sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:04

Ja solliciteren pfff...

Nou ik heb vandaag weer een brief binnen dat m'n brief bij hun is aangekomen. Nou maar weer duimendraaien om eens uitgenodigd te worden voor een gesprek.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:05

Wat voor bedrijf heb je bij gesolliciteerd?? Lachen
Ik zal duimen ook voor je!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:09

Bij een gemeente voor teamleider educatie Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:10

Oke interessant, nou ik ben benieuwd.. ik ga duimen!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:12

Dankje!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:12

veel succes!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:29

just_bassie schreef:
Ik baal ook best wel, want ik weet nog niet goed wat ik wil.
En dit leek me erg leuk!Maar goed er komen vast nog wel meer kansen voor mij.....neem ik aan.
Waarom word jou contract niet verlengd?

ze hebben hier pas iemand voor fulltime aangenomen, en ik doe niet het werk wat de binnendienst hier doet.
ik doe niets met verzekeringen enzo, snap ik ook niks van hoe dat in elkaar steekt.
en zelf wil ik het ook niet meer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:28

Zondag sollicitatiebrief verstuurd en vandaag al de afwijzing binnen.

Gelukkig meer sollicitaties gedaan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:31

Marcella schreef:

Dikke kans dat het dan intern al geregeld was. Wel balen zeg Scheve mond

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:39

zoooooo sollicitatie gehad, ging eigenlijk best wel goed Ja
helaas vandaag gelijk antwoord gekregen, en ik was het niet geworden.
Er was iemand met veel meer ervaring.
maar ze vroegen wel toestemming of ze mijn brief mochten bewaren voor andere functies die vrijkomen omdat ze wel onder de indruk waren van mij, dus dat heb ik uiteraard positief beantwoord Clown

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:57

Marcella: Jammer zeg die afwijzing. Ach gut
Lowara: Jeetje en het ging zo goed, positief dat ze je gegevens willen bewaren, maar balen zeg@

Ik heb gister een afspraak gehad bij een uitzendbureau, nog sollcicitaties verstuurd en vandaag ook nog. Het jammere vind ik altijd dat je (of ik) bijna nooit reactie terug krijg, helemaal niets. Dit is nu al meerdere malen voorgekomen Scheve mond

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:03

Thats_Me schreef:
Marcella schreef:

Dikke kans dat het dan intern al geregeld was. Wel balen zeg Scheve mond

Of dat je cv niet voldoet.

Marchador: bel er dan gerust even achteraan, het is gewoon niet netjes om je niets te laten weten! Na 2 weken mag je echt wel es bellen vind ik!
Ik heb laatst zelfs gehoord van selectiekantoren die brieven beantwoorden met een standaardamailtje ala:
'als u na 3 weken nog niets gehoord hebt, kunt u ervan uitgaan dat u niet weerhouden bent'

Schandalig!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:25

Dat is wel heel erg. Je neemt toch ook de moeite om een brief te schrijven naar aanleiding van hun vacature en je daarvoor te wat meer te verdiepen in het bedrijf. Dan vind ik dat je op z'n minst een standaardafwijzingsbrief/mailtje kunnen sturen.

Maar helaas zijn niet alle bedrijven zo netjes aangelegd Nagelbijten / Gniffelen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 23:01

dan hoef daar imo niet zo rouwig om te zijn..
dat je niet bent aangenomen..

Stel je voor dat je daarvoor moet werken Huilen van het lachen
Vind het echt niet netjes als bedrijven/instellingen geen reactie sturen..Desnoods idd een standaard afwijzing..
Maar een sollicitant heeft ook de moeite genomen om die brief te schrijven..dan is het een kleine moeite om een wederbericht te versturen, vind ik.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 01:03

pfft heb nu ook al zoveel sollicitatiebrieven weggedaan, en bij driekwart krijg je gewoon geen antwoord!!!! Vind dat echt niet kunnen.....

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:12

Thats_Me schreef:
Dat is wel heel erg. Je neemt toch ook de moeite om een brief te schrijven naar aanleiding van hun vacature en je daarvoor te wat meer te verdiepen in het bedrijf. Dan vind ik dat je op z'n minst een standaardafwijzingsbrief/mailtje kunnen sturen.

Maar helaas zijn niet alle bedrijven zo netjes aangelegd Nagelbijten / Gniffelen

Haha! En niet alle sollicitanten zijn zo netjes aangelegd dat ze hun standaardbrief aanpassen met de juiste naam etc.

En ook niet alle sollicitanten zijn zo netjes dat ze afbellen als ze niet kunnen komen op gesprek.

