examenreis, dus nu ga ik samen met een vriendin uit Brabant op trektocht te paard in Ierland. En dat is duuuuuuur, echt niet normaal :\

Hé, ik heb ook familie in NZ! :)
Echt een heeeeeeeeeel mooi land! Daarom wil ik nu ook zo graag naar Ierland, schijnt er qua omgeving heel erg op te lijken (jammer van het weer, maargoed)!

xJolien, respect voor jouw zomer! Vind het echt goed van je dat je in je vakantie gewoon 1x per week je gaat inzetten voor vrijwilligerswerk!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:08

Ik ga direct na de examens een week naar terschelling met vriendinnen, ik ga een kleine week naar Barcelona met mn ouders, en nog een week naar italië met een vriendin. Ik ga naar parkpop en naar Zand. En op de planning staat ook nog steeds een weekendje antwerpen met vriendin, maar dat is nog niet helemaal rond.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:10

Leuke vakantieplannen! Ik ga naar Venetië met m'n vriend en waarschijnlijk naar Ijsland met mijn moeder. *\o/* (Profiel is niet echt up to date meer)

Ik ga geen tussenjaar doen, ik twijfel nog bij uitloting over een deelcertificaat wiskunde B halen of beginnen aan kunstmatige intelligentie. Je hebt in die studie calculus en lineaire algebra, waar je echt wel wiskunde B voor nodig hebt om het zonder toveren te halen, maar de wiskunde B eis is van de studie af, dus ik kan het in theorie doen. Wat is wijsheid? :=

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:12

Puissance schreef:
Leuke vakantieplannen! Ik ga naar Venetië met m'n vriend en waarschijnlijk naar Ijsland met mijn moeder. *\o/* (Profiel is niet echt up to date meer)

Ik ga geen tussenjaar doen, ik twijfel nog bij uitloting over een deelcertificaat wiskunde B halen of beginnen aan kunstmatige intelligentie. Je hebt in die studie calculus en lineaire algebra, waar je echt wel wiskunde B voor nodig hebt om het zonder toveren te halen, maar de wiskunde B eis is van de studie af, dus ik kan het in theorie doen. Wat is wijsheid? :=

Ging even spieken in je profiel, waarom ga je niet meer naar Talinn?
Ben ik in September geweest, was echt ontzettend leuk! :D :D

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:12

Ik ga een week naar Spanje met twee vriendinnen. :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:13

xJolien schreef:

Ik twijfel daar nog over. Als ik ingeloot word ga ik meteen studeren! Maar als ik uitgeloot word... Aan de ene kant ga ik dan liever iets anders doen en het een jaar daarop nog eens proberen (en als ik dan weer uitgeloot word een andere studie kiezen). Maar dat betekend wel dat ik zou gaan studeren met mensen die een jaar jonger zijn en dat ik mijn eigen vrienden een stuk minder zal zijn. Dat vind ik wel een heel groot nadeel (maar een jaar de vrijheid lijkt me ook wel fantastisch, hoewel ik nou niet echt centjes heb om te gaan reizen helaas).
Laatst bijgewerkt door Paisano op 18-05-12 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:13

Crap, nu is m'n concentratie, motivatie enzo helemaal vertrokken :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:15

Ik wil zeker wel naar Talinn (en Riga en Sint-Petersburg, samen met Helsinki een leuk rondje!) maar we gaan toch liever via een geplande reis en die sluiten niet echt aan op wat wij in ons hoofd hebben. :Y) Het komt er zeker nog wel een keer van, maar dit jaar Ijsland verkennen. Lijkt me echt heel mooi.
Zijn jullie uit jullie zelf naar Talinn geweest of via een geplande reis? Mijn tante (woont in Zweden) is er eens geweest met een uitstapje van haar werk, ze vond het ook erg leuk.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:16

xCathy, gaaaaf joh, naar Ierland! :oo Dat lijkt me zooo vet!
Ga je een week of langer?

