over het gemiddelde cijfer zou ik als leraar al helemaal niets durven zeggen, aantal punten is op zich vrij zeker, maar de norm kan nooit zeker zijn, tot de 14e dan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

zoutje2006 schreef:nargileh schreef:
ehm..
je hebt in totaal 200 mensen, vandaar de 200 in de formule.
de kans dat de leugenaar ontdekt wordt is 75%
de kans dat deze niet ontdekt wordt is dus 25%
vandaar die 0.25
uiteindelijk mogen er 40 of meer fouten worden gemaakt.
dat betekend dus 39 of minder. vandaar de 39
Weet niet of dat in dit geval van toepassing is, maar denk aan de continuiteitscorrectie
Hoort dat wel bij A1?
Ik vind het wel stom, als ik nou wist dat ik voor muziek een 4 heb dan hoefde ik me om wiskunde geen zorgen meer te maken

) met witte schoenen met onwijs hoge hakken 

nargileh schreef:ehm..
je hebt in totaal 200 mensen, vandaar de 200 in de formule.
de kans dat de leugenaar ontdekt wordt is 75%
de kans dat deze niet ontdekt wordt is dus 25%
vandaar die 0.25
uiteindelijk mogen er 40 of meer fouten worden gemaakt.
dat betekend dus 39 of minder. vandaar de 39
Hoort dat wel bij A1?
Ik vind het wel stom, als ik nou wist dat ik voor muziek een 4 heb dan hoefde ik me om wiskunde geen zorgen meer te maken
[/quote]
, weet niet of dat bij a1 ook hoort... bij a12 sowieso

SplashIsLief schreef:Grrr... ik ben heel de weg kwijt. Wil iemand mij weer even op het spoor zetten?
Stochast X telt het aantal enen bij 24 keer gooien met een dobbelsteen. Benader de volgende kansen met een normale verdeling
a P (X > 3)
b P(3 < X < 9)
c P(X < 8)
d P(X = 4)
e P(X kleiner of gelijk aan teken 6)
f P(0 < X < 24)
Dit is gewoon de basis maar ik kom er niet meer uit hoe ik dit moet gaan berekenen
viefdepief schreef:*denkt heel diep na*
Het moet iets zijn met een kans van 1/6 omdat het alleen om de enen gaat.. Verder mag je 24 keer gooien..
Hmmm het enige wat nu even in me opkomt is om alle kansen vanaf 3 met elkaar moet vermenigvuldigen
Maar vrees dat ik dan wel erg lang bezig ben
Volgens mij was het iets met binom.
Ik denk er nog even verder over na!

zoutje2006 schreef:Volgens mij moet je dat doen met binomcdf ( n , p , x ) alleen ik kom niet op het juiste uit