't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:39

Ik heb toch maar even nagebeld of mijn email vorige week goed was doorgekomen. Ze had idd nog niet gereageerd maar ze waren ook al ver in de procedure dus misschien wordt het gelijk al niets. -O-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:05

Geen antwoord gehad op mijn mailtje van gister. Volgens mij kan ik daar ook wel naar fluiten.
Ik houd mij nog even in tot einde van de week. :x

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:55

Net maar weer een sollicitatie gestuurd naar een groot revalidatiecentrum hier in de buurt. Niet helemaal wat ik zoek maar misschien is het een ingang :)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:42

Bij onze organisatie is een nieuwe functie gecreëerd waar we iemand voor zoeken. Het betreft een fulltime financiële functie. We zoeken iemand met PDB en PDL. De organisatie is gevestigd in Huis ter Heide (Zeist).
Bij interesse stuur ik het functieprofiel toe!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:41

Ik heb een reactie op mijn mail gehad en het gaat om een betaalde baan :D En daarnaast is er wanneer het voor beide partijen goed bevalt mogelijk om het aantal uren uit te breiden. Nu moet ik nog even een killer-sollicitatiebrief schrijven :P HELP :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:54

Lastig lastig *zucht*
Op de website van de organisatie voor mensen met een arbeidshandicap, zag ik 1 héél interessant bedrijf. Dus op naar de website van dat bedrijf! Ze hebben op dit moment 60-65 vacatures :9. Er staat niet specifiek aangegeven welke evt voor arbeidsgehandicapten zijn! Uiteraard kom ik niet voor alle vacatures in aanmerking ;). Het bedrijf heeft echter wel heel goede arbeidsvoorwaarden:
Citaat:
We bieden je zoveel mogelijk vrijheid als het gaat om de manier waarop je je werkzaamheden en je werktijden inricht. We stemmen dit natuurlijk altijd goed af met onze klanten, maar we geven in allerlei opzichten concreet vorm aan 'het nieuwe werken'. Flexibiliteit en het faciliteren van thuiswerken met een laptop en telefoon zijn voor ons een vanzelfsprekendheid.
Vrijheid geven we je ook als het gaat om het opnemen van vakantiedagen. Je hebt bij een fulltime dienstverband recht op 26 vakantiedagen per jaar en we bieden je de mogelijkheid extra dagen bij te kopen.
Persoonlijke ontwikkeling van onze professionals is één van de speerpunten binnen ons HRM-beleid. Met iedereen die bij ons in dienst treedt maken we concrete, individuele afspraken over de manier waarop we een persoonlijk ontwikkelingstraject vormgeven. Ook jouw wensen en behoeftes nemen we hierin mee. Hiervoor stellen we een ruim opleidingsbudget beschikbaar.
We bieden een aantal arbeidsvoorwaarden die op iedereen van toepassing zijn, zoals direct een vast contract bij indiensttreding. Daarnaast is er een groot aantal naar eigen wens in te vullen arbeidsvoorwaarden, zoals het organiseren van je vervoer. Bij ons krijg je een mobiliteitsvergoeding die je in aansluiting op je persoonlijke wensen en situatie kunt aanwenden. Reis je bij voorkeur met het openbaar vervoer, dan kun je gebruik maken van je NS Business Card. Ga je liever met de auto,dan kun je van je mobiliteitsvergoeding een auto naar keuze uitzoeken.
Verder bieden we een premievrij pensioen, ontvang je een vaste eindejaarsuitkering van 4% en heb je een tantièmeregeling afhankelijk van de door jou behaalde resultaten.

Ik heb het oefenassesment gedaan en scoorde 3 vd 4 goed en werd direct uitgenodigd om online te solliciteren, hetzij open hetzij gericht. Maar zou het verstandig zijn om eerst contact op te nemen met een recruiter om te informeren of er op dit moment überhaupt mogelijkheden zijn voor mensen met een arbeidshandicap? Voor de financieel-administratieve richting hebben ze 4 recruiters. Welke moet ik dan bellen?
Dit bedrijf lijkt mij wel wat, is goed bekend en bestaat al lang. Heeft meerdere kantoren in Nederland maar het hoofdkantoor is 15 km hiervandaan. Wat nu? Schrijven of bellen?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:00

Nou vanochtend sollicitatiegesprek gehad en weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. :\ ana de ene kant waren ze heel positief maar aan de andere kant ook weer niet...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:11

Kent 1 van jullie misschien carreerjobs? Kreeg via monsterboard een email van hun. Vriendin van mij heeft exact dezelfde email gehad en weet ook niet wat ze ervan moet denken. Ze gaat maandag met hen praten maar moet inchecken /zich melden in/bij het Hempshire. Maargoed, ik ben dus opzoek naar meer info over deze organisatie, snap er in ieder geval niks van en kan er weinig over vinden.

