handiiiiiiiiiiiig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xMarloess schreef:Wij hoeven geen logaritmen te differentieren. Maar verder rekenen met log wel toch? (helaas)
Nou ik ben even helemaal klaar met wiskunde. Ga er niks meer aan doen vandaag, geen zin meer
Tutti_Frutti schreef:Sabine_Duco schreef:Weet iemand wat ln is bij wiskunde?
Examen 2009-I, vraag 14:
Dit betekent dat T bij benadering geschreven kan worden als: T = 3049 • (1 + 1,55 • 0,961^x)^-1
Toon met behulp van differentiëren dat T' inderdaad bij benadering gelijk is aan Y.
En dan staat er in de afgeleide ergens: ln tussen.
de afgeleide van 1/x is ln x
dus de afgeleide van
(1 + 1,55 • 0,961^x)^-1 is ln (1 + 1,55 • 0,961^x)
Tutti_Frutti schreef:Sabine_Duco schreef:Weet iemand wat ln is bij wiskunde?
Examen 2009-I, vraag 14:
Dit betekent dat T bij benadering geschreven kan worden als: T = 3049 • (1 + 1,55 • 0,961^x)^-1
Toon met behulp van differentiëren dat T' inderdaad bij benadering gelijk is aan Y.
En dan staat er in de afgeleide ergens: ln tussen.
de afgeleide van 1/x is ln x
dus de afgeleide van
(1 + 1,55 • 0,961^x)^-1 is ln (1 + 1,55 • 0,961^x)
Douce schreef:xMarloess schreef:Wij hoeven geen logaritmen te differentieren. Maar verder rekenen met log wel toch? (helaas)
Nou ik ben even helemaal klaar met wiskunde. Ga er niks meer aan doen vandaag, geen zin meer
we zouden het moeten kunnen, maar ik heb de hoop dat er sinds 2008 al geen logaritmes meer in examens zijn voorgekomen.
Nienkex schreef:Beste concentratie,
Ik weet dat wij nooit een sterke band hebben gehad, maar toch. Het valt me zwaar van je tegen dat je me in de steek laat op het punt dat ik je het hardst nodig heb. Je weet dondersgoed dat ik op dit moment niet zonder je kan, en toch flik je het om me in de steek te laten. Kon je echt niet die paar weken wachten? We weten namelijk allebei even goed dat het nu even moeilijk is, maar dat ik je hierna een welverdiende vakantie gun.
Lieve concentratie, wil je alsjeblieft nog even terugkomen? En als je wil, neem dan ook je vriend motivatie mee.
liefs
Nienkex schreef:Naar Australië? Wat een verwend kreng is mijn concentratie dan, die vond vorige zomer 6 weken blijkbaar niet genoeg.
You just put your lips together and you come real close
Oké, dit gaat te off-topic.
Denk dat ik straks mn computer maar uitdoe, en verplicht een uur naar mijn geschiedenisboek ga kijken
xCathy schreef:hahahahaha, de mijne is al in nieuw-zeeland geweest, en daar is het ook mooooooooooooooi!
maargoed, lijkt me geen goed plan. Eerst terug naar huis, mogen ze 30 mei om half 5 op het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland stappen!