Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:15

Ik ben maandag weer bij Sanoma Media en daar hangt een bord vol met medewerkers etc gezocht.
Ik zal wel een foto van de advertenties maken zodat jullie kunnen zien of er wat voor je tussen hangt :) Echt de meest uiteenlopende maar wel heel leuke dingen!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:16

Wederzijds goedvinden , en ik heb al sinds juni de tijd gehad om ander werk te vinden.
Het bedrag aan vergoeding is niet de moeite waard om nog een strijd aan te gaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:21

Wat de rest al zegt idd, het werk gewoon niet in je voordeel. Je moet natuurlijk niet liegen op je CV, maar dingen wel of niet opschrijven kan soms verstandig zijn.

Wel netjes dat je gewoon tot 1 februari in dienst blijft en doorbetaald krijgt, toch een soort van ontslagvergoeding.

Voor de kerst- en nieuwjaarsperiode zijn ze bij een hoop uzb's ook op zoek naar postbezorgers en postsorteerders. Verdient misschien niet geweldig, maar je bent wel even van de straat (of juist op de straat :Y) ). Misschien iets voor de werkzoekenden (zonder WW) hier?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:22

karin1985 schreef:
Wederzijds goedvinden , en ik heb al sinds juni de tijd gehad om ander werk te vinden.
Het bedrag aan vergoeding is niet de moeite waard om nog een strijd aan te gaan.

Bedrag gaat toch in overleg?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:32

Ligt er maar net aan waar je recht op hebt natuurlijk...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:32

En dat vind ik dus belachelijk cer, en kan ik heel slecht tegen. Werk is werk, prive is prive.
Iemand die zich gothic uit dost, kan een prima accountant zijn...

Even andere vraag: Ik heb een brief gekregen van het UWV, ivm de aanvraag van mijn uitkering. Hierin geven ze aan dat ik een kopie van mijn ontslag brief moet sturen. Deze heb ik niet, dus ben ik net naar mijn werkgever gegaan om daarom te vragen. Deze geeft aan dat dit niet hoeft omdat er een ontslag vergunning is verleend.
Weet iemand hier hoe dit zit?

En dan: Ik moet nog tot 30 november, mijn motivatie is tot ver onder 0 gekeldert, met name omdat er gewoon écht niks te doen is. Ik zit 4 uur pd een beetje voor me uit te staren. Is er een weg dat ik eerder kan stoppen? (dan kan ik die tijd ook steken in solliciteren etc)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:33

Ontslagbrief weet ik niet, laatste punt gewoon overleggen met de werkgever? Of is dat niet mogelijk?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:34

Als je werkgever het goed vindt, mag je eerder weg waarschijnlijk.. ontheven van taak oid.

Stef, het is ook belachelijk, maar wat doe je eraan?

Over die ontslagbrief.. het is normaal dat je een brief krijgt waarin je ontslag aangekondigd wordt (en dat er een vergunning wordt aangevraagd oid). HOe hebben ze dat bij jou gedaan dan? Mondeling?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:36

k weet niet, ben daar niet zo sterk in. We hebben 30 november af gesproken, en tja, dan kan ik wel eerder stoppen, maar krijg ik natuurlijk ook geen salaris...

Cer: In eerste instantie is er mondeling mede gedeeld dat er voor mij een ontslag vergunning werd aangevraagd. De rest is via het UWV gelopen. Daar heb ik ook een bevestiging van dat de aanvraag is goedgekeurd. Vervolgens hebben ze mondeling aangegeven dat 30 nov mijn laatste werkdag is. (de vergunning loopt tot 18 december)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:46

Ziek melden? Ontslagen ben je toch al...
Tenminste dat is het advies wat ik van iedereen krijg als ik het echt niet meer zie zitten... :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:47

nop, zo zit ik niet in elkaar :n
Je weet nooit wanneer je een werkgever nog eens nodig kan hebben (denk aan bijv een referentie), dus ik sluit het graag netjes af.
Ik vrees alleen dat dat betekend dat ik ff door moet bijten (nog 20 dagen....)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:48

Ziek melden wordt echt niet zomaar geaccepteerd, vind ik niet echt een goed advies en zeker niet netjes..