Citaat:
De afdeling Recruitment heeft uw CV gezien op internet en deze na een eerste selectie in behandeling genomen. Wij achten op basis van uw CV dat u past in het profiel van ons bedrijf en willen u graag uitnodigen voor een kennismakingsgesprek en bedrijfsuitleg.

Door middel van gesprekken met een recruiter proberen wij bij u een reëel beeld te schetsen van de organisatie. In dit gesprek zal uw motivatie, arbeidsverleden, eventuele ambities en persoonlijkheid besproken worden. We streven ernaar om het gesprek zo vlot mogelijk te laten verlopen. Indien het gesprek positief verloopt, nodigen wij u uit voor een rondleiding op ons Europees hoofdkantoor.
Tevens aanvaarden wij uw kwalificatie.

De gesprekken worden in week 5 en 6 gevoerd in Groningen. Hiervoor krijgt u van ons een uitnodiging. Het gesprek zal ongeveer 30 minuten van uw tijd in beslag nemen.

Van tevoren dienen wij echter te weten hoe serieus belangstellend u bent. Mogelijk bent u op dit moment prima tevreden met uw huidige baan, salaris en/of werkzaamheden.

Als jong dynamisch bedrijf zijn wij zuinig op onze tijd en vragen daarom met nadruk om uw komst te bevestigen. U doet dit door ons een mail te sturen. Tevens vermeldt u of u kunt komen in de middag of op de avond. U kunt uw mail sturen naar: recruitment@carreerjobs.nl

Wij zullen u vervolgens de geplande uitnodiging sturen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:19

Bedenk me wel net, career schrijf je met 1 r ipv carreer...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:27

Winged: ik heb ook al een paar keer soortgelijke e-mails gekregen. Volgens mij zijn het spookmails waar je niets van kunt verwachten of op moet reageren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:57

Ik ben vandaag voor het eerst naar het nieuwe werk gegaan, heb twee klassen gezien die ik krijg (pittige groepen denk ik) en alle spullen meegekregen. Maar het is echt fijn om uit de impasse te zijn van zolang zonder werk thuis!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:35

Ik heb nog steeds geen antwoord gehad op de vragen die ik had na afwijzing.

Gister was ik er gewoon boos om. Wat is wijsheid nog een mailtje of laten zitten. Normaal gesproken laat ik het erbij maar ik vond/vind de advertentie zo misleidend dat het mij niet los laat. De advertentie staat er ook nog steeds op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:42

Ik zie mijn stage toch een beetje als werk... omdat ik ervaring op kan doen met tilliften waar alle uzb om zeuren. Sinds deze week zit ik in mijn stage op een groep met mensen met een ernstig meervoudige beperking.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:44

Fijn Uriele!
Cowgirl... Lastig... Misschien volgende week eens bellen?

Heb contact gehad met de gemeente over die email, kreeg de mededeling 'als er niet meer info komt lekker laten gaan'. Ach jah.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:28

Mensen die intresse hebben in de ArkeFly academy? Staat iig onder aan mijn beeldscherm en dat wil ik niet zien aangezien het nog steeds mijn droomjob is... :P

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:01

Ook hier nog steeds niks vast. gelukkig werk ik nu even bij de overhied als uitzendkracht 3 dagen in de week en 2 dagen bij mijn werk (wat al vaste dagen zijn geworden) waar een deel van mijn contract niet is verlengd.

Heb pas 1 gepsrek gehad. Verder alleen afwijzingen of geen reactie's.

Baal er zo van. Zelf bij AH,Post nl en Action afgewezen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:04

Gisteren 2 afwijzingen gehad; 1 had ik wel verwacht maar van die andere had ik toch nog wel wat hoop. Bij die laatste hadden ze zo veel reacties gekregen, dat de sluitingsdatum vervroegd is. Het bedrijf belde gisteren op dat ze iemand wilden met een zwaardere achtergrond. MAAR ze hadden wel een nieuwe vacature die nog niet op internet stond, of ik belangstelling had. Het is voor receptioniste/telefoniste/secretaresse voor 1 dag in de week van 8-17 (minimaal). Omdat ik een soortgelijke functie als laatste heb gedaan, wilden ze mij graag hebben. Dat wil ik nou dus juist niet meer!!! Ik wil terug naar een (financieel) administratieve functie. Heel diplomatiek gezegd dat ik er over na wilde denken maar mijn man is woedend op mij: beter iets dan niets. Ja lekker kletsen als je al 25 jaar bij 1 baas werkt :(. Op die manier blijf ik werken als receptionist/telefoniste..... Ik moest maar mijn principes overboord gooien en zo ongeveer elke baan accepteren die beschikbaar is. Niet dus!
Gisteren kon ik die recruiters niet persoonlijk/telefonisch bereiken dus ik heb een mail gestuurd. Nog niets op gehoord. Ik hoop dat daar wat uitkomt maar zo langzamerhand weet ik het ook niet meer :n

