Koken jullie trouwens alleen of met huisgenoten? En wat maken jullie zo allemaal? Ik vind het nog best lastig om voor mezelf te koken en niet veel over te houden enzo. En moet nog even uitvinden wat ik allemaal zonder problemen in kan vriezen, bv zakken groenten als die in de aanbieding zijn. Wat zijn gerechten waar je makkelijk veel van kan maken en daarna in kunt vriezen?
Ilsemarie
Geplaatst: 02-09-11 15:38
ik kom er even tussendoor... ik las iets over geluid met koelkast in de kamer. mijn bed staat zowat naast de koelkast en ik slaap er prima door! Ik heb een klein bar-koelkastje van liebherr (past mooi onder mijn bureau namelijk)
patatkraam
Geplaatst: 02-09-11 15:38
alleen. euhmm ik maak vega + groenten of groenten + krieltjes ik doe zoveel in de pan als ik ga eten wat ik wil eten zeg maar. ik hou eigenlijk nooit echt veel over.
Ik koop vaak een voordeel pak kipfilet een pak wraps wat noedels roerbak groente en wat sausjes. Kan zo toch wel wat variëren ben toch niet gek op aardappelen.
Ik koop vaak van die zakjes met voorgekookte krieltjes bij de Aldi, zijn 90 cent ofzo en kan ik 3 keer van eten. En ze hebben zakjes gemengde sla van 65 cent waar ik twee keer mee doe. En dan gewoon iets van vlees/vis erbij. Alleen als ik iets wil maken met verse groenten vind ik het lastig want vaak heb je een 1/4 paprika nodig, of een paar champignons, of een halve courgette. En ik heb dan geen zin om de rest van de week hetzelfde te eten om het op te maken. Had ook laatst een zak penne bij de Aldi gehaald voor 30 cent maar die is toch niet zo lekker...
Ben ook van plan om gewoon voordeelverpakkingen kipfilet/gehakt te kopen als het in de aanbieding is en dan in 1persoons porties invriezen zodat je gewoon wat kunt pakken als je het nodig hebt. Mijn doel is wel om voor max. 5 euro per dag boodschappen te doen maar dat lukt nog niet zo goed. Maar in het begin heb je ook veel van die basis dingen nodig waar je heel lang mee doet, dus uiteindelijk lukt het wel voor goedkoper denk ik.
Ik vind boodschappen doen inderdaad ook best moeilijk! Ik had van de week wel heel goed mijn best gedaan. Macaroni voor 2 personen voor 2 dagen (roerbakgroenten, macaroni, macaronimix, tomatenpuree, smac & vla) voor 2,98 ..
Maar zodra ik echt ga kijken naar ... aardappels + groenten + vlees, dan ga ik toch wel wat meer geld kwijt zijn ben ik bang.
Ik moet nog even kijken hoe het ga lopen qua wat ik eet. In principe een blikje groenten, vega iets en aardappelpuree/krieltjes o.i.d.
Phylos
Geplaatst: 02-09-11 16:47
Ik vind het super leuk om te koken. Nu ik een vriezer heb wil ik dingen als pastasaus wel in grotere hoeveelheden maken en dan een deel invriezen. Ook vlees is meestal per 2 of meer verpakt, kan ik nu dus ook invriezen. Boodschappen qua groente en fruit haal ik veel op de markt. Ik heb geen hekel aan groenten dus gebruik ik daar veel van. Maar als ik een courgette, paprika's en champignons koop bijvoorbeeld voor de spaghetti, dan zorg ik dat ik de groentes die ik over houd later in de week nog eens kan gebruiken. Paprika is ook lekker om zo op te eten. Hetzelfde als wortels, komkommer tomaat etc. champignons lekker met een uitje en een biefstukje of tartaartje. Van de courgette kan ik nog eens gevulde courgette met rijst maken, etc. Koop ik eens een zakje roerbakgroenten, dan eet ik die of in 1x makkelijk op, of ik bewaar een beetje en gebruik de rest voor een omelet de volgende dag. Aardappels koop ik er een paar van op de markt. Tja en rijst, couscous en pasta daar kook ik niet teveel van. Ik kan heel wat keren doen met zo'n pak
Blikjes en ander nepspul komt er bij mij niet in. Verder probeer ik ook zo min mogelijk met zakjes en pakjes te koken. Toen ik net op kamers ging was ik er heel druk mee bezig om iedere keer maar weer te verzinnen wat ik kon eten en wat dan handig was om nog eens te gebruiken etc. Maar ik vind dat ook leuk en je wordt er vanzelf makkelijker in
De afgelopen 2 jaar at ik 4 dagen in de week met 2 vriendinnen, we bedachten dan in de supermarkt wat we gingen maken Nu is een van mn dinnetjes verhuisd, en eet ik 2 of 3 keer in de week met die andere vriendin. Maargoed, wat je makkelijk kan maken en wat lekker is:
Couscous salade Pastasalade Gebakken aardappeltjes met sla en groente Wraps nasi Bami Chicken to night Een gevuld omelet ( dus met groenten en evt vlees er in)