't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:01

Een nieuwe week, nieuwe kansen :) Succes iedereen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:26

Ik heb gisteren een sollicitatie verstuurd naar mijn "droombaan" :) Hoop zo dat ik op zijn minst voor een gesprek wordt uitgenodigd!!

Iedereen weer succes deze week :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:54

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:03

LynnDenise schreef:
_O- even een lachertje tussendoor... http://vacaturekrant.nl/vacatures/franc ... 5821311819
Wat een spelfouten :oo

Maargoed, ik ben ook nogsteeds opzoek. De tijd dringt, deze maand krijg ik voor het laatst ww. Dus nu ook maar solliciteren op de minder leuke vacatures helaas.

:oo Ohooooooooo wat erg.......

Succes iedereen :Y)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:30

LynnDenise schreef:
_O- even een lachertje tussendoor... http://vacaturekrant.nl/vacatures/franc ... 5821311819
Wat een spelfouten :oo

Maargoed, ik ben ook nogsteeds opzoek. De tijd dringt, deze maand krijg ik voor het laatst ww. Dus nu ook maar solliciteren op de minder leuke vacatures helaas.

:') Enige pluspunt wat ik nog aan deze vacature kan meegeven, is dat ze er netjes bijzetten:
Citaat:
Let op: In sommige gevallen is het mogelijk dat de teksten uit de originele advertentie niet volledig correct zijn overgenomen.

Understatement: niet volledig correct :P

Van werk.nl begrijp ik ook niets meer!!! Dagelijks krijg ik een mail voor passende vacatures. Vanmorgen: 0 vacatures. Hmmm, dat is al een paar dagen zo, toch maar eens zelf kijken! Staat er (sinds vandaag, dat wel) een héle leuke passende vacature. Sterker nog, ze zoeken bij dat bedrijf juist iemand met een arbeidshandicap. Ik voldoe aan alle eisen op 1 na: ze zoeken iemand binnen 5 km en het is voor mij 12-13 km. Maar binnen een straal van 5 km zal het heel moeilijk worden om iemand te vinden.... Bovendien moet je rijbewijs B hebben, staat niets bij over de beschikking over een auto maar het is met het OV lastig te bereiken (voor mij: auto 20 minuten, OV 5 kwartier :oo). Afwachten maar weer.......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:13

Omdat ik nog steeds gefrustreerd ben/was over mijn afwijzing van vorige week heb ik ze nogmaals om uitleg gevraagd. Advertentie staat nog steeds (ongewijzigd) op de website. Of ik nou antword krijg of niet ik ben het gewoon beu als ee stuk vuil behandeld te worden. Ik ben een volwassen persoon verdorie.

Verder nog niks kunnen vinden.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:05

Pfff.. ik kan geen pakkende brieven meer maken zeg..

Kl*te is dat ik ook heel snel denk.. acht een 20er reageerd ook en dan word ik direct aan de kant gemieterd.. Zo demotiverend. -O-

Vandaag 1tje gedaan, doe echt véél te lang over brief schrijven..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:39

Cowgirl, nu ben ik toch wel benieuwd naar die advertentie!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:52

@ elan: ook veel 20tigers worden direct afgewezen hoor ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:15

Precies! Hier nog een twintiger (26 om precies te zijn) die na bijna 1,5 jaar solliciteren pas 2x op gesprek is gevraagd.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:34

Oke ik heb het echt helemaal gehad! :(

Pfff Ik heb 3x gereageerd op een vacature van upc en 3x niks!

Eerste x: gereageerd, ik mocht op gesprek komen bij uitzendbureau.
Ze hadden het erg druk en 6 dagen later kon ik pas komen.
Dag voor het gesprek: telefoontje: ja sorry je hoeft niet meer te komen ik heb net te horen gekregen dat ze voldoende mensen hebben.

1,5 week later stond ie er weer.
Weer gereageerd, ik kon de volgende dag wel komen voor gesprek.
Test gemaakt, was positief en ze zouden me gaan voorstellen.
Telefoontje 2 dagen later: Sorry we hebben net te horen gekregen dat ze al voldoende hebben.

Vorige week weer gereageerd.
Kreeg vandaag telefoontje, ja de vacature staat weer open heb je intresse?
Ja! nou morgen kun je dan komen? ja hoor! Mooi! er is nog iemand dus dan zouden we van jullie 2 de beste kiezen en diegene voorstellen. Oke! tot morgen.

Krijg ik vanmiddag aantal uren later voicemail bericht: Sorry daniella ik heb slecht nieuws. Ze belden net van UPC dat ze voldoende mensen hebben

Ja GODVERDORIE! :( Ik heb het echt gehad!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:36

Nog een voicemail bericht dat ik ander uitzendbureau even terug moest bellen.
Erg leuke vacature had ik op gereageerd en hebben al referenties ingewonnen en zouden me voorstellen.
Was nu dus echt wachten op een uitnodiging van het bedrijf en die verwachte ze één deze dagen.