Ach ja, het lijkt me gewoon geweldig werk, dieren helpen :j
En daarbij is het ook mooi meegenomen voor volgend jaar! (Dier en gezondheidszorg)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:17

Paisano schreef:
xJolien schreef:

Ik twijfel daar nog over. Als ik ingeloot word ga ik meteen studeren! Maar als ik uitgeloot word... Aan de ene kant ga ik dan liever iets anders doen en het een jaar daarop nog eens proberen (en als ik dan weer uitgeloot word een andere studie kiezen). Maar dat betekend wel dat ik zou gaan studeren met mensen die een jaar jonger zijn en dat ik mijn eigen vrienden een stuk minder zal zijn. Dat vind ik wel een heel groot nadeel (maar een jaar de vrijheid lijkt me ook wel fantastisch, hoewel ik nou niet echt centjes heb om te gaan reizen helaas).

Hm, lastig!
Maar toch zou ik dan kiezen voor een tussenjaar. :j
Heb nu al vaak zat mensen meegemaakt die dan toch maar hun tweede keuze gaan doen, en er na een jaar achterkomen dat ze veel liever hun eerste keus willen doen.. Dus dat ze dan alsnog een jaar hebben verspilt :+

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:18

Zeker nu moet je daar flink mee oppassen nu ze de langstudeerboete hebben ingevoerd.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:20

xJolien schreef:
Hm, lastig!
Maar toch zou ik dan kiezen voor een tussenjaar. :j
Heb nu al vaak zat mensen meegemaakt die dan toch maar hun tweede keuze gaan doen, en er na een jaar achterkomen dat ze veel liever hun eerste keus willen doen.. Dus dat ze dan alsnog een jaar hebben verspilt :+

Ja, dat is ook zonde! De kloof tussen het enthousiasme voor de eerste en studie word steeds groter heb ik het idee. Die tweede is misschien wel iets waar ik "talent" voor heb (dat zegt iedereen xD), maar vind ik het wel leuk? Ik vind het vooral een verstandige keuze, goede kans op een baan etc. Maar leuk? Ik twijfel steeds meer... Maar wie weet vind ik na dat jaar die tweede keuze wel helemaal leuk, dan kan het altijd nog.

Ingewikkeld is het! En ik ben best bang om uitgeloot te worden, want zo hoog zijn mijn cijfers niet...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:21

Waar loot je voor mee Paisano? :)

Nirvana_

Ik neem ook een tussenjaar, en ga waarschijnlijk naar een westernranch in Utah :)

En nu moet ik écht écht écht wat gaan doen, anders wordt 't niks meer vandaag.

Paisano

Puissance schreef:
Zeker nu moet je daar flink mee oppassen nu ze de langstudeerboete hebben ingevoerd.

Ja, dat ook nog inderdaad!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:22

Puissance schreef:
Waar loot je voor mee Paisano? :)

Haha, mijn verhaal is idd wat onduidelijk zo :')

Psychologie ;)

Nirvana_ schreef:
Ik neem ook een tussenjaar, en ga waarschijnlijk naar een westernranch in Utah :)

Wat stoer! :D Succes met leren, maar daarna wil ik er wel alles van weten :P

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:24

Ah oke. Is dat een zware loting? Ik ken in ieder geval niemand die ervoor uitgeloot is geraakt en die personen hadden ook niet echt hoge cijfers. Wie weet heb je wel gewoon geluk. :j

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:26

Lastig inderdaad....
Ik zou toch voor een tussenjaar gaan. Niets mis mee toch? Even lekker geld verdienen en daarna aan de slag.. Geloof ook niet dat het heel erg zou zijn dat je dan 1 jaar ouder bent...
Maar het is jouw keuze! :j

Ik ga in ieder geval voor je duimen dat je gewoon in 1x wordt ingeloot!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:28

Ik weet het eigenlijk niet }:0 Ik werd al helemaal bang toen ik het woordje loting hoorde :P Maar ik hoop inderdaad dat ik gewoon ingeloot wordt! En anders nog maar even nadenken wat ik ga doen...

Waar loot jij voor mee? :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:32

Nirvana_ schreef:

Leuk Western! Ik krijg sinds kort Westernles. Nu dus alleen nog de basis van de basis, maar ben nu al verknocht.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:32

Wow, van serieusheid naar vakantie hier :d Best veel mensen nog die een tussenjaar gaan doen!