Ik snap dat het wel zwaar is zo, maar 20 dagen moet te overzien zijn toch? Zeker als je weet dat het er daarna op zit.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:50

Als er echt niks te doen is zou ik gewoon in overleg gaan of je vrijstelling kan krijgen (zoals ik).
Als er nog wel wat moet gebeuren , kun je ook vragen of je voor d ehelft vrijstelling kan krijgen.
Als jij daar echt met een zwaar hoofd zit dan heeft niemand daar wat aan, maar als je dat niet aangeeft kan niemand er wat mee. En ik weet hoe je je voelt want ik heb mijzelf het hele weekend bij elkaar zitten rapen om vanmorgen het gesprek aan te gaan. Met succes!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:51

T is ook zeker t overleven britt, er zijn ergere dingen op de wereld :j
Ik voel me hier alleen ontzettend nutteloos, en in de tijd dat ik hier wat zit te zitten heb ik ook veel te veel tijd om na te denken (mwah, piekeren meer), en dat schiet niet op...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:52

+ het feit dat je daar nog tot november zit heeft volgens mij enkel te maken met de fictieve opzegtermijn die de werkgever eigenlijk verplicht is voor de WW. (omdat de uwv niet meer wil betalen dan echt noodzakelijk is)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:53

En om nou monsterboard en nationale vacaturebank te gaan lopen uitpluizen op de werkvloer is ook een beetje dubbel :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:55

doe ik ook gewoon hoor :j, evenals een beetje aan mn eigen website sleutelen, beetje bokken, beetje facebooken.....

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:55

nou ja, ik heb daar weinig moeite mee gehad. Als er niks zinnigs te doen is dan doe ik liever dat.
Dankzij mijn bezoekjes aan het management weten de collega`s toch al hoe de vlag hangt.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:56

Ik krijg trouwens nog wel mooit de eindejaarsuitkering en kerstpakket mee. Toch een beetje zoete troost. Bedoeling is om dan afscheid te nemen tijdens de jaarlijkse kerstborrel (als ze daarmee akkoord gaan).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:58

Dan kunnen ze je beter op non-actief stellen idd. Maar ik denk dat het bedrijf zo nog een beetje het gevoel heeft dat ze je niet voor jan *** betalen. Ook al is dat wel zo :+

Netjes van ze Karin :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:48

Cayenne schreef:
Ik ben maandag weer bij Sanoma Media en daar hangt een bord vol met medewerkers etc gezocht.
Ik zal wel een foto van de advertenties maken zodat jullie kunnen zien of er wat voor je tussen hangt :) Echt de meest uiteenlopende maar wel heel leuke dingen!

http://www.sanomamedia.nl/pagina/vacatures-en-stages/
deze?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:19

Hoe gaan jullie om met het inzetten van je eigen professionele netwerk bij het vinden van een nieuwe baan?
En dan bedoel ik met name relaties, klanten, opdrachtgevers, et cetera.

Enerzijds lijkt mij dat ik hen prima kan benaderen. Via-via vind ik misschien toch het snelste een nieuwe baan.
Maar aan de andere kant voelt het ook een soort van 'falen'....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:19

Falen hoezo?
Jij bent toch niet de schuld van de economische situatie?? (zo ja, dan kom ik je even opzoeken :+ )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:20

Cer schreef:
Falen hoezo?
Jij bent toch niet de schuld van de economische situatie?? (zo ja, dan kom ik je even opzoeken :+ )

:')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:21

Niet te negatief tegenaan kijken, snap wel dat je liever had gezien dat je het op eigen houtje had gedaan, maar aan de andere kant; who gives a *** als jij er een leuke baan aan over houdt? :D