NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:36

Debbie_N: Ik doe zelf de sportklas , 2e jaar nu. Maar wij hebben ook mensen die met 3/4 jarige paarden komen hoor. Je moet alleen M gereden hebben. Bij mij in de klas zitten zelfs mensen die L rijden.

Superlise: Elke week je paard mee word wel gezegd maar bij ons neemt echt niet iedereen elke week zn paard mee hoor! Sommige om de week en er is ook 1 jongen die heel t eerste jaar misschien 3 x zn paard mee heeft gehad!

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:44

Dankjewel, ik vind het toch wel prettig om te weten dat ik dan het eerste half jaar in ieder geval door kan brengen met een paard waar je iets mee kan.

superlise: Ik kan me zo snel niet verzinnen wie je moet zijn, waar zat je ergens?

Verder ga ik de voltijdopleiding doen, niet de sportklas. Aangezien ik nooit wedstrijden gereden heb.
Wat er gezegd was dat het nieuwe jaar alle paarden als 5 worden beschouwd zal dan wel kloppen hoop ik.
Aangezien ik zelf vooral jonge showjumpers heb gereden en vanalles aan pony's voor de manege heb klaargemaakt, toevallig heb ik nu een friese merrie klaar waar ik dan al langer mee doorrijd, maar verder heb ik nooit lang dezelfde paarden gereden dus ook niet de kans gehad om op wedstrijd te gaan.
Daarom zit de sportklas er voor mij niet in, aangezien ik het paard waar ik nu mee bezig ben voor de opleiding nooit in het m zal krijgen voordat het jaar zal beginnen of al half om is, omdat er erg veel moeilijkheden opgetreden zijn.

Dus ga ik het eerste halfjaar 2 paarden doen, in overleg waarschijnlijk ook nog 1 of 2 keer per week met mijn eigen paard een les volgen die het programma neerzet.

Is er eigenlijk tijd om als je dus een schoolpaard hebt en een eigen erbij, na de schooldagen dit paard nog te rijden? zou wel fijn zijn als ik hem toch wel door kon trainen...

Krijg er wel ontzettend zin in!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:49

Oh oke, vond het al appart dat er ook een meisje zat te luisteren die niets had gereden (en overigens wel naar de sportklas wilde) dacht dat dat lokaal alleen voor sportklas en masterclass was, maar ook '''gewoon'' dus.

Ik kwam vrij laat binnen en zat als voorste voorin, samen met mijn ouders, heb jou ook niet echt gezien maar omdat je moeder over je paard vertelde herkende ik je ;)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:26

Tijd genoeg in het eerste jaar om je tweede paard erbij te rijden hoor. Ik heb het altijd gered, vaak lukt het nog wel in een tussenuur en anders mag je tot half 7 rijden. Ik had er tijdens mijn schoolperiode altijd 3 te doen. 2 op school 1 thuis. Die reed ik altijd na school en 1 van de twee die ik op school had reed ik afgelopen jaar zelfs 2 keer per dag.

Goed je paard managen en een planning maken wat je wanneer gaat doen. Van eten tot hw en van lessen tot je paarden rijden en verzorgen.

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:59

Okee, ik kan me je zo snel niet voor de gijs halen maarja.

Ik kreeg een hele fijne indruk van het hele gebeuren in Deurne.
Schijnbaar zijn ze echt aan het werk om hun zaken die niet zo goed lopen allemaal recht te zetten..
Ook erg fijn dat ik toch wel tijd heb om mijn eigen paard de trainen anders zou ik toch grote problemen krijgen met het paard. Bedankt voor de reactie's!

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:30

Trouwens heb ik nog een vraagje :o

Ik ga dus intern volgend jaar in deurne, maar hoever is de flat ongeveer van het school terrein af?
Niet dat ik dalijk ook nog een uur moet fietsen hahaha.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:22

10 min fietsen.

Weet iemand nog iemand die een leuke baan in de paarden zoekt als groom op een internationale springstal vlakbij Arnhem? Intern is mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:47

Pfff.... Nou. Heb me net ingeschreven, ga over 2 weekjes een paard uitproberen...

