Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:49

Er staat al een mail klaar, maar ik moest eerst even weten of je er uberhaupt iets tegen kon doen. Maar zoals ik al dacht, mag het dus niet. Alleen de grote vraag: Hoe kan ik bewijzen dat ik daadwerkelijk de eerste ben die deze tekst heeft geschreven?

Edit: Ondertussen is de mail verstuurd en ga ik even kijken of ik de link naar hun site nog even kan verwijderen uit mijn vorige post. Wil natuurlijk geen reclame voor ze maken ;)

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 19:08

Even op higherlevel kijken Joyce, daar kun je wel wat topics over dit vinden.

Paan, wat wil je weten over FB adv?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:27

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:08

Nog straffer: ik heb eens een keertje gehad dat ik van een leverancier zijn voorbeeldtekst niet mocht gebruiken zolang ik het product niet effectief besteld had! Terwijl ik al 50% van hun gamma effectief in huis had. Ik kon dus van tevoren geen reclame maken met hun tekst, dat mocht pas als ze geleverd hadden...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:07

Wij hebben ook een keer gehad dat een ander bedrijf onze tekst op zijn website had geplaatst. Zelfs de slogan!
Hier wel wat van gezegd. Toen kregen we de reactie dat de 'website bouwer' dit even voor het gemak had geknipt en plakt... gelukkig daarna wel aangepast.

Op teksten berust ook auteurs recht dus het mag gewoon niet!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:17

Even niet geweest, had onverwachts een weekje vakantie naar frankrijk :D

Teksten overnemen doen heel veel webshops heb ik het idee. Ik probeer het niet te doen voor de veilingsite, maar moet zeggen vind het best lastig om er iets anders van te maken :+ je bent toch snel geneigd om het over te nemen..

Morgen gaat de site online *\o/* ik zal hier de link neer zetten en zou jullie willen vragen om de site even te bekijken en te vertellen wat jullie er van vinden :o
Ben erg benieuwd naar de mening van mensen die het nog niet eerder gezien hebben

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:50

Ben benieuwd!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:59

Spannend Floortje!!

Wat de teksten betreft, tuurlijk is het moeilijk om elke keer wat origineels te bedenken. Maar aan de andere kant denk ik dan, als je zelf geen leuk verhaal kan bedenken hou het dan bij de omschrijving en "feiten" van de leverancier. Ik heb ook niet bij elk product een heel uitgebreid en origineel verhaal, over een kattenhalsbandje, of over een simpel speeltje kan ik gewoon niet zo veel zeggen. Dan zet ik er gewoon de eigenschappen van het product neer en hou het daarbij. Soms kijk ik voor inspiratie ook wel eens bij andere shops, om te zien of ze misschien details kennen van het product, die ik zelf nog niet had ontdekt. Zoiets verwerk ik dan in mijn tekst, maar ik neem de tekst niet letterlijk over.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:42

Janine1990 schreef:

Bedankt, ik denk dat ik het wel weet, maar ik ga het toch een keer doorlezen! Heb de link voor nu even opgeslagen.

Vanavond heb ik weer wat verder gewerkt aan mijn ondernemersplan en nog veel leuker... ik denk dat ik een naam gevonden heb! :D
Even een paar daagjes laten bezinken en dan besluiten. Domeinnaam is zowel .nl als .com nog beschikbaar, dus da's mooi.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:18

Ik ben trouwens wel geschrokken van verzendkosten -O- 7,50 bij upc!! 5,50 bij dhl.. (incl. Btw en brandstof)

We gaan denk ik uiteindeliji voor Gls. Beste prijs en veruit de vriendelijkste. Vooral bij dhl was ii verbaasd om de houding tegenover een mogelijke klant 8)7

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:38

Spannend Annash. Heb je voor jezelf al een datum / periode in je hoofd wanneer je graag online wilt zijn?

Heeft één van jullie ervaring met AdWords? Wij kregen zo'n bon in de bus (ik heb er ondertussen al 3) met 50 euro advertentietegoed. Gisteren toch maar eens gebeld om eens een keer te proberen. Gewoon enkel de bon waarde en dus geen eigen kosten. Ik ben benieuwd of het wat gaat opleveren.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:42

Wij hebben Adwords gebruikt voor onze online bijles-site. We kregen er toch wel meer bezoekers door, en automatisch dus ook wat meer omzet. Zeker het proberen waard!
In het kader van die bijles-site werden we vorige week ook gecontacteerd door een NGO die een groots project met online seminars wil opstellen, en die ons gevraagd heeft om een systeem voor hen te ontwikkelen omdat ze nergens zoiets konden vinden als dat van ons.

Intussen ook drukdruk met de winkel, over 2 weken en 2 dagen gaan we open!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:22

Vandaag even verder onderzoek gedaan naar de naam die ik wil. Is al wel .DE (en met een streepje tussen beide woorden, wat ik niet ga doen). Weten jullie meer over hoe dat zit?
Als ik de naam invoer bij het handelsregister krijg ik geen resultaten, dus ik gok dat het niet is vastgelegd?

