Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:50

Pfhoe diermanagement, een hoop die dat bij mij op de studie gedaan hebben...alleen kunnen er geen werk in vinden en praten er negatief over. Succes ermee!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:57

Ja klopt, achteraf had ik ook liever iets anders gedaan.. Maarja, je gaat niet als je in je 3e jaar zit nog bedenken dat je je studie niet gaat afmaken (althans, ik niet). Wil ook dolgraag nog een studie/opleiding/cursus doen, maarja het geld groeit me helaas niet op de rug. Had heel graag SPH willen doen, maar dat kost me minimaal €7.000 per jaar en tja, dat zit er gewoon niet in :(

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:17

Yup, DM heb ik ook gedaan. Bijna de P gehaald op 1 module na, dus moest wat anders gaan doen.
even offtopic: SuperLiesje: zit/zat jouw vriend bij Osiris? Combi van boer, groningen en zijn haarkleur doen me aan iemand denken. Maar ben zijn naam vergeten en het is inmiddels ook al een aantal jaar geleden (3-4) dat ik er was.

Ben nog steeds aan het solliciteren. Heb nu wel werk voor 2 zaterdagen in oktober via uitzendburo. Niet veel, maar iig wat.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:39

Superliesje kun je dan niet gewoon als begeleider aan de slag? of is daar ook weinig werk in? met ouderen? en bijv met dieren erbij als je wat meer connecties hebt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:40

SuperLiesje schreef:
Ja klopt, achteraf had ik ook liever iets anders gedaan.. Maarja, je gaat niet als je in je 3e jaar zit nog bedenken dat je je studie niet gaat afmaken (althans, ik niet). Wil ook dolgraag nog een studie/opleiding/cursus doen, maarja het geld groeit me helaas niet op de rug. Had heel graag SPH willen doen, maar dat kost me minimaal €7.000 per jaar en tja, dat zit er gewoon niet in :(

Klinkt heel leuk die studie, idee is leuk maar helaas kan je er dus niks mee en dat was wel handig geweest.... balen joh!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:47

Astaloca schreef:
Superliesje kun je dan niet gewoon als begeleider aan de slag? of is daar ook weinig werk in? met ouderen? en bijv met dieren erbij als je wat meer connecties hebt?

Dat is ook wat ik graag zou willen, als begeleider in de gehandicaptenzorg/jeugdzorg o.i.d. maar daar wordt meestal specifiek om een opleiding SPH of SPW gevraagd, en die heb ik niet :(

@Juud: Mijn vriend zat inderdaad bij Osiris ;) hij heet Jochum

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:01

*komt zich ook melden*

Zit op dit moment ook meteen aardig in de put. Ben op mijn 15e gestopt met mijn havo (stomstomstom) en ben gaan werken, is een hele tijd goed geaan, had al vast werk voor ik stopte met school en dacht dat ik in die winkel oud zou worden, helaas is dat iets anders gelopen, na wat bijbaantjes, was ik het gezeik zat en ben ik de paarden ingegaan, mijn papieren voor instructie gehaald (meteen mijn enige diploma, op havo m&o en economie deelcertificaten na). Helaas is het lichamelijk voor mij te zwaar (oké dit wist ik toen ik begon) maar heb het toch 2 jaar volgehouden, geef nu les op een manege als extra en had een leuke fulltime baan gevonden, administratief, waar ik de kans zou krijgen om mezelf te bewijzen en het te leren, zou een opleiding kunnen volgen, klonk helemaal perfect. Helaas ben ik er na 4 dagen op een vreselijke manier eruit gewerkt. Ik ben al niet zo zeker van mezelf, maar dit was voor mij echt weer even de druppel, het lag zeer zeker niet aan mij, of aan mijn instelling en dat vind ik ergste, deed ik mijn werk maar niet goed, snapte ik er maar geen donder van, maar ik weet dat ik het kan, maar heb gewoon niet een eerlijke kans gehad om dat te bewijzen.

Ik wil zo graag uit de paarden, gewoonweg omdat het lichamelijk zoveel beter is, het werk doe ik verder met plezier :) Die (voor mij) vicieuze cirkel doorbreken, een opleiding gaan volgen en daarnaast werken, helaas is dit zo moeilijk... Heb nou al zoveel open sollicitatie's gestuurd, bedrijven langs geweest om een opleidingplaats te vinden (MBO Bedrijfsadministrateur). Ook ingeschreven bij 2 uitzendbureau's, maar zie er weinig 'goeds' meer in... Nu weer de paarden in gaan, een supermarkt oid in gaan, lost mijn probleem niet op, ik kan en wíl meer, maar doordat ik ooit zo megastom ben geweest om te stoppen met mijn HAVO heb ik 't idee dat ik geen eerlijke kans krijg... Zit er nu aan te denken om iig een avondopleiding te gaan (administratief) en daarnaast toch nog maar (al is 't maar tot ik een diploma) in de paarden, en verder te kijken...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:04

Is het geen optie om alsnog je HAVO diploma te gaan halen?

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:10

Probleem voltijd naar school is voor mij geen optie, dus zal mijn HAVO af kunnen maken, maar zal daarnaast toch moeten werken, woon nmlk samen. Dan is het naar mijn idee makkelijker een mbo opleiding te gaan doen, BBL waarbij ik dus 1 dag op school zit & 4 dagen werk en dus praktijkervaring op doe...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:16

Balen joh! IS het niet een idee om dan thuis te gaan studeren? En dan fulltime erbij werken?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:20

je kan ook overdag werken en in de avonduren opleiding. tis zwaar, maar dat moet je er dan voor over hebben.. je weet waar je het voor doet en in investeert.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:22

Ja is voor mij ook een optie, maar er moet gewoon werk komen, en zeker als ik kies voor een thuisstudie is dat het makkelijkst als het in de richting van de opleiding...
Zo jusit weer een behoorlijk aantal open sollicitaties verstuurd, hoop zo dat er iets tussen zit...

