Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:23

Ja precies joyce, ik wil mijn site uniek en niet dezelfde basis zoals iedereen...
Misschien ga ik die Michiel ook eens mailen want ik ben zijn naam al vaker tegen gekomen.
Enige nadeel is alleen dat hij zo ver weg zit, dan wordt gezamelijk aan tafel "brainstormen" een beetje lastig.

@ Yucca als ze bij iedereen 1 cent extra bijsnoepen, wat veel mensen toch niet merken
(of het niet de moeite vinden om er iets aan te doen) worden ze vanzelf rijk :D ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:31

joyce2 schreef:
Trouwens, wat ik me net afvroeg, zijn er mensen die naar de webwinkel vakdagen in Utrecht gaan? Ik twijfel, vraag me af of het wel interessant genoeg is om daar heen te gaan.

Ik ga er donderdag naartoe... Heb helaas tentamens dus kan niet lang blijven, maar mijn vriend (met wie ik samen de webshop opzet) neemt nog een vriend mee zodat zij nog langer informatie kunnen verzamelen.

Geen idee of het echt nuttig is, maar slechter zal je er niet van worden denk ik :)

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:57

@Bren: Gewoon mailen, je weet maar nooit! Voor hetzelfde geld heb je helemaal geen klik met hem en dan houdt het al snel op. Of misschien weet hij wel iemand die dichter bij jullie in de buurt zit, als hij het te ver reizen vindt.

@Yucca: Ik wou hetzelfde zeggen als Bren, als ze bij iedereen 1 cent extra afschrijven, worden ze vanzelf rijk ;) Alleen is het ook zo raar om moeilijk te gaan doen over 1 cent. Meer een principe kwestie!

@Szan: Jullie zitten nog in de opstartfase toch? Dan is het wellicht interessanter, dan wanneer je al gestart bent. Ik zat te kijken naar de standhouders en veel dingen zijn niet op mij van toepassing, of ben ik al in voorzien ;) Het enige wat ik nog wel interessant zou vinden, is om even te kijken of ik ergens aan goedkope nette dozen kan komen om mijn spullen mee te verzenden en wellicht doe je daar nog wat leuke ideeën of contacten op.

Ik werd net trouwens gebeld door Klarna, een bedrijf dat betaling achteraf aanbied. Het leek me best interessant, maar toen ik de prijzen hoorde.... € 300 aansluitkosten, €30 abonnementskosten per maand en per transactie rekenen ze 3% + €1,50 Ik heb een half uur met die gast aan de telefoon gehangen, hij bleef maar proberen om me om te praten. Maar ik vind het gewoon een te grote investering, in vergelijking tot de omzet die ik nu heb, dan mag ik straks elke maand zelf bij gaan leggen en het moet ook nog in mijn webshop ingebouwd worden en dat is ook niet gratis... Voor dat geld kan ik net zo goed zelf het risico nemen om klanten achteraf te laten betalen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:09

@joyce2: Klopt, voor beginnende webshop ondernemers is het misschien wat nuttiger dan voor mensen die er al een hele tijd in zitten :)
Maar misschien maakt de lijst van wie er allemaal aanwezig zijn je wat meer duidelijk? http://www.webwinkelvakdagen.nl/nl/deelnemerslijst

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:53

Ja ik denk dat ik er toch maar een belletje aan ga wagen! Tis maar 1 cent, maar toch!

Poe, ik heb vandaag een vernieuwde CV geschreven voor een mogelijke detachering bij een gemeente.
Oud-studiegenoot heeft mij voorgedragen, een goed woordje gedaan en ik heb dus mijn CV opgestuurd met een kort begeleidend schrijven. Waarschijnlijk worden er meer ontwerpers benaderd, en ik heb geen idee of ik het beetje naar behoren gedaan heb..pppfff spannend.

Het zou echt een leuke opdracht zijn (wellicht voor langere tijd)!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:23

Yucca schreef:
Ik heb nu iets raars, ik heb een factuur van € 20,17 en het bedrijf schrijft € 20,18 af....

Misschien zit er een verschil in de methode voor (BTW-)afronding tussen hun factuursysteem en hun incassosysteem o.i.d......

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:32

Ja daar dacht ik ook nog aan, morgen maar eens bellen.

Zo, ik heb de BTW-aangifte voor het 4de kwartaal ook gedaan, KOR meegenomen en nu krijg ik € 475,- terug ipv het te betalen, heerlijk!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:23

Das lekker Yucca, geld terug krijgen is altijd fijn! :)

Ik heb iemand via via gesproken die mijn site voor de helft van pukt wil maken.
Geen hobbyist maar prof!
Ik vind het allemaal erg spannend, maar wie A zegt moet ook B zeggen.

Misschien ben ik straks ook een flinke ondernemer, en kan ik met jullie mee blijven kletsen...? :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:37

Bren, check wel even of alles wat je wilt bij de prijs in zit. En dat je alles op papier hebt incl. Een tijdsplanning.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:00

Ze heeft een offerte gestuurd waar alles op staat,
maar uiteraard moeten we nog om de tafel om alles te bespreken en op papier te zetten.
Tijdsplanning is inderdaad ook een goede! Daar had ik nog niet aan gedacht, thanx.

Waarschijnlijk wordt hij wel iets meer "standaard" maar dat neem ik voor lief, gezien het prijsverschil.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:28

Joehoe! Ik leef nog! Alleen ff hééééééééééééééééél druk!!

Keep up ;-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:14

Yucca schreef:
Ja daar dacht ik ook nog aan, morgen maar eens bellen.