Komt nu allemaal wel heel dichtbij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:25

Trouwens, je mag toch wel een opstapje gebruiken bij de rijlessen neem ik aan he :') ?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 07:46

uhm dat verschilt per docent, ik mag eigenlijk niet zonder krukje opstappen en heb het toch al die jaren en nu nog zonder gedaan. Desondanks worden de docenten steeds makkelijker en mag het nu eerder mits er een verklaring voor is dat je niet zonder op zou kunnen stappen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:46

Dat ik 1.55m ben lijkt me een goeie :o

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:32

Debbie_N schreef:
Zelf ben ik gisteravond op een info-avond in deurne geweest, was aangenaam verrast na alle verhalen van mensen over NHB-Deurne. Naar mij is altijd geroepen dat de opleiding niets meer waard zou zijn, maar volgens mij zijn ze er zelf ondertussen ook van op de hoogte dat niet alles even soepel loopt en zijn hier dus mee aan het werk?

Nogmaals, ik was dus aangenaam verrast, heb ook andere scholen bezocht en heb hier in deurne toch meteen het aanmeldingsformulier ingevuld. Natuurlijk kan je later altijd nog terug als ik me bedenk.

Maar nu zaten wij met het probleem dat we een paard hebben gekocht voor mijn opleiding, een andere opleiding als Deurne. Deze word volgend jaar pas 4. Daardoor zal ik dus het eerste halfjaar met een schoolpaard mijn opleiding moeten beginnen. Natuurlijk gaat mijn eigen paard dan ook mee die kant op om hem nog door te rijden (komt jammer genoeg een flinke som naar boven).

Maar nu heb ik dus de vraag, zijn er hier mensen met ervaringen met een schoolpaard?
Dat is het enige wat mij nog een beetje dwarszit, het is toch een paard wat je toegewezen krijgt en een klik tussen ruiter en paard vind ik persoonlijk niet onbelangrijk...

Wanneer volgend jaar wordt hij vier? ik zit met het zelfde probleem, de mijne wordt in april vier, dus tijdens het eerste schooljaar wordt hij wel 5! Maar dan mag het dus nog steeds niet...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:42

Citaat:
NHB Deurne
Nieuwe opzet intakedag
De opzet van de intake verandert drastisch met ingang van het schooljaar 2012/2013. De belangrijkste wijzigingen zijn dat de verplichte voorstage en de praktijkintake voor studenten Paardensport zijn komen te vervallen.

De voorwaarden voor de intakeprodedure zijn voortaan:
Advies om voorstage te lopen (geen verplichting meer).
Praktijk- en theorietest worden vervangen door een test die inzicht geeft in persoonkenmerken ten aanzien van studie, zelfstandigheid en abstratievermogen.
Studenten Paardensport leveren bij aanmelding een dvd aan van eigen rijden.
Advies om sportkeuring te doen in eigen woonplaats (vooraf inzicht in bepaalde lichamelijke beperkingen voor het volgen van de opleiding)

Dus..... Oke. :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:49

wie gaat er nog meer 29 januari naar de opendag?
Ik ben iig van de partij :)

Ik vroeg me trouwens af hoe het voerbeleid is? iemand die dat toevallig weet?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:23

Is er trouwens een site waar je kunt zien wie er geslaagd is ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:16

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:24

themuisje schreef:
wie gaat er nog meer 29 januari naar de opendag?
Ik ben iig van de partij :)

Ik vroeg me trouwens af hoe het voerbeleid is? iemand die dat toevallig weet?

Ik ben 29 januari zeker te vinden op de opendag. Iemand toevallig enig idee vanaf hoelaat dit is? Heb 's avonds namelijk nog een wedstrijd, en kan mijn teampje dan echt niet laten staan :')

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:42

volgensmij is het elk jaar vanaf half 11 of heb ik dat verkeerd :P

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:46

ik zit te twijfelen om de bbl sportklas te gaan doen met mijn paard
is er iemand die ervaring heeft met deze opleiding en mij hier
meer over kan informeren?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:16

waar meld ik me aan voor de HBO paardensport? Ik kan er op de site niks over vinden, alleen voor MBO?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:33

Moet via aanmeldingsformulier.
Ik zie er toch vanaf, ga toch voor een opleiding met meer zekerheid :) Iedereen veel succes iig!

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:37

ja, maar waar vind ik zo'n aanmeldingsformulier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:40

Op een open dag... Of je mailt even... Is niet veel moeite.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:41

Of ff bellen.

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:23

hoi kan iemand mij helpen?
die eventueel op NHB deurne heeft gezeten of doet en opleiding Horse & Leisure.
ik ben aan het overwegen om de opleiding Horse & Leisure te gaan volgen maar ik was benieuwd hoe meerdere mensen het vinden daar? hoe zit het met stage, praktijk en theorie? en moet je hier een eigen paard voor hebben? ik heb vele vragen en wil graag meer informatie. wie kan mij helpen? graag PB, Thanks!