Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:44

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:45

Zien jullie ook het plaatje niet en een ü ipv die V trouwens?

Ik heb de link aangepast en als het goed is zijn de scrollbars ook veranderd. Onderaan moet ik ze wel laten staan maar boven moeten ze weg zijn :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:51

Leedebee schreef:
Zo ziet het er bij mij uit:
http://i114.photobucket.com/albums/n255/leedebee/Untitled-2.jpg

(scrollbar is nu weg trouwens ;) )

Word zal ook wel verantwoordelijk zijn voor de 10km code achter de schermen :+

Oké dat is dus niet de bedoeling... ik zie dat het menu niet in het midden van je scherm staat en mijn schaduwen zijn opeens van jaren '80 kwaliteit :+ De kleur is wel goed, wat verwondelijk is. Dan zal ik net een kleur gekozen hebben die wel compatible is.

Zo hoort het te zijn: http://i2.photobucket.com/albums/y3/Esm ... rbeeld.jpg

Maar ik neem aan dat jullie allemaal nog met het oude Office pakket werken?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:57

Hilda79 schreef:
Ik vind hem leuk en goed bij je passen Nuage. Echt no nonsens wat je zo komt het op mij over ook wilt uitstralen.

Wie weet hier welke code ik in een simpleviewer gallerie kan plakken om alle foto's voor google een zoektekst mee te geven? Een title of alt tag moet dat zijn maar welke en waar zet ik heb neer.

Dit is de codering die ik heb:

<image>
<filename>131.jpg</filename>
</image>

Je kunt of title of alt gebruiken. Alt staat voor Alternatieve titel, aangezien Google niet weet wat de foto is en Title geeft hetzelfde effect voor Google, alleen krijg je met deze tag ook dat als je er met de muis op blijft hangen dat ie dan de titel aangeeft.
Je zou het gewoon achter Image kunnen plakken. Ondanks dat ik je systeem wel een beetje apart vindt, aangezien image tags meestal anders werken, maar misschien dat dat aan de simple viewer ligt.
Misschien dat je hier ook wel iets aan hebt: http://www.w3schools.com/html/html_images.asp

Graag zou ik even jullie mening willen. Ik bedacht net dat het misschien wel leuk is om een paar foto's onder de tekst op mijn hoofdpagina te plaatsen, zodat mensen alvast een paar foto's zien als ze op mijn website komen. Maar naar mijn idee lijkt het nu een beetje rommelig. Wat vinden jullie: http://www.11afotografie.nl/

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:00

Ziet er prima uit zo Nuage!

Mariska, ik zou een gallery fijner vinden. Dus als je op een tumbnail klikt dat je dan meteen in een viewer zit.
Nu moet je steeds weer terug naar de site.
Verder zou ik om het wat minder rommelig te aken alle landscape foto's en portret foto's naast elkaar zetten.
Maar op zich zie ik bij een fotograaf wel graag meteen foto's op de voorpagina!
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 28-02-11 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:01

Ik vind het wel een leuk idee, alleen omdat de foto's idd allemaal een ander formaat hebben lijkt het rommelig... Even denken.. kun je geen collage maken? Of zo'n horizontale bar met foto's erin?

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:02

haha! ik vond dat "jaren '80" juist wel wat hebben :+ het deed me een beetje denken aan een oude typemachine, wat wel weer toepasselijk was ;) maar het is idd anders dan dat je het bedoeld had.

Het staat nu zo ingesteld dat je logo helemaal rechts "vast" staat. De rest van je site past ie wel aan de beschikbare ruimte aan. Als ik mijn bladwijzer balk (bij Mozilla) weer zichtbaar zet, dan wordt de hele site weer smaller en schuift ook je menu meer naar binnen, waardoor de ruimte tussen contact en je logo weer kleiner wordt. (zoals je het bedoel had)

Ik heb op het moment ff helemaal geen Word, maar normaal had ik idd 2003.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:06

Hey wat een leuk topic! Vind het nu pas.

Ik ben in 2010 mijn eigen paardendekenwasserij annex reparatie-atelier begonnen.
Mijn eerste jaar was een groter succes dan ik had durven hopen.

Ook nu is het jaar alweer goed begonnen. Ondanks dat het winterperiode is en alle paarden nog onder dek staan, heb ik toch wel redelijk wat werk. Vooral reparatiewerk.

Mijn doel voor 2011 is om te proberen om het aantal gewassen dekens van 2010 te verdubbelen.

http://www.paardendekenwasserij-reiderland.nl

Als er nog iemand tips of ideeëen heeft wat betreft mijn website, dan hoor ik dat graag.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:08

@11A
Het oogt idd wat druk.
Zelf werk ik vaak met JAlbum. Dat is gratis en heeft heel veel mogelijkheden w.b.t. gallery's e.d. en ook niet geheel onbelangrijk: ZONDER reclame! Wellicht dat je daar wat aan hebt?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:11

11A, ik vind het ook erg druk. Misschien kun je beter een aantal thumbnails plaatsen (op 1 regel en dat je bij meerdere foto's eventueel naar links of rechts kunt 'bladeren').

