Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:04

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:05

Huh, ik heb geen problemen met m'n mail, Goldenarrow?

goldenarrow

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:07

Ik weet het niet.. Ik heb er ook geen last van (hoop ik maar tenminste.. Tenzij de inkomende mail vastloopt), maar er schijnen dus erg veel mensen wel last van te hebben.

http://allestoringen.nl/storing/outlook

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:17

Leuk dat er zoveel mensen toch nog iets voor Halloween hebben gedaan! :D

Vaak vind ik het leuk dat mijn studie creatief is maar nu helemaal niet :+ Ik moet voor dinsdag een poster presentatie af hebben van 3 ontwerpen. En de inspiratie komt gewoon niet. Mijn tentamens kan ik ten minste nog gewoon leren, maar al deze projecten.. :') Ik krijg het gewoon niet verzonnen.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:18

Welke onderwerpen moet je posters overmaken?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:43

Ik moet een pijnpunt van een camera app of album app op een smartphone onderzoeken voor ouders met kinderen, en van dat pijnpunt 3 nieuwe designs bedenken die de pijnpunten oplossen. En dat allemaal dus op user's design gericht. :+
Ik heb nu maar als pijnpunt dat je als je kind voetbalt ofzo nooit snel genoeg bent de beweging vast te leggen maar hoe ik daar nou 3 oplossingen voor moet bedenken..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:47

Mmm, gebruiksvriendelijkheid voor kinderen? evt level vergrendeling door ouders toe te passen gezien de leeftijd van het kind? En dat soort zaken, of denk ik nu compleet verkeerd?

Ik moet echt even een onbeperkte hoeveelheid concentratie vinden.. Verslag nog niet af en ik moet nog m'n boek doornemen en op de telefoon letten, want m'n vader mag vanavond naar huis na een operatie (Niks bijzonders verder hoor!) :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:12

Nee, echt gebruiksvriendelijkheid voor ouders die toevallig kinderen hebben :') Dat hele kinder aspect vind ik ook een beetje vreemd want dat komt dus amper aan bod. Maar dat ik iets ontwerp als een soort sport stand ofzo of een camera die snel achter elkaar foto's maakt en zo elke beweging vast legt ofzo :') BWAAH ik weet het niet.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:45

nou hier een 4,5 voor economie tentamen, maar 4 van de 45/50 leerlingen hadden maar een voeldoende... dus zegt wel wat over het tentamen :=

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:07

Grmbl, ik dacht toch echt dat ik mijn verslag tot en MET morgen mocht inleveren, komen lieve klasgenootjes nu even met de melding dat het tot vandaag 00.00 is.. Dat wordt doorbeuken ipv morgen nog een hele middag ervoor hebben.

Wow, zou er nog wat met jullie normering gedaan worden dan, Simone?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:08

Succes Ellee!

Ik moet mijn verslag voor morgen 12.00 uur ingeleverd hebben... Heb de feedback al terug, hoef gelukkig niks meer te veranderen aan het grootste gedeelte van het verslag. Nu nog 2 deelopdrachten en ik ben klaar :D *Sluit Bokt af* :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:13

Simoon, dan kan de normering toch niet kloppen? Vijd het echt apprart dat maar zo wein het halen.

Morgen een tentamen voor 9 studie punten. En heb bijna geen stof om te leren, voelt zo raar. Nu maar de colleges nog een keer door nemen, geen idee wat ik anders moet doen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 01:42

Iedereen die nog met zijn tentamens zit: veel sterkte en succes! :(:)

Ik zit nog steeds in dubio over studiekeuze..
Dat Ergotherapie niet de juiste keuze was ben ik nu 99,9% zeker van.
Maar nu heb ik vandaag info gekregen over de duale variant van Verpleegkunde (werken bij psychiatrische instelling en leren aan de HvA) en dat spreekt mij wel heeeeeel erg aan...
Maar ook spreekt SPH mij nog steeds aan.
Wil graag de psychiatrie in, bijvoorbeeld als groepsleidster, iemand tips?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 01:47

Ik doe nu SPH. Een hele leuke opleiding. Ik zit op de HAN. Die is erg met creatieve vakken bezig. In het eerste jaar (hier) heb je al gelijk een periode fulltime stage. De kans is wel heel klein dat je die gelijk in de psychiatrie kan doen, aangezien ze meestal geen eerstejaars aannemen. SPH is natuurlijk meer op groepsbegeleiding gericht, dus wat dat betreft zou het een goede opleiding voor je kunnen zijn. En voor meer info kan je me altijd een pb sturen.