Dus hoop dat ze voor de uitnodiging belt dat ik mag komen...
Alleen klonk ze niet heel opgewerkt :\ dus krijg al slecht gevoel.
Normaal zegt ze ook wel veel en nu was het alleen de vraag of ik terug kon bellen :\

Ben benieuwd, bel morgen vroeg gelijk en hopen op goed nieuws!

Heb ook nog gesprek morgen bij bakker bart maar dat wil ik eigenlijk niet zo heel graag :o
Vind het toch niet echt een "serieuze" baan. Maargoed je weet het nooit dus ga sowieso wel :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:07

Pfff ik zit er ff helemaal doorheen hoor, over goed een maand loopt mijn ww af, big problem als ik geen baan heb dan, omdat ik ook een eigen bedrijf ben gestart. Ik ben bang dat we straks ons huis moeten verkopen, omdat we de rekeningen niet meer zouden kunnen betalen dan. Ik wordt er ook steeds meer depri van...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:47

Ow dat is helemaal balen Rinske!

Solliciteer je op alles waar voor je in aanmerking zou kunnen komen?
Ik zou echt alles op alles zetten om maar íéts te vinden, wat het ook is dat je maar iets hebt!

Dan kun je vanuit daar misschien weer verder zoeken naar iets wat je echt graag wil...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:16

Mijn ww loopt ook op zn einde (nog een maand) en ik solliciteer op alles waar ik voor in aanmerking zou kunnen komen....
Heb sinds eind augustus al zo belachelijk veel sollicitatie brieven gestuurd dat ik het ook even niet meer weet... Gelukkig heeft vriendlief wel een goede baan en zou het ook puur op zijn salaris kunnen, maar prettig is anders!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:33

Hier ook zo.. hebben nog 3 paarden hier staan.. word een krappe bedoening dan hoor...

Nog leuker, mijn hotmail doet het niet..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:51

Pff.. lastige situaties zijn dat! Ik ben blij dat ik op dit moment iig werk heb, al is het niet waar ik voor opgeleid ben. Vanuit hier maar zoeken naar een baan die goed bij mij past :) En waar ik hopelijk iets meer verdien dan minimumloon.. Ik hoop zo op een positieve reactie op mijn laatste sollicitatie!

Cinnnndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:58

Goedemorgen, ik meld mij hier ook... Ik ben ook blij dat ik werk heb, maar helaas niet waar ik voor ben opgeleid net als Superliesje. Helaas heb ik ook in mijn huidige functie geen zekerheid dus dat zorgt wel voor stress. Ik probeer wel zoveel mogelijk te reageren op leuke vacatures maar het schiet nog niet op.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:08

Jemig.. ik kan hotmail ook wel wat aandoen zeg.. werkt gewoon niet.. áááááh!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:13

Oooh als ik de berichten hier zo lees krijg ik er al zin in! :+ Ik mag per 1 oktober weer gaan solliciteren. Gezellig :')

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:41

Hé pletje.. Nou, dan zou ik nu maar vast beginnen als ik jou was.

Heb mijn dag niet vandaag.. nu doet hotmail het, wil ik op werk.nl inloggen, had een bericht.. kan niet niet woren geauthentiseerd.. Huh? Ik vul toch mijn gebruikersnaam en wachtwoord in? Wat is daar aan te authentiseren??

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:59

Voor een ervaren jurist met telecom ervaring heb ik per direct een baan.
Dus ken of ben je die iemand, dan hoor ik dat graag!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:18

Niet iemand die voor het Noorden van het land iets in de secretariele/administratieve kant weet?

Ik zit er nu over na te denken om in ieder geval een cursus te zoeken die bij me past zodat ik ook gekwalificeerd ben. Ervaring heb ik wel, maar zo lang ik dan bijstand of ww krijg ook werk-ervaringsplekken te zoeken en vanuit daar referenties te verkrijgen..

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:36

Nou hier ook nog steeds geen succes verhalen... afgelopen maand 20 sollicitaties weg gedaan... wordt er toch wel moedeloos van..
Heb gelukkig dan nog wel bijna een jaar recht op ww, maar bah het wordt steeds moeilijker om iets te vinden. En als je al iets vind is het voor zo'n frot salaris dat m'n ww uitkering nog hoger is...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:28

Nou, net 5 sollicitaties de deur uit gedaan, een bij het bedrijf waarbij mijn moeder ook werkzaam is, dus ze ging kijken of ze een goed woordje voor me kon doen :P . 4 in de zorg, 1 in de logistiek, logistiek is niet mijn ding, maar ik moet iets...