Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:44

Mear schreef:
Ik heb er gewoon 1 zakelijk (info) en 1 privé :j

Ik zie net een (best wel bekende) webshop die wat zelfde producten als dat ik heb verkoop.. alleen voor (serieus) 8x zo duur :wow: Mijn hemel wat erg dat ze daar zoveel geld voor vragen.....

@Mear: Dat soort dingen zie ik ook regelmatig, alleen dan niet 8x zo duur, maar wel flink duurder!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:53

joyce2 schreef:
@Mear: Dat soort dingen zie ik ook regelmatig, alleen dan niet 8x zo duur, maar wel flink duurder!

Écht bizar!! Gewoon echt 8x zo duur en dan maak ik er ook al winst op... (blijkbaar niet genoeg :+)

Overigens is mijn info ook @lovetoaccessorize.nl :j

Samir

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:23

Wow 8x zo duur? :o Maar ja, als die mensen eenmaal een naam hebben gecreëerd dan kùnnen ze dat ook vragen natuurlijk...

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:48

't verbaast me niet eens dat mensen 8x zoveel vragen. Sowieso vind ik 't bijzonder dat mensen hun artikelen via Ebay aanschaffen en dat dan doorverkopen voor minstens 2x zoveel. 't zal vast 'handel en ondernemen' zijn, maar bij mij bekruipt toch altijd een beetje 't gevoel dat ik nooit zoiets bij zo'n type webshop zou bestellen.. :+ Ik vraag me dan altijd af wat voor kwaliteit je kúnt verwachten én hoe zo'n webshop omgaat met garantievoorwaarden m.b.t. zo'n artikel. :+

Ik ben inmiddels bezig met m'n eigen site! Krijgt eindelijk een beetje vorm zoals ik 'm graag zou willen zien. :))

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:52

Ik koop ook in in China, daar is niks mis mee. Ik vind dat je moet kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding. Maar ik heb vorige keer een armband ergens gekocht, die verkoop ik nu ook. Zij verkocht hem voor 10 euro, ik voor €3,60. En zo zijn er meer dingen waar ik wel heel laag mee zit ten opzichte van wat de rest doet in NL omdat ik me aan de prijs/kwaliteit hou. En ik koop ook wel eens wat in dat ik denk van, nou dit wil ik niet eens verkopen omdat ik de kwaliteit te slecht vind. :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:54

Grappig dat je over lage/hoge verkoopprijzen begint. Wij verkopen enkele merken waarbij er een vaste verkoopprijs is. Hier mag je niet vanaf wijken (dus ook geen acties mee houden, tenzij apart aangevraagd). Veel webshops verkopen die producten wel voor veel minder geld, dus dan zijn wij weer relatief duur. Gaan wij dan ook omlaag in prijs om te kunnen concurreren, hopende dat we niet betrapt worden door de leverancier? Ingewikkeld, af en toe. :)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:57

Szan schreef:
Grappig dat je over lage/hoge verkoopprijzen begint. Wij verkopen enkele merken waarbij er een vaste verkoopprijs is. Hier mag je niet vanaf wijken (dus ook geen acties mee houden, tenzij apart aangevraagd). Veel webshops verkopen die producten wel voor veel minder geld, dus dan zijn wij weer relatief duur. Gaan wij dan ook omlaag in prijs om te kunnen concurreren, hopende dat we niet betrapt worden door de leverancier? Ingewikkeld, af en toe. :)

Ja dat ligt volgens mij met mij net iets anders.. want in principe kan je mijn spullen ook zelf kopen in China. :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:59

Dat is ideaal qua prijzen :j Is het niet ingewikkeld om vanuit China te importeren?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:00

Kan me voorstellen dat 't ingewikkeld is, Szan. :) Ik herken wat jij zegt overigens ook wel uit mijn eigen ervaringen in de detailhandel. :j Uit eigen ervaring kan ik ook vertellen dat er redelijke sancties aan verbonden zitten als jij je niet houdt aan de gemaakte afspraken. Kan me voorstellen dat dat heel ingewikkeld is. Je zou bijna zeggen dat de enige manier om zulke dingen te stoppen, is door de leverancier/merken te contacteren om hier melding van te maken. :)

In 't geval van Mear: vooral doen waar jij je goed bij voelt en waar jij voor staat als bedrijf. :) Ik vind dat je een mooie beredenatie hebt voor de prijs/kwaliteitverhouding en vind 't positief om te zien dat jij je er bewust mee bezig houdt. Ik koop ook wel is wat op Ebay (dus vanuit China/Japan/maak er wat leuks van). Ook producten die jij aanbiedt, kom ik op Ebay tegen voor minder geld. :j Ik zou dus bij jou persoonlijk niet gauw wat kopen, omdat ik vrijwel zeker weet, dat wat jij verkoopt, ook voor minder op Ebay bijvoorbeeld te koop is. (Ik hoop dat dit niet te onaardig is, zo is 't niet bedoeld in ieder geval!). Ik hoop in ieder geval dat je webshop als een trein gaat lopen!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:05

Szan schreef:
Dat is ideaal qua prijzen :j Is het niet ingewikkeld om vanuit China te importeren?