En zouden jullie dat zelf doen, een naam gebruiken die in het buitenland wel wordt gebruikt? Overigens gaat het daar om een ruitersportzaak. Ze hebben geen webshop en zitten ook niet direct over de grens (bij Frankfurt).

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:27

Mijn naam werd, anders geschreven wel, ook gebruikt in het buitenland. Wel in een totaal andere branche (bed & breakfast) dus ik ben daar niet voor op zoek gegaan naar een andere naam.
Als het bij jou echter wel dezelfde sector is, zou ik misschien toch even nadenken om toch een andere naam te kiezen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:56

Ik zou het af laten hangen van hoe gehecht je al aan die naam bent, en hoe groot de Duitser is :)

Zou je bvb. gedacht hebben aan een naam als Loesdau of Krämer, dan is het wel erg raar :P

Maar is het gewoon een bescheiden winkeltje en je naam hoort bij jou of is vrij algemeen, komt niet in aanraking of botsing met de Duitser, tja, waarom niet :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 13:04

Er zullen ook mensen gaan denken dat het bij elkaar hoort. Wil je dat?
Ik zou de kvk even bellen om te vragen of je die naam dan nog zou mogen gebruiken.

Hoe schrijven jullie cadeaubon/kadobon?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:15

Als je de naam toch graag wilt zou ik zeker NIET bij de KvK er over beginnen hoor!

Ik mocht me ook niet meer inschrijven onder de naam Barefoot Nederland toen de beste man vroeg waar de spullen vandaan kwamen en ik vertelde dat ze uit Duitsland bij "Barefoot" vandaan kwamen.

En dat is dan nog 1 op 1 het "zelfde" bedrijf zeg maar, niet iemand die totaal niks met het originele bedrijf te maken heeft :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:31

@HOlly: Ik schrijf het ouderwets: Cadeaubon!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:44

joyce2 schreef:
@HOlly: Ik schrijf het ouderwets: Cadeaubon!

Ik schrijf het nieuwerwets: kadobon :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:51

Floortje88 schreef:
Ik ben trouwens wel geschrokken van verzendkosten -O- 7,50 bij upc!! 5,50 bij dhl.. (incl. Btw en brandstof)

We gaan denk ik uiteindeliji voor Gls. Beste prijs en veruit de vriendelijkste. Vooral bij dhl was ii verbaasd om de houding tegenover een mogelijke klant 8)7

TNT 6,75

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:53

Annash schreef:
Vandaag even verder onderzoek gedaan naar de naam die ik wil. Is al wel .DE (en met een streepje tussen beide woorden, wat ik niet ga doen). Weten jullie meer over hoe dat zit?
Als ik de naam invoer bij het handelsregister krijg ik geen resultaten, dus ik gok dat het niet is vastgelegd?

En zouden jullie dat zelf doen, een naam gebruiken die in het buitenland wel wordt gebruikt? Overigens gaat het daar om een ruitersportzaak. Ze hebben geen webshop en zitten ook niet direct over de grens (bij Frankfurt).

Linflowers bestaat ook in engeland kwam ik later achter een dochteronderneming van een bedrijf ik meen een kwekerij

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:29

Ik schrijf het ook ouderwets!Ik heb een hele klassieke huisstijl dus dan vond ik dat het op de oude manier geschreven moest worden :) Mijn cadeaubonnen zien er zo uit:
Afbeelding
Ze zitten in een donkergrijze enveloppe met lichtgrijze strik eromheen , niets hip dus ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:57

Lindy1982 schreef:
Annash schreef:

Linflowers bestaat ook in engeland kwam ik later achter een dochteronderneming van een bedrijf ik meen een kwekerij

Ondervind jij er hinder van, bv via Google oid?

Ik denk op zich dat het bij mij kan, dat andere bedrijf is alleen in het Duits en geen webshop. Ik wil zowel .nl als .com vastleggen.
Binnenkort maar even checken of er rechten op die naam zitten denk ik...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 17:52

Je zult het toch moeten uitzoeken Shanna want als het eigenlijk niet mag en de ander vind het niet zo geinig, trek jij aan het kortste eind.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:05

Mallootje schreef:
Wij hebben Adwords gebruikt voor onze online bijles-site. We kregen er toch wel meer bezoekers door, en automatisch dus ook wat meer omzet. Zeker het proberen waard!
In het kader van die bijles-site werden we vorige week ook gecontacteerd door een NGO die een groots project met online seminars wil opstellen, en die ons gevraagd heeft om een systeem voor hen te ontwikkelen omdat ze nergens zoiets konden vinden als dat van ons.

Intussen ook drukdruk met de winkel, over 2 weken en 2 dagen gaan we open!

Toen ik Adwords ging gebruiken moest ik wel een eigen tegoed storten op het account, omdat ze anders niet kunnen controleren of je betaalt of zo. Dat bedrag wordt dan wel weer bij je tegoed geteld, ik had € 75,- 'gratis' tegoed en moest iets van een tientje betalen. Op zich wel aantrekkelijk dus.

Let er wel op dat je instelt dat het stopt als je tegoed op is. Anders loopt het door en kun je nverwachts een dikke rekening krijgen, want het gaat hard hoor!