't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:53

Heb vanmiddag 2e gesprek gehad ging allemaal best goed

Ook over salaris gehad en ik heb een maand opzegtermijn
Maar 1 probleem ik heb nog werk tot eind december.

Van dit bedrijf waar ik een gesprek had vandaag krijg ik een half jaar contract om mee te beginnen.

Als ik per 1 juni begin en ik krijg dus een half jaar contract dat dit contract ook eind december afgelopen is....

Ik heb nu nog werk met hoger loon eind december. (ik ga er 200 euro op achteruit maandelijks en minder reiskosten. (ik wist al dat ik minder zou gaan verdienen via de overheid krijg je gewoon meer salaris dan in een bedrijfs laboratorium maar heb nog niks te klagen hoor)

Maar ik wil ook graag nog vrij in juli bijvoorbeeld in de zomer. Dat kan niet als ik per 1 juni begin want je hebt geen dagen opgebouwd.

Als ik nu stop word alles eerder uit betaald me vakantiedagen kan/mag ik dan niet opnemen moet nog veel werk gedaan worden op me huidige werk.
Word dan ook uit betaald wat ook niet echt gunstig is. helft na de belastingsdienst

Het liefst om al deze dingen begin ik het liefst per 1 augustug of september.
Anders ga ik op alle dingen achteruit.

Maar daar waren ze erg van geschrokken....... en moesten ze in overleg.
Moet ik me poot gewoon stijf houden als ze zeggen alleen per 1 juni? En hopen dat ze toch akkoord gaan.
of maar pech hebben dan geen vrij van de zomer en de baan aannemen als ze besluiten dat ze me wel willen hebben?

Dat moet dus nog wel besloten worden.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:14

vandaag een middag meegekeken en morgen afrondings gesprek salaris etc *\o/*
ben echt super blij
maar 1 weekje in de ww geweest

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:50

Vandaag 7 brieven verstuurd en 11 uzb's langs gegaan. Nu maar hopen dat het iets oplevert!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:53

Destino schreef:
Die ervaring staat wel als pre, maar ik had ook geen ervaring toen ik hier 8 maanden terug kwam werken :')
Dat maakt niet zoveel uit!
Jammer dat het te ver is! Met de auto had het denk wel gegaan vanuit Spijkenisse!

Destino, ik heb helemaal geen ervaring op dat gebied...solliciteren heeft zeker geen zin dan? En het is voor mij 50 min met de auto...krijg je benzine vergoed?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:02

Bellatrix schreef:
Destino schreef:
Die ervaring staat wel als pre, maar ik had ook geen ervaring toen ik hier 8 maanden terug kwam werken :')
Dat maakt niet zoveel uit!
Jammer dat het te ver is! Met de auto had het denk wel gegaan vanuit Spijkenisse!

Destino, ik heb helemaal geen ervaring op dat gebied...solliciteren heeft zeker geen zin dan? En het is voor mij 50 min met de auto...krijg je benzine vergoed?

Helemaal geen ervaring maakt niet uit..
Je gaat het vak gewoon bij ons in de praktijk leren en later wordt er waarschijnlijk wel verwacht dat je nog een cursus volgt.
Reiskosten worden vergoed tegen 0,19 cent per km :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:05

Denk je dat ze het niet erg vinden dat ik 65 km weg woon? :+
Ik ben bereid alles te leren en wil juist graag op kantoor werken.
Cursussen enzo vind ik helemaal prima.
Weet jij toevallig wat het loon is? :o Mag via PB?

Destino

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:07

Dat weet ik niet :=
Het is wel zo dat het in bepaalde periodes heel druk is, denk aan december/januari en dat er dan dus wel overgewerkt moet worden(soms met dagen van 07.00-21.30).. In jouw geval moet je dan wel erg vroeg op en ben je laat thuis, weet niet of je dat erg vindt? Dat is dus wel incidenteel, en komt misschien 3 a 4 weken voor en dan 1 of 2 keer per week..

Ik zou zeggen, niet geschoten, altijd mis!
Ze zijn wel dringend op zoek namelijk, aangezien we nu onderbezet zijn :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:08

Nee, als dat maar 2 maanden in het jaar is vind ik dat niet erg hoor. Neem aan dat overwerken uitbetaald wordt of als vrije dagen erbij komt?

En ik ga gewoon solliciteren dan. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:10

Overwerken is in eerste instantie tijd voor tijd, maar wat je aan het eind van het jaar niet opmaakt kun je uit laten betalen :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:11

Tijd voor tijd? :+
Ikkenietsnappen. :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:16

1 uur overwerk = 1 vakantie-uurtje :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:17

Oja. :') Nou dat vind ik prima. :j Ga er maar een sollicitatie aan wagen denk ik. :D

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:31

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:34

sollicitatie de deur uit gedaan voor uitvaartverzorger. Lijkt mij echt een heel mooi beroep :) Ik hoop dat ik de kans kan krijgen voor een gesprek ondanks dat ik nog in de twintig ben.. :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:55

Ik zie weer een boel leuke vacatures voorbij komen :). Die van Destino lijkt me ontzettend leuk (ben alleen wel 2x zo oud als de gevraagde leeftijd van 20 :o) maar dat zal het probleem niet zijn. Opleiding + ervaring, uren die ik max zou willen werken alleen te ver weg ^).
Paraveterinair: te veel uren, te ver weg, maar geweldig!!!