Opzich niet, ze zijn juist heel makkelijk in de omgang ook :D En moet altijd lachen om hun mailtjes. Het duurt alleen lang en je loopt natuurlijk een risico ook omdat het van zo ver moet komen :)

@Ier: Ik snap dat héél goed! En ik ben dit ook meer begonnen om voor mensen het risico om in China zelf te moeten bestellen weg te nemen, ze kunnen bij mij ook met iDeal betalen, via een een bankoverschrijving & PayPal dan. Plus dat ik het de volgende dag kan leveren en in China kost het gewoon een paar weken. Sommige mensen lopen toch er tegen aan dat ze geen aanspreekpunt in Nederland hebben etc.

In principe neem ik alle 'gevaren' van het uit China kopen voor de klant weg, ik sta voor mijn product en als het hier niet aankomt of het is kapot door de post of iets dergelijks, gaat er direct weer een nieuwe op de post.

Ik vind het alleen zo naar om te zien dat veel bedrijven hier een beetje misbruik van maken en dus er zo verschrikkelijk veel winst op maken... dat vind ik schandalig, ik vind dat je gewoon als consument ook het voor een faire prijs moet kopen.

Overigens ben ik ook zo hoor, als ik wat zie dan ga ik eerst op Ebay etc. zoeken voordat ik wat koop, juist omdat die prijzen zo hoog liggen hier. En zo ben ik eigenlijk op het idee gekomen.. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:08

@Mear ik wilde net wat gaan bestellen uit je shop, maar als ik het goed begrijp zit er nikkel in? Ik kan daar niet zo goed tegen :( Zit daar ook nog verschil in qua samenstelling?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:10

connepon85 schreef:
@Mear ik wilde net wat gaan bestellen uit je shop, maar als ik het goed begrijp zit er nikkel in? Ik kan daar niet zo goed tegen :( Zit daar ook nog verschil in qua samenstelling?

Nee volgens mij zit er geen nikkel in. Maar ik zet het er altijd voor de zekerheid bij, gewoon om geen risico te lopen. Ik heb ook een nikkel-allergie maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met de sieraden.

Als je me even een PB stuurt met wat je wilt bestellen, dan zal ik het even extra voor je uitzoeken :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:11

Ik zou vele malen sneller bij een Nederlandse webshop bestellen, dan via Ebay :D Aan mij zou je een goede klant hebben, precies om de redenen die je aangeeft. Via Ebay bestellen vind ik tricky, ook al weet ik dat het meestal zonder problemen gaat. Toch vind ik een Nederlands aanspreekpunt erg fijn. Ook handig dat je bij het kopen via een Nederlandse webshop door Nederlandse regelgeving bent beschermd - ik kan me voorstellen dat dit niet zo is als je via Ebay besteld.

@ Ier: klopt helemaal :) Wij wijken daarom ook niet af van de verkoopprijzen, maar proberen soms wel in overleg met leveranciers te kijken wat mogelijk is. We hebben met de merken die vaste verkoopprijzen hebben vrij goed contact, en dat proberen we graag zo te houden. Met goed overleg kom je verder dan op eigen houtje tegen regels in gaan, denk ik.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:13

Szan schreef:
Ik zou vele malen sneller bij een Nederlandse webshop bestellen, dan via Ebay :D Aan mij zou je een goede klant hebben, precies om de redenen die je aangeeft. Via Ebay bestellen vind ik tricky, ook al weet ik dat het meestal zonder problemen gaat. Toch vind ik een Nederlands aanspreekpunt erg fijn. Ook handig dat je bij het kopen via een Nederlandse webshop door Nederlandse regelgeving bent beschermd - ik kan me voorstellen dat dit niet zo is als je via Ebay besteld.

Klopt, dat heb je verder in China niet voor zo ver ik weet. Dan heb je gelukkig wel PayPal, maar het moet zo'n reis afleggen dat het vaak voorkomt dat er iets kapot aankomt helaas. Ik neem dat risico op mij dus dat is gewoon een voordeel uiteindelijk voor de klant.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:13

Mooie redenatie en gedachten zit er wel achter, Mear. :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:16

Ik heb net besteld! Je shop werkt heel handig! Met welk systeem had je dat ook alweer gemaakt??

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:28

Thanks Ier!