Zo, ik heb de BTW-aangifte voor het 4de kwartaal ook gedaan, KOR meegenomen en nu krijg ik € 475,- terug ipv het te betalen, heerlijk!

Ik was ook bezig met de BTW aangifte en zag dat je geen BTW terugkrijgt.... misschien heb ik het verkeerd begrepen?
Is voor mij ook de 1e keer dat ik de aangifte doe voor een heel jaar, heb hulp ingeroepen want ik ben er niet over eens of ik het wel zelf kan....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 12:40

Hoezo niet terug krijgt Cissy?
De btw die je hebt betaald krijg je terug en de btw die je hebt ontvangen betaal je.
Maar als je gebruik maakt van de KOR komt je saldo op 0. Dus wat Yucca bedoeld is dat ze het hele jaar btw heeft betaald, maar nu blijkt dat ze onder de grens blijft, maakt ze gebruik van de kor en krijgt ze het betaalde weer terug.
(ik ben met tig dingen tegelijk bezig dus kan zijn dat ik het fout heb opgeschreven zo)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:08

Hallo allemaal!

Sorry dat ik binnenval.

Ik moet voor school een ondernemingsplan in elkaar sleutelen. Ik loop op dit moment vast en ik zoek iemand die eens een ondernemingsplan heeft gemaakt en mij hierbij misschien wil helpen?

Ik zoek niet iemand die dat hele verslag voor me in elkaar sleutelt, maar even mijn marketingplan wil nalopen en wat op-en aanmerkingen wil maken.

Alvast ontzettend bedankt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:11

holly schreef:
Hoezo niet terug krijgt Cissy?
De btw die je hebt betaald krijg je terug en de btw die je hebt ontvangen betaal je.
Maar als je gebruik maakt van de KOR komt je saldo op 0. Dus wat Yucca bedoeld is dat ze het hele jaar btw heeft betaald, maar nu blijkt dat ze onder de grens blijft, maakt ze gebruik van de kor en krijgt ze het betaalde weer terug.
(ik ben met tig dingen tegelijk bezig dus kan zijn dat ik het fout heb opgeschreven zo)

Ik heb meer BTW betaald dan ik heb afgedragen, ik hoop dat ik dat dan ook terugkrijg.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:25

@Yucca ik las net je blog over dekens ik wilde reageren:
Mooi die inrijdeken, is die toevallig waterdicht? En waar is dat merk Horze te verkrijgen?
Maar omdat je op de site geen mogelijkheid hebt om 'snel te reageren' maar je echt moet aanmelden houdt me dat tegen. Wellicht kun je hier nog wat in veranderen?

@Suzanne hoe ging je pitch? En wie was je publiek? 100 man is veel!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 14:20

Ik snap je niet cissy.
Bedoel je het zo:
Btw uit inkomsten is 100, btw uit uitgaven is 80. Verschil van 20 is te betalen aan de belastingdienst.
Btw uit inkomsten is 80, btw uit uitgaven is 100. Verschil van 20 is te ontvangen van de belastingdienst.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:54

Je valt onder de KOR (kleine ondernemersregeling) als je het jaar minder dan €1883,- hebt betaald aan omzetbelasting. Ik had iets van € 1650,- betaald. Tussen de €1600,- (ongeveer, bedrag staat op de site van de belastingdienst) en €1883,- kan je een formule toepassen: 2,5x (1883 - het bedrag dat jij aan omzetbelasting hebt gemaakt) en dat bedrag krijg je dan dus terug.

Ik zou dit kwartaal wel wat omzetbelasting moeten betalen, maar dat wordt dus gecompenseerd door het bedrag dat ik terugkrijgt van de KOR.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:01

Vraagje: Ik wil mijn logo een beetje vernieuwen, want ik ben er toch niet helemaal tevreden over. De plaatjes van het hondje/katje vind ik heel leuk, maar ik denk dat de tekst nog wat mooier kan en dat eventueel de kleuren aangepast moeten worden! Omdat ik (als het mee zit) over een tijdje mijn auto wil laten bedrukken, visitekaartjes wil bestellen en eventueel een spandoek wil laten maken als ik op markten/braderieën ga staan, lijkt het me handig om eerst dat logo helemaal netjes te hebben.

Hebben jullie tips voor mij, door wie ik dit kan laten doen? En het erge is ook nog eens, het moet low budget omdat ik binnenkort werkloos ben, dus ik moet alles zo zuinig mogelijk aanpakken!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:09

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:12

Hmmm , blijkbaar blijft dit logo ook niet echt hangen Joyce , ik moest echt even opzoeken wat het ook alweer was en toen ik het zag ging er nu ook geen enorme bel rinkelen...dus wellicht is het zo slecht nog niet om het aan te pakken inderdaad :)

Dat taartje van Rinske daarentegen :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:14

Ik hoor ook van heel veel mensen dat ze het hondje en katje ontzettend leuk vinden en dat is eigenlijk het enige waar ik echt tevreden over ben ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:18

holly schreef:
Ik snap je niet cissy.
Bedoel je het zo:
Btw uit inkomsten is 100, btw uit uitgaven is 80. Verschil van 20 is te betalen aan de belastingdienst.
Btw uit inkomsten is 80, btw uit uitgaven is 100. Verschil van 20 is te ontvangen van de belastingdienst.

Ik bedoel inderdaad optie 2, maar ik las wat op de site van de BD wat ik niet kon plaatsen *gaat even zoeken of ik dat nog kan vinden*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:24

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:29

Ik vind inderdaad je hondje en katje ontzettend leuk... Kleuren mogen wat sprekender... Ben niet zo van de donkere achtergrond... Mag wel lekker een beetje knallen...