Nou laat ik mijn vakantieplannen dan ook maar even vertellen:
Na de examens begin ik eerst spoedcursus autorijden. 30 juni ga ik voor 10 dagen naar Tunesië met mn vader en broer. Dan zijn in juli de zomerfeesten in Nijmegen een week lang (rondom de vierdaagse). Er komen dan 2 vriendinnen uit andere delen van t land naar hier. En dan 27 juli vertrek ik met diezelfde vriendinnen naar Rimini voor een feestvakantie!
xCathy, heb ik idd ook met schoolvrienden, heb wel 2 goede vriendinnen op school maar verder 'gewoon' mensen waarmee ik om ga. De meeste vrienden die ik heb ken ik toch via de paarden. Die 2 vriendinnen met wie ik op vakantie ga ken ik zelfs via internet _O- Maar ik zie hen al 2 jaar ook regelmatig in RL.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:35

xMarloess schreef:
Wow, van serieusheid naar vakantie hier :d Best veel mensen nog die een tussenjaar gaan doen!

Nou laat ik mijn vakantieplannen dan ook maar even vertellen:
Na de examens begin ik eerst spoedcursus autorijden. 30 juni ga ik voor 10 dagen naar Tunesië met mn vader en broer. Dan zijn in juli de zomerfeesten in Nijmegen een week lang (rondom de vierdaagse). Er komen dan 2 vriendinnen uit andere delen van t land naar hier. En dan 27 juli vertrek ik met diezelfde vriendinnen naar Rimini voor een feestvakantie!
xCathy, heb ik idd ook met schoolvrienden, heb wel 2 goede vriendinnen op school maar verder 'gewoon' mensen waarmee ik om ga. De meeste vrienden die ik heb ken ik toch via de paarden. Die 2 vriendinnen met wie ik op vakantie ga ken ik zelfs via internet _O- Maar ik zie hen al 2 jaar ook regelmatig in RL.

Misschien een stomme vraag, maar werk jij? Superleuke vakantieplannen maar zo veel zou ik niet vrij krijgen.

Ik heb de vraag over de vakantie gesteld dus zal hem zelf ook maar beantwoorden. Ik ga als ik slaag niet op vakantie, want dan ga ik op kamers. Is al duur zat.. als ik zak ga ik wel op vakantie haha.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:37

Maar je slaagt! :D Dus dat betekent geen vakantie voor jou dit jaar :P

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:38

Ik ga een tussenjaar nemen! Meer omdat het niet anders kan, ik heb geen scheikunde en dat heb ik wel nodig voor de studie die ik wil gaan doen, dus dat moet ik inhalen. Maar ik vind het verder helemaal niet erg :D
Ik ga me het eerste half jaar bezig houden met het inhalen van scheikunde en waarschijnlijk ook biologie (niet verplicht maar wel heel handig). Daar ben ik in januari mee klaar, maar wat ik daarna ga doen weet ik nog niet...
Een aantal dingen waar ik nu aan heb gedacht: meehelpen op een ranch in Zuid-Afrika waar ze safari-tochten te paard organiseren en verwaarloosde paarden opvangen, me inzetten als vrijwilliger bij een equine therapy programma (in Spanje/Australië/Argentinië ben ik ze tot nu toe tegen gekomen) of naar The British Racing School (niet echt een serieus idee, maar lijkt me stiekem toch wel gaaf :P )
Allemaal paardendingen dus :P Maar mezelf kennende is er een grote kans dat ik toch iets totaal anders ga doen.

Mijn vakantieplannen: een weekje naar Mallorca op examenreis met bijna de hele klas, een zeilwedstrijd zeilen met m'n vader en een week naar Italië met de hele familie. En waar ik het meest naar uitkijk: na de examens ga ik waarschijnlijk een paard kopen :D (dit is ook iets waar m'n plannen voor volgend jaar wel een beetje van af hangen)

Ah, heerlijk om hier weer even over na te denken als pauze tussen het leren door :D