Maargoed, in principe heb je je portfolio hiervoor, toch?

Nadita: :wave:
Wat ik mis is het persoonlijke tintje...en dan hoef ik geen levensverhaal, maar een naam en eventueel een foto van de machines e.d. zou ik wel leuk vinden, krijg je een beetje een idee waar je je dure deken naartoe stuurt, zeker bij een eventuele ophaaldienst.
Laatst bijgewerkt door XoNo op 28-02-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:14

Nuage: ik wil eigenlijk geen commentaar leveren want ik vind het knap als iemand iets kan maken maar ik vind het niet lekker lezen. De tekst is moeilijk leesbaar door de achtergrond of andersom! Ik moet echt turen en goed kijken wat er precies staat.

Nadita: mooie header hoor.

11A; mooie kleur zeg! Foto's gelijke formaat oogt beter denk ik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:15

@Nadita: Welkom!

Ik heb even snel naar je site gekeken en ik vind dat de plaatjes heel aanwezig zijn, maar dat de tekst wegvalt. Ik moet me echt goed concentreren op de tekst, het is vrij klein en de kleur van de tekst is op mijn scherm heel licht. Terwijl bijv. bij service de tekst veel duidelijker is. En bij prijzen heb je dan weer 2 kleuren. Ik zou een wat groter lettertype nemen, je tekst duidelijker indelen met enters ed en een duidelijke kleur nemen.

XoNo

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:16

Nuage: ik heb hetzelfde met je site...door de kleuren kan ik me niet lekker concentreren op de tekst. Ik vind het heel moeilijk lezen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:17

Ok ga ik meenemen :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:28

ik heb ook een webste vraag.
met deze code zie ik mijn winkelwagen en kassa button
<div style="padding-bottom: 12px;">
<?php echo '<a href="' . tep_href_link(FILENAME_SHOPPING_CART) . '">' . tep_image_button('button_view_sidebar.gif', IMAGE_BUTTON_VIEW) . '</a>'; ?>
</div>
nu moet het eerste geen link zijn en het tweede, de button, staat te ver naar links.
ik kan geen poot php, dus krijg niet helemaal uitgevogelt hoe ik dit oplos.
Iemand die dit weet?

Edit: al op gelost :D
Laatst bijgewerkt door holly op 28-02-11 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:31

yvonnepuntnl schreef:
Mariska, ik zou een gallery fijner vinden. Dus als je op een tumbnail klikt dat je dan meteen in een viewer zit.
Verder zou ik om het wat minder rommelig te aken alle landscape foto's en portret foto's naast elkaar zetten.

Er zit ook een lightbox gallerij aan gekoppeld, maar als er meteen op foto's geklikt wordt voordat de website zo goed als helemaal geladen is, dan gaat ie naar een andere pagina... Daar kan ik ook niets aan doen, aangezien mijn website al zo klein mogelijk is en dus zo snel mogelijk laad, maar dit komt gewoon doordat mensen geen geduld hebben...
Je laatste opmerking was inderdaad ook de reden waarom ik het aangepast heb. Maar liggend en staand bij elkaar zetten wordt rommeliger, aangezien mijn takken van fotografie dan door elkaar komen te staan...
Nuage schreef:
Ik vind het wel een leuk idee, alleen omdat de foto's idd allemaal een ander formaat hebben lijkt het rommelig... Even denken.. kun je geen collage maken? Of zo'n horizontale bar met foto's erin?

Dat is nog wel een goed idee! Alleen dan even bedenken hoe ik ze kan vergroten...
Leedebee schreef:
@11A
Het oogt idd wat druk.
Zelf werk ik vaak met JAlbum. Dat is gratis en heeft heel veel mogelijkheden w.b.t. gallery's e.d. en ook niet geheel onbelangrijk: ZONDER reclame! Wellicht dat je daar wat aan hebt?

Ik denk niet dat dat gaat lukken, aangezien mijn website gemaakt is in Wordpress... Daarnaast ben ik heel tevreden met de lightbox die ik gewoon op iedere pagina kan activeren en die heel snel laad...
Lovepaints schreef:
11A; mooie kleur zeg! Foto's gelijke formaat oogt beter denk ik.

Thanks! Ik heb ook expres voor die paarse kleur gekozen!
XoNo schreef:
11A, ik vind het ook erg druk. Misschien kun je beter een aantal thumbnails plaatsen (op 1 regel en dat je bij meerdere foto's eventueel naar links of rechts kunt 'bladeren').

Thanks voor het idee! Ik zal er vanavond eens verder mee aan de slag gaan!

@Nadita: Welkom!! Ik heb nu geen tijd, maar ik zal vanavond eens naar je website kijken! En wel een leuk idee! Wij hebben regelmatig een reparatie aan ons dek en zo, dus ik denk zeker dat daar wel werk in te vinden is!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:13

XoNo schreef:
Nadita: :wave:
Wat ik mis is het persoonlijke tintje...en dan hoef ik geen levensverhaal, maar een naam en eventueel een foto van de machines e.d. zou ik wel leuk vinden, krijg je een beetje een idee waar je je dure deken naartoe stuurt, zeker bij een eventuele ophaaldienst.

