Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
patpen schreef:Krijg ik net via de mail een uitnodiging voor een gesprek volgende week dinsdag op de zorgboerderij! Ik baalde al een beetje dat ik totaal niets gehoord had (brief vorige week maandag verzonden; uiterste inzenddatum). Geen ontvangstbevestiging per mail of post van mijn brief. En nu mag ik op gesprek......
In de brief staat dat ik gedeeltelijk AO ben; blijkbaar eindelijk een werkgever die daar weinig problemen mee heeft en kijkt naar mijn kwaliteiten en niet mijn handicap. Misschien ook wel een voordeel dat het een zorgboerderij is en ze weten dat niet iedereen met een handicap per definitie niet zou kunnen werken?!
En dan komt weer het probleem: kleding. Vorige keer toch gewoon in een nette spijkerbroek gegaan. Moet nog nieuwe broeken maken (zou net een broek gaan knippen toen die mail kwam) maar de stof voor een nette broek is nog niet gewassen.... Op naar de wasmachine dus maar!
patpen schreef:@Annastasia: het gaat om een locatiesecretaresse/administratief medewerker voor 24 uur. Eigenlijk net iets meer uren dan ik zou willen, maar goed, ik zal vast niet de enige zijn die gesolliciteerd heeft. Misschien zijn het geen 3 hele dagen. Stond niets in de advertentie over hoe de uren ingedeeld dienen te worden. Wrs in overleg. Wel een aanstelling voor de duur van 1 jaar. Weet ook niet wat er na dat jaar gaat gebeuren.
patpen schreef:Jaarcontracten. Zucht. Dan weet je toch niet waar je aan toe bent? Het is geen vervanging. Gaan ze dan na dat jaar weer op zoek naar een ander? Of houdt het bedrijf na dat jaar op met het bestaan? Gewoon weer terug naar proeftijd van 1-2 maanden en dan een vast contract.....
patpen schreef:Met dit weer vind ik sowieso zwart een beetje somber. Een lichte broek zou wel kunnen. Laarzen vind ik ook zo winters aandoen. Maar dat is een persoonlijke mening hoor! Rokken staan mij niet, helemaal niet met laarzen eronder.
Kleding ligt ook wel aan de functie/het bedrijf waar je voor gaat. In mijn geval (zorgboerderij) denk ik dat een spijkerbroek beter past dan een heel nette combinatie/pak. Maar als ik zou solliciteren bij een bank bijvoorbeeld, zou ik wel weer gaan voor een combinatie/pak.
Eigenlijk zou er een kleding etiquette moeten bestaan: voor sollicitatie bij bank .... kleding, voor sollicitatie bij metaalbewerkingsbedrijf ..... kleding, etc. Nu moet je altijd weer je kast in duiken om te zien wat geschikt zou kunnen zijn. Ik denk dat mannen hierbij in het voordeel zijn. Zomers een nette broek, overhemd en strop, 's winters een net pak of combinatie met strop.
marjoleins01 schreef:Oke, nu het volgende... Kan intern overgeplaatst worden naar Ede, voor een superfunctie (starter marketing en communicatie)... Iets wat ik helemaal te gek vindt.. Maar ik moet nu nadenken over de afstand.. Want, het is voor mij 1,5 uur enkele reis.... En ja, ik wil best tzt verhuizen richting deventer bv (zodat ik halverwege woon)... Wat zouden jullie doen?? Wil je die 'droombaan', nieuwe start en kansen?? Of ga ik gokken op weer een secretaresse baan hier in de buurt die weer taken heeft die ik echt niet leuk vindt...