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:17

Ik snap je helemaal patpen! Ik kon ook zo wel werk krijgen denk ik, bv in een winkel o.i.d. maar ik wilde ook juist iets meer specifieks, waar ik voor geleerd had. Maar als het voor een dag in de week is, zou ik ook bijna zeggen waarom niet.. hopen dat je snel wat hoort.

Balen Ash! ik heb deze week trouwens mijn baantje bij PostNL op gezegd, maar voor zo'n baantje wil je wel in het betreffende dorp wonen. Als iemand wil weten waar het is, hoor ik het wel.

Ik heb gisteren mijn contract ondertekend, jaarcontract met de bedoeling dat het verlengd wordt naar onbepaalde tijd.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:41

Ik heb ook weer een afwijzing binnen. :\ Gelukkig nog wel een paar leuke vacatures gevonden waar ik op moet reageren, en heel misschien een baan in Amerika! :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 18:43

Anneert schreef:
Ik snap je helemaal patpen! Ik kon ook zo wel werk krijgen denk ik, bv in een winkel o.i.d. maar ik wilde ook juist iets meer specifieks, waar ik voor geleerd had. Maar als het voor een dag in de week is, zou ik ook bijna zeggen waarom niet.. hopen dat je snel wat hoort.

Dat is ook wel zo maar een werkdag van (minstens) 9 uur red ik fysiek niet, ook niet met pauzes. Anders had ik er ook zeker geen nee tegen gezegd. Het is tenslotte nog altijd beter om vanuit werk te solliciteren dan zoals nu dat ik thuis zit.

Ik heb toch ook maar gereageerd voor sorteerwerk bij de post. Wat ik er zo van lees, maak ik daar weinig kans. Dat is voor 6 uur (3x2). Straks nog maar weer eens een rondje op internet doen -O-

Edit: ben net gebeld door postnl. Het is voor 10-14 uur pw en wanneer ik kan komen voor een gesprek. Agenda voor maandag was vol en nog geen nieuwe voor de rest van de week beschikbaar. Maar ik was zeker een interessante kandidaat! Zou alleen wel héél vroeg mijn mandje uit moeten; 630 beginnen :oo (en dat voor een avondmens). Ik begrijp echt niets meer van postnl of het hele sollicitatie gebeuren, schiet mij maar lek!!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:40

Vroeg je bedje uit wen je wel aan. Ik ben deze week begonnen en sta elke dag om 5.30 op. Vandaag kon ik dan weer niet uitslapen omdat ik naar de dokter moest, maar ik voel me een stuk fitter. Zeker omdat ik regelmaat heb in mijn leven nu en omdat ik elke dag wandel met de bewoners. Ik duw dan wel een rolstoel voort en hoef lekker niet meer naar de sportschool :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:06

patpen schreef:
Ja lekker kletsen als je al 25 jaar bij 1 baas werkt :(. Op die manier blijf ik werken als receptionist/telefoniste..... Ik moest maar mijn principes overboord gooien en zo ongeveer elke baan accepteren die beschikbaar is. Niet dus!

Precies hetzelfde met mijn vriend := . Die vind ook dat ik maar in de catering bij de Efteling moet solliciteren. Ja hallo, is dat wat voor mij? Nee! Pffff....

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:17

Je bracht me op een idee met de Efteling, heb gekeken en ze hebben nog een passende vacature open voor mij! :j Ze vragen alleen minimaal 5 jaar ervaring en dat heb ik niet. :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:26

Gewoon solliciteren als je het leuk lijkt :P .

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:44

Catering is sowieso niets voor mij. Kan geen glas normaal vasthouden, al helemaal geen kop en schotel. Dat was 1 van de eerste dingen die ik heb afgeschaft toen ik als secretaresse ben gaan werken (en de koffiedame met pensioen ging) en bijna bij het bezoek de koffie over zijn schoot gooide :oo. Daarna kreeg de baas vooraf kopjes op zijn tafel en een thermoskan met koffie of thee. Levensgevaarlijk om mij met een blad glazen of zo rond te laten lopen :+