Heb je gelijk in. Dat idee had ik zelf ook, weet alleen niet hoe ik die foto's erop krijg... *schaam*
Zou jij mss weten hoe dat moet?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:15

joyce2 schreef:

Ik heb even snel naar je site gekeken en ik vind dat de plaatjes heel aanwezig zijn, maar dat de tekst wegvalt. Ik moet me echt goed concentreren op de tekst, het is vrij klein en de kleur van de tekst is op mijn scherm heel licht. Terwijl bijv. bij service de tekst veel duidelijker is. En bij prijzen heb je dan weer 2 kleuren. Ik zou een wat groter lettertype nemen, je tekst duidelijker indelen met enters ed en een duidelijke kleur nemen.

Ja, dat is waar. Het probleem is alleen dat je maar een heel beperkte keuze hebt in lettergrootte en fonts.
Letterkleur kan volgens mij helemaal niet.
Ik ga iig eens kijken wat ik er aan kan doen.

Bedankt voor de tip!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:22

Maar als letterkleur niet kan, is het wel raar dat er zowieso 2 kleuren tekst staan (en ik dacht ergens ook een andere tint als "kop" te zien staan, maar kan ook anders van kleur lijken omdat het een vet/groot lettertype was). Opzich hoeft je het lettertype zelf niet te veranderen, alleen eventueel wat groter te maken met een duidelijke kleur (en dan wat enters hier en daar, voor het overzicht).

Naja, wat niet kan, dat kan niet hoor en 't is alleen mijn mening, wie weet vinden anderen de site wel heel duidelijk! Mijn laptop heeft volgens mij rare instellingen, waardoor ik dingen niet goed zie, haha.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:25

11AFotograaf schreef:
yvonnepuntnl schreef:

Er zit ook een lightbox gallerij aan gekoppeld, maar als er meteen op foto's geklikt wordt voordat de website zo goed als helemaal geladen is, dan gaat ie naar een andere pagina... Daar kan ik ook niets aan doen, aangezien mijn website al zo klein mogelijk is en dus zo snel mogelijk laad, maar dit komt gewoon doordat mensen geen geduld hebben...

ik ben nooit ongeduldig hoor! O:)

Leuk Nadita, en wat gaaf dat het meteen al zo goed loopt!
Wat heb jij gedaan om aan klanten te komen?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:35

joyce2 schreef:

Ik heb gelijk gekeken en het klopte dat bij de verschillende pagina's het lettertype niet allemaal gelijk was.
Dat heb ik nu aangepast. Het lettertype is nu op alle pagina's hetzelfde als op de 'service' pagina.

Hoop dat je er nog even naar wilt kijken en je mening geven hoe je het er nu uit vindt zien.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:36

joyce2 schreef:
Maar als letterkleur niet kan, is het wel raar dat er zowieso 2 kleuren tekst staan (en ik dacht ergens ook een andere tint als "kop" te zien staan, maar kan ook anders van kleur lijken omdat het een vet/groot lettertype was). Opzich hoeft je het lettertype zelf niet te veranderen, alleen eventueel wat groter te maken met een duidelijke kleur (en dan wat enters hier en daar, voor het overzicht).

Naja, wat niet kan, dat kan niet hoor en 't is alleen mijn mening, wie weet vinden anderen de site wel heel duidelijk! Mijn laptop heeft volgens mij rare instellingen, waardoor ik dingen niet goed zie, haha.

Je heb de keuze uit een aantal verschillende lettertypes, deze zijn dan of vaag of vet gedrukt. Daarom lijkt het alsof het 2 kleuren zijn.
Heb nu op alle pagina's hetzelfde lettertype gemaakt. ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:38

@ yvonnepuntnl: ik heb vorig jaar aan het begin van het jaar heel veel flyers rondgebracht in de buurt. Hier wonen heel veel mensen met paarden aan huis. Ook redelijk veel maneges en pensionstallen.
Heb ook via mond-op-mond reclame veel klanten gekregen. Omdat ik aan de Duitse grens woon en veel in een Duits paardenwinkeltje kom, heb ik daar ook veel klandizie vandaan gekregen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:45

nadita, bovenaan in je code staat dit:
<link rel="stylesheet" href="/templates/system/css/system.css" type="text/css" />
<link rel="stylesheet" href="/templates/siteground-j15-97/css/template.css" type="text/css" />
zoek die bestandjes er even bij.
alles wat er zo uit ziet #e9daed is een code voor kleur.
verander het maar eens naar #ffffff (code voor wit), even opslaan en de pagina van je site vernieuwen om te kijken wat er gebeurt,

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:25

@nuage, ik vind het al heel knap wat je daar doet ik kan het echt niet,
@11a jouw site is inderdaad aan de drukke kant maar wel overzichtelijk.

Henla_tent en ik horen ind. bij elkaar maar de T is daar niet van van :D
Wij proberen altijd een zo mooi mogelijke stand te bouwen en dat is ook belangrijk voor het totaal plaatje vind ik. Daarom wordt onze site nu ook vervangen.

Over codes kan ik echt niet mee praten snap er werkelijk waar niks van