Heb net mijn verslag ingeleverd. Wat een opluchting dat ik hem toch nog op tijd af heb gekregen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 01:52

Als je vragen hebt over sociale studies vraag maar raak, ik ben nu eerstejaars sociale studies (sph/mwd/cmv is het eerste halfjaar gecombineerd bij Avans, na dat halfjaar maak je een definitieve keuze). Kan natuurlijk nog niet zo heel veel
erover zeggen, maar toch. :)

Misschien kun je nog een dagje meelopen op Windesheim en/of bij verpleegkunde? Wat mij ook heeft geholpen is navragen
welke vakken je allemaal krijgt en bij jezelf nagaan of je die interessant vind.

Waarom ben je gestopt met ergotherapie als ik vragen mag? Lijkt me namelijk wel een interessante studie!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 02:00

Ook ik doe SPH, maar dan Windeshei.m :) Eerste jaar en maar 1 dag in de week stage en minimaal 4 uur op die dag, meer mag maar hoeft niet. Veel theorie, word wel gekoppeld aan de praktijk. Een project gehad en volgende periode zit ook weer een project in.

Ik heb vorig jaar pedagogiek gestudeerd, andere onderwijs instelling met meer praktijk. Was niet mijn ding.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 07:53

Jammere Loki dat je keuze niet goed is...
Bij ons is 1 iemand voor de tentamens al gestopt, wel snel, vind ik, want wij hebben zo breed les gehad en allemaal basis.

Wat betreft die economie toets, dat word gewoon massaal herkansen. We zien het wel, eerst maar x aantal uur op bijles!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:30

Ik begin volgende week met mijn stage, spannend! Ga op de maandagen van 9 tot 5 meelopen op de vrouwenopvang en
dan bij het kinderwerk.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:34

Bij ons zijn er al 3 gestopt en ons tentamen is pas maandag.

Spannend Sem!
Ik ben gisteren aangenomen bij een stage. Maar die begint pas in april :')

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:50

Eerste tentamen vanmorgen gehad, ging wel redelijk geloof ik.. 100 stellingen ja/nee antwoorden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:58

Ellee schreef:
Eerste tentamen vanmorgen gehad, ging wel redelijk geloof ik.. 100 stellingen ja/nee antwoorden.

Mocht je ook vraagteken gebruiken?
Fijne manier van toetsen?

Wel fijn dat je er een goed gevoel over hebt!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:32

Bij ons is er nog niemand gestopt!

Mijn eerste tentamencijfer is binnen... een 9,0 :):)
Hopen dat de andere tentamens ook zo goed gaan haha!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:37

Super! Was dat voor dat Excel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:46

Mooi cijfer sanne!

Bij ons is een meisje op de dag dat we het project in moesten leveren gestopt.. Ander meisje na de tweede dag en andere na de eerste week..
Er zijn ook ineens in de tweede/derde week 4 nieuwe bijgekomen, maar 3 zie ik nooit meer in de lessen of op tentamens xD

Ik ga eens proberen te leren voor tentamen maandag! Is psychologie, pedagogiek en sociologie in 1... Psy en peda vind ik leuk en socio snap ik het boek niet... stressss

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:49

Bij ons is nog niemand gestopt, en denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren als ik iedereen zo een beetje over de opleiding hoor. We hebben er wel sinds gisteren een nieuw meisje bij in de klas, ook wel geinig :))