Dank je wel Connepon! Met OpenCart! Er zitten nog wat kleine dingetjes ik moet oplossen, zoals dat nu bij bevestigingsmails het onderwerp héél raar is.. dat heeft hij overgehouden aan vanmorgen.. daar ben ik nog mee bezig om dat op lossen maar krijg het 1,2,3 niet voor elkaar helaas.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:29

Komen hier mooie webshops voorbij helaas ben ik nog niet zo technisch haha. Ik haalde ook producten uit china maar vind het kwa kwaliteit niet echt super goed. De producten die kwa kwaliteit echt slecht waren heb ik gewoon voor mezelf gehouden. Nu ben ik bezig met echt kwaliteits producten die je jaren kan blijven dragen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:30

LisaFaded schreef:
Komen hier mooie webshops voorbij helaas ben ik nog niet zo technisch haha. Ik haalde ook producten uit china maar vind het kwa kwaliteit niet echt super goed. De producten die kwa kwaliteit echt slecht waren heb ik gewoon voor mezelf gehouden. Nu ben ik bezig met echt kwaliteits producten die je jaren kan blijven dragen.

Dat vind ik persoonlijk juist zo lastig aan China/Ebay-producten. Maar anderzijds: hoeveel kwaliteit mág je als klant verwachten voor een product van een paar euro?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:32

Ier schreef:
LisaFaded schreef:

Dat vind ik persoonlijk juist zo lastig aan China/Ebay-producten. Maar anderzijds: hoeveel kwaliteit mág je als klant verwachten voor een product van een paar euro?

Daar heb je gelijk in. Alleen mijn inziens vind ik het fijner als klanten een product hebben waar je ze lang nog over hoor praten ipv dat ie snel stuk is.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:57

Hoe doen jullie het trouwens hier? Want er zitten meerdere 'concurrenten' van elkaar in het topic. Gaan jullie onder de prijs van de anderen zitten om zo te concurreren of blijven jullie gewoon bij de prijs waar je zelf achter staat?

Krijg een beetje een nare smaak nu namelijk.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:07

Met deze discussie is volgens mij ' markconform' wel een belangrijk begrip. Als de markt de prijzen kunstmatig hoog houdt mag je daar best wel iets vanaf doen, maar ik zou nooit extreem laag onder de rest van de markt gaan zitten. Voor je het weet maak je je eigen markt kapot en dat is het laatste wat je wilt, dan ben je allemaal verliezer.

Wat wel belangrijker is, wie zijn je belangrijkste concurrenten en wat is je marktpositie om je prijs te bepalen. Als kleine webshop houder in een hele grote markt van sieraden en accessoires heb je toch een andere positie dan een grote keten. De grote jongens bepalen de markt (indien vergelijkbare producten) en daar zou ik me een beetje aan houden en dan evt. een klein beetje lager omdat daar waarschijnlijk als kleine webshop je voordeel zit (kan ik niet helemaal inschatten, ik ken de markt natuurlijk verder niet inhoudelijk).

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:07

Ik vraag me af in hoeverre de klandizie vanuit Bokt wordt gevonden. Desalniettemin vind ik het persoonlijk érg kinderachtig om spontaan onder de prijs van een ander te gaan zitten (en al helemaal als het iemand is uit dit topic). En daarnaast vraag ik me af: als je goed zoekt via internet, is er veelal áltijd wel iets goedkoper, dus hoe goedkoop wil je gaan?

Ik zou persoonlijk eerder bestellen bij een webshop die wellicht wat duurder is, maar goede (ruil/garantie)voorwaarden heeft en daarnaast ook aandacht heeft gestoken aan een huisstijl/mooie vormgeving van de shop.

Ik vind dat overigens ook erg kinderachtig, om hier elkaar te gaan beconcurreren. Je had je oude prijs eerst niet voor niets toch? We zitten hier (naar mijn idee) om van elkaar te leren en mogelijke tips/trucs te ontvangen op verschillende vlakken bij problemen. Het zou jammer zijn als er hier een 'concurrentiestrijd' zou ontstaan. Dit gaat in ieder geval in tegen het gevoel waarom ík hier zit. :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:17

Zijn hier ook mensen die een winkel hebben en geen webwinkel. Ben ik eigenlijk wel benieuwd na. Misschien dat jullie aan franchise doen?

Edit: ik wil niet zo'n stiekemerd zijn waarvan iedereen denkt wie was het en dat iedereen me vuil aan kijk.
Daarom ben ik eerlijk, ik ben altijd een eerlijk mens geweest.

Ik leer deze dingen gewoon op school en ik dacht ooh dat kan ik wel toepassen, zonder bij na te denken dat jullie er zo over denken. Maar ik had nooit gedacht dat jullie er zo over zouden denken. Dus mijn excuses het was nooit zo bedoeld om jullie te laten zien dat hier een concurrentiestrijd word gemaakt. Daarom maak ik ook openbaar dat ik het was en er spijt van heb. Ik zou dus eerder nadenken als ik een website uit dit topic tegen kom en mee ga concurreren. Ik hoop iedereen wat beter te laten voelen en dat hier ook eerlijke mensen zijn.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:18

Lisa, wat netjes dat je dat zo openlijk zegt. +:)+