Zoals ik al zei, wat ik nu in mijn hoofd heb is gewoon nog even jaartje (of hoelang de opleiding ook duurt) afzien en in de paarden, en zodra ik een diploma/papiertje heb opnieuw gaan solliciteren...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:26

Wat voor banen heb je al gehad? Misschien kunnen we mee denken op basis van je werkervaring?

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:28

Heb in verschillende winkels gewerkt, degene waar ik het langst gewerkt heb heb ik onwijs veel verantwoording gehad, had mijn 'eigen' filiaal, regelde de inkoop, gaaf advies aan klanten, deed licht administratiewerk, voerde gesprekken met vertegenwoordigers, bedacht acties, etc.. Dit was in een dierenwinkel. Daarnaast heb ik nog bij de kruidvat gewerkt, maar dit was niks voor mij, ik miste mijn 'vrijheid' die ik altijd gehad heb, in 'mijn eigen' winkeltje, en ben toen de paarden ingegaan...

Verder heb ik ook nog schoongemaakt, opgepast, maar das verder niet van toepassing :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:31

Zou je niet verder willen om bijv bedrijfsleider te worden weer in een (franchise) dierenwinkel?

Misschien is er bij Helicon wel een BBL richting dier, dan heb je wel een diploma in die richting!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:40

Ik wil er lichamelijk op vooruit gaan met een studie, ik heb een raar lichaam om het maar even simpel te houden :')Bij hele dagen staan krijg ik last van mijn knieën, bij zwaar werk (bijv. tillen, of zoals het stallen mesten) krijg ik vaak last van mijn ellebogen, rug, schouders & nek... Heb medicijnen waardoor het houdbaar is, maar ik slik het liefst zo min mogelijk...

Vandaar dat ik gekozen heb van de richting administratie, is ook iets wat ik leuk vind (heb niet voor niets zonder moeite mijn havo economie & management&organisatie wél gehaald :P) en is lichamelijk een stuk beter voor me...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:41

Oke op die manier, pfoe. Heb je zelf al scholen/opendagen bezocht?

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:48

Ben bij het ROC geweest en heb gister nog VTL gebeld, helaas hebben hun als enige 'kantoor'-opleiding in de logistiek planner wegtransport, en heb niet het idee dat ik daar het geschikte type voor ben :))

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:56

Kijk eens op google met avondopleiding + je woonplaats (dichts bijzijnde grote plaats).
Dan kom je echt heel veel dingen tegen.
Zet dit eens op een rijtje en kijk wat je leuk lijkt en wat niet.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:03

Voor belangstellenden: in een plaatselijk krantje kwam ik de volgende vacature tegen.
Receptioniste (36 uur)
Wat verwachten we: HAVO/MBO werk- en denkniveau, MS Office ervaring, goede mondelinge en schriftelijke beheersing Ned. taal, flexibel, representatief, vriendelijk, spontaan, verantwoordelijkheidsgevoel, rijbewijs is pré.

Directe omgeving Utrecht, bereikbaar met OV, werkplek in de bossen. :PB maar bij belangstelling!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:58

patpen schreef:
Voor belangstellenden: in een plaatselijk krantje kwam ik de volgende vacature tegen.
Receptioniste (36 uur)
Wat verwachten we: HAVO/MBO werk- en denkniveau, MS Office ervaring, goede mondelinge en schriftelijke beheersing Ned. taal, flexibel, representatief, vriendelijk, spontaan, verantwoordelijkheidsgevoel, rijbewijs is pré.

Directe omgeving Utrecht, bereikbaar met OV, werkplek in de bossen. :PB maar bij belangstelling!

Perfect.....alleen een beetje ver.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:16

Ben wel erg benieuwd hoe het steentje is vergaan gisteren!

Ik had vanmorgen mijn sollicitatiegesprek, en ik heb er een heel goed gevoel over.
Maandag hoor ik of ik voor het 2de gesprek uitgenodigd wordt...
Spannend!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:24

Ik werd vandaag gebeld dat ik mag komen voor een proefdag bij de uitgeverij, en t uitzendbureau die een startersvacature voor administratief had belde me ook of ik morgen wilde komen... voor een gesprek!

Ik ben ook erg benieuwd Steentje, meldt je!

Succes byjou, komt vast goed!

Cowgirl, hoe gaat t nou met je?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:00

Net een gesprek gehad bij uzb vooor de administratieve vacature, ging super, hoor vanmiddag of ze me voorsteld, ben benieuwd!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:02

SuperLiesje schreef:
Astaloca schreef:

Dat is ook wat ik graag zou willen, als begeleider in de gehandicaptenzorg/jeugdzorg o.i.d. maar daar wordt meestal specifiek om een opleiding SPH of SPW gevraagd, en die heb ik niet :(

Er is genoeg werk voor begeleiders, maar inderdaad heb je daar wel de juiste diploma's voor nodig :j
Met een beetje mazzel kom je een instelling tegen die je wil helpen om de juiste diploma's te halen, bijvoorbeeld door een BBL traject... dus ik zou zeker wel op die functies solliciteren als ik jou was en aangeven dat je bereid bent om de juiste diploma's te halen.

Helaas kan ik je niet verder helpen, niet de juiste regio ;)
Succes!