Uitvaartverzorger. Heb ik ook wel eens over gedacht. Lijkt mij inderdaad een mooi (emotioneel zwaar) beroep. De vader van iemand bij de fanfare is begrafenisondernemer en ik heb wel eens fraaie verhalen gehoord ;). Laatst zochten ze wel iemand voor de "catering" bij een rouwcentrum maar dat wil ik nou weer net niet... Administratief bij een begrafenisonderneming trekt mij ook wel. Mensen adviseren en bijstaan. Nog zo'n dun gezaaid beroep!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:04

De uitvaartbranche blijft iig wel altijd bestaan. :D Volgens mij wordt daar door mensen ook vrij weinig op bezuinigd..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:10

Dat denk ik ook.. Jullie misschien op ideeën gebracht? :) Het is zoals patpen ookal zegt weinig over gesproken..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:13

Helemaal waar Spikkelfire! Maar een functie als uitvaartverzorger is niet veelvoorkomend. Héél toevallig kwam ik er 1 tegen net in de buurt. Helaas voor mij (!) ook met catering erbij en je moet mij echt geen dienblad met koffie/thee/fris laten dragen want dat gaat geheid fout :j. Je ziet wel vacatures voor verzekeringsmaatschappijen die uitvaartverzekeringen "verkopen". Maar dat trekt mij nou weer niet zo aan :o

Je hoort vaak dat het dankbaar werk is. Maar het kan psychisch wel heel zwaar zijn. Tenslotte kom je niet alleen in aanraking met mensen die door ouderdom zijn gestorven maar ook kinderen, jongeren, door ongeluk, noem maar op. Volgens mij heb je wel een speciale opleiding nodig.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:15

Ik heb er ook over nagedacht, maar ik zou het echt niet kunnen! Ik houd echt niet van begrafenissen, condoleances (oke wie wel. :')), maar ik ben altijd de eerste die zit te huilen. :o En ik kan niet zo goed tegen dode mensen. :+

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:15

Hoi allemaal...
Heb ooit een tijd gelden / paar topics terug hier gezeten. Toen een leuke bijbaan kunnen vinden en lekker mijn studie af kunnen ronden.

Maar nu...zit inmiddels sinds februari thuis uit mijn neus te eten en te solliciteren.
Ik heb mijn opleiding tot SPH'er afgerond en ben nu op zoek naar een baan...solliciteer op van alles, UZB maar kom nergens aan de bak. Ik kan niet echt fysiek / zwaar lichamelijk werk doen of dagen staan (winkelwerk) i.v.m. mijn rug maar zit er nu over te denken toch maar 12 uurjtes per week ofzo in de winkel aan de gang te gaan...

Ben het topic al aan het doorneuzen (en ga zo weer verder) op tips in ieder geval. Maar wat een drama zeg, nu na al die tijd begin ik echt moedeloos te worden -O-

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:18

Haha patpen! ook dat kun je leren :j en hier in de buurt lopen ze niet veel met een dienblad :n niet naar iemand toe iig.. Ik ben heel benieuwd :) Zal leuk zijn als ik er door kom :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:23

SpikkelFire schreef:
Ik heb er ook over nagedacht, maar ik zou het echt niet kunnen! Ik houd echt niet van begrafenissen, condoleances (oke wie wel. :')), maar ik ben altijd de eerste die zit te huilen. :o En ik kan niet zo goed tegen dode mensen. :+

Ik ga ook liever naar een bruiloft dan een begrafenis maar het hoort ook bij het leven ;). Maar als je er niet tegen kunt, moet je zeker niet in die richting gaan zoeken!

Wat mij ook een "leuke" werkplek lijkt, is het mortuarium. Beetje morbide misschien :'). Maar het lijkt mij wel wat om van alles en nog wat in het echt te zien :wow:

Astaloca: nee, ik kan dat niet leren. Ik heb jaren in de bediening gewerkt dus ook veel met borden en dienbladen rondgelopen. Maar na de nekhernia's is de handfunctie dusdanig verslechterd dat je mij niet meer met een dienblad moet laten rondlopen :n. Voel ook nauwelijks/geen verschil tussen warm en koud en weet nooit zeker of ik iets echt vast heb. De laatste begrafenissen waar ik ben geweest, liep wel iemand met een dienblad rond. In de vacature die ik zag, stond het er ook expliciet bij.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:27

Patpen, aahh duidelijk! Ik snap wat je bedoeld. Ik heb zelf een gebroken arm gehad en helaas nooit de kracht teruggekregen als wat ik had..

Persoonlijk vind ik een begravenis niet zo erg.. ik vind het mooi en bijzonder. En het past denk ik wel bij me... ben een ingetogen persoon. Ik ben niet zo graag 'aanwezig' maar daarnaast ben ik wel graag omringd :+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:30

zucht.. denk je dat je fulltime kan gaan werken.. word je nog maar gemiddeld 10 uur in de week ingepland..
maar wel advertenties hebben staan dat ze mensen nodig hebben..
beetje dubbelzinnig toch ??:S:S

of te wel: opzoek na weer iets nieuws..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:32

patpen schreef:
Wat mij ook een "leuke" werkplek lijkt, is het mortuarium. Beetje morbide misschien :'). Maar het lijkt mij wel wat om van alles en nog wat in het echt te zien :wow:

Hahaha gatverrr. :') Alhoewel ik wel altijd naar CSI en Bones kijk. :D