Offuh, om zich voor te bereiden op een gesprek, dat je daar zit en vraagt: "je bent bekend met de organisatie en de functie?"
"ja" zegt de sollicitant dan.
Dan is mijn volgende vraag vaak: "Kun je me dan in je eigen woorden vertellen waar wij voor staan en wat de functie inhoud?"
En dan stil vallen. Of een functie beschrijven die totaal niet is wat wij beschreven hebben.

Overigens krijg je bij ons op hoofdkantoor altijd een (standaard) afwijzingsbrief, hoewel het voor sommige functies wel eens wat wil duren (een week of 2/3).

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 07:42

ik heb gister weer gesprek gehad bij groenrijk alleen nou met de assistent van de directie, directie ias op vakantie, en krijg eind deze week op begin volgende week te horen of ik aan ben genomen of niet.
er waren in totaal 4 sollicitanten en er is er al 1 afgewezen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:45

WenK: das ook waar hoor!! Sollicitanten die sjofel gekleed komen, gewoon niet langskomen (en dan die gsm echt niet opnemen e!!!), afspraken eindeloos verzetten (vooral leuk als de afspraak om 20u staat en ze een kwartier ervoor bellen, zit ik er weer voor niks zo lang), niet weten voor welke functie/bedrijf ze komen (zelfs naar een website surfen is al te maf), etc.

Bij ons krijgen ze na uiterlijk 2 weken een brief normaal.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:54

Haha of wat dacht je van kandidaten die denken "als ik maar daar aan tafel zit". Dan hebben ze op de site gezien dat er een secretaresse functie open staat, maar ook Jr Inkoper bijvoorbeeld. Dan solliciteren ze voor secretaresse en passen daar op Cv etc mooi bij. Dan zitten ze aan tafel en zeggen ze dat ze eigenlijk meer interesse in de Jr Inkoper functie hebben en graag willen weten hoe ze dat zo snel mogelijk kunnen bereiken. Ehm, eerlijk zijn, de juiste opleiding volgen en heel hard werken? Maar niet (meer) bij ons...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:09

Ja hebben wij ook vaak. Heel vaak na het gesprek (en wij trekken per persoon dus echt een uur uit) vraag ik dan: en, nu u de uitleg gehoord hebt over de functie, wat denkt u ervan?

Sollicitant: Ja die functie interesseert mij niet maar nu hebben jullie mij toch gezien e.

Huh.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:19

zo ben net alweer terug gebeld en moet dinsdag op gesprek komen om alles door te spreken, dagen salarissen dus als ze dat zeggen mag ik toch aan nemen dat ik dan wel in de goede richting zit

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:21

Bij mijn huidige werk ben ik zo binnen gelopen, gevraagd om mijn contactpersoon en gevraagd of het klopt dat ze nog iemand zoeken voor de functie leidinggevende! Dat klopte, waarop ik antwoorde: NOU HIER BEN IK DAN! waarop op zij een erg leuk antwoord gaf, Prima kun je morgen beginnen!!!

Zo kan het dus ook !

Succes een ieder die probeert een baan(tje) te zoeken!
Laatst bijgewerkt door draverr op 24-07-08 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:23

poes schreef:
Marchador: bel er dan gerust even achteraan, het is gewoon niet netjes om je niets te laten weten! Na 2 weken mag je echt wel es bellen vind ik!
Ik heb laatst zelfs gehoord van selectiekantoren die brieven beantwoorden met een standaardamailtje ala:
'als u na 3 weken nog niets gehoord hebt, kunt u ervan uitgaan dat u niet weerhouden bent'

Schandalig!!

Zal ik zeker doen, vaak belde ik na een week of iets, gewoon met de vraag. Ik heb vorige week een sollicitatiebrief gestuurd en ik vraag me af hoe het hiermee staat.
Maar tegenwoordig lijkt het allemaal langer te duren, als ik dan bel dan is het, wscht het nog even af.

Dat is inderdaad schandalig zeg!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:26

Ik vraag me eigenlijk af hoe het zit met solliciteren en afspraken bij uitzendbureau's e.d.
Moet ik daar vrij voor krijgen of niet?
Het nadeel is namelijk dat de meeste gesprekken ingepland worden tussen 09:00 uur in de ochtend en 17:00 uur in de middag. Die tijden werk ik altijd Clown
Ik heb de laatste tijd zoveel afspraken dat ik maar een halve dag heb vrij genomen volgende week om diverse bureau's te bezoeken, maar volgens mij is dit niet genoeg. Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:29

Ik werk in een selectiekantoor en doe evenveel gesprekken 's avonds (vanaf 17u30 a 